mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik had net de eerste groene poep luier.
    Nora poept stukjes broccoli.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik maak het ook gewoon op. Zonde van het geld om weg te doen.
    Kleine smikkelaar eet nu een heel ipv half potje fruit en groente :D

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

@Ivy, wat zit ze tevreden te smikkelen zeg. Leuk hoor!

Broccoli is hier ook een succes. Mevrouw zat te stuiteren in der stoel :D
    Slapen is hier ook een beetje gek de laatste nachten. Ze heeft ook door dat er afstanden zijn tussen speelgoed en haar en mama en haar. Ik liep weg en ze begon echt heel hard te huilen, ze was helemaal in paniek. Weer iets nieuws geleerd. 's nachts wil ze nu ook echt opgepakt worden en even knuffelen.

Ons hele mooie schema is ook helemaal in de war. Ze kwam steeds midden in de nacht voor een voeding. Dus heb maar weer de 5e fles rond 22u terug gedaan in het schema. M'n bv is helemaal op. Ze wil ook niet meer aan de borst drinken.
    Ik ben helemaal niet van het wakker maken voor eten, maar ik wil liever niet wakker gemaakt worden midden in de nacht om een flesje te maken ;)

We gaan binnenkort aardappel toevoegen aan de groentehap. Dan wordt die 5e fles vanzelf minder. Komt vast goed.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook een broccolifan, maar dan die broccoli-boeren achteraf :p hahaha

5. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    hier is eigenlijk alles lekker..... dus dat is wel mooi.

Vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ze na 4,5 week nog steeds erg verkouden is. Ze piept bij de ademhaling en de longetjes zitten vol. Dus nu toch maar voor een week aan de pufjes in de hoop dat het haar er even doorheen helpt.
    Ik ben benieuwd.

Het resultaat van de osteopaat vorige week is wel fijn, want ze huilt niet meer tijdens haar fles :)

Ik ben met het laatste pak nr1 bezig, en een pak 2 al in huis gehaald!!
    Ik ga ook aardappel door haar eten doen vanavond, dus ben benieuwd wat ze er van vind.

Vandaag haar 1/2 jaar verjaardag:D

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha lief met dat mutsje :)

Jammer dat Liz niet zo fijn slaapt, maar komt inderdaad wel weer een moment dat het beter gaat. Wij mochten er vannacht ook 5 x uit.

Wat goed dat jullie Nora ook op vrije dinsdagen brengen! Ik heb de neiging om hem altijd thuis te houden als ik vakantie heb, maar ik moet echt even de stad in en met hem erbij schiet het niet op. Plus dat hij op de opvang lekker kan spelen ipv heel de tijd in de wagen liggen.

Hier gaat alles er ook zo in. En als hij iets niet lekker vindt trekt hij een vies gezicht en blijft dooreten met die uitdrukking :D hopelijk blijft hij zo een makkelijke eter.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Leuke foto Elise, gefeliciteerd, toch echt een mijlpaal dan, :D een half jaar. Echt een mooi meisje! Hopen dat de puffer helpt.

Wij houden hem thuis als een van ons vrij is. Ik heb vlg week vakantie. Reden is bij ons dat we de opvang financieel maar met moeite rondkrijgen :) , belastingdienst erg lang over het storten van de opvangtoeslag. Ik heb om die reden ook vakantiedagen opgenomen, om die kosten wat uit te sparen.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dat maakt voor een kdv niet uit. Daar betaal je altijd, ook als je je kind niet brengt.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ooh is dat zo ja?

Gastouder moeten wij 1mnd vooraf afzeggen, en de dagen dat mijn schoonzusje oppast kunnen we een dag van te voren nog afzeggen. Maar zij moet 70km heen en 70km terug rijden, dus we betalen haar 40e per week (ze komt 2 dagen) vandaar dat ik vaak die dagen probeer vrij te nemen.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja ik heb hem al vaker niet laten gaan en inderdaad wel betaald. Dat is voor mij niet de reden dat ik hem vandaag toch gebracht heb, maar echt om even iets alleen te kunnen ondernemen. Naar mijn schoonmoeder gaat hij morgen niet ook al betalen we daar sowieso niet voor.

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wij betalen mijn ouders en Schoonouders ook niet voor het oppassen

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn schoonzus krijgt alleen haar kilometers vergoed. Ze woont 70km bij ons vandaag. Als ze twee dagen op en neer rijdt is ze 280km verder. Daarom dat wij 20e per dag betalen voor de benzine. Ben al blij dat ze om 6u 's ochtends in de auto wil stappen haha.

Weet iemand wat voor lekkere hapjes je kunt maken zonder staafmixer of keukenmachine? Bij alle recepten in het opperdepop-boek heb je dat nodig

13. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij een kdv heb je vaste dagen. Daar betaal je voor.
    Ik doe het wel eens hoor, als ik thuis ben de kindjes gewoon naar t kdv. Komende kerstvakantie ook, ik ben een paar dagen vrij op de kdv dagen. Kindjes gaan gewoon naar het kdv. Ze vinden het ook hartstikke leuk om te gaan. Wel haal ik ze dan wat eerder op.
    Zij een leuke dag en mama even der handen vrij. Ook wel eens lekker :)

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Veel hapjes kan je toch ook gewoon prakken? Doe ik met banaan ook. Groente en aardappel kan je ook prima prakken. Wordt alleen niet zo glad, maar dat geeft niet. L.iz eet de stukjes ook op.

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dat boek kan ik nergens vinden :( Bij ah hebben ze het niet, omdat ze aan het overstappen zijn op een andere leverancier
    Volgens de verkoopster is het wel bij bol.com te bestellen, maar daar vind ik met de zoekterm opperdepop alleen kabouter plop...

16. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ook niet bij de ah xl? Daar heb ik m toen gekocht.
    En via marktplaats? Let wel, het boek kost niet zo heel veel. Ik dacht dat ik er 8 of 9 € voor betaald heb. Dus laat je niet gek maken ;)

En als je de klantenservice van de ah belt? Misschien dat zij kunnen helpen?

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Net even gebeld en er ligt er nu eentje klaar bij een ander filiaal :D

Het lijkt wel of de kleine verlatingsangst heeft. Steeds als ik wegloop huilt hij en als ik weer naar hem toe loop lacht hij. De laatste dagen bij de opvang brult hij ook als de leidster hem overneemt, terwijl er eerst niks aan de hand was.

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zou al een begin kunnen zijn van de eenkennigheidsfase Eline...
    Kabouter Plop is ook leuk, toch? ;)

Hier drukdruk, vrijdag een weekendje weg naar Drenthe, veeeeeel inpakken haha. Zit moed te verzamelen om boodschappen te gaan doen...onze c1000 wordt Jumbo en gaat 3wk dicht, dus het is nu echt superdruk daar. Nou ja, ik moet toch. Beter nu dan vrijdag met ingepakte auto nog.

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Jij ook al Lumiere?

Wij gaan volgende week een midweek naar center parcs.
    Ik ben al 1,5 week bezig met bedenken wat we mee moeten nemen en hoeveel...

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij gaan ook naar center parcs :D

Wij zijn ook vorige week al begonnen, maar inpakken valt niet mee met een kindje dat ge-entertaint wil worden haha

Deel Deze Pagina