mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Oh dat is wel lekker.
    kan hij daar geborgenheid in vinden.
    ik geef nora wel eens een knuffel doekje als ze niet kan slapen.
    maar meestal werkt dat nog niet op dit moment.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Aaah wat lief Eline!
    Welk merk heb jij dan? Beetje raar inderdaad als er wel alcohol in zit.

Fender heeft niks in zijn bed. Ik was altijd bang dat dat gevaarlijk kon zijn ivm verstikkingsgevaar?

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Als hij het vanzelf van z'n gezicht af kan halen.
    En als het niet om z'n nek kan komen.
    Maar ik vind het ook spannend hoor.

Wij gaan zometeen een pap fles geven.
    Ik ben heel erg benieuwd wat voor effect het heeft.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hoe ging de papfles Ivy?

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

L.iz slaapt al maanden met een knuffeldoekje van Sophie giraf. Zit een koordje aan voor de speen. Heel handig, ook voor onderweg. L.iam sliep altijd met een Nijntje knuffeldoekje op z'n gezicht :D heel lief😍

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Manlief zei dat ze de papfles erg lekker vond en vroeg of mama nog meer had habaha.
    Ging er ook goed in!
    Hij was ook njet heel erg dik hoor.
    Hadden de gewone fles van 210+7 gedaan met 2 afgestreken voedingsschepjes rijstebloem.

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ze was om 5.30 uur wakker.
    fles gegeven en om 6.000 uur sliep ze weer tot 8.15uur

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hebben jullie overdag al rompers aan met lange mouwen bij jullie kleintje?

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Vanwege de angst voor verstikking hebben we het tot nu toe niet gedaan, maar dit knuffeltje is een rond lammetje en die zal ook niet zomaar op zn gezicht blijven liggen. Dus zo durf ik het wel. Ik dacht dat geeft hem Snachts misschien wat troost als hij wakker wordt.

Rompertjes met lange mouw heeft hij al een tijdje aan en dan een trui eroverheen.

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    En, had mama nog meer pap Ivy? Ik geef ook maar 2 schepjes rijstebloem. Ivm risico op verstopping. Met 180+6 melk.

Fender heeft of romper lange mouw met t-shirt korte mouw, of romper korte mouw en truitje met lange mouw. 's Nachts alleen romper en pyamabroek (en slaapzak)

11. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier precies hetzelfde. Zo koud is het nog niet....

Sorry voor het langer niet berichten, maar we hebben een druk (maar wel heel erg gezellig) weekend achter de rug.
    De kleine dame groeit ineens in de lengte en dan wel haar bovenlijf:(.... dus onder met gemak nog 62, maar truitjes enzo moeten echt al 68.... daarnaast worden de rompers zelfs al wat strak. Maar 74 is echt mega groot, hihihi.... Het is jammer dat de rompers alleen maar in combi-maten zijn. Ik wil gewoon rompers in 68. Maar dat schijnt lastig te zijn.
    Ik vind het wel leuk hoor naar een andere maat, ik heb echt zulke leuke jurkjes gekocht en gekregen, hihihi.... en ze heeft heeeeel lang in 62 gezeten (al ruim 4 maanden). dus andere kleren zijn dan gewoon ook leuk:D

Hier alleen in de ochtend pap en niet voor de nacht. Ze doet het prima op de 210.

Hier nog geen knuffeltjes in bed eigenlijk. Heb de behoefte nog niet gemerkt eigenlijk.

creme heb ik van weleda. De gezichtscreme voor baby's, heerlijk is die!!

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Vanavond krijgt ze weer pap.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat betreft de maten vind ik het per merk erg verschillend. Bambino valt vrij klein... Alle rompertjes van dat merk heb ik een maat groter dan de rest. Misschien dat je dus bij een andere winkel wel passende rompertjes vindt, Elise?

Wij zijn trouwens voorzichtig aan het minderen met de flessen en grotere hoeveelheden groente en fruit aan het geven. De laatste fles van 210 is nu 180 en die gaat vaak niet helemaal op.

14. unknowable

unknowable Niet meer actief

Onze kleine meid heeft al heel lang een knuffeldoekje of een knuffeltje in bed. Heel handig, want ze trekt anders haar speen uit de mond. Nu gaat ze aan het knuffeltje frummelen.

Ze draagt al sinds eind augustus lange mouw rompers volgens mij.

15. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb de stretch rompers van de hema. Daar heeft ze nu maat 74/80 van, vooral handig met nachtluiers ;)

Kleertjes maat 62 beginnen nu langzaamaan echt te klein te worden. Ligt wel aan het merk en zelfs binnen een merk verschilt het nog :( ook zo iets geks. Van Z8 heb ik ook van de newborn collectie kleertjes en die vallen heel anders dan de gewone collectie.
    Ik ga van de week haar kast eens uitmesten, want veel kan er wel uit. En eens zien wat we nog bij moeten shoppen :p

Oh ja, rompers met lange mouwen gebruik ik alleen met een shirtjes met korte mouw. Met een jurkje/shirtje met lange mouw doe ik er een romper met korte mouw onder.

16. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Flessen minderen en meer groente of fruit aanbieden?
    Mag ik vragen waarom?
    Het is toch nog bijvoeding?

17. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Vanaf 6 maanden moet je flessen gaan afbouwen en hebben ze niet meer genoeg aan alleen melk. Als je met 4 maanden al begint met fruit/groente dan is het nog bijvoeding.

Ik merk hier dat mevrouw ook steeds vaker haar flesjes niet leeg drinkt. Bij de groente doe ik nu een 1,5 week aardappel doorheen. Heerlijk vind ze het! En ik heb het toetje geïntroduceerd.

18. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Maar Ivy je bent toch van de week naar het CB geweest? Daar hebben ze je neem ik aan ook verteld dat ze min 500 cc max 800 cc melk mag? En zoveel groente en fruit als ze wil, met aardappel, pasta of rijst enz.

19. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Bij de C&A hebben ze rompers in 1 maat, die blijven ook heel mooi en zijn lekker soepel.

Nigel heeft eigenlijk altijd rompers zonder mouw of met korte mouw aan.

Goeie tip knuffeltje in bed, misschien laat hij die speen dan eens in z'n mond zitten :D

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Luna, nee dat hebben ze niet verteld.
    Ik heb altijd begrepen dat het tot 1 jaar ofzo nog bijvoeding is.
    Tuurlijk ga je op gegeven moment dan ook afbouwen, maar als ze met 6 maanden nog 4 flessen krijgen (hier dus 3 van 180+6 en eentje van 210+7) is dat niet erg.
    Consultatiebureau zei gisteren dat we juist goed bezig zijn zo en dat het inderdaad nog bijvoeding is.

Deel Deze Pagina