mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier echt een moeilijk weekend. Ze slaapt slecht en drinkt belachelijk veel. Komt beetje door de hitte denken we, dus nu ook wat minder kleertjes aan.

Wij hebben gewoon vier poepluiers per dag en gebruiken geen Infacol. Ik was toevallig net benieuwd vanaf wanneer de poep zich zou gaan concentreren tot zeg maar 1 of 2 keer per dag. Ze is nu bij a 3 weken.

Edit: we geven flesvoeding. Ik lees nu ergens dat minstens 1 keer per dag dan goed is wegens constipatie. Maar vier x vind ik wel wat overenthousiast.

2. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Mooi meissie, Elise! :D

Ik heb dat ook. Ik vind het niet erg dat hij bij ons wilt zijn, maar dat huilen en dan vooral 's nachts maakt het niet makkelijker. Misschien hoort het wel rond deze periode, maar vermoeiend is het zeker.

Hier komt hij ook wat vaker, maar meer 's nachts.

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Kimberley ik heb dat ook in een weekend gehad.
    Dinsdags is toen de jeugdverpleegkundige geweest voor de intake.
    Vanaf toen ben ik fulltime gaan kolven.
    Omdat ik het in de nacht gewoon echt te moeilijk had.
    Ik was (en ben) nog zo oververmoeid van de bevalling, het heeft allemaal meer impact op me gehad dan ik had gedacht.
    De jeugdverpleegkundige begon al een beetje uit te leggen wat een postnatale depressie is.
    Lijkt me duidelijk genoeg.

Ik heb gisteren een nieuwe draagdoek besteld.
    Hopelijk is hij er dinsdag, dan kan ik gaan oefenen met knopen.

4. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Zo, dat is heftig, Ivy :(
    Wel top dat je nu nog kolft. Voor hetzelfde geld was je er helemaal mee gestopt.
    Hoe voel je je verder?

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Het heeft me veel meer rust in m'n hoofd gebracht.
    Ik ben nog steeds moe, maar moet er ook echt aan denken overdag ook even te slapen.

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Oohh wauww Ivystoeter, das indd heftig! Wat goed dat je het fulltime kolven dan wel volhoudt! Vindt dat kolven toch ook wel pittig hoor..
    Wat leuk, een nieuwe draagdoek! Ik heb ook een rekbare, maar nog niet geoefend met knopen..

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
  8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wij hebben een simpele bykay. Rekbare doek. Thomas al best veel in gedragen. Heb je toch je handen vrij voor Emma. We hadden hem al bij emma, nu wel ik ook een geweven doek gaan aanschaffen.

Ga binnenkort naar draag consulent voor advies.

Vandaag wezen wandelen met zn allen. Mijn man wou Thomas in de doek dragen. Was erg aandoenlijk om te zien

9. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Mooi is ie!! Ist ook een rekbare of geweven?
    Wel een Actie foto hè ;)

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
  11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    #331 Rian85, 15 jun 2014
    Laatst bewerkt: 15 jun 2014
    Wat balen zeg van alle zware nachten en weekenden. Zet em op mama's. Dikke knuffel voor de momenten en probeer te genieten van de mooie momenten die er ook elke dag zijn👍

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender krijgt ook fv en gemiddeld 1-2 poeluiers per dag. Maar ook een paar keer 4 per dag gehad. Dat is dan wel 1 of 2x dat het alleen een keiharde keutel is. Wij gebruiken gen Infacol. Morgen intake consultatiebureau, dan ga ik wel even vragen of die keiharde keutels, afgewisseld met zachte volle poepluiers normaal zijn. Ben soms bang dat hij last heeft van die keutels.

13. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wauw meneer wilde weer niet slapen! Had een draagdoek liggen, nog nooit geknoopt, maar eens moet de eerste keer zijn.. Eerst huilen en huilen, 10 min later vertrokken! Wat een wondermiddel!

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij flesvoeding is wisselende poep normaal. Je merkt t vanzelf wanneer ze er last van hebben , niet teveel zorgen maken :)

Ja draagdoek is echt een uitkomst, morgen start vriend bij zijn nieuwe baan en ben ik voor t eerst alleen dan zal ik m ook wel gebruiken denk ik haha. Hebben een Mucibi draagzak en heb een LennyLamb Vanilla Lace draagdoek.

Gelukkig komt mijn schoonmoeder van woensdag t/m vrijdag logeren en de oudste verzorgen :) Wel morgenochtend de oudste naar de peuterspeelzaal brengen op de fiets pfff gelukkig wel oppas voor Faelynn hoef ik haar niet mee te sjouwen..

Ze lijkt wat rustiger, wel veel kramp maar ze gilt niet meer zo tijdens een voeding. Dinsdag gelukkig naar de ostepaat, haar voorkeurshouding wordt wel erger ben benieuwd wat ze daar van zegt..

15. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Heerlijk hè een draagdoek/zak. Lekker knuffelen en toch je handen vrij hebben tegelijk. Thomas valt er ook heerlijk in in slaap. Loop ik heel de speeltuin af met Emma, op de schommel en al en Thomas slaapt gewoon door hihi.

16. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Tweekids succes alleen! Komt vast goed is even je draai vinden maar dat zal snel genoeg zo zijn. Wel fijn dat je wat ondersteuning krijgt. Wat doet je vriend voor werk? Is hij s avonds/s nachts wel thuis?

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja gelukkig wel haha. Hij gaat legervoertuigen inbouwen voor Defensie dus zekerheid eindelijk :) Hij werkt van 7:30 tot 16:30 en t is 3 kwartier rijden dus hij is op tijd weer thuis. Hij kookt hebben we besproken dus dat scheelt al 1 ding..

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oh heerlijk! Mijn man kookt ook vaak als hij thuiskomt. Erg fijn! Ik zag ik eerst erg op tegen de eerste dagen met twee kindjes alleen maar viel uiteindelijk reuze mee. Mijn oudste slaapt ook nog lekker tussen de middag dus had de dag in ter blokken verdeeld. Ochtend speeltuin, middag koekjes bakken. En verder in huis/tuin wat rond rommelen.

Heb zelfs kunnen strijken met Thonas in de doek en Emma buiten aan het spelen op het dakterras (kan ik haar zien onder het strijken).

Het komt vast helemaal goed al zal je de eerste dagen wel moe zijn aan het einde van de dag hihi

19. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier kookt vriend gelukkig ook als hij thuis komt van het werk. Heerlijk!

In het begin was het zo wennen helemaal alleen en nu vind ik het wel fijn. Vind het wel lekker als het weekend is, want dan neemt papa alles een beetje over, zodat ik nog een uurtje kan bijslapen.

's ochtends komt de kleine meestal rond 06:00 uur. Prima, want hierna slaapt hij verder tot 09:00 uur. Na deze voeding wil ik lekker douchen en mezelf klaarmaken voor de dag als de kleine nog ligt te slapen, maar als hij 's nachts vaak komt en ik hem continu moet oppakken. Komt daar om 09:00 uur niet veel van terecht :(
    Hoe doen jullie dat?

20. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik douche sowieso s avonds. S ochtends topdrukte met Emma naar de opvang etc iedereen eten pffft. Dus douche s avonds.

S ochtend eerst Emma aankleden tussen 6 en 7 als ze wakker wordt dan kan mijn man haar naar de opvang brengen. Dan als Thomas slaapt mezelf aankleden. Anders eerst Thomas voeden en aankleden. Dan naar beneden waar mijn man Emma al brood gegeven heeft. Even bij haar aan tafel zitten tot zij en man vertrekken....

Dan mijn eigen ontbijt maken groot kop koffie zetten en mezelf verder klaar maken. En op de bank het journaal kijken.

Deel Deze Pagina