mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Dat van mij is een geweven doek.

Hoe ik het douchen doe?
    Nu nog als man er is.
    En als ik perse wil douchen als ik alleen ben, dan probeer ik dat te doen als Nora slaapt.
    Gaat ze huilen als ik aan het douchen ben? Tja sorry dan moet ze even wachten en zal ik opschieten.
    Ons ritme in de ochtend? Ik heb nog geen idee eigenlijk.
    Woensdag moet m'n man voor het eerst weer werken.
    Hij zal dan in de ochtend of de hond uitlaten of Nora een fles geven.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Ivystoeter. Ik wil ook graag een geweven doek gaan aanschaffen. Ben nog een beetje aan het zoeken welke.
    Wel fijn dat je man zo lang thuis heeft kunnen blijven!

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hij heeft gewoon 3 weken vakantie gehad.
    En aankomende week hoeft hij alleen woensdag en vrijdag ochtend te werken.
    Ik vind het wel spannend omdat hij toch de denker is van ons twee...
    Hij weet sneller oplossingen.
    Ik ben sneller in paniek.

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Je vind gauw genoeg wel je draai in alles.. ik heb 3 kinderen en mijn vriend heeft regelmatig avonddiensten dus dan moet ik zelf koken en kids op bed doen maar komt altijd goed

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vriend werkt de ene week van 6 tot 14u en de andere van 14 tot 22u. Morgen eerste keer vroege dienst. Ik douche tot nu toe als hij thuis is. Fender had vandaag weer zo'n dag dat hij niet alleen wilde zijn. Geen idee hoe ik het morgenvroeg ga doen, tijd gaat vanzelf verder. Flesje, luier is het belangrijkst, huishouden kan wachten. Als hij echt niets anders wil dan bij mij liggen dan doe ik het huishouden wel na 14u als hij thuis is.

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Mn vriend moet ook morgen weer aan de slag.. Kan zelf redelijk zn rooster maken, werkt ook parttime omdat ie nog studeert.. Het zal wel even wennen worden allemaal, maar ben wel al alleen geweest met Damon.. En hoe het ging? Ritmeloos hahah gwn maar kijken hoe het gaat en wat we kunnen doen..
    Morgen komt er om.1130u een kennisje op kraambezoek.. Hoop dat we kunnen slapen vannacht, dan kan ik na zn ochtendvoeding gwn douchen enzo.. Hij komt nu al 3 dgn achter elkaar om 8u dus wie weet is dat het begin van een ritme? :p

Even een vraag.. Damon slaapt echt niet in zn eigen bedje/wiegje.. Overdag niet en savonds ook niet.. Wat kan ik eraan doen? Moet ik nu al gaan trainen? Wakker wegleggen lukt al helemaal niet (bij de eerste slaap signalen, zoals het zo mooi in de boekjes staat), want dan zit ik echt met een krijsend kind de eerstvolgende uren..

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hij is pas twee weken oud. Na 9 md continu met jou in contact te hebben gestaan is alleen in en bedje liggen best heel eng voor zo'n kleintje. Ik zou dus zeker niet met slaap trainen beginnen.

Ik leg Thomas te slapen waar hij op dat moment in slaap valt. S nachts en tussen de middag proberen weer wel altijd zijn wieg. Ik leg hem erin na drinken knuffelen en als hij een beetje in slaap valt. Lukt het slapen in zijn bedje niet dan haal k hem eruit en slaapt hij op de arm of in de doek oid lekker verder.

Hij begint nu steeds beter in zijn wieg te slapen. Dus ik heb vertrouwen dat het wel goed komt. Ik vind de slaap nu belangrijker dan het gevecht waar hij slaapt.

Maar goed iedere ouder maakt daarin haar eigen keuze. Thomas ligt na zijn badje nu heerlijk te ronken in zijn mandje en ik ga ook slapen. Trusten dames!

8. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Dat is dus ook precies de reden dat ie snachts gwn bij ons slaapt (als ie slaapt :p)
    Maar overdag lukt het dus ook niet in de wieg, maja dat kijk ik nog wel ff aan dan :)
    Slaap lekker!!

9. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag ik heb even alles terug gelezen. Vandaag druk gehad met vaderdag en peuterzwemmen met de middelste. Tevens vanaf morgen avondvierdaagse lopen. Eigenlijk gaat het hier zijn gangetje en doet de kleine het goed. Ligt nu nog aan de borst en hopelijk slaapt hij door tot half vijf/vijf uur. Ik heb de ritme er lekker in en ik merk dat de derde er zo bij door gaat, maar dat ik wel veel kan genieten dan bij de andere twee..

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik wil ook een ritme... In ieder geval in de avond...
    We liggen tot nu toe nooit voor 11 uur op bed.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vlg mij heb je daar wel een punt Rian85. Het feit dat hij alleen is na 9mnd in de buik met alle geluiden die daarbij komen, en dan ligt ie opeens alleen in een verder stille kamer. Wij merkten al dat Fender prima slaapt met een krijsende peuter naast zich, maar zodra hij in zijn eigen kamertje ligt (ongeacht of hij wakker of slapend in zijn kamer wordt gelegd) is het binnen 2min brullen. En direct stil als we hem eruit halen.
    'S Nachts slaapt hij naast ons bed in de reiswieg zonder problemen 4u door. Zou het kunnen helpen als ik bij hem ga zitten op zijn kamer, met een cd'tje erbij? Gewoon om te laten ervaren dat eigen kamer niet meteen iets naars en eenzaams betekent? Zodat hij niet zijn eigen kamer als een soort straf gaat zien waar papa en mama niet zijn? Daar ben ik namelijk een beetje bang voor. Zeker nu hij meer oppikt uit de directe omgeving (hij volgt dingen met zijn ogen, draait zijn hoofd naar geluid toe)

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Goedemorgen!

Ik had ook weer wat vannacht hoor.
    Word rond 4uur wakker omdat ik nora hoor wakker worden.
    Dus ik hop gelijk naar beneden om een flesje warm te maken.
    Maar dat duurt even een paar minuten.
    Toen ik uiteindelijk weer boven kwam.... lag mevrouw weer te slapen.
    Dus fles in de flessenwarmer en gaan kolven.
    zit ik met kolven niet op te letten, was het flesje eronder vol..... had dus een overstroming.
    En toen ik klaar was nora Nog steeds niet opnieuw wakker.
    Dus weer gaan liggen en proberen te slapen.
    Werd ze 5 minuten later half wakker.
    Ze had gerust weer verder gaan slapen, maar ik wist niet hoelang de fles in de flessenwarmer mocht blijven.
    Dus maar een droom flesje gegeven.

13. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat ken ik, dat je snel alles klaarmaakt voordat het huilen begint, maar dat ze gewoon weer in slaap valt :)

Hier een doorbraakdag gehad toch wel. Na dagenlang negen voedingen per etmaal, nu overgestapt naar 135 cc (die ze maar tot 100/110 opdrinkt) en BV helemaal gestopt omdat we merken dat het haar ritme verstoort. En, hoera, veel langer doorslapen en afgelopen etmaal slechts zeven voedingen. Wel darmkrampjes vannacht, maar die waren snel voorbij met cinababy. Hiephoi.

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Yay fijn dat je zo goede nacht had mrs Blossom

En Nora mama voor de gek houden hihi

Hier ook goede nacht gisten in de avond wat clusteren 21u badje erna nog even aangelegt en hij sliep tot 2.40. Daarna 6 uur. Dus heerlijk! Vooral die eerste ruk was erg fijn. Ik lag er zelf ook al om 22u in dis zeker 4 uur achter elkaar kunnen slapen.

Emma werd om 4u wakker had langs de luier geplast. Bed, slaapzak, romper alles nat en dr beentje ijskoud.

Alles verschoont en rond 5 uur viel ze weer in slaap.

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier slechte nacht. Na gi 1,5u slaap zou vriend vannacht bij Fender slapen en voeding geven. Komt ie halverwege de nacht de reiswieg brengen omdat ie zelf niet kan slapen, en ging hij op de bank slapen. Ik kon toen ook niet meer slapen omdat Fender wakker was. Na een uur ben ik opgestaan om een fles te maken en te geven, en toen ging Fender huilen. Staat vriend boos op, werpt mij boze en afkeurende blikken toe en gaat zich klaarmaken voor werk. Ik zei nog ik het niet kan helpen dat Fender huilt (hij had gewoon honger), krijg ik weer te horen hoe weinig hij geslapen heeft en dat ik niet hoef te gaan werken...leuk hoor. Dus ik weer janken...Ik hoef inderdaad niet te werken, maar ik voel me ook heus niet fit en fris na 2 nachten van nog geen 3u slaap. En vannacht weer, want komende nacht is mijn "voedingennacht". Overdag kom ik ook niet in slaap. Ik heb hem aangeboden dat hij misschien dan beter bij zijn vader kan gaan slapen. Vanmiddag komt CB op intake, zit te twijfelen of ik dit zal gaan vertellen dat het niet zo goed gaat met onze slaaptijden. En dat we daardoor steeds vitten en boos op elkaar zijn.

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je vriend zo doet en reageert! Hier is mn man ook alweer fulltime aan het werk, maar die doet gewoon de helft van de nachtvoedingen en hij lijkt nog aardig fris. Slaapt Fender bij jullie op de kamer of eigen kamer? Ik merk dat het erg helpt dat we al haar geluidjes steeds horen. We worden nu steeds precies op tijd wakker.

Wat voor ons overigens erg helpt is gewoon belachelijk vroeg naar bed gaan. Na de eerste voeding na het avondeten verkassen we naar boven met zn allen. We liggen er meestal om 9 in. Niet ons lange termijn plan, maar voor de eerste weken is het een prima offer.

17. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hahahah Ivystoeter, leuke grap van je meisje hahahah

Aahh Lumiere, wat balen! Kan je vriend na zn werk niet ff wat slaap bijtanken? Doet vriend hier ook wel als ie moe is..

Ik heb echt een topnacht gehad!
    Om 2245U zn laatste voeding op bed, meteen in slaap gevallen.. Daarna pas 0430u weer! En net om 9u badje en nu weer voeden.. Merkte wel dat Borsten het er niet helemaal mee eens waren.. Op toilet stroomde het eruit hahaha

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hihi Kimberly ik had vanmorgen ook enorme stuwing met mat 1 nacht voeding.

Balen Lumiere dat je vriend zo reageerde.

Ik sluit me aan bij wat mrs Blossom zegt. Vroeg naar bed doet ook veel goed. Na de avonds voeding en voor de laatste voeding al lekker naar bed gaan heb je toch zo al een paar uur te pakken en toch proberen overdag iig even te gaan liggen zonder telefoon, ipad tv etc. Even rusten wie weet val je wel in slaap.

Mijn man werkt 4 dagen 1 dag ouderschapsverlof hij doet de luier bij de eerste nachtvoeding. Dan ben ik meestal nog zo half in slaap dat ik niet fatsoenlijk uit bed kom hihi verder tukt manlief lekker naast mij verder.

Lumiere sterke vandaag!

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Lumiere vervelend zeg dat jullie allebei zo slecht slapen.
    Wij hebben Nora in een inbakerdoek.
    Ze heeft ook wel eens in een puckababy geslapen.
    Ze slaapt nu echt veel rustiger.
    Misschien is dat iets voor jullie? Je kunt het eens overleggen met CB.

Wij gaan straks even naar het weeg half uurtje.
    Eens kijken hoe zwaar ons meisje is met vandaag precies een maand oud.

20. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik ben benieuwd. Wij moeten zo naar de kinderarts wordt hij ook in de lengte gemeten, dat doen ze bij ons weeguurtje niet een 56 hansopjes beginnen krap te worden dus ik ben erg benieuwd hoe lang hij nu is!

Wordt wel ff in het zkh moeten uur van te voren bloed prikken.

Deel Deze Pagina