mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja hoor ik krijg m vergoed, extra verzorgd 3 bij menzis.
    Ik heb de medela swing heel tevreden. Volgend jaar koop ik de dubbele ardo calypso ook via de verzekering :)

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    tweekids heb jij kolf vergoed gekregen? ? :)
    aanschaf of huur?
    zit te denken om te relacteren..

vroeggeboorte: Oudste is met 33.3 geboren, middelste 37.5 met complete rust.
    bij cay had ik vanaf 14/15 wk al harde buiken (bij middelste ook) en die hadden ook effect.
    bmm verkorte telkens maar werd gelukkig ook soms wat langer met genoeg rust.
    met 32 wk in t zh gelegen met weeën remmers en long rijping omdat ik slijmzooi verloor.
    weer naar huis gestuurd en paar dagen later braken mn vliezen met 33.4 (met 33.3 grapte we nog savonds dat hij al langer zat dan de oudste, volgende ochtend vroeg braken ze )
    en met 33.5 super snel geboren :)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ mamachantal, ja inderdaad heb m vergoed gekregen :)
    Even je verzekering bellen, er stond bij mij alleen 200 euro voor lactatiekundige zorg. Maar dit geldt schijnbaar ook voor borstvoedingsartikelen..
    Dat is wel een mooi idee ! Kost veel energie maar zal t vast waard zijn ! Waarom lukte de bv niet?

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    hmm das wel een goeie ;)
    anders kan k m altijd nog verkopen haha :D

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb ook de ardo calypso kolf, ben er heel tevreden mee 👍

6. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik zou ook graag mee willen kletsen als dat mag. Ik ben 2 mei in 1 uur en 50 minuten bevallen van een prachtige zoon. Ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en thuis bevallen. Mijn beide meiden hebben er niets van meegekregen en werden wakker met een broertje. Ik geef bv en de kleine is van 3760 gram naar 4590 gram gegroeid en 8 cm in de lengte. Bij mij is de derde keer scheepsrecht want bij mijn meiden is bv helaas mislukt. Nu gelukkig wel. Dus ik snap de frustratie als het niet lukt. Had ik ook en vooral als de omgeving niet goed stimuleert. Dat is nu wel anders.

Bedankt voor de tip voor de verzekering. Ik zal er ook naar kijken.

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wat is relacteren?

Waar vriezen jullie je melk in?

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

In ijsklontjes zakjes. Super handig! Hoef je geen melk te verspillen/weg te gooien als je maar een beetje nodig hebt 👍

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Maar zijn die zakjes bpa vrij?

10. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik zal hier ook af en toe gezellig kletsen.
    Op 11 mei bevallen van een zoon, na de bevalling nog een nabloeding gehad waardoor ik een bloedtransfusie moest. Daar heb ik nu nog wel last van en ben nog snel moe. De hechtingen van de knip voel ik bijna niet meer dus dat is fijn. Mijn lijf is ook alweer bijna terug op gewicht en kan mijn eigen kleren weer aan. Dat vind ik wel super lekker..haha

Mannetje doet t goed. Is ruim 800 gram aangekomen al. Ik geef fv omdat ik geen bv mag geven i.v.m. een hypofyse tumor. Maar hij doet het er goed op. De nachten gingen al goed, maar sinds een paar dagen nog beter. Ik kan 2 keer 4 uur slapen!
    Een eerste bewust lachje heb ik nog niet gezien. Maar dat komt vast nog wel.
    Leuk is ook dat hij een bos met haar heeft met krullen. Ik denk zelfs al dat ik in zijn nekje wat moet gaan knippen. Daar is het al bijna 6 cm lang! Het is dat ik geen staartje mag maken...hihi..

Nou fijne dag vandaag..het wordt heerlijk weer he. Dat wordt lekker alleen een rompertje aan en naar buiten..boffen we met dit seizoen he! We boffen natuurlijk toch al metdie kindjes van ons... ;)

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ohhh geef ons zo'n nacht!

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    relacteren.. het (opnieuw) stimuleren van bv.
    maar is erg intensief.

caylen slaapt snachts 4-5 uur :)
    oudste sliep al Door op deze leeftijd ..
    hij krijgt half 11-11u laatste fles en dan word hij rond half 4-4u weer wakker.
    vaak ook al eerder maar dan slaapt hij bij ons weer verder.
    overdag ook om de 4uur.
    hij krijgt 90+3 forte.

13. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Met fv schijnt het wel zo te zijn dat ze eerder doorslapen hoor Ivystoeter. Omdat ik natuurlijk precies weet wat hij binnenkrijgt..maar ik ben er ook blij mee. Hij komt vanaf t begin al maar 1 keer s nachts..en nu slaapt hij ook alweer 3 uur..
    Nou ja alleen maar fijn natuurlijk :) komt bij jou straks ook echt wel..je bent nu toch gaan kolven, zodat je zelf ook eens kunt blijven liggen s nachts? Ook lekker aan jezelf denken en je rust en herstel.

Ja herkenbaar mamachantal.overdag hier ook om de 4 uur (soms 4,5 uur maar dan maak ik hem wakker) heerlijk hoor.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ooh nee cay is wel vaak eerder wakker, begint te huilen en alleen bij ons is dan goed :)
    hij kan niet tegen jbpm en dat zit in forte voeding.
    daar krijgt hij krampen van.
    geven cinababy ervoor dat helpt redelijk maar niet helemaal.

ach, ik vind het kroelen ook wel fijn :)

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier ook nachten van om de 4 uur maar overdag nog om de 3 uur hoor. En dat ook met 90+3..... ik hoef het ook niet te proberen om te rekken want dan is het krijsen, hihihi....
    ik denk dat als ik naar de om de 4 uur wil dat ik naar de 120 moet. Dinsdag maar eens vragen op het Cb.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vannacht ook weer een mindere nacht. Hij heeft echt een inhaalslag gemaakt wat voeding betreft, omdat hij de eerste 2dgn bijna niets wilde en vanaf gi-middag kon hij er gen genoeg van krijgen. Het is allemaal nog wennen, we proberen om de beurt te slapen maar tot nu toe iedere nacht nog met tweeen voornamelijk wakker geweest. Iom de kraam zijn we de voedingen qua cc nu aan het ophogen, zodat er meer tijd tussen zit waarin we kunnen slapen.
    Vanochtend is Fender in de tummytub geweest, dat vond hij toch niet zo'n succes...zag er wel heel schattig uit :p

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hallo dames. Ik ben ook een mei mama. 9 mei zeer vlot en gemakkelijk bevallen van ons tweede kindje een zoon Thomas. Hij doet het super, er tevreden mannetje. Hij krijgt bv op verzoek en dat varieert tussen 7-10 voedingen en soms en slokje om lekker te tutten met mama en in slaap te vallen.

De nachten gaan zoals het hoort bij een kleine baby. Soms 1 voeding soms 3. Nu hij bijna 4wk is snapt hij ook iets beter dat hij s nachts na de voeding weet moet gaan slapen. Al is dat soms nog moeilijk voor hem.

Zijn grote zus is dol op hem. Vandaag voor het eerst beide kindjes thuis alleen (geen opvang of papa dag) en het is prima gelopen.

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ps. Maar jeetje wat gaan die twee samen door veel luiers op een dag. Heb het idee dat ik continu wel een poep broek heb hihi

19. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hoi allemaal.. Hier ook een mei mama..
    30 mei bevallen van zoontje Damon.. Zware bevalling, ontsluiting bleef hangen op 8 cm en moeten persen zonder persweeën.. Ook de hele bevalling alleen rugweeen gehad die 5 min aanhielden met pauzes van max 1 minuut.. Nog op het randje een ks voorkomen doordat gyn (met een slagingskans van minder dan 50%) toch een vacuumverlossing wilde proberen.. Hele grote knip gehad, waar ik nog echt heel veel last van heb.. Genieten van lief zoontje kan ik daardoor echt veel minder voor mn gevoel.. Hopelijk gaat het snel veel beter..

Ik geef ook bv, maar meer op schema en dat loopt goed.. Hij komt ook eigenlijk wel om de drie uur, wat ik zelf ook aan hou..

20. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Leuk! Een mei topic voor de Mama's. Mag ik ook mee kletsen? :)

Morgen is mijn uitgerekende datum, maar K.éoni besloot om 8 dagen eerder zichzelf te laten zien. Ik ben bevallen op 29 mei van mijn eerste kindje. Ik vond de bevalling vrij pittig, ook omdat ik vooral moe was door het niet kunnen slapen van de nachten daarvoor. Zo blij dat dat achter de rug is :p

De kleine krijgt borstvoeding en dit verloopt allemaal prima. Ben daar ook wel heel blij om dat het zo heeft uitgepakt. Hij weegt 3780 gram, 100 gram boven zijn geboortegewicht.

Had vandaag een paar kraamtranen gelaten. Dit was de laatste dag van mijn kraamweek en ik ga die vrouw echt missen. Niet alleen om haar goede zorgen voor de kleine man, maar ook de gezelligheid. Ook vind ik het nu wel 'spannend'... Morgen word m'n eerste echte dag alleen. Zijn er meer die met die gevoel gezeten hebben? Vertel me jullie ervaringen alsjeblieft (En dan wel alleen de goeie hihi :p)

Deel Deze Pagina