We zijn met Nora naar het weeg half uurtje geweest. Ze is precies een maand oud en weegt nu 4620gram, bij de geboorte 3690gram. 2 weken geleden was de intake thuis door de jeugdverpleegkundige en toen woog ze 4240 gram. Dus 380 gram aangekomen in 2 weken tijd. En ze is nu 54cm, dat was bij de geboorte 51. Ik heb net mijn haar geverfd. Hoop dat Nora me nog herkend hihihi
Wat fijn Rian ! Stevig ouderschap waren wij toen voor geselecteerd maar toen aangegeven daar geen behoefte aan te hebben lijkt me helemaal niks maar als het voor jullie goed voelt lekker doen en kwaad zal het vast niet kunnen ! Hier ook inbakeren maar dan met puckababy met echte inbakerdoek word ze boos. Sylvano lag in de Snug en Tug en daarna de Swaddle me is nog wel een tip stuk goedkoper dan de Pacco.. Hier de hele dag al een ontevreden meisje, gelukkig vanmiddag nog even een uurtje kunnen slapen na een moeilijke nacht van 00:00 03:45 6:30 en toen stond de familie alweer paraat.. Eerste dag alleen is goed gegaan gelukkig , wel had ik vanmorgen oppas voor Fae toen ik syl naar de psz moest brengen dus morgen mijn echte debuut alleen hihi
Zo stelde ze het bij ons ook voor. Eerst met een leendoek van hun en pas als we weten of et werkt zelf een aanschaffen. En inderdaad dat ritme: schone luier, flesje, uitbuiken/spelen en voor het slapen inbakeren. Gek genoeg ligt hij nu ook rustig in de reiswieg. Vriend legde hem erin in een poging tegelijk te kunnen eten (op de bank, reiswieg ernaast zodat hij toch dichtbij ons is), en meneertje accepteert het. Hij ligt nu gewoon naar me te kijken, de schat.
Awww eet smakelijk! En verstandig dat je voor dat stevig ouderschap kiest! Ik kende het niet, is in onze regio ook (nog) niet. Heb op de website eea over gelezen en ik denk dat je bij een eerste als je al wat onzeker bent het best waardevol kan zijn! Kwaad kan het zeker niet.
Lactatiekundige net geweest, lipbandje is te kort. Niet gek dat ze dus zoveel kramp krijgt door alle lucht die ze binnen krijgt zo zielig. Nu snel iemand vinden die het knipt en snel terecht kunnen !
Bij ons doet de verloskundige dat ook tweekids. Ik moet nog even inlezen wat het stevig ouderschap precies in houd.
Ughh helaas was afgelopen nacht een uitzondering denk ik.. Hij is zo moe, maar zelfs aan de borst aan het vechten tegen de slaap Woensdag komt iemand vh cb voor de intake.. Maar aan haar vragen wat we kunnen doen.. Heb ook cinababy gekocht, want hij trapt erg met zn beentjes en huilt alsof ie een week niet gepoept heeft.. Hebben jullie tips wat ik kan doen met dit vechtertje? Borsten voelen leeg aan trouwens, nadat hij ze beiden gehad heeft net..
Mijn kleine vocht in het begin ook wel eens aan de borst. Meestal had hij last van krampen. De benen tegen zijn lijfje drukken helpt bij ons en rugbyhouding. Maar de darmen zijn nog niet helemaal gewend aan de voeding en dit veroorzaakt krampjes en wat jezelf eet. Maar de kleine is a.s. vrijdag zeven weken en nog amper echt krampen. Hij wordt met de minuut sterker en drinkt steeds efficiënter. Misschien heeft jouw kleine even tijd nodig om te wennen aan de voeding. Is Moe na het lopen van de avondvierdaagse heb ik de kleine van kwart over acht tot ongeveer half 10 aan de borst gehad en hij heeft wesr geslapen tot vijf uur. Maar mijn borsten staan op springen dus nu extra aan het nakolven. Mijn kleine mannetje ligt voor mijnaar mij te lachen en doen... zo aandoenlijk. Ik moet volgende week dinsdag naar cb en ik ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Ik heb hem zelf nog gemeten en dan is hij nog twee cm gegroeid, maar even afwachten tot volgende week.
Ik heb vannacht weer op zolder geslapen. Mijn man heeft me naar boven gestuurd omdat we dachten dat nora veel en lang wakker zou zijn. Ze heeft om 12uur een fles gehad en toen heb ik dr weg gelegd in bed. Om 3uur heb ik gekolfd op zolder en ben weer gaan slapen. Om half 7 werd ik wakker en ging een 2e kolf setje halen beneden. Vraag ik aan mijn man Hoelaat ze een fles het gehad (ze sliep Nog) Had ze om 12uur voor het laatste gehad! Ze heeft dus gewoon de hele nacht geslapen! Maar gelukkig hebben we dan alledrie kunnen slapen.
Na de laatste voeding om 21:45 uur werd de kleine man onrustig en ik was al zo moe. Het was echt een gevecht. Uiteindelijk viel hij in m'n armen in slaap. Om 03:15 kwam hij weer, dus ik mag niet klagen. Alleen snap ik nog steeds niet waarom hij na dat flesje niet wilt slapen Ook als ik hem wil aanleggen hapt tie en laat hij na 2 sec weer los. Dit herhaalt zich 5/6 keer en dan pas laat hij niet meer los. Iemand enig idee?
Tongriempje doorknippen doet vlg mij de huisarts. De huisarts waar ik voor werk dodt dat tenminste. Laatst 2 baby's in een week. Lipbandje heb ik nooit van gehoord. Hier een goede nacht. Fender heeft van 21 tot 5u bij papa geslapen in de slaapkamer met om 2u een voeding, en papa bracht hem om 5u bij mij toen hij ging werken. Ik was om 22u naar bed gegaan en om 6u een fles gegeven. Daarna zelf van 6.30 tot 9u nog geslapen, ondanks dat hij begon te huilen toen ik hem na de fles teruglegde. Ik voel me nu redelijk fit. Fender slaapt nog, dus kan even rustig koffie drinken en wat eten.
Hier een rampnacht na een makkelijke dag. Zo flauw altijd... Veel gespuug, veel gevecht, veel krampjes. Ik probeer nu nog maar wat extra te slaoen tot de lunch. Gelukkig heeft mn man een weekje vrij volgende week, kan ie eens goed bijslapen. Vanmiddag de puckababy uitproberen.
@Lumiere en Ivystoeter beide even bij kunnen tanken zo te lezen heerlijk! @Twixy idd misschien lactatiekundige eens mee laten kijken? Thomas wil ook vaak na de tweede nachtvoeding (4/5u) niet meer echt slapen. Weer verschonen hem die voeding niet een laten het zo donkey mogelijk. Hopelijk snapt hij snel dat het rond die tijd nog nacht is. Hier al drukke ochtend achter de rug. Man was vroeg vertrokken naar zijn werk dus ik heb de kindjes klaargemaakt vanmorgen. Emma naar de opvang gebracht meteen boodschappen gaan doen. Thomas gevoed en 1 borst gekolfd. Nu lekker aan mijn kopje koffie. Was er wel aan toe haha
Dag dames. Wat schrijven jullie veel! Ik vind de nachten nog wel pittig hoor.. ze komt nog altijd 2x.. overdag slaapt ze steeds beter.. zodra ik zie dat ze moe is gaat ze in de bakerzak en leg ik haar weg. Laatste paar dagen gaat ze dan ook gewoon slapen. . Zo'n 2 uurtjes soms 3.. zonder zak wordt ze steeds wakker dus ben blij dat dit wel werkt
Hier ook meestal 2 nachtvoedingen hoor. Is heel normaal op deze leeftijd, maar is zekert pittig. Fijn dat het slapen overdag goed gaat! Misschien kan je overdag even een keer mee slapenom een beetje bij te tanken.