mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #501 Lumiere, 20 jun 2014
    Laatst bewerkt: 20 jun 2014
    Jee Elise75, wat naar dat ze zich nog verslikt. Ik snap je helemaal dat je amper nog naar toilet durft. Voelt ook zo machteloos denk ik. Vriendin van me heeft een kindje met verborgen reflux, ook met spoed naar zhs geweest. Haar dochter heeft ook medicatie, weet zo niet welke, die goed aanslaat. Ik hoop dat ze toch een oplossing kunnen geven.

Twixie, klinkt bekend. Alsof wij, omdat we niet werken, de hele dag kunnen slapen en tv kijken op de bank. Maar wel vanaf het werk sms'en of we de badkamer vast willen poetsen, brood halen, dit en dat doen haha

MrsBlossom, hoe oud is jullie dochter? Fender is vlg mij jonger en zit nu op 770ml (7x110ml) per etmaal, hij kan ook echt niet met minder toe. Valt op iedere fles uitgehongerd aan. Hij zou zelfs 840ml per dag mogen (7x 120ml) als hij echt minder dan 2u verzadigd zou zijn, maar dat hebben we op eigen initiatief niet gedaan. Vannacht sliep hij opeens weer 5u door. Maar toen lag ik weer wakker bij Fender omdat ik vriendlief zijn wekker niet hoorde. Dus ik erheen om 5.15...moet jij er niet uit ofzo? Waaaaaaaahhhh bedaaaankt!!! :$ roept ie, vliegt uit bed :p Mama zorgt hier goed voor de mannen :p

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dank je lumiere. Hier idd ook verborgen reflux...
    ik hoop ook dat de medicatie gaat aanslaan.

Ik lees hier bij zoveel mensen grote hoeveelheden voeding, pffff
    wij zitten op 6 x 100 en ze is 4 kilo en 5,5 week oud. Wij zaten ook op 110 maar dus terug gezet omdat het teveel was Door de kinderarts. Maar goed, zij spuugde natuurlijk. Maar toch als ik jullie zo hoor schrik ik wel hoor.....

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 3,5 weken. Geboortegewicht 3700 en na een dip denk ik nu wel boven 4 kilo. Maar pas volgende week weer wegen.

Vorige week ook al eens de vier schepjes geprobeerd, maar dat was toch een beetje forcefeeden. Ze lijkt er nu klaar voor te zijn.

Ik vind dat hele gedoe met verborgen reflux enzo wel spannend. Onze dame heeft vaak de hik en ik hoor soms wel wat terugkomen in haar slokdarm. Maar of dat reflux is of te gulzig gedronken? Het lijkt nu beter nu we pauzes in het voeden hebben ingelast en haar sowieso nog een tijd rechtop houden na het voeden. Kan mij goed voorstellen dat de schrik er opnieuw goed inzit Elise...

Overigens, ik begin nu ook verschil te merken tussen honger en overprikkeld. Kan heel goed zijn dat we haar wat overvoed hebben en dat ze nu met minder toe kan. Omdat ik haar gewicht slechts kan schatten weet ik niet of ze nu veel of gewoon drinkt.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik vind dat verborgen reflux ook spannend...hij maakt vaak de gekste geluiden in zijn slaap: piepen, kreunen, gorgelen enz. Zeker na ik mijn beste vriendin zo in paniek aan de tel. kreeg nadat ze had meegemaakt vergelijkbaar met de dochter van Elise75. Daarom zijn wij ook geen 120ml gaan geven vooralsnog. We maken wel 4 schepjes, dus 120, maar doen 10ml weg. Zometeen naar CB, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt. Wel balen dat hij net zijn fles zal willen als we daar zijn. Nou ja, dat zien we dan wel.

5. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Aahh Elise, toch schrikken weer! Snap dat je dan toch weer onzeker wordt! Maar je doet het ontzettend goed meid!

Lumiere,.goed bezig hoor! Redder in nood hihi en fijn dat Fender je wat slaap gegund heeft!

Hier ook een redelijke nacht achter de rug.. Hij was tot een uurtje of 2 toch weer onrustig, heb ik hem toch ingebakerd in de pacco van mn zus (swaddle me kan ie zich uit loswurmen) en hij was echt zo rustig, speen erin en ff jammeren als ie die kwijt was.. Geslapen tot 630! En na voeden ook weer door tot 900..
    Gaan zo naar het cb en vanmiddag naar de osteopaat..
    Had de lk aan de tel vanmorgen en die wist ook niet zo goed wat ze me moest adviseren, omdat we eigenlijk alles toch wel redelijk tot goed doen.. Zij denkt dat we baad zullen hebben bij de osteopaat, dus daar gaan we maar voor ;)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.562
    3.065
    113
    Elise lijkt me lastig hoor.. ligt ze bij jullie op de kamer?

Cay krijgt 120+4 aangeboden, meestal heeft hij 6 flessen op een dag.
    Maar drinkt niet altijd alles op.
    Hij woog 4430 gram gister

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat fijn Kimberly, hoop dat de osteopaat wat kan doen!

Ik vind het ook heel veel voeding voor zo´n kleintje met flesvoeding , de maag is zo groot als een walnoot maar het is niet anders met fv natuurlijk.

Hier 23:30 3:30 7:00 en nu ieder uur dus misschien een regeldagje, ach ik geniet er maar van nu t nog kan..

Elise wat schrikken zeg !

Ik vind het echt helemaal geen probleem de nachten alleen te moeten doen, het is even aankoppelen, oxytocine komt vrij moeke doezelt weg en voor ik t weet is ze klaar en slaapt ze weer heerlijk.
    Vriend is afgelopen maandag gestart bij ze nieuwe baan dus mag ook niet verwachten dat hij wat doet s'nachts..

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ooh Elise alweer?
    Wat zal de angst er goed inzitten bij jou:$
    Kan me heel goed voorstellen dat je haar geen minuut alleen durft te laten
    Ik hoop dat het ene middel gaat aan slaan!
    Pff heel veel sterkte hoor!

E.den krijgt ook medicijnen voor (verborgen) reflux
    Ze krijgt omeprazol vloeibaar en we moeten ook 1 schep extra nutriton toevoegen aan de friso comfort!
    De kinderarts heeft over onze flesjes van 5 x 120/4 niets gezegd
    Ze vroeg alleen drinkt ze ze met gemak op of heeft ze er moeite mee?
    Hier is het het eerste:D
    Ook hier rechtop laten drinken met tussenpozen en laten boeren in tussentijd..
    Na de fles ook nog 15 min rechtop. . Wieg schuin en 10 ml extra water aan voeding om beter te kunnen poepen!

Wat een waslijst eigenlijk;):D

Ik schrik ook wel van de hoeveelheid fv wat sommige geven trouwens..
    Waar zijn jullie flesjes op gebaseerd? (Gewicht baby of behoefte van baby? ) ben zeer benieuwd.

Kimberly ik hoop dat osteopathie gaat aan slaan. .
    Sommige baby's hebben er baat bij;)

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Schrikken zeg dat ze zich weer zo verslikt heeft.
    Wisten ze nou al wat het is of waar het door komt?

Wij bieden nu de ene keer 120 de andere keer 130ml aan.
    Maar dat is moeder melk dus dat zal anders zijn qua hoeveelheden denk ik.
    Soms laat ze wat staan soms niet.

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Nog net goede morgen!

Hier een bizar goede nacht gehad. 

Thomas na zijn badje gisteren nog even aangelegd zo rond 20.30/21.00u

Ik ben zelf om 22 uur naar bed gegaan en werd wakker om 3.40u (!!!!!!!) Van Emma

Ze is verkouden (loopneus) en wrs kiezen? Ze kauwt zo op dr handje heeft ze al heel lang niet meer gedaan.

Thomas maar wakker gemaakt en om 5 uur sliepen weer allemaal weer tot half 8.

Hier is het helaas slecht weer. Dus we kunnen niet boten spelen en naar de speeltuin. Vanmorgen maar veel liedjes gezongen en gedanst. Zo Emma op bed leggen rustig lunchen en bedenken wat we vanmiddag weer gaan doen.

Hebben jouw nog leuke plannen voor vandaag?

11. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    @ Elise, Jeetje, wat naar zeg! Heb je weer een beetje vertrouwen word dat in 1 keer weggenomen! :( Sterkte!

@ Lumiere, Gelukkig doet hij overdag veel, maar 's nachts is het best fijn als hij iets kleins doet. Luier verschonen of iets. Hij stuurt net al appjes en doet heeeel lief. Nou, hij mag wel ff voelen :p
    Inderdaad, alsof wij niks doen thuis. De was doet zichzelf dus dat scheelt ;)

@ Kimberley, Op die 02:00 uur na is het toch een goede nacht voor je/jullie geweest! Fijn dat je nu weet dat hij wat rustiger word in de pacco van je zus.

12. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    #512 Mrs Blossom, 20 jun 2014
    Maar 5 x 120/4 = eigenlijk 5 x 135 ml = 675 ml. Dan is 730 toch niet zo overdreven veel voor een grote baby van bijna een maand? Geboortegewicht maakt veel uit natuurlijk en verder doen we naar behoefte. We proppen niks. Als ze ineens maar 60 drinkt, prima.

Edit: volgens de curves zou ze nu ongeveer 4200 gram moeten zijn. Dan mag ze tussen de 630 (minimum) en 756 (maximum) dacht ik.

13. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #513 wishfulthinking, 20 jun 2014
    Mss kijk ik er zo raar tegen aan omdat die van mij al 2 maand is :) ?
    Voor een baby van bijna een maand klinkt het zoveel 730 ml!
    Die van mij was afgelopen maandag bijna 4100 gram zal nu dus ook wel tegen de 4200 gram aan zitten aangezien ze "ongeveer" 150 gram in de week aankomt .

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.562
    3.065
    113
    gister zei kinderarts dat 150xgewicht goed was..
    max is volgensmij 180xgewicht

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wishfull, Maar dat van jou is een 'kleintje' toch?

Borstvoeding kun je toch sowieso niet teveel geven begreep ik?

Moeders die een speentje hebben voor hun kleine.
    Hebben jullie dental of combi spenen?
    En waarom het één of waarom het andere?

16. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ze was idd prematuur. . Maar groeit als een grote hoor:D
    Onze kinderarts rekent altijd 150 x het gewicht..
    Tenminste wij weten niet anders:)

17. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    150 is minimum, 180 maximum is ons verteld.

Wij hebben een successpeen hier in huis en dat is de 0-6 combi van difrax. Waarom combi ipv dental? Geen idee. Omdat de nood hoog was en ze deze hadden bij de drogist om de hoek. Difrax bevalt goed omdat er niet zo'n topzware ring aanzit en hij dus beter in haar mondje blijft zitten.

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Elise sterke met jullie kindje. Wat vervelend dat ze alweer naar het ziekenhuis moet.

@Ivystoeter inderdaad kan je geen teveel borstvoeding hebben. Maar Let er wel op dat het beter met bv kleine beetjes wat vaker te geven ipv grote flessen. Het risico is dan dat het maagje wat verder wordt oprekt. Dan kan het zo zijn dat je dat met je productie niet bij kunt houden met kolven.

Qua speen hebben wij bibi dental. Waarom? Omdat dit de enige was die hij in zijn mondje hield. Dochter had avent dentale. ... Thomas moet hiervan kokhalzen. Hij heeft hem niet veel. Slaapt altijd zonder.

19. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Een paar dagen geleden schreef ik een berichtje dat m'n zoontje onrustig dronk. Advies van een van jullie was op een lactatie deskundige mee te laten kijken. Toch ging ik zelf op onderzoek uit... En waarschijnlijk heb ik gewoon een te sterke toeschietreflex (aan 1 borst) hierdoor laat hij steeds los en is steeds onrustig. Ook verslikt hij zich steeds...
    Ik ga nu maar proberen om het toeschietreflex zelf op te wekken, zodat hij wat rustiger kan drinken. Het spoot er echt uit net. Baby nat, Mama nat :p

Zo nu ik het weet, lucht het wel op. Fijn die borstvoeding.com site.

En over de hoeveelheden. Daar kan ik niet echt over meepraten. Ik weet niet hoeveel hij binnenkrijgt, maar aan zijn poep- en plasluiers te zien, zit dat wel goed. En als hij een flesje krijgt, krijgt hij meestal 100/110 cc, maar meestal wilt hij dan nog meer. Kan/mag ik dan nog meer geven??

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zo, terug van het CB. Fender weegt nu 4450gram. We zouden de voeding mogen ophogen tot 130ml. Maar ze zeiden ook dat het goed kan dat hij, als hij rustiger is en langere slaapcyclussen heeft, hij het wel gewoon volhoudt met 110ml. Even uitproberen hoe het inbakeren gaat. Ze hebben het nogmaals uitgelegd, en nu ik het zelf heb gedaan slaapt hij al bijna 2u heel rustig.

Voor zijn gewicht mag er best 5u tussen twee voedingen zitten, maar qua leeftijd is om de 3u voeden normaal zeiden ze.
    Wij hebben een -2/+2mnd speentje nu. Geen idee of het dental of combi is....

Deel Deze Pagina