mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Lumiere die hebben wij ook.
    Is van difrax toch?
    Dat is een combi.

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Bij de kinderarts geweest en ze was op haar 'slechtst' dus ze hebbenb het goed kunnen zien.
    We gaan beginnen met medicatie (ranithidine). Moet dan wel stoppen met verdikken omdat dat elkaar kan tegenwerken.
    Hopelijk nu verbetering en geen verslikkingen meer.

Iemand vroeg of ze bij mij op de kamer ligt. Jaaaaa.... ik zou haar nu niet eens in haar eigen kamer durven leggen. Overdag ligt ze beneden in de kinderwagen.
    Als ik ga douchen komt de buurvrouw hier zitten.

Ik heb de difrax speen. Andere wilde ze niet. En deze is heel klein.

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    @elise wat goed dat ze nu iig medicatie krijgt. Hopelijk kun je snel weer genieten.

@lumiere qua die voedingen. Ik heb hier intuitief hetzelfde gevoel. Ze is nu rustiger door alle aanpassingen die ik heb gedaan, en slaapt nu dus langere blokken, maar ze blijft gewoon verzadigd op 100... Kan best zijn dat ze het nu prima doet op een stuk minder. En dat zal voor Fender ook gelden wellicht. Rustiger en ook nog een minibeetje goedkoper ;)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    die -2+2 van dental is voor prematuren hihi heel vreemd dat ze die in een babydoos doen maar tis echt zo..

Hier de Bibi, omdat ze die als enige goed in houdt..

Jahoor twixie dan mag je gewoon meer geven :)

Fijn elise medicatie, kan me voorstellen dat je dr niet alleen laat brr..

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik al. We hebben alle babydoosspenen geprobeerd en Difrax was op zich het best maar duidelijk al te klein... Toen dus de 0-6 gekocht, stukken fijner.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben die -2+2 ook uit een doos. Hij is doorzichtig, ik ben hem regelmatig kwijt op de witte lakens haha
    Fender is na zijn vlg voeding weer heel rustig ontspannen aan het slapen. Hij moest ervoor wakker gemaakt worden, dus we blijven nu even op 110ml. Even afwachten of deze rust echt door het inbakeren komt.

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Klinkt hetzelfde als de rust die Nora ineens kreeg.
    Die slaapt sinds het inbakeren ook rustiger.

Wij zijn vanavond uit eten geweest.
    Nora was ook mee.
    Na het voorgerecht vond ze dat ze genoeg in de wagen had geslapen.
    Dus toen luier gedaan en op schoot gehouden.
    Ik heb dus met één hand mijn eten gegeten en ml heeft mijn vlees gesneden :+
    Maar ze heeft niet gehuild en is uiteindelijk op schoot in slaap gevallen.
    Dus ze heeft het prima gedaan!
    En we zijn lekker met z'n drietjes weg geweest.

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Kom ik gelijk met een vraag.
    Hoe doen/hebben jullie het gedaan toen je je kleine voor het eerst naar de oppas bracht?
    Eerst een paar uurtjes?
    En geef je er dan een hele 'beschrijving' bij van Hoe je alles doet?

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is bij ons nog erg ver weg. En dat worden de eerste keren dan sowieso mijn ouders. Ik weet nog niet wanneer ik het durf of wanneer het nodig wordt. Ik denk dat ze eerder op het kinderdagverblijf zit dan dat er een oppas zal zijn. Mijn ouders gunnen ons erg weer een keer sjiek uit eten en dat doe ik het liefst in de herfst, omdat ik die seizoensproducten het lekkerst vind. Dus zal dan wel pas zijn.

Wat mij tot de vervolgvraag brengt: hoe leggen jullie alles uit aan de oppas, hoe lang de eerste keer en wanneer de eerste keer?

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    ik hoef in december/januari weer te gaan werken.
    Als t kan wil ik gastouder wordem zodat hij niet weg hoeft.
    en anders gaat hij naar een gastouder.

vanmiddag gaat hij naar mn sm voor 3uurtjes.
    voor t eerst dat hij daar heen gaat.

11. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik had afgelopen donderdag een borrel van een collega die wegging. Wilde ik graag even heen. Mijn beste vriendin is hier geweest. Ze had net de fles gehad. En ik was weer terug voor de volgende. Voor de zekerheid de hoeveelheid flesvoeding in een bakje klaar gezet.
    Verder aangegeven war ze de lekkerste houding vind om getroost te worden. Wat haar slaapsignalen een beetje zijn.
    Het is super gegaan. Ze hebben nog lekker gewandeld.

En ik, ik vond het erg ontspannen om even voor het eerst weg te zijn naar iets leuks. Heeft me goed gedaan.

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik moet 12 augustus weer werken.
    Maar wil voor die tijd wel oefenen dat ze ergens anders is.
    Mijn ouders en schoonouders gaan oppassen.
    Dus op zich wel vertrouwd.
    Maar we hebben wel zo'n beetje een vaste regelmaat en ritme (met inbakeren en al) dus dat moet wel uitgevoerd worden.

13. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn ouders gaan oppassen, komen ze in ons huis voor een avondje, denk ik. Een hele dag oppassen zal nog wel iets verder weg zijn. Wel is het denk ik goed om voldoende te oefenen met andere plekken. Wij gaan vandaag voor het eerst echt langere tijd met haar weg naar de verjaardag van mijn moeder. Best spannend, voor het eerst sinds de geboortedag weer de maxicosi.

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier hebben schoonouders saafs 4 uurtjes opgepast (2 wkn geleden)
    Ze had de fles gehad om 19:30 ondertussen ingebakerd en we hebben der zelf in der wiegje beneden gelegd en toen ze sliep zijn we weg gegaan!
    Alsof de duvel ermee speelt om 22:45 werd ze wakker en begon ze te huilen. . Schoonouders hebben haar uit de wieg gehaald getroost en om 23:30 de fles gegeven!
    Dit hoorden wij toen we om 00:15 thuis kwamen
    Ze sliep ze lekker bij oma op de arm en kon ze zo haar wiegje boven in! :D

5 juli hebben we een buurt bbq dan hebben we weer oppas!
    Ze gaat nog niet uit logeren!

15. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Mijn moedertje komt zo. Zo kunnen vriend en ik ff onze weekboodschappen doen en dr rondje stad doen. Ik zorg ervoor dat de kleine al gegeten heeft en zet een extra flesje klaar just in case!

16. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Met de flessen komt het ook wel goed.
    Ik ben meer 'bang' voor het slaapritueel.

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik moet 25 augustus weer werken, fulltime :(
    Mijn vriend is dan nog een week vrij. Daarna gaat Fender naar mijn schoonvader (zo lang hij werkloos is) en naar een gastouder. Mijn schoonzus past 1 dag per week op bij ons thuis. Gastouders hebben een boerderij, dat is over een tijd wel fijn voor hem omdat wij zelf geen buiten hebben, geen tuin en ook geen balkon.
    Mijn moeder wil geen vaste oppasdagen maar wel voor een avond als wij een keer weg willen oid. Ik denk er nu nog maar even niet aan dat ik straks weer fulltime moet werken en Fender dus niet zie in die tijd...

Zojuist geprobeerd gips-voetafdrukjes te maken van Fender, was een kraamcadeautje (Prenatal). Helaas was het gipsmengsel te dik geworden waardoor het niet meer bruikbaar was. Vriend drukte iets te hard zijn voetjes erop, dat vond hij even heel vervelend. Gelukkig konden we hem snel troosten. Mislukte actie dus:) nou ja. Mocht iemand dit als kraamcadeau hebben gekregen: niet teveel gipsmengsel erbij doen dus....

18. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Mijn ouders hebben al een dag opgepast toen we een bruiloft hadden. Wij hebben niet echt een slaapritueel dus hadden niet dat probleem. Gewoon op tijd de fles erin en de rest komt dan wel goed..haha..
    Oh ja werken...haha..ik had eigenlijk geen werk meer en vond dat wel prima. Luxe is dat ik niet per se hoef te werken financieel gezien. Maar nu ben ik toch weer gevraagd of ik terug wil komen dus ga 2 dagen werken. Moet begin september werken, en dan na 2 weken weer vrij..haha..want mijn man had al vakantie aangevraagd dus die weken stonden al. Prima dus.

Ja fulltime is wel veel lumiere..wil of kan je niet minder werken?? En nu is het een gek idee dat je straks gaat werken maar daar groei je ook weer naartoe. Logisch dat je dat nu nog niet kan voorstellen!!
    Jammer van t mislukte voetje

19. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hier geen werk, moet half aug weer gaan solliciteren.. Moet wel werk vinden voor maart.. Vriend studeert nog en werkt parttime.. Heb wel voor de maanden september tm dec aangeboden gekregen om voor een invalpoule te gaan werken (jeugdhulpverlening), maar moet dan wel weten hoe dat zit met ww..

Hier nu weer een ventje in de draagdoek.. Hij vecht echt tegen zn slaap.. En hier nog geen oppas nodig geweest.. Vind dat ook moeilijk zonder enig ritme..

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik zou wel een dag minder willen werken, maar dat lukt financieel niet. Dan zouden we onszelf heel erg krap gaan zetten. Ja, wel balen. Ik heb het uitgerekend maar het is echt te krap dan. Nu kunnen we iedere maand 50e sparen voor Fender en voor zaken als uitstapjes.

Hoera Fender heeft vandaag een gezond achterneefje gekregen!

Deel Deze Pagina