Mijn bevallingsverlof loopt tot en met 4 aug maar heb er nog 5 wkn vakantie achteraan genomen. . 8 sept is mijn eerste werkdag weer! Ik werk de ene week ochtend en de andere week middagdiensten In de ochtenddiensten gaat E.den naar de gastouder en in de middag hebben we geen oppas nodig want manlief werkt tot 15:00 en ik moet om 16:00 beginnen! Das idd balen lumiere dat je niet minder kan werken. . Maar kunnen sparen en lekker een x op stap is ook wel fijn Gipssetje prenatal hier ook mislukt:x Het was zo keihard geworden je kon er elkaar een gat met in het hoofd slaan
Ik had vandaag voor het eerst weer een beetje zin in werk... maar dan niet zo zeer de 28 uur die ik ga werken, maar mn vakgebied. Ik mag/moet 1 september weer. Uitstapje naar ouders vandaag was geslaagd, maar wel veel prikkels voor de dame. Relatief veel gehuil, maar wel prima gered verder. Benieuwd of het invloed gaat hebben op de nacht. Wij hadden geen gipsset ofzo, maar in mijn babyboek was een pagina voor een handafdruk en voetafdruk. We hebben in week 2 gewoon acrylverf op haar gesmeerd en daarna in bad gedaan, haha. Voetje was een eitje, handje een kliederramp. Zorg er dan maar eens voor dat zo'n knuistje opengaat...
Dag im heb de laatste dagen druk gehad met avondvierdaagse lopen en nu kom ik eindelijk een beetje tot rust. Elise75 wat heftig met je kleine.. hopelijk slaat de medicijnen goed en snel aan en komt er weer wat rust voor jullie. Leuk dat er nog meer meiden er bij komen om mee te kletsen... gezellig. de kleine van mij heeft de bibispeen en is er verzot op... ik ben niet van handen en vingers sabbelen... kans op duimen neemt dan in mijn optiek snel toe. wij hebben onze oppas in huis wonen en we gaan al redelijk vaak even als gezin op stap. Ik mag dan ook niet klagen, de kleine is heel makkelijk en vind lawaai en de buitenlucht heerlijk. Nu slaapt hij ook als een os. Gisteren om half 12 op bed gelegd en vanmorgen om zeven uur wakker. Heerlijk. ik begin weer te werken na de zomervakantie. Ik sta voor de klas en ik heb voor volgend schooljaar twee dage en de rest inval. Wie weet wordt er wel weer eentje ziek. Ik mag wel graag werken en ik ben geen type die te lang thuis kan zitten. De muren komen dan figuurlijk op mij af. Ik mag graag naast moeder en vrouw een eigen netwerk en momenten hebben... maar ik heb dan ook veel luxe dat mijn ouders oppassers zijn en dat ik de kids niet hoef te verkassen s morgens. Maar ga nu slapen.
Ik heb de Swaddle inbakerdoek geleend van een vriendin. Hoe goed we ook proberen met losse doeken, meneertje wurmt zich los. Zat ik met mijn hand op zijn borst hem te sussen terwijl ik naar de tv keek, voel ik opeens een klein handje op de mijne los dus...Morgen pas uitproberen, ik wil hem in het begin wel zien zodat ik zeker weet dat hij veilig ligt. Vannacht maar weer even los slapen, hoewel hij nu alweer maait. Verder even een rotavond. Voel me depri. Vriend is van moeheid nog chaggie en opeens voel ik me daar depi door. Ik vind het nu zielig voor Fender dat vriend en ik veel mopperen op elkaar. Vroeger vond ik het ook rot dat mijn ouders veel ruzieden voordat ze gingen scheiden. Hoewel hij dat nu nog niet voelt denk ik. We zijn momenteel niet echt met drieen, het is of Fender en ik of Fender en vriend, ik mis echt de momenten dat we allemaal gezellig samen zijn. Hij wil samen een avondje uit, met opa of oma als oppas, maar ik voel me al schuldig als ik even een blokje om wandel zonder Fender om er even uit te zijn, dus samen uit eten of naar de bios zie ik eigenlijk niet zitten. Maar hij bedoelt het wel goed...wanneer gingen jullie weer iets samen doen?
Wij gaan morgen overdag eens proberen Hoe nora slaapt zonder de inbakerdoek. Mijn man kreeg vandaag ineens het idee dat ze vecht tegen de doek. Maar ze valt gewoon in de avond slecht in slaap.
Even voor degene waarvan hun kindje niet ingebakerd liigt. Wat hebben jullie je kindje aan in bed? En heb je dan een lakentje of deken ook?
@ Ivy, Bij ons op de kamer is het best warm. Dus hier ligt hij in een warm boxpakje of z'n slaapzakje. Wij hebben een lakentje. Hij moet echt.z'n handen vrij hebben, want anders word hij echt hels, dus ik laat het maar... @ Lumiere, Ik ken je gevoel heel goed. Maar je moet zeker iets met z'n tweetjes doen. Hiertegen hele dag te zijn, maar een paar uurtjes maakt al een verschil. Gisteren gingen we samen voor het eerst naar de stad. Vond het wel raar zo.zonder kindje, maar we zijn er beide van opgeknapt. En we hebben goed kunnen praten. @.aaRoorda, Fijn dat je ouders kunnen oppassen, dat scheelt een hoop he? En.een hoop gesjouw met kinderopvang enz. @ Hier, Opzich een goede nacht. Alleen m'n rechterborst zat zo vol en toeschietreflex was zo sterk dat meneer continu losliet. Heb hem minstens 6 x moeten aanleggen en ook dan dronk hij niet fijn en rustig. Teveel melk is ook niet leuk
Fender heeft als hij niet ingebakerd is 's nachts de kleertjes aan die hij overdag ook aan heeft. En dan een dekentje met laken. Als het heel warm is binnen en hij zweet dan alleen dubbelgevouwen laken. Zo, weer een flesje leeg hier! Jammie haha
Gisteren zei m'n man dat hij wilde proberen om nora zonder inbakerdoek te leggen. Maar vannacht heeft ze weer lekker geslapen dus is hij weer van mening veranderd. Hij dacht namelijk dat ze (vooral in de avond) tegen die inbakerdoek vecht.
Wij trekken hem s avonds wel een pyjamaatje aan. Overdag slaapt hij gewoon in de kleren die hij dan ook aan heeft. En als het warm is gewoon alleen het lakentje en anders lakentje en dekentje. En wij zijn nog niet samen weggeweest, behalve de dag van de bruiloft dan, maar ook nog niet echt behoefte aan. S avonds zitten we lekker samen op de bank en hebben we ook ons momentje samen voor elkaar. Hier verder weer een top nacht: van 23.45 tot 7.30 geslapen! alleen heeft hij nu wel om de 2 uur al honger..haha..hij mist dan toch die nachtvoeding. Maar goed..we kunnen er weer tegenaan vandaag! Vervelend van je gevoel Lumiere, maar slaaptekort en het ontdekken hoe je met je kindje om moet gaan kost nu eenmaal energie en dat gaat nu voor. Dat je dan op elkaar moppert is helemaal niet leuk, maar wel logisch. En voel je daar niet schuldig over en geef aan wat je van elkaar verwacht en hoe je je voelt zonder elkaar dingen te verwijten. En onthoud..je kindje is nog zo jong!! Geef het de tijd. Je doet het super goed hoor! Ik werk ook in het onderwijs Aaroorda! Lekker is die regeling dat je extra verlof krijgt, omdat een gedeelte van het verlof in de zomervakantie valt . Welke groep heb je? Of werk je op een middelbare school? En invalwerk is er altijd ja. Zo ben ik er ook in gerold. Hoe lang sta je al voor de klas? En wat voor werk doe jij dan Mrs Blossom??
Ik geloof dat mijn dametje toch echt behoefte heeft an wat meer voeding. Ze zat netjes om de 4 uur, maar meld zich nu toch echt zwaar 'krijsend' om de 3 uur. Haar hele lijfje doet dan mee, alles aanspannen, overstrekken enz. Dus straks de fles verhogen naar 105 + 3,5 schep. (voor diegene die ook deze hoeveelheid geven, hoe maken jullie de fles klaar, maak je voor 2 keer of maak je 120 +4 en gooi je wat weg.....?) Wat slapen betreft, hier ook nog in de kleding die ze aan heeft, de puckababy, een lakentje en een dubbelgeslagen deken. En ze houdt zich daarmee net goed op temperatuur. Ze zal de koudbloedigheid van haar moeder wel hebben meegekregen Ik ben ook trots op mezelf. Ik heb voor het eerst gedoucht zonder dat de buurvrouw bij haar zat. Ik krijg echt weer meer vertrouwen in het kleine meisje en het verslikken. Toch een fijn gevoel dat je niet zo afhankelijk bent hoor.....
Werk: ik word iets te herkenbaar voor bekenden als ik dat op forum zeg. Kleding: ze heeft nu steeds 1 laag aan, dus geen romper en dan nog broekje en truitje, maar alleen een boxpakje of setje. En dan de puckababy en vervolgens laken en dekentje maar dan maar tot de helft van haar romp. We temperaturen nog elke dag en merken dat dit goed is. Voeding: wij gaan vandaag over op 110 ipv 100. Dus 3,33 schep met 100 ml water. We hebben drie flesjes en zo'n melkpoedertoren met drie etages, dus we wilden gewoon steeds voor 3 keer poeder klaarzetten en dan die ene schep netjes in 3 verdelen. Ik vind die poeder al duur zat om structureel weg te gooien.
Wij mochten van de kraamhulp geen halve scheppen gebruiken. Dus 4 scheppen zodat je 120 hebt en dan 20ml weggooien voor 100. Nu zitten we op 120ml, dus precies 4 scheppen. Hij heeft zijn fles nu niet op (gebeurt zelden), maar hij is al vanaf 9.30 wakker, en net in bad geweest, dus gewoon te moe denk ik. Zometeen de Swaddle proberen en lekker slapen in de reiswieg.
Waarom zou je geen halve scheppen mogen gebruiken? Alsof het ook altijd precies lukt om precies op de cc nauwkeurig het water af te meten. Ik snap wel dat ze het niet adviseren, maar als je precies kunt werken kan het prima natuurlijk. Niet een klusje wat je in de nacht slaapdronken doet, maar iets voor bij fel daglicht met net een kop koffie op
Hallo dames. Hier en ziekenboeg. Emma en ik flink verkouden. Zij lijkt ook last van haar oortjes te hebben. Thomas vanacht ook veel hoesten. Dus erg gebroken nacht. Ik ga nu ook lekker middag dutje doen! Thomas slaapt in romper en boxpakje in een dunne zomerslaapzak zonder mouw. Lakentje/dekentje trappelt hij tekens weg dus naar slaapzakken over gestapt. Zo ik ga tukken! Fijne zondag allemaal
Leuk he onderwijs, ik vind het super en met een gezin goed te combineren. Ik sta aankomende schooljaar voor groep 8 in het SBO. Daarnaast werk ik als inval ook op een voorgezet praktijkonderwijs tm 20 jaar. Hier is helaas niet altijd heel veel invalwerk en de school waar ik al jaren voor werk werkt op payrollsysteem... bah maar ja ik ben in 2010 afgestudeerd met een kindje van 1 jaar en direct een baan van 4 dagen in de week. voor welke groep sta jij dan en hoe lang sta jij voor de klas?
Ja echt heel leuk. Ben in 2006 afgestudeerd, dus sta alweer 8 jaar voor de klas. Ook altijd in het speciaal onderwijs waarvan 5 jaar in het sbo. Daar altijd onder- en middenbouw groepen gehad. Super leuk, maar wilde na die 5 jaar toch wat anders dus ben als invaller begonnen op een mytylschool en werk nu tijdelijk (nou ja, ga zo het derde schooljaar in) als ambulant begeleider. Het invallen voor de groep gaat nu niet meer, aangezien ik niet iemand kan bellen die meteen klaarstaat om op te passen Maar het is heel leuk idd..zeker de moeilijkere kinderen he...al snappen mensen dat niet altijd
Wij gooien wel weg wat over is trouwens..gemakzucht denk ik..maar hier staat ook alles klaar voor de nacht, afgewogen schepjes in de poedertoren en water voor de fles. Hebben de dr brown fles en daar kan je de hoeveelheid echt slecht op af lezen. Zeker in de nacht. Dus hebben we dat al klaar staan..net zo makkelijk.