Welkom nieuwe meiden, gezelig hoor!! Lekker kletsen is alleen maar goed. Twixie, ik vond het heerlijk dat de kraamhulp en mijnmoeder weg waren. Ik kon lekker op de bank hangen met de kleine... ik kreeg juistveel meer rust doordat ik echt zelf kon bepalen wat ik wanneer wilde doen. Ik ben toen samen met Lise in een ritme gekomen die ons beide goed bevalt! Kimberly, ik herken wel dat je minder geniet als je zelf veel pijn hebt. Ik heb na 5 dagen een heftige crohn aanval (darmziekte) gekregen waardoor ik 10 keer per dag diarree had, ik was zo slap als een vaatdoek, kon weinig daarnaast. Als je niet goed voor jezelf kan zorgen is het zorgen voor een kleintje helemaal zwaar. Ik zal in de volgende post eens starten met een lijstje met namen en geboortedata enzo.... even een beetje overzicht krijgen wie wanneer is bevallen en hoe de kindjes heten. Kunnen we die een beetje aanhouden en als geheugensteuntje gebruiken. Is jammer dat ik die niet in de eerste post kan plaatsen als hij compleet is.... was wel makkelijk geweest.
Twixie, wel een beetje herkenbaar maar meer voor volgende week wanneer ik alleen ben met 2 kinderen. Krijg al een hartaanval als ik er aan denk.. Herkenbaar hoor Kimberly maar komt echt helemaal goed !
Ik vond het ook verschrikkelijk dat onze kraamhulp wegging. Vooral gezelligheid en veiligheid voor mij en de kids. Ze heeft in tien dagen 77 uren gedraaid. De kids waren ook heel erg gehecht aan haar. Ze woont dichtbij dus ga ik binnenkort een bakkie thee drinken bij haar. Hoorde via familie die haar wel kent dat zij ook heel gehecht aan ons was. Gelukkig is het gevoel dan wederzijds. 2 mei 2014 -aaRoorda - T. I. M. O. - derde kindje
Alleen met twee Kids voor het eerst, ik zag er ook enorm tegen op. Maar vandaag uiteindelijk prima overleefd, zelfs nog gezellig koekjes gebakken met de oudste. Ik zie dat jouw eerste ook uit 2012 komt! Twixy, ik herken het wel. Bij de eerste vond ik het ook heel spannend om alles echt alleen te doen. Maar wat Elise zegt herken ik ook. Lekker rustig bankhangen, je eigen ritme vinden. Hele dag in pyjama als je wil zonder volk over de vloer is soms ook best lekker
Mei 2014 mama's 09 mei 2014 - Rian85 - Thomas - tweede kindje 11mei 2014 - Elise75 - Lise Francisca - eerste kindje
Mei 2014 mama's 02 mei 2014 - aaRoorda - T.imo - Derde kindje 09 mei 2014 - Rian85 - Thomas - tweede kindje 11 mei 2014 - Elise75 - Lise Francisca - Eerste kindje
Mei 2014 mama's 02 mei 2014 - aaRoorda - T.imo - Derde kindje 09 mei 2014 - Rian85 - Thomas - tweede kindje 11 mei 2014 - Elise75 - Lise Francisca - Eerste kindje 21 mei 2014 - Tweekids - Faelynn - Tweede kindje
He ik kan dit niet aanpassen in het lijstje. Ik probeer vanalles maar het lukt niet ... Kan iemand mij helpen om ons toe te voegen?
Mei 2014 mama's 02 mei 2014 - aaRoorda - T.imo - Derde kindje 09 mei 2014 - Rian85 - Thomas - tweede kindje 11 mei 2014 - Elise75 - Lise Francisca - Eerste kindje 16 mei 2014 - Ivystoeter- Nora Valentin José- Eerste kindje 21 mei 2014 - Tweekids - Faelynn - Tweede kindje 02 juni 2014 - Lumiere - Fender - Eerste kindje
Mei 2014 mama's 30 maart 2014 - MamaChantal Caylen Finn Derde kindje 02 mei 2014 - aaRoorda - T.imo - Derde kindje 09 mei 2014 - Rian85 - Thomas - tweede kindje 11 mei 2014 - Elise75 - Lise Francisca - Eerste kindje 16 mei 2014 - Ivystoeter- Nora Valentin José- Eerste kindje 21 mei 2014 - Tweekids - Faelynn - Tweede kindje 02 juni 2014 - Lumiere - Fender - Eerste kindje
Het is allemaal nog zo nieuw. Stel er komt morgen plotseling een vraag in me op, kan ik die niet gelijk aan de kraamverzorgster vragen. Het is een beetje onwennig, maar het gaat zeker lukken! Lekker rustig aan. Nu mag ik voeden op aanvraag, maar vind dat toch niet zo fijn... Het lijkt net alsof hij dan steeds vaker komt. Om 21:00 uur kolf ik voor de spanning en 's nachts geven we hem uit een flesje. Vind ik fijner... Nou, ik ben echt een koe. 300 cc in 10 minuten. Moet echt op de wei gaan staan Het lukt mij niet om mezelf in het lijstje te zetten (mobiel). Wilt iemand dit misschien voor mij doen? 29 mei 2014 - Twixie - Kéoni - Eerste kindje
Ik vond het ook weer bij een derde onwennig dat je zonder extra hulp jezelf weer moet redden. Blijft toch eerst weer spannend. Als je een vraag hebt kun je het altijd hier stellen, wordt vast wel snel beantwoord. Ik voed ook om vaste tijden en ook extra als hij dit nodig heeft. Om de drie uur overdag. Nu zit meneer ' s avonds te ouwehoeren. Ik voed om acht uur en dan kan ik wel gau een uur tot anderhalf uur bezig zijn. Normaal krijgt hij om elf uur ook bv maar de laatste paar dagen is hij dan niet meer wakker te krijgen en slaapt hij tot drie a vier uur in de nacht. Ben alweer druk bezig met zijn fotoalbum maar naar een paar foto's plakken meld de kleine zich weer, dus heb ik het album maar weg gelegd. Ik kan trouwens het lijstje niet updaten ik bericht via tablet en dan gaat het niet zo makkelijk of ik ben niet zo handig haha
Hier ook bezig met de voeding. Meneertje had het zo op. Even boeren en weer slapen @aaRoorda, Het is allemaal wennen, al is het je 1e, 2e, 3e of 4e kindje is. Ieder kindje is natuurlijk anders. En gelukkig kan ik inderdaad met mijn vragen bij jullie terecht Hoe kan het dat je dan met die voeding zo lang bezig bent? Ik geef liever ook om de 3 uur overdag en 's nachts mag er tussen de 5 a 6 uur tussenzitten... @Rian, Op hoeveel voedingen zit jij per nacht? De volgende is hier rond uurtje of 6. Vriend gaat dan werken. Hij verschoont en maakt het flesje klaar. Zo fijn!
Hier ook een flesje mama melk. Hopenlijk mag ik straks nog even verder slapen. Het wil niet zo lekker vannacht geloof ik. Zo nog heel even kwArtiertje kolven
@Ivy hopelijk al weer lekker aan het slapen met zn allen @Twixy aantal voedingen wisselt. Afh hoe laat hij de laatste krijgt en hoeveel hij wilt drinken. Nu bezig net de tweede nachtvoeding. Gisteren maar 1 en eergisteren 3.... Nu voedingen om 22.00-1.30-4.45 u Zo'n beetje elke 3 -4 uur dus. Zo meneer is klaar ik draai me weer om. Trusten
Ik lag rond 3uur weer op bed. Nu even kolven, dan manlief wakker maken dat hij Nora wakker maakt voor een fles en dat hij de hond uitlaat. En dan hoop ik zelf nog even slapen. Wij hadden dus een fles om 23.00uur tussendoor wat geslapen maar ook wat gehuild. toen om 2.10uur een fles en ligt mevrouw nog te snurken. Hoeveel ml voeding krijgen de kindjes hier per keer? En hoe oidi is je kindje. Gaat mee hoofdzakelijk even om de kinderen die kunstvoeding of borstvoeding uit een fles krijgen.