mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Door de regels heen lees ik dat je Fender wilt besparen wat je zelf lastig hebt gevonden in je eugen jeugd, klopt dat? Dat gevoel ken ik wel. Als ik nu boos ben op mn man uit vermoeidheid terwijl mn dochter erbij is, is er een stemmetje dat zegt dat dat niet mag omdat ze daar schade van ondervindt. Maar ik weet rationeel dat het niet zo'n vaart loopt. En je doet het al zo goed dat je je daar bewust van bent.

(Als ik nu onzin praat, negeer maar)

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Nee, je praat geen onzin MrsBlossom. Maar ik wist vroeger wel dat het niet mijn schuld was dat mijn ouders ruzieden, ik was al 17 toen ze uit elkaar gingen dus ik wist de reden. Fender voelt nu alleen spanning (misschien?) nog maar aan als wij onenigheid hebben. Hij laat duidelijk merken dat hij graag bij ons is. Zodra we bij hem komen zitten of hem oppakken is hij weer rustig. Zojuist een volgend huilbuitje gesust door er 5min bij te gaan zitten. Vriend is meer geneigd om hem in zijn eigen kamer te zetten als hij hard huilt. Maar ikzelf denk dat zijn huilbuien vaak gebaseerd zijn op het niet alleen willen zijn. In een kamer alleen zetten werkt dan averechts denk ik.

3. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je bewust bent van het feit dat ruziënde ouders bepaalde effecten na laten op kinderen dat klopt, maar dat gebeurd als je stelselmatig je kind daarmee confronteert.
    Baby's hebben echt geen hinder ervan als je een keer ruzie maakt, ze vernemen wel wanneer je gestrest bent. Daar reageren ze op, hoe relaxer jij bent hoe relaxer je baby vast zal zijn. Zo te lezen doe je het heel erg goed en wat je ook doet voor je kleine, in zijn ogen kun je het nooit fout doen.
    Mannen en huilende baby's/kinderen gaan nooit samen, daarom ook maar goed dat er vrouwen bestaan denk ik maar.
    Maar Lumiere jij en je kleine moeten elkaar nog helemaal leren kennen, logisch dat hij bij jouw wil zijn. Niks lekkerder dan bij mama op de arm. Echt na mate dat hij ouder wordt krijg je steeds meer ritme en herken je zijn huiltjes uit duizenden. Echt meid komt allemaal goed. Maar je doet het goed om van je af te typen.

Hier zuigt zoonlief mijn tepels echt rauw en hij ligt nu op bedje naast mij. Heerlijk naar mij te staren en te lachen en geluiden te maken. Vanmiddag nog kraamvisite gehad erg gezellig, maar ben wel blij dat het bijna achter de rug is. Dan kunnen wij de deur uit op visite haha. Vandaag leuke smafolk pakjes gekocht voor mijn knuffelvriendje.
    Ik denk dat ik hem zo weer aan moet leggen, hij maakt steeds smakgeluiden. En wat mijn moeder altijd zegt als hij de hik heeft dat hij heel erg hard groeit.

4. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Goed dat je van je afschrijft lumiere.... het is ook erg lastig... kunnen ze kinderen niet afleveren met gebruiksaanwijzing ;)

Hier een zware avond gehad. De dag was echt super relaxed. Slapen-eten-spelen-slapen... maar rond 19.00 uur is de huilbui aangegaan en die is pas om 23.15 uitgegaan.... soms zachtjes huilen maar ook mega ontroostbaar, pfffff.... Heb om 22.00 de buurvrouw gevraagd haar even vast te houden ( neerleggen was geen optie omdat ze zo overstuur was dat ze zich steeds verslikte) zodat ik een de tuin spullen kon opruimen, de was binnen halen en een klein rondje met de hond kon lopen.
    Ze huilt elke avond maar Op ontroostbaar is echt zielig (en vermoeiend). .... Zo echter mijn hart gelucht, nu Lekker slapen.

5. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Fijn dat je hier je hart kunt luchten, Lumiere! Genoeg advies van de Mama's :)
    Alles heeft gewoon zijn tijd nodig. In de eerste weken wou ik alles heel 'goed' doen, heel precies, nou daar ben ik op terug gekomen. Ik doe lekker waarbij ik me goed bij voel. En het werkt, want er ligt nu een tevreden kindje te slapen.

Dat gevoel ken ik aaRoorda! Ik.ben net klaar met voeden en voel het wel ff, maar dat zakt ook langzaamaan weer weg. Weet je dat ik helemaal geen zin meer heb in die kraamvisite. Komt m'n neusgaten uit of klink ik heel ondankbaar nu??

Balen zeg, Elise! Wat heb jij een fijne buurvrouw. Fijn dat ze je toch.wat kan helpen. Je bent een topper hoor, dat je het alleen doet. Vind het nog knap lastig. Ben blij als m'n vriend smiddags thuis komt. Slaapt nu weer lekker? Enne, die gebruiksaanwijzing klinkt goed waar kan ik die kopen??:p

Hier begonnen met waker in bed leggen. Kost wat moeite en energie maar het begin is er :D
    Net klaar met voeden en oh wat was het een relaxte voeding. Ene borst, verschonen (half slapend) andere borst en hup weer in z'n bed. Heel verschil met gister nacht.,mijn borst zat zo vol dat hij niet goed kon drinken.

Goed dat m'n kleine draakje slaapt, maar z'n Mama is klaarwakker. Shit!

6. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elise75 klinkt heel erg vermoeiend en sneu voor de kleine. Misschien standaard een huilmoment. Mijn meiden hadden ook een vaste moment op de dag dat ze huilden, maar dat kon ook wel langer dan een uur duren en zo ontroostbaar... brak altijd mij hartje, maar ik neem mijn petje ook af. Ik vind het knap dat je het alleen doet.

Twixie ja toch op den duur ben je wel klaar met de kraamvisite. Al is het krijgen van cadeautjes wel heel erg leuk haha. Ik leg mijn kleine ook wel wakker weg en dan is hij heerlijk aan het keuvelen en dan valt hij als een blok in slaap.

Ik ben nu even de andere borst die hij nog niet heeft gehad aan het kolven, maar komt weinig uit, wel wat stuwing. Meneer heeft sinds gisteren niet gepoept en dan toch wat meer last van krampen. Sneu ik kan het helaas niet voor hem wegnemen.

7. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het geweldig en heb de uitdaging nodig. Regulier onderwijs is niks voor mij en tevens vind ik dat mijn collega's op het sbo anders zijn en een stuk relaxer dan op het regulier onderwijs. Maar wel grappig dat we beide hetzelfde werk doen.

Ik ga zo nog even een uurtje slapen en dan wakker worden want de oudste moet naar school en mijn man zijn wekkers gaan nu ook af.

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Hoe waren jullie nachten?
    Hier weer goed geslapen.
    Kwart voor 10 fles en ze slaapt nu nog.
    Maar ga dr wel zo wakker maken anders vind ik het wel heel lang.
    Toch vandaag aan het consultatiebureau vragen hoelang er echt maximaal tussen een fles mag.
    Want zo komen we niet makkelijk aan 6 flessen.

9. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #589 Guapetona, 23 jun 2014
    Laatst bewerkt: 23 jun 2014
    Hi meiden, is even geleden dat ik (de meeste van) jullie 'sprak'op het forum! Hier handen vol aan de kleine, net als jullie! Lees wel afentoe mee, maar vaak weinig puf om zelf te schrijven...

Herken mij erg in jullie verhalen over huilen m.n. 's avonds... Hier ging het tot 4 wk best wel goed, 's nachts komt hij vaak om de 4 uur (ik geef BV), maar sinds een week ongeveer gaat hij 's avonds steeds meer huilen door krampjes/boertjes oid. Erg moeilijk vooral als ml aan het werk is (werkt 's avonds) en ik er alleen voor sta...Gister en eergister bijv. van 21/22 tot 1/2 uur 's nachts bijna non stop aan het huilen en trappen met de voetjes. Dan komt er wel steeds een boertje of poepje uit, dan is hij weer even 5 á 10 min. rustig, soms valt hij dan een half uurtje in slaap, maar dan begint hij weer. Ik vind het zo zielig, maar als ik een paar uur bezig ben geweest dan leg ik hem op gegeven moment toch echt gewoon even weg (wieg of op ons bed). Maar idd. ik laat hem ook niet langer dan een half uurtje 'brullen', is een beetje afhankelijk van hoe hard hij brult ;)

Bij mijn eerste was ik ook erg onzeker, heel herkenbaar! werd soms echt wanhopig, maar nu ben ik wel wat relaxter, herken de huiltjes veel beter, verschil tussen boertje moeten doen of buikkrampjes, enzo. Hier vaak clustert hij 's avonds ook met de voedingen, soms wel elk uur een voeding, terwijl overdag hij er soms 4/5 uur tussen laat, en ook niet wakker te krijgen is. Door de ervaring met de andere 2 kids, weet ik dat dit vanzelf makkelijker en beter wordt met de tijd. Daar hoef ik niks in te forceren. Kinderen/baby's kunnen over het algemeen zelf het beste aangeven hoeveel voeding zij nodig hebben. Dus wat een CB ook zegt, kijk liever zelf naar je eigen kind! Kortom eens met Rian!

Vertrouw op je instinct en op wat je kindje aangeeft: hou je kindje lekker dicht bij je. Merk hier vaak ook verschil tussen bij mij of bij ml. Bij mij wordt hij toch vaak net iets sneller rustig. Als ze zo klein zijn kan je ze echt niet 'verwennen'. En bouw je die veilige basis/goede hechting vooral op door veel aanwezig te zijn, dus met fysiek contact.

En soort van 'gebruiksaanwijzing' is er wel in goeie boeken, zoals "wat je baby vertelt" van Tracy Hogg (vind ik echt een "bijbel"), zij legt de drie R's goed uit en ook de verschillende huiltjes. En het "oei ik groei boek" is ook wel goed, en gaat veel over 'sprongetjes'.

Trouwens met 6 weken gaat hun voedingsbehoefte ook veranderen en hebben ze een sprongetje! dus kan ook veel onrust verklaren.

Het beste advies is go with the flow... denk ik.

@Slapen, hier met slaapzakje of dekentje, beetje zoals het uitkomt en afhankelijk van hoe warm het is, of hoe warm hij al aangekleed is. Hier kleed ik hem niet om in een pyjamaatje, wil ik hem niet mee vermoeien, alleen 1 per dag, of als zijn kleren eerder vies worden natuurlijk. Ik heb hem liefst in boxpakjes, dat lijkt mij het meest comfortabel voor hem....

10. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oei, ik groei is inderdaad erg leuk. Een aanrader!

11. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Go with the flow... Mee eens! Dat doe ik nu ook en alles gaat stukken relaxter :)

Oei, ik groei heb ik ook liggen hier. Ik heb er al wat uit gelezen. Leuk! Ik vind zulke boeken interessant en je moet toch wat aangezien we geen gebruiksaanwijzing hebben klaarliggen ha ha :p

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    wij hebben ook het oei ik groei! boek.
    en we hebben ook de app op onze tablets staan.

wij moeten zometeen voor het eerst met Nora naar het consultatiebureau.
    m'n man moet werken dus mijn moeder gaat gezellig mee.
    heel misschien krijgt ze d'r eerste prikjes al.

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier goede nacht, 3,5- 4u tussen de voedingen. Ik ga Oei ik groei ook eens kijken, hoor er zoveel positiefs over. Ik ben bij de huisarts geweest ivm rugpijn, het komt door de bevalling, bekken is wat gekneusd. Fysiotherapeut kan hopelijk helpen.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zo, oei ik groei wordt morgen bezorgd als het goed is. Van de bol.com kraamcadeau-bonnen:D

Gezellig met je moeder Ivystoeter, mijn moeder ging de eerste keer ook mee. Bleek ze de verpleegkundige nog te kennen van toen ze met mijn zusje daar kwam haha. Prikjes doen ze de eerste keer hier nog niet zeiden ze. Wij moeten 4 juli.
    Ik wist niet dat er ook een oei-ik-groei-app is. Wat doet die app dan precies? Krijg je updates ofzo?

Inderdaad handig Twixie, en sowieso leuk om te lezen. Hier ook de Beatrijs Smulders Veilig door de bevalling/kraamtijd en de Grote Geboortegids in de kast staan.

Guapetona, leuk van je te horen! Moeilijk inderdaad, die huiluurtjes. Ze lijken vaak ook veeeeel langer te duren dan ze werkelijk doen als je de klok erbij zet. Een uur trappelen/huilen is inderdaad niet fijn. @boxpakjes: ik vind ze zelf ook wel fijn, maar ze lijken allemaal zo strak te zitten in zijn kruis...:(. Ik laat het knoopje daar open. Maat groter is dan weer veel te ruim.

@hier, Fender was wakker van 12.45 tot 15u, na zijn fles ingebakerd en in de reiswieg naast me gelegd. Hij heeft 45min geslapen, nu even wat geprutteld en nu lijkt hij weer naar dromenland. Als hij wakker wordt ga ik zijn truitje even uit doen denk ik, want hij zweet nogal in die doeken.

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Lumiere heb vertrouwen in jezelf hoor. .
    Onzeker zijn we allemaal wel eens. .
    Je kunt het en doet het super!

Dikke knuffel

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dank je wel Wishfullthinking!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dames ik ga niet alles terug lezen ga het vanaf vandaag weer volgen.
    Heb 3 dagen met 40 graden koorts op bed gelegen met borstontsteking :( Borst is nog wel erg gevoelig.. Vandaag eindelijk weer koortsvrij en hadden vandaag een afspraak op t cb. Bij de geboorte woog ze 3550 en 52 cm. Nu 4600 gram en 55 cm dus een dikke prima :) ! Hoop dat alles goed met jullie gaat..

Las iets over vaccineren, wij stellen uit tot de leeftijd van 1 jaar. Scheelt 2 prikken en het risico is nihiel vinden wij :) Buiten dat het enorm veel immuunkracht kost op 6 weken leeftijd.. Lees hier zelfs nog eerder :(

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Die app kost eenmalig geld en is net zo makkelijk als het boek.

Nora heeft geen prikjes gehad.
    Ze weegt nu 4920gram en is 55,5cm
    We hebben wel een zalfje voor dr billen gekregen.
    Ze heeft een schimmelinfectie.
    Schijnt wel vaker voor te komen bij baby's.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Voor je productie is het overdag max 4 uur, s'nachts eenmalig 6 uur. Liefst minimaal 8x daags voeden ( liefst nog vaker) :)
    Alle info daarover staat op borstvoeding.com. Een cb weet hier helaas te weinig over

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik kolf fulltime.
    Dat doe ik dus wel vaker.
    Maar vanaf volgende week ga ik rustig aan afbouwen.

Deel Deze Pagina