mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Oh ik heb ook een bondolino.
    Die is ook echt super handig!
    En voor mijn man fijner, want die wil zo min mogelijk zelf knopen.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik heb een rekbare doek een bykay. Heb een geweven milano besteld en een hop-tye.

Ik denk dat het met de gewenning wel mee valt Lumiere en wat je zegt over 3 maanden zie je dan wel weer een heb je zeer zeker weten al een heel ander kindje dan nu.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Cb zegt wel meer, ene oor in andere uit.

Ik heb een Lennylamb Vanilla Lace :)
    Zitten met draagdoek geen enkel probleem, wel voor afknopen.
    We hebben ook een mucibi draagzak.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vriend heeft de chicco draagzak gevonden op internet. Ik wil liever niet zoeen met van die lange doeken die je om jezelf heen moet wikkelen en knopen. Mijn nicht heeft die, ziet er erg lastig en onstabiel uit. Zoeen met gespen lijkt me fijner.

Hier een voorbeeldige baby: van 14u tot 15.30 in de reiswieg geslapen, toen plots hard huilend wakker, uitgebakerd en bij mij op de arm genomen, toen meteen weer ingeslapen en on 16.45 wakker van de honger. Zo kan het ook haha. Hij ligt nu lekker uit te buiken. :)

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die drager is helaas niet ergonomisch :(
    Misschien kan je eens kijken naar een Mucibi-Bondolino-ergobaby allemaal wel ergonomische dragers en net zo makkelijk als een Chicco :) De M houding is namelijk veel beter voor de heupjes ook de natuurlijke bolling van de rug wordt gewaarborgd bij een Chicco of babybjorn of stokke gebeurd dit niet..

Doek is trouwens ook heel makkelijk en zit als een huis ben bang dat je nicht dan echt wat verkeerd doet..

Lekker zo'n makkelijke baby voor eventjes :)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    ik heb een little frog doek, en nu een bondolino te leen.
    die bevalt ons eigenlijk beter dan een doek, dus die komt er ook :)
    wil eerst nog een hop tye proberen voor ik hem aanschaf.
    caylen vind het echt heel fijn om gedragen te worden.
    idd wel ergonomisch dragen, dat is echt veel beter dan niet ergonomisch.
    zowel voor jou als voor je kindje :)

net de babygym en wipstoel maar van zolder gehaald :)
    eens kijken of hij t wat vind

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Chicco en babybjorn noem ik kruizenhangers....
    Je kunt inderdaad beter een ergonomische drager kopen.
    Ben je iets meer geld kwijt misschien, maar is een betere investering.

Babygym dat is een goede! Die hebben wij ook op zolder.
    Ze vind de box nu wel steeds iets leuker.
    Wipstoeltje nog niet echt geprobeerd.
    Geen idee wanneer je die gebruikt eigenlijk.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    haha caylen kwam anders niet bij de babygym :)
    hij is nog niet zo groot..

9. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik ga er morgen is naar kijken. Bedankt! :D
    Ik lig heerlijk met een slapende baby op mijn borst, heerlijk knuffelen

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik heb een wakker meisje op schoot.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #652 Lumiere, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Hier ook nog een beetje wakker. Sinds 19u, net nog kraamvisite gehad en hem op schoot gelaten, hij was onrustig. Nu ligt hij ingebakerd in de reiswieg te proberen wakker te blijven. Lekker donker gemaakt in de kamer, mama heeft een paardenfilm voor vanaf 6jr op dvd opstaan haha. Makkelijk te volgen film haha. Oogjes vallen steeds dicht en gaan dan weer een beetje open. En zachtjes aaien :D mama gaat winnen denk ik....Fender gaat slapie slapie doen :D

De chicco is die "zak" waar hij met zijn beentjes uithangt? Dat ziet er voor hem niet heel comfortabel uit inderdaad. Morgen toch nog even verder in verdiepen.

Is Nora nog steeds wakker Ivy? Fender nu inmiddels niet meer. Speen is uit zijn mond gevallen en hij blijft slapen....

12. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Spannende film, Lumiere?? En heb je al gewonnen?

Hier net de voeding gehad. Hij ligt nu nog wakker in z'n bedje en ik ben benieuwd of hij zo in slaap valt. Continu te gapen...
    mama is ook moe, maar kan niet slapen door de buren ;)

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    caylen ligt ook net in bed, ik ook
    papa geeft om 00.00 nog zn fles en ik 'mag' er om 4u weer uit voor cay en 7u voor dochter.
    trusten

14. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier wakker vanaf de fles van half 6 tot 20.45 in het begin nog gezellig maar het werd weer ontroostbaar. Uiteindelijk in de kinderwagen op jaar zij. In zijligkussen, gelegd. Mijn ene hand op haar hoofd andere op haar flank met haar handjes. Na 5 min krijsen viel ze in slaap.... werd na 10 min weer wakker, weer hetzelfde gedaan en toen na 2 min stil..... en zo sliep ze tot half 11.
    Net de fles gehad en slaapt op mijn borst verder. Ze moet namelijk een half uur rechtop.... en dan hopelijk in bed verder slapen....

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb gewonnen :D Hij was echt moe. Film maar afgezet, ik kon 'm niet meer volgen haha. Vriend komt net thuis van werk, die had zoiets "wat zit jij nou weer te kijken?"

Elise, waarom een half uur rechtop? Vanwege de reflux?

16. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lumiere super ja.. zie je wel... jij relax kindje relax...

Elise75 half uur is best wel lang, maar als het dan ook goed helpt? dan is dat goed, maar lijkt mij wel erg vermoeiend.

Ik heb ook een draagdoek, zo'n stressgeval. Volgens mij te warm voor een echte zomerdag. Ik heb het gekregen van mijn man bij mijn eerste dochter maar eigenlijk nooit echt gebruikt en ik heb ook een draagzak van bjorn... ook eigenlijk nooit echt gebruikt.

Ik heb de kleine om tien uur op bed gelegen wakker en hij is direct gaan slapen en hij slaapt nu als een os. Ben benieuwd hoe laat hij wakker gaat worden. Vanmorgen was het zes uur.

Ik ben nu aan het kolven, omdat meneer de voeding van elf uur overslaat, maar ik heb wel stuwing dus ik moet wel om geen borstontsteking te krijgen. Maar ik heb wel als ik kolf steken in mijn borst tepel, dat voelt toch niet zo fijn. Ik moet toch wel zeggen dat ik moe ben en eigenlijk wel wil slapen , maar ik moet nog een borst.

Mijn ouders hebben het leuk gehad, dus helemaal happy.

ik heb ook een oei ik groei boek, maar eerlijk te bekennen heb ik er weinig uit gelezen.

morgen op 10 min gesprek op school, ik b3n benieuwd en morgen even een nacontrole .plannen

17. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hier een kind dat wakker was vanaf half8! Maar wel moe, clustermomentje en daarna wakker in bed gelegd, ingebakerd.. Huilen! Na 5 min er naartoe, maar ontroostbaar.. In armen genomen, speentje (die hij niet altijd wil) en slaapt! In zn wiegje (sliep normaal bij ons in bed)! Nu nog een paar uur slaap voor mama en dan kan mn dag (nacht) niet meer stuk!

Morgenavond ga ik naar een bijeenkomst voor dragers, uitproberen wat het beste bij me past.. Heb nu een rekbare doek, maar vind dat knopen zo'n gedoe en met de zomer Veeeel te warm, dus kijken of een geweven miss beter is of een drager.. Ben benieuwd!

Lumiere, fijn om te lezen dat je wat zekerder van jezelf bent nu en Fender daar dus ook zo goed op reageert! Heel fijn voor je meid!

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
  19. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Idd een half uur rechtop na het eten ivm haar reflux.
    Dit is minimaal hoor.... als ik het niet doe weet ik zeker dat ze zich liggend verslikt.
    maar is te doen hoor, heerlijke knuffel momenten ;)

Deel Deze Pagina