mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik heb toevallig van de week gevraagd aan het consultatiebureau.
    Als het een keer voorkwam was het niet erg.
    Maar het moet niet vaak voor komen.
    Ze mag 8 Tot 9uur doorslapen maximaal in de nacht.
    Dus we maken haar toch maar wakker na 8uur slapen.

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dus het cb zegt ook 6 flessen?
    Dan moet ik haar dus overdag na 3 - 3,5 uur wakker maken?
    Ze had nu in de nacht 7 uur ertussen. Maar gistermiddag ook al een keer 5 uur, heb haar toen ook wakker moeten maken.
    Ze drinkt wel goed als ik haar wakker maak gelukkig

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    #683 Tweekids, 26 jun 2014
    Laatst bewerkt: 26 jun 2014
    Inderdaad wakker maken Elise , zou zeggen droomvoeding maar dat gaat met die reflux niet :(

Gisteravond was het hier weer drama alleen maar krijsen, nu ook overduidelijk slikken en dan weer krijsen. Dus de Nexium maar weer begonnen *zucht*. Nu de pot opmaken en dan moet t sowieso werken..

Wat vervelend ivy is ze niet gewend aan lawaai? Ik probeer alles te doen als ze slaapt stofzuigen, tv aan alles.. Maar ook een gillende peuter haha

Hier heeft ze geslapen van 22:30 tot 5:30 :D
    Enige voordeel van borstontsteking is dat ik nu 2,2 liter borstvoeding in de vriezer heb staan haha. We gaan vanaf volgende week woensdag beginnen met 1x daags een flesje te oefenen. Vind er niks aan heb dr liever aan de borst maar goed moeten wel anders kunnen we nooit weg, en wil graag in juli naar de sauna dan kan mijn moeder nog oppassen voor ze op vakantie gaat ..

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ze is wel gewend aan lawaai.
    Maar het leek onderhand of ze bij haar in dr kamertje stenen aan het bikken waren.
    En de avond is sowieso al moeilijker voor haar om in slaap te komen.
    Heb ook geen idee of het daar aan lag hoor.

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik zou haar inderdaad overdag na max. 4uur wakker maken.
    Maar in jouw geval moet ze denk ik wel echt goed wakker zijn i.v.m. de reflux.
    Wanneer moet je weer naar het consultatiebureau? Dan zou je het eens kunnen vragen.

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hier trouwens een prima nacht.
    Flesje om 21.45uur
    Op bed gelegd.
    En om 5.45/6uur weer wakker gemaakt voor de volgende fles.
    Nu even kolven/aankleden etc.
    En dan maak ik dr weer wakker want wil zo even met dr naar de paarden.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik hoop dat dat voor ons ook snel komt, dat er meer tijd tussen zit. Hier fles gehad om 2.30 en 6.15. Tussenin alleen zo goed als niet geslapen vanwege pijn in m'n bekken. Zometeen naar de fysio. Hopelijk kunnen ze me er vanaf helpen. Wordt vandaag een brakke dag haha

8. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ben het al geweest. Was twee weken al gestopt met vloeien en toen opeens weer helder rood bloed. En dit zo'n 5 dagen lang. Had ook wel met het ziekenhuis gebeld maar die gaven aan dat het wel mijn menstruatie kon zijn. Dat verklaarde ook meteen de buikpijn. Maar was al jaren niet meer uit mezelf ongesteld geworden. Dus eigenlijk super blij mee..haha

9. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij moeten er overdag idd 4 tot max 4,5 uur tussen laten van het cb.
    Onze zoon drinkt idd ook goed als hij wakker wordt gemaakt ja. Dus dat is fijn!

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hoe lang vloeien is normaal? 4-6wk toch dacht ik? Ik werd voor ik zwanger werd maar gemiddeld 6-7 keer per jaar ongesteld, dus ik verwacht het voorlopig nog niet.

Fender drinkt ook wel als hij wakker gemaakt wordt voor zijn fles. Maar ik maak hem over het algemeen nooit wakker ervoor. Binnen 5u na de vorige fles meldt hij zich altijd zelf. Soms na 3u, soms na 4. Vriend maakt hem wel wakker, als het qua tijd beer uitkomt met onze eigen eettijden. Ik pas mijn overige bezigheden eigenlijk steeds aan aan Fenders tijden qua voeding, badje enz.

Hij heeft vannacht heel goed geslapen, en nu is hij na zijn bad in slaap gevallen. 9u fles gehad, dus ik laat hem nog even slapen. Tussendoor zelf zo even eten.
    Fysiotherapie viel tegen. Ze wil dat ik lopen zoveel mogelijk beperk :( stelde ze voor dat ik ging fietsen met Fender, haha. Is hij nog een beetje jong voor. Ze had zelf geen kinderen zei ze, dus dat wist ze niet. Heb nu wat oefeningen meegekregen.

11. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie al geluk met de tijden... Hier overdag om de 3 uur, misschien 3,5, en in de avond en nacht 4. We zitten nu op zeker 7 voedingen per dag, op onrustige dagen vaak 8. Van mij mag het wel minder, maar ze heeft veel trek en kan grotere porties nog niet aan, dan vliegt het er weer uit. Gisteren opgehoogd naar 120, eens kijken of dat wat scheelt.

Vandaag om 14 uur CB, precies op voedingsmoment, grrr, hele planning weer in de war. Iemand enig idee hoe vaak je naar het CB moet?

12. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
  13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    De eerste tijd iedere maand toch?

14. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Zo, ik heb net gewoon lekker zelf 1,5uur liggen slapen!
    Word Alleen wel wakker met hoofdpijn, dat is wat minder.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kan daar toch een flesje geven?

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, op zich wel, maar zo'n eerste keer wilden we geen gehannes met spugen door te veel moeten bewegen direct na voeding enzo.

Alles prima overigens. Volgt netjes haar curve, we mogen nu op maandag ipv donderdag en de arts vond het allemaal wel prima als we pas later willen starten met vaccineren.

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Zoveel hoeven ze toch niet te bewegen de eerste keer?

18. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ook hier wakker na een powernap. We kunnen er weer tegenaan!
    Morgen naar het consultatie bureau om 09:40 uur. De eerste keer dat we er zo vroeg uit moeten... Dat word wennen!

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik zit hier met dubbele gevoelens......
    Over het fulltime kolven.
    Het is zwaar en intensief, maar dat doe ik graag voor mijn meisje.
    Toch besloten om vanaf 1 juli af te gaan bouwen en kijken hoe mijn productie het houd bij 3x per dag kolven.
    Maar ik vind het heel dubbel.
    Aan de ene kant vind ik het fijn dat ik op deze manier mijn best kan doen voor mijn meisje en zou ik het liefste zo lang mogelijk doorgaan.
    Maar ook al is mijn werkgever verplicht om mij te laten kolven op het werk voel ik me daar niet bij op mijn gemak.
    Aan de andere kant vind ik het ook wel een fijn idee dat ik straks meer tijd tussendoor heb voor mijn meisje en andere dingen.
    Ben enerzijds dus toch ook wel verdrietig omdat het toch ook een tijdperk is wat ik afsluit.
    Maar ik heb gelukkig nog zeker 6liter in de vriezer, dat geeft een fijn idee dat ze dat op een duur nog kan opdrinken.
    Ik ben wel trots op wat ik gedaan heb en nog steeds doe voor mijn meisje.
    En ik zou het zo weer doen!

20. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, maar ons meisje kun je echt niet na een fles van 120 flink over haar buik aftasten en kneden en vervolgens op haar buik leggen :) maar ging goed, gewoon half uurtje eerder wakker gemaakt en iets minder gegeven. En na de afspraak lekker op een terrasje gezeten met zn 3-en. :)

Deel Deze Pagina