Fijn dat het zo goed gaat met de kindjes! Hier ook een lekker dagje.... vanmorgen getut, vanmiddag kwam de buurvrouw een uurtje oppassen zodat ik grote boodschappen kon doen.... oen ik terug kwam zat een vriendin gezellig hier. Ik had de vraag over 5 of 6 flessen kunnen laten, mevrouw haalt het zelf in vandaag Morgen ochtend al om 8.40 uur bij de kinderarts zijn, pfffffffff Dat wordt een dag volledig uit ritme.....
Vanmiddag de docu "ik stond erbij" gekeken met Fender op mijn arm. Ik moest wel wat traantjes laten toen die man vertelde dat zijn dochtertje was overleden. Verder ondanks de vermoeidheid toch een leuke dag gehad. Met mijn moeder en zus gewandeld en op terrasje gezeten met Fender. Hij lag heerlijk te slapen. Ik snap inderdaad dat dat toch dubbel is Ivy. Je sluit inderdaad wat af. Maar je hebt toch bijna 2mnd borstvoeding gegeven en het volgehouden, ondanks dat kolven en flesjes geven erg intensief is denk ik. Je kunt trots zijn hoor! Maar ik zou me er ook niet fijn bij voelen, kolven op het werk. Ik zou het wel mogen, maar dan moet ik de spoedlijn meenemen naar de kolfruimte. Maar ja, als die gaat dan moet je meteen opnemen en stoppen met kolven. Dan voel je je ook opgejaagd lijkt me...of als patienten aan de balie gaan roepen, wat zij ook meemaakte toen ze kolfde.
@ Ivy, Ik snap je gevoelens. Want ik heb ze ook. Je mag zeker trots zijn. Want ook al zijn het maar 2 maanden. Je hebt het toch wel gedaan. En fulltime kolven lijkt me echt zwaar! Ik vind 1 keer al teveel laat staan heel de dag door. Wat je ook zegt, je hebt veel meer tijd die je kan gebruiken met je meissie dus wat je ook doet. Alles is goed zolang jij er volledig achter staat
Nog een paar minuten kolven. En dan ga ik maar eens iemand wakker maken. Het lieve meisje ligt nog steeds te slapen. En dan hebben wij de hele nacht kunnen slapen..... Ben ik nog moe.
hier ben ik na 2 weken gestopt met bv. ik kolfde alles, en caylen mocht Als hij goed wakker was, 1x per dag oefenen. dat moest dan thuis wel uitgebreid worden, en t idee was dan eerst aanleggen,fles en dan kolven. zou dan per voeding 1-1,5 u bezig zijn! dat kon gewoon niet met de oudste. en eerlijk gezegd, het is een stuk makkelijker, maar vind het wel jammer
wil iemand mijn kleine baby meisje zoeken? We gaan zometeen luiers maat 3 kopen omdat maat 2 bijna niet meer past..... Ze gaat zo snel! Welke zonnebrand creme/lotion hebben jullie? En je moet ze toch altijd insmerenL ongeacht of ze nou in de doek, maxi cosi of reiswieg zitten?
Insmeren? Doen jullie dat altijd? Daar is ons niets over verteld, alleen als je in de zon gaat, wat sowieso af te raden is met een baby. Wij smeren Fender nooit in met zonnebrandcreme, we zorgen dat de parasol en kap altijd schaduw geven in de kinderwagen tijdens wandelen. Hebben wij iets gemist qua uitleg? Vanmiddag naar de verjaardag van mijn schoonzus, 70km verderop. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat.
dag dames, ik lees wel steeds mee maar reageren ho maar haha hou het niet bij hoor.. De tijd gaat echt snel vind ik maar ook wel weer fijn dat ze meer reactie geeft door te lachen en ons te volgen.. zo lief! het is een heel tevreden meisje waar erg van genieten.. ze komt nu steeds vaker nog maar 1x in de nacht en daar zijn we al heeeel blij mee!!
ik smeer hem wel in als we naar buiten gaan en t zonnetje schijnt. in de wagen zorg ik dat hij niet in de zon komt, in de doek heeft hij een petje op in de schaduw heb je ook uv straling dus smeer ik hem daarom toch ook in..
Als nora in de doek zit zorg ik inderdaad ook dat ik altijd het zonnehoedje in m'n broekzak heb. Als we dan in de zon lopen zet ik hem over haar hoofdje. Mamachantal heb jij een foto van cay in de doek met petje op? Ik zet het hoedje altijd er overheen. Dus zet hem niet van tevoren op. Maar dan zit hij maar zo los op dr koppie.
Zo, ik ga zo weer even een halve liter melk invriezen. Heb een flinke vorraad dus als ik gestopt ben met kolven kan nora Nog best even mama melk krijgen. Al gaan we dan ook wel 2x per dag ofzo kv geven zodat ze daar ook aan wend. Maar hoe weet ik nou hoeveel ze daar dan weer van moet hebben
Er is een formule voor maar ik zou t eens bespreken met iemand van de LLL kan je het nooit verkeerd doen.. Met dat zonnehoedje doe ik precies zo, die is ook nog te groot dus hangt er een beetje losjes op..
Mampina noemen we dat hihihi. Als ik niet meer kolf kan Nora in ieder geval nog een week moedermelk drinken (er vanuit gaande dat ze niet meer dan een liter op een dag drinkt)
Hallo dames, Even afwezig geweest. Gezellige drukke boel hier. We zo'n met zn allen aan het bijkomen van een flinke verkoudheid. Emma slaapt gelukkig weer lekker door Thomas begint ook wat minder last van het snot te krijgen s nachts en ik hoest alleen nog maar wat. Morgen vertrekt mijn man voor 8 dagen naar het buitenland voor werk. Even aanpoten dus de komende tijd. Gelukkig heb ik veel leuke dingen gepland en zijn er regelmatig de hort op. Thomas slaapt prima in de doek of wandelwagen en melk heb ik uiteraard altijd bij me. Erg handig dus en Emma kan niet genoeg spelen dus die vind het ook leuk om uitstapjes te maken. Over insmeren Emma wel altijd met factor 50 van vision. Thomas eigenlijk nooit. Alleen zijn gezichtje is ontbloot en die ligt goed in de schaduw. Hij vind de mobiele erg leuk en begint ook af en toe zijn handjes te zien. Maandag controle cb en eerste prikjes. @Ivystoeter jammer dat je gaat afbouwen met de bv. Let er wel op dat je niet te snel gaat stoppen. Rustig 1 voeding per keer laten vervallen en dan je borsten daaraan laten wennen voor je nog een voeding/kolf sessie eraf haalt. @MissFlower leuk hè dat er wat met interactie is! @aantal voedingen. Hier zitten weer op 8-10 voedingen per 24 uur. Gelukkig drinkt hij erg vlot en effectief met 5-10 min zijn we al weer klaar. In de avond soms wat clusteren. En meestal in de nacht 21.00u-2.00u-4/5u-7u. Tja doorslapen komt vanzelf.
@kolven ik kolf eens in de 2-3 dagen. Deels om Thomas te laten oefenen met het flesje. (Gaat goed drinkt zo'n 100cc) en deels voor de ochtend flessen van Emma. Meestal kolf ik na de ochtendvoeding en kolf ik uit de volle borst 250cc en de "lege" 150. Meestal dus net wat meer dan 400 cc per kolf beurt. Dat gaat ook voorspoedig gelukkig.