mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Heyy Wendy! :)

Al ff niks laten horen hier, kleine was heel erg onrustig (What else), maar zelfs ook aan de borst huilen en krijsen, spuugde steeds meer terug en slapen ging steeds slechter, dus donderdag naar de ha geweest.. Verhaal beetje aangedikt, omdat ik er maandag ook was voor zn oogjes en toen de klachten al had neergelegd bij de arts, maar 'het hoorde erbij en bij een jaar is het wel over '.. Ja ja, osteopaat zei woensdag dat kleine echt veel te gespannen is en hij dacht aan (verborgen) reflux.. Donderdag dus zo'n huilpartij dat ik meteen naar de ha ben gegaan en die heeft een verwijzing naar de kinderarts gegeven.. Eerst konden we daar pas over 6(!) weken terecht, maar nu gelukkig maandag een afspraak.. Voor het weekend konden we nutriton gebruiken en geloof het of niet: Hij spuugt niet meer meer, slaapt in zn wiegje en is rustiger als ie wakker is.. Echt weer mn kindje van de eerste week terug.. Gelukkig!

Heb in de tussentijd ook besloten te stoppen met de bv.. Voelde teveel afhankelijkheid van de borst (wil ook niet telkens kolven als ik iets alleen wil/moet doen), maar wilde hem wel een goede start geven, dus de eerste maand bv.. Nu bezig met de afbouw sinds gister..

Lumiere, echt rot dat je je zo voelt joh! Vind dat je vriend echt wel wat meer rekening met je mag houden en je juist nu moet steunen :(
    Je doet het iig hartstikke goed hoor!

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Welkom voor de nieuwe dames die mee schrijven!

Jeetje wat en boel kindjes last van reflux. Hopelijk gaat het beter met alle medicijnen en maatregelen. Veel Beterschap!

Hier rustige dag, vanmorgen met zn allen stukje wezen wandelen. Vanmiddag heb ik met de beide kindjes en dutje gedaan. En mijn man heeft zijn koffers rustig kunnen inpakken. Hij is net vertrokken naar China voor zo'n werk en komt volgende week zondag weer terug.

Zo ik ga maar eens beginnen met het eten. Ik ga morgen met de kindjes naar een speeltuin/restaurant met een vriendin en haar kinderen. Dus als ze straks op bed liggen ga ik de auto naar vast inruimen. Kan ik morgen vlot vertrekken. We moeten om 10 uur daar zijn.

Fijne avond allemaal!

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    dat zal zwaar zijn Rian85!

lumiere vervelend dat je vriend zo doet! hij kan je beter proberen te steunen.
    kunnen jullie fender niet meenemen als je uit eten gaat? hebben wij ook gedaan en toen was nora 5 weken oud.

4. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi Wendy.... ook wij kennen elkaar :)

Hier vandaag een rustig dagje. Ben moe van de drukke week. Dus net ook ruim een uur geslapen, zalig!!!

Lumiere, sterkte en je doet het goed. volg je gevoel.

Kimberly, wat kan nutriton een verschil maken hè. Fijn dat het zo goed werkt. Ik moest daar ook mee beginnen voor ze aan de medicijnen wilde beginnen

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier ook nutriton door de fles voedingen dat op advies kinderarts wij gebruiken daarbij de friso comfort!

Fijn zeg kimberly dat de kleine er zo goed op reageert!

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat is nutriton? En mag je dat op eigen initiatief gebruiken?

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fijn dat je toch sneller terecht kunt Kimberly, 6wk, jee zeg. Stel dat de nutrition niet hielp, dan had hij al die tijd last gehad...heeft je huisarts de afspraak vervroegd?

Niet leuk Rian, dat je man zo ver weg is. Maar speeltuin is wel gezellig natuurlijk :) met de kinderen

Mijn moeder vroeg net weer wanneer ze een avond mag komen oppassen. Vriend wil heel graag een keer samen wat doen. Ik zei nog: ga dan met je vrienden, maar daar heeft hij geen behoefte aan, hij wil met mij een avondje samen zijn. Ik moet dat gewoon doen, ben allang blij dat hij liever met mij gaat, terwijl ik toch niet het zonnetje in huis ben momenteel. Toch wel lief van hem.
    Haha ik hoor hier net een GIGA baby-boer naast me :p

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Nutriton is johannesbroodpitmeel. Dat kun je gewoon bij de drogist krijgen en kan je op eigen initiatief starten. Het duikt de voeding in waardoor het minder omhoog komt. Let er wel op dat het krampjes kan veroorzaken en obstipatie. Hoeft niet natuurlijk dus is even uit proberen.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Lumiere en Ivystoeter thnx. Is wel even pittig denk ik zo alleen maar zet s avonds alles al klaar voor de volgende dag en leuke uitstapjes en dan komt het vast goed. En Emma gaat ma-di-woe gewoon naar de opvang overdag die dan voldoende tijd overdag voor boodschappen en koken etc.

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Welterusten allemaal!

Hier vannacht de hele nacht doorslapen, vriend heeft de "nachtdienst"". Hij ligt op de bank met Fender in zijn reiswieg ernaast. Mijn mannen :D haha

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Dat is lekker!
    Daar zul jij ook van opknappen.
    Ik snap alleen niet helemaal waarom je vriend niet ook gewoon boven slaapt.
    Fender kan toch ook in de reiswieg naast jullie bed?
    En dan degene eruit die dienst heeft.

12. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Nou, het spugen minder maar buikkramp waar je u tegen zegt.. Net zelfs even naar de hap gebeld en langs geweest, want had verhoging, ontroostbaar huilen, zweterig, maar had geen infectie ofzo.. Ze denkt dat het soor nutriton komt, dus adviseert daar dan maar weer mee te stoppen.. Wat een gedoe!

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #753 Lumiere, 29 jun 2014
    Laatst bewerkt: 29 jun 2014
    Ik kan nog steeds heel moeilijk slapen als Fender naast me ligt. Ik word van ieder geluidje wakker en luister constant of hij niet spuugt of het niet benauwd heeft of niet te diep onder zijn dekentje komt. Zodoende doen we het nu maar zo, totdat hij in zijn eigen kamer slaapt, maar dat vinden we nog te vroeg.

14. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo wat weer veel reacties. Ook vanuit mij meiden die nieuw meetypen gezellig.

Lumiere ik vind het nogal wat de reacties van je vriend als ik daarop mag reageren. Het is negen maanden zwanger en negen maanden ontzwangeren. Dat geldt ook voor je hormonen. Als je voor het eerst moeder bent dat komt er veel op je af en dan mag je best onzeker zijn. Ik vind het wel fijn als de man nuchter is, maar hij hoeft niet lelijk te doen. Mijn man zegt ook wel waar het op staat, maar om heel eerlijk te zijn ben ik best wel heel uitgesproken over mijn gevoel en mijn maniertjes van handelen haha

De kleine hier slaapt gemiddeld van 22.00/22.30 tot 04.30/05.00 en dan even 10 min borst en dan slaapt hij tot 08.00. Maar na het voeden moet ik toch echt kolven, want mijn borst branden gewoon zoveel stuwing in de borst heb ik.

We hadden gistermiddag een kinderfeestje, maar onze vrienden vonden het nodig om het feestje buiten te geven. Het regende de hele middag en de temperatuur was ook niet joviaal. Dus ik zat in hun keuken de kleine te voeden en mijn beide meiden werden uiten verschrikkelijk nat. Ik natuurlijk lekker pissig. Stond er op de uitnodiging bbq, maar zie ik dat ze pas dat ding tegen 18.20 wouden aansteken, dus tegen mijn man gezegd we gaan naar huis en daar eten. Want het is ook nog een dik half uur rijden en ik ben van mening dat mijn kindjes ook hun slaap nodig hebben. Gelukkig is mijn man hier ook mee eens. Gaat het bij jullie in je omgeving ook zo op kinderfeestje of ben ik gewoon een zeurvrouw. Ik vind het niet horen dat kinderfeestje tot 23.30 uur duren. Zo even mijn frustratie kwijt haha

vandaag gaan we gezamenlijk met de beide meiden zwemmen bij peuterzwemmen voor de vakantie stop. De kleine gaat dan hopelijk lekker slapen in zijn kinderwagen. Verder een ontspannen dagje gepland. Nog 1 week en dan hebben de kids hier vakantie. Geen verplichtingen en meer op tijd staan... Heerlijk maar ik ga nu stoppen met typen. Fijne dag ieder toegewenst

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik vind je geen zeur aaRoorda..
    Dat is gewoon laat.

Lumiere, ok vandaar.
    Om precies dezelfde reden hebben wij nora eerder op haar eigen kamer laten slapen dan we vooraf gepland hadden.
    Ik had haar ook liever veeeeeelll langer naast m'n bed gehad in haar wiegje.
    Maar net als jij werd/word ik óveral wakker van.
    Ik sliep eigenlijk helemaal niet meer onderhand.,.. En hoe Veel je ook van je kindje houd, op een gegeven moment is je eigen nachtrust ook heel belangrijk.
    Zodat je zelf toch iets uitgeruster bent, wat beter in je vel zit misschien?
    Blije moeder, blije baby.
    Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

16. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hoi meiden,

Ik heb even jullie raad nodig. Nigel drinkt zijn flessen veel te snel leeg, hij heeft hem binnen 10 minuten leeg, doordat hij zo snel drinkt geeft hij bijna bij elk boertje melk terug. Nu gebruik ik de avent natural flessen. Ben al heel wat op internet aan het lezen geweest en vraag me af wat ik nu het beste kan doen, overgaan naar een dr brown fles omdat die een kleiner drink gaatje heeft, of nutriton gaan toevoegen aan de fles? Of hebben jullie misschien andere tips?

17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wendy hier een dr Brown fles omdat je met deze weinig krampjes krijgt..deze fles heeft een zachte speen van zich zelf (E.den had soms moeite om de speen te vinden vanwege de zachtheid! )
    Op deze fles kunnen ook Difrax spenen;)
    Als je nutriton wilt gaan gebruiken dan zal er een andere speen op de fles moeten. .
    Omdat de nutriton de voeding dus erg verdikt;)
    Wij gebruiken de Difrax 3 standen speen hiervoor!
    Geven de voeding dan op standje 1 en dan doet ze er 20 tot 25 min over( met 3 tussenpozen voor een boertje):D

18. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier ook al zo'n gulzige baby:D wij gebruiken de dr brown, maar ook dan is hij soms al heel snel. Ik doe gewoon steeds even de fles eruit..om de 5 minuten ongeveer. En dan even boertje, kroelen en weer door. En dan gaat het goed.
    Maar soms let ik even niet op en is hij na 5 minuten al bijna op de helft:$

Wat laat van dat kinderfeestje aaroorda..dat is toch gewoon meestal s middags?? Zijn die kinderen toch ook veel te moe op een gegeven moment?
    Vind dat nu ook met de voetbalwedstrijden, zoveel kinderen die de wedstrijden van 22 uur nog mogen zien. En dan hoor ik van collega's dat ze in de klas liggen te pitten..gek he...:(

Hier laat de kleine man nu 7 uur s nachts tussen zn voedingen. Heel fijn.
    Van t weekend samen met zijn nichtje geweest..nachtje hier geslapen. Zij is 7 maanden. Super leuk om ze zo samen te zien. Wel lekker druk:)

En hier slaapt de kleine al na 2 weken op zijn eigen kamer, omdat ik ook niet meer lekker sliep. En dat gaat super. En s morgens na zn voeding lekker nog bij ons in het grote bed. Merk dat je er steeds handiger in wordt, ook al heb je nog geen ritme.
    Van de week ook bij de opvang geweest om te kijken. Ziet er super leuk uit. Dus daar gaat hij straks 2 dagen heen.

En lumiere, het is helemaal niet stom dat je je zo onzeker voelt. En ook al zegt iedereen dat je het goed doet, als je dat zelf niet zo voelt dan is dat moeilijk te geloven. Probeer ook gewoon te accepteren dat je je nu zo voelt en dat dit gewoon mag. En je niet schuldig voelt. Het komt allemaal wel!!

Fijne dag nog allemaal.

19. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een gulzige baby met avent flessen. Elke paar minuten even de fles een minuut eruit doet wonderen. Dus dat zou ik zeker eerst proberen, voordat je nieuwe dingen gaat kopen. Alleen bij grote honger is het dan krijsen :)

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    hier dr brown fles met prematuur speen.

Deel Deze Pagina