mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wij hebben difrax s flessen.
    Nora drinkt soms ook wel eens te druk of te gulzig.
    En soms verslikt ze zich dan.
    Ik vind dat wel eng, dus haal ook af en toe de fles eruit.
    Zeker als ze zo druk is.

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier ook deze combi.

Maar wat leuk om te lezen dat de difrax speen hierop past. Ik wil graag de 3 standen speen dan proberen. lijkt me erg handig!

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook eerst de Difrax fles met s speen omdat ze deze op de kinderafdeling van ons ziekenhuis gebruiken maar vanwege de krampen overgestapt op de dr Brown fles!
    In het begin hadden wij de s speen van Difrax erop gedaan maar ook dat gaatje werd te klein voor de nutriton ( ze zoog eraan als een tierelier:D maar deed 45 min over een fles:))
    Dat was nou ook weer niet de bedoeling:D

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben ook de Difrax s. Fender dronk de eerste weken ook heel gulzig en snel. Als het aan hem lag was in 3min de fles leeg. Na een week of 2 begon hij opeens uit zichzelf rustiger te drinken. Nu doet hij er ongeveer 15min over. En soms krijgt hij hem niet helemaal leeg. Maar hij krijgt 6/7x 120ml, dus op zich niet heel erg als hij de 7e niet helemaal leeg krijgt.

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden sinds twee dagen dat ze enorm krijste tijdens het drinken en boos leek op de fles. Slaan met haar handje naar de speen enzo. En ze deed er ook steeds langer over en flessen gingen niet leeg. Dus zojuist avent met twee gaatjes erop. Geen frustratie meer, maar nu gaat ze ons weer ietsje te snel. Fles wel op, dat dan weer wel.

Zojuist ook voor het eerst met een draagdoek gelopen. Slaapje van drie uur kunnen verlengen tot vier uur. En het was ook wel heel knus.

6. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik heb net de dr brown fles gekocht, wat een wonder, hij heeft 18! minuten over zijn fles gedaan en niet gekotst, hij viel zelfs op de helft in slaap omdat hij zo hard moest zuigen, helemaal geweldig dit. Ik heb ook van difrax de dental speen voor de fles meegenomen volgens de vrouw in de winkel drinken ze hier ook rustiger door dus die ga ik ook nog even proberen, dan kan ik me difrax fles ook blijven gebruiken.

Met de avent flessen had ik al geprobeerd om te stoppen tussendoor, wij geven 120 ml per keer en stopte dan om de 40 ml voor een boertje maar ten eerste werd hij boos en krijste alles bij elkaar en hij kotste bij elk boertje.

7. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Fijn dat hij nu rustiger drinkt Wendy;)
    Jij blij hij blij:p

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hoe gaat het slapen overdag bij jullie baby's? Hier wil hij alleen snachts in z'n bedje slapen. Overdag is een drama... moet perse tegen iemand aan liggen om te slapen. Aan de ene kant erg gezellig, maar aan de andere kant kom ik zo nergens meer aan toe. Heeft iemand misschien tips om de baby ook overdag aan z'n bedje te laten wennen? Inbakeren doen we al en we hebben constant een bandje met stofzuiggeluiden aan staan. Of is het echt een kwestie van tijd?

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.067
    113
    slapen.. pff is hier sinds 1,5 wk drama :(

slaapt t liefst mij mij op mn schouder/borst.
    echt irritant

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Overdag gaat slapen hier redelijk.
    Maar rond onze etenstijd wil ze niet meer.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    's Nachts slaapt hij goed in de reiswieg. Overdag is het hier ook moeilijker. Als het aan Fender ligt dan zou hij de hele dag op de arm liggen, slapend, wriemelend of rondkijkend. Hij slaapt overdag heel weinig. Zo rond een uur of 13u 's middags lukt het vaak wel om hem even in in de reiswieg te laten slapen. Soms houdt hij het drie kwartier vol, soms meer dan een uur. Dan wordt hij wakker en gaat huilen, pak ik hem eruit en slaapt hij regelmatig nog even door op de arm.

's Avonds rond 22u, afhankelijk van de flestijd, doen we de gordijnen dicht en maken we het donker, dan leggen we hem na de fles in de reiswieg en slaapt hij over het algemeen vrij vlot voor 3-4u. Alsof hij het donker al wel associeert met slapen.
    In de reiswieg is hij nog steeds ingebakerd, op de arm niet.

Zelf sliep ik schijnbaar overdag al helemaal niet meer rond mijn eerste verjaardag. Misschien heeft hij dat zo ook.

Grrr net visite gehad, Fender lag wakker in zijn reiswieg. Pakken ze hem er ongevraagd uit en houden ze hem allebei om de beurt in de armen. Zou ik dus nooit doen, zonder "toestemming" een kindje uit zijn bed pakken en doorgeven. Sorry, moest ik even kwijt :p

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kimberly vervelend die kramp maar dat hoort wel bij flesvoeding die kindjes hebben vaak meer kramp en dan ook nu nog een overgang en jhbpm geef het even de tijd kan wel 2/3 weken duren. Je zou pro biotica (orthiflor start)kunnen geven om de darmpjes nog wel te ondersteunen wat de borstvoeding normaal zou doen..

Dr brown is inderdaad helemaal geweldig, hier sinds 3 dagen 1x daags een flesje (avent natural) aan t oefenen maar 40 cc want daarna is ze er wel klaar mee hihi.
    Ze slaapt sinds 4 nachten door 22:30-5:00/6:00 uur..
    Gisteren was echt drama en huilen de hele dag wakker pff, vandaag een goede dag en slaapt veel echte inhaalslag..

aar wat een vreemde tijd voor een kinderfeestje, dat is toch s'middags?

Overdag slaapt ze altijd beneden behalve het middagdutje wanneer ik zelf ook ga liggen dat is in de wieg in de puckababy net als s'nachts..

Lumiere wat een vreemde visite? Hier heeft nog bijna niemand haar vast gehad ook totaal onnodig vindt ik :)

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja gek he dat het snachts dan wel lukt om "zelf" te slapen... overdag is het hier ook heel weinig slaap. Als ik geluk heb en hij slaapt een keer in bed dan is dat inderdaad ook voor ongeveer een uurtje en daarna of op schoot slapen of de kamer observeren. Maar stiekem wel fijn om te horen dat het vaker voorkomt.

14. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Mss een sprongetje?
    Daar denken wij hier zelf namelijk ook aan!
    Hier slaapt ze overdag wel maar E.den is vanaf Woe do en vrijdag vanaf 17:00 helemaal van slag ( persen / huilen) vrijdagaaf om 23:00 de laatste fles nadien niet in haar wiegje willen slapen/bij ons in bed genomen ook dat wou ze niet/ mee rond gelopen ook dat was het helaas niet ze wou/kon gewoon niet slapen:(:(.. Ze heeft al die uren gehuild:( kregen haar gewoon niet stil!
    Afgelopen nacht is het iets beter gegaan ze heeft van 00:00 tot 05:45 geslapen en daarna tot 10:00
    Ben benieuwd wat aankomende nacht weer gaat brengen;)

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eline88, vlg mij hebben we inderdaad ongeveer hetzelfde patroon wat slapen betreft

Tweekids, het was nota bene mijn eigen vader met zijn vriendin. Maar dat was pas de 3e keer dat ze Fender zagen dus ze zijn in principe nog onbekenden voor Fender. Wij laten hem ook niet van hand tot hand gaan, daarom baalde ik ook dat ze hem zo oppakten. Toen begon te jengelen keek mijn vader wat hulpeloos, dus ik heb hem snel overgepakt voordat hij hem weer aan zijn vriendin kon geven. Meteen ontspannen toen hij bij mama lag.:)

Even een vraagje: hoe lang moet het bloeden gestopt zijn voordat je het weer "gezellig" mag hebben met je vriend/man? Het was namelijk een nacht en halve dag gestopt, nu wel weer wat. Ik vraag het me af, omdat ik ook wel eens hoor dat het stopt en dan bij inspanning opeens weer begint.

16. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Een sprongetje zou best kunnen, want hij is nu 8 weken. Alleen dat slapen is altijd wel lastig geweest.

Niet zo netjes als mensen ongevraagd de baby van een ander oppakken. En van hand tot hand vind ik ook altijd zo vervelend. Vervolgens krijg je als moeder de baby terug zodra hij/zij overstuur is...

Ik dacht dat je tot de nacontrole moest wachten lumiere. Maar die nacontrole stelt niks voor. Dus ik denk zodra je er zelf weer behoefte aan hebt.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tot je niet meer vloeit, wij hebben het echter al wel geprobeerd met condoom niet wanneer ik nog erg vloeide..

18. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Als je zin hebt kan het gewoon weer. Ik had ook netjes gewacht tot de nacontrole, maar de gynaecoloog zei dat het gewoon kon als je zin had. En het goed voelde.
    Van t weekend voor t eerst gedaan en ging goed gelukkig. Fijn om dat weer samen te doen;)

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik moet donderdag op nacontrole bij de gyn. Maar m'n moeder gaat mee dus dan ga ik dat denk ik niet vragen haha. Ik moet ook nog bij de vlk op nacontrole, maar dat is pas over een aantal weken.

Fender ligt hier heerlijk bovenop een hele grote teddybeer te slapen :pop de bank. Ik verwacht hem ieder moment wakker voor zijn fles. Hopelijk slaapt hij daarna een uurtje of 4 aan een stuk door.

20. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha een teddybeer! Dat is wel een goed idee voor babytjes die alleen maar op schoot willen slapen :) en dan misschien nog een mobiel met baarmoedergeluiden er naast om het plaatje compleet te maken :p

Is dat standaard in jullie ziekenhuis Lumiere dat je 2 keer op nacontrole moet? Of heb je een heftige bevalling gehad?

Deel Deze Pagina