mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Aah wat lief zeg Elise hoezo beschermend:D

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Hoe?

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Iemand hier twee melkfabrieken met stuwing overnemen?
    Ben dus aan het afbouwen met kolven, maar op dit moment zou ik die bulten aan de voorkant wel even in willen ruilen voor een 'normalere' versie.
    Hoe graag ik het ook heb gedaan en nog doe...
    Maar dat vind ik dan weer egoïstisch om te denken....
    Bovendien kan ik niet ineens stoppen want dan word het alleen maar erger.
    Dit is de 4e dag van het afbouwen en verder nog geen last gehad, tot nu toe.

Iemand een tip om de 'last' en stuwing draaglijker te maken zonder dat mijn productie die er nog is gelijk helemaal plat toeleggen?

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Leuke foto´s ivy !
    Sorry niet de tijd om alles bij te lezen. Faelynn is weer thuis !! :D
    Vanmorgen is de logopedist geweest die heeft gezien dat mijn melkstroom gewoon te snel blijft gaan de gehele voeding hierdoor hapt ze veel lucht naar binnen. Nu eerste 5 min met tepelhoedje voeden en daarna live. En 1 x per dag als we oefenen met flesje uit de Dr Brown fles.
    Fysio is geweest ze is erg krom door dr voorkeushouding dus tips meegekregen en doorverwezen naar kinderfysiotherapeut dus die maandag bellen. Lichamelijke onderzoeken allemaal prima het is dus niks medisch. Ze was daar ook zo rustig echt ongelooflijk. Nu dus eten, spelen, ingebakerd in bedje slapen op eigen kamer in de hoop dat ik wat meer rust heb maar zij ook heb ik t idee. En dat ze dus wat meer stilte om zich heen heeft ipv overdag de radio, een peuter die rondstuitert enzovoort. Nu hopen dat het goed blijft gaan ! :) Woensdag komt het cb om te praten hoe het is gegaan. Gisteravond video interactie gehad met pedagogisch medewerkster toen teruggekeken en was heel duidelijk te zien dat de band tussen ons enorm hecht is zo mooi om te zien,maar ik moet haar wat meer los gaan laten ik heb haar het liefst de hele dag in de draagdoek en knuffelen en dat kan gewoon niet is voor ons beide niet goed..

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat ontzettend fijn tweekids dat je meisje weer thuis is! En ook dat er medisch niets aan de hand is met haar. Bizar dat een baby zo anders kan zijn in een andere omgeving. Ik hoop dat voor jullie nu de tijd komt van genieten en geen zorgen :)

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat fijn dat ze weer thuis is!

7. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Fijn dat alles goed was lichamelijk gezien tweekids.
    Ik zag toen in het ziekenhuis ook dat Lise veel rustiger was.... zo bijzonder.
    Veel succes thuis en hopelijk gaan de tips helpen!

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #908 Lumiere, 4 jul 2014
    Laatst bewerkt: 4 jul 2014
    Fijn dat ze weer thuis is Tweekids. Ik denk dat het wel goed is om te horen dat jullie band zo hecht is

Vanavond even gewinkeld in Eindhoven, ik had er heel de week al naar uitgekeken, even lekker shoppen. Helaas viel het tegen. Na de hele dag rustig te zijn geweest was Fender erg onrustig en moeilijk te troosten vanavond. Vriend was moe na de werkweek dus ik vertrok al niet met een blij gevoel. Werd ook niet minder in de stad. Ik miste mijn kleine ventje. Roetsj roetsj door de winkels waar ik moest zijn en toen gauw weer naar huis. Waar vriendlief me chagrijnig opwachtte dat ie zo moe was en dat hij Fender niet getroost kreeg. Beetje een kater aan overgehouden dus :( ik had dus beter gewoon thuis kunnen blijven. Grrr.

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Jammer zeg lumiere.
    Maar je moet wel echt ook dingen voor jezelf blijven doen.
    Je bent niet alleen mama......

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Voorlopig heb ik echt geen zin meer om nog eens de deur uit te gaan...en dan komt
    meneer na het gebruikelijke "ik heb zo'n slaap", ook weer aanzetten "we moeten binnenkort samen weer eens wat doen, etentje of bios"
    Forget it, ik heb daar echt geen zin in. Ik slaap ook gemiddeld 4u per nacht, maar ik roep dat niet de hele dag en gebruik het niet als excuus om anderen af te blaffen. Dat je slaap tekort gaat komen weet je en accepteer je als je kinderen krijgt lijkt mij. Althans zo zie ik het. Ik ben echt even klaar met zijn gezeur over slaaptekort. Hij gaat maar mooi met zijn maten uit eten of naar de bios.

Sorry, ik moest het gewoon even kwijt.

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik snap je helemaal.
    Maar is er misschien iemand anders die je vertrouwd met fender?
    Die misschien af en toe heel even kan oppassen?
    Zodat jij toch even me-time hebt? Het is heel moeilijk om hem af en toe achter te laten, maar ik heb inmiddels geleerd dat even wat tijd voor jezelf heel belangrijk is.
    Ik ben op een gegeven moment naar de kapper gegaan en een paar dagen later heb ik thuis m'n haren geverfd terwijl m'n man op nora het gelet.
    Dat was zo fijn even wat voor mezelf te doen.
    Dat geeft ook weer een beetje energie.

12. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat jammer lumiere! Ik weet niks van zeuren / klagende mannen maar vervelend klinkt het wel. Zoals Ivystoeter schrijft, blijf wel wat voor jezelf doen is echt belangrijk.

Hier is de eerste nacht doorslapen een feit :-D
    Ik zit hier klaarwakker te zijn en mevrouw slaapt nog.... hihihi..... Ze heeft om 22. 45 de laatste fles gehad en ik ben dus benieuwd hoe laat ze nu wakker gaat worden.
    Ik zit aan een kopje thee in bed... en het ziet er niet naar uit dat ze al wakker gaat worden....
    wel besloten zo maar een fles van 120+4 te geven .. mooi moment om te verhogen lijkt me (ze kreeg tot nu toe 105+3,5). Mooi opgebouwd lijkt me en haar maagje zal die 120 wel aankunnen nu.
    Dan te bedenken dat het cb haar 4 weken geleden al op 120 had bedacht.....

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Vervelend Lumiere :(
    Maar slaap je overdag niet bij dan? Zou gewoon gaan liggen wanneer Fender ook slaapt, heel saai maar wel t beste voor de gezelligheid in huis.
    Zou willen dat ik nog kon gaan liggen overdag hihi

Vandaag is vriend begonnen in het nieuwe huis eerst al het behang eraf rot werk medelijden met hem de komende 2 maanden maar goed ook wel weer leuk een echt eigen plekje :)

Hier een 'eerste' goede nacht nu ze thuis is gehad 22:30 5:00 7:30 en slaapt nu weer. Het drinken gaat echt fantastisch geen gehuil en overstrekken krampen veel minder. Nu hopen dat het zo blijft :)

Wat heerijk Elise :)

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fijn Tweekids, dat het goed ging vannacht. Ik hoop dat het zo blijft en dat jullie genieten van elkaar :)

Elise, super dat ze doorsliep!

Ivy, ik vind het moeilijk. Het is heel stom, maar ik ben bang dat Fender ook met twee voortdurend ruzieende ouders geconfronteerd wordt. Ik weet nog die vraag in de lijst van Stevig Ouderschap. "Hielden uw ouders van elkaar?" Euhh nee, dat deden ze niet. Vanaf mijn geboorte al niet meer. Zeggen ze ook eerlijk. Daarom vind ik het extra moeilijk dat het tussen mij en Bas ook zo gaat nu. :(

Overdag slapen lukt meestal niet, omdat ons ondernemende mannetje zelf nauwelijks slaapt overdag ;) soms slaap ik een kwartiertje, maar zoals dat vaak gaat: als hij al even slaapt doe ik snel de was in de machine, flesjes uitkoken, luieremmer verschonen enz haha. Fender is nog steeds heel onrustig. Ik denk toch warmte? Hij heeft van die kleine rode bultjes/vlekjes. Maar hij plast normaal, volle plasluiers, temp 37,0. Zometeen even bij mijn moeder op de koffie. Mama en Fender op pad haha :)

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Tweekids wat fijn dat het nu al zoveel beter gaat! Ligt ze ingebakerd nu?

Lumiere, ik snap dat je het moeilijk vind.
    Zeker als je het zelf mee gemaakt hebt dat je ouders veel ruzie hadden.
    Probeer eens met je vriend te gaan zitten en erover praten samen.
    Over hoe jij het vroeger voelde en dat je bang bent dat het bij Fender nu ook zo gaat.
    Praat over hoe jij je voelt en wat er in je hoofd omgaat.
    Leg hem uit hoe jij denkt dat dingen anders kunnen/,moeten.
    Maar geef hem ook de kans om uit te leggen waarom hij zo doet zoals hij doet.
    En laat hem ook bedenken wat er anders kan of beter zou moeten.
    (ik heb makkelijk praten, maar voel me zelf ook ellendig af en toe....al denk ik dat het bij mij over is als ik niet meer hoef tekolven.)

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja elk slaapje, eerst alleen nacht en middagdutje

Wat ik nu meemaak dit spant echt de kroon !
    Een man komt een loopding voor kinderen ophalen via marktplaats, hij was iets te laat dus Faelynn lag te huilen in de box want wilde even wachten met voeden tot dat ding was opgehaald. Pakt die haar zo uit de box :eek: ik was even te flabbergasted om er wat van te zeggen maar toen ik weer bij zinnen was heb ik toch heeeeel snel gezegd dat ik dat niet wilde hebben wat bezielt mensen echt ! En dan zit ik hier te zeggen dat ik het zo vreemd vind van familie die dat zomaar doet maar een wildvreemde man omg brrr

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat?!?! Spoort die man wel? Je gaat toch als wildvreemde niet andermans kind ongevraagd oppakken?

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Het is hier echt rot weer.
    Maar ik wil er zo graag even uit!
    Ik weet alleen niet waarheen.
    Straks eerst maar zien hoe ik de hond uit ga laten samen met nora.
    Kwam Tot de ontdekking dat ik geen regenhoes voor de maxi cosi heb.
    Doe dr maar in de bondolino denk ik en de paraplu er boven.
    In de hoop dat ze het niet koud krijgt en niet nat word.

19. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Wow, dat is echt te bizar voor woorden Tweekids! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen :(

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou ik zit er nog steeds mee over wat er toen straks gebeurd is pfff

Hier ook al van het rot weer, ivy ik zou dr lekker in de bondolino doen :)

Hier zo boodschappen doen met mijn moeder, heb net ook een achterwaartse stoel besteld voor bij haar in de auto voor onze zoon werd gek van dat over gesleep en gedoe.

Deel Deze Pagina