Ik vind het vooral spannend om Nora bij mij ouders en schoonouders achter te laten. Tuurlijk vertrouw ik ze wel, maar ergens is er toch het gevoel: doen ze het wel zoals wij? Snappen ze Nora wel?
Ja dat inderdaad ook! Ik merk dat regelmaat hier heel belangrijk is. Ergens ben ik bang dat een ander vooral gaat doen wat ze zelf "leuk" vindt ipv wat mijn kindje nodig heeft. Natuurlijk geef ik zoveel mogelijk uitleg mee maar de vraag is of dit opgevolgd wordt.
het gaat ergens anders altijd anders. maar als ze in grote lijnen (ingebakerd slapen, voeden) maar de 'gebruiksaanwijzing' volgen.
Ik kan me er ook nog niets bij voorstellen straks. De dagen dat schoonvader oppast wel, daar heb ik wel vertrouwen in. Maar bij de gastouder is hij niet het enige kindje, zij zijn alleen op kraamvis geweest en weten dus nog niets van ons ritme en de "gebruiksaanwijzing". Ik vind dat wel moeilijk, om hem daarheen te brengen. Hij kent hen helemaal niet. Bah, even nog niet aan denken... Zo, voor de tweede dag op een rij een middagslaap van 3 uur. Zomaar vanzelf, we doen niets anders dan we eerder deden. Na de fles ingebakerd in bed leggen. Zodra zijn rug het matras raakt was hij in dromenland. Echt fijn, voor hem natuurlijk vooral omdat hij dan goed uitgerust is. Maar ook dat ik zelf even mijn handen vrij heb! Wat betreft het "tijd voor mezelf", mijn schoonvader belde vanochtend dat hij voor vrijdagmiddag een high tea heeft gereserveerd voor mijn verjaardag nog. Met hem en zijn vriendin. Vriend blijft thuis bij Fender. Nou ja, ik vind het eigenlijk ook wel leuk. Niet om uren van huis te zijn, maar high tea heb ik nog nooit gedaan en het lijkt me wel gezellig. Vriend vindt het ook leuk, een middagje "mannen onder elkaar" (hij en Fender)
Hoi meiden, Wat kletsen jullie veel, ik kan jullie amper bij houden (daarom reageer ik ook heel weinig ) Maar probeer wel alles mee te lezen. Zijn er inmiddels al kindjes geënt? Ons meisje moet vrijdag voor der eerste prikjes. Toch wel weer spannend. Mijn zoon was zo ziek geworden van de prikken toen, hoop dat zij er minder last van heeft. Mijn officiële verlof is bijna afgelopen. Gelukkig nog wat vakantie er achter aan geplakt, want ik moet echt nog niet aan werken denken. Ik ga nu 24u werken (ik kom van 28u en daarvoor 40u) Toevallig heeft ze vannacht voor het eerst van 22.30 tot 5.30 geslapen, trots! Meestal komt ze rond half 3 nog voor een voeding (ik geef nog steeds bv) Maar denk maar niet dat ik goed geslapen heb, want zoonlief was aan het spoken vannacht. Die werd 2x huilend wakker. Ach ja, ze wisselen elkaar lekker af zo @tweekids, hoe gaat het nu? Ik zag je op de bv facebook voorbij komen, gaat het wat beter met de ontstekingen en harde plekken? Ik bewonder je doorzettingsvermogen meid! Zo knap na alle tegenslagen.
Hier nog niet geeent doen we met 6 maand. Lief van je Maar wil er gewoon alles aan doen het nu we goed te laten lopen en uiteindelijk hebben we allebei profijt van borstvoeding. Waarom word ik toch overal ontdekt ? Haha
Ik werk voorlopig nog niet november zit ik 2 jaar in de ziektewet vanwege schildklier. Maar moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken 30 juli is mijn verlof afgelopen maar ik ben dan echt nog niet in staat te kunnen werken. Ik moet slapen s'middags, s'nachts is gewoon nog niet goed genoeg om voldoende te functioneren Nu hopen dat uwv me serieus neemt anders hebben we een groot probleem. Hiervoor werkte ik 30 uur bij de Shell. Ik ga nu niet meer dan 20 uur werken, tegen de kinderopvang kosten kan ik niet werken ben nog jong dus krijg max 8 euro per uur.
Wat een lieve schoonvader heb jij lumiere! Inderdaad een goed eerste uitje... niet te lang maar wel heel leuk en lekker Luna28, hier zijn de eerste prikjes al gegeven. Wel een nachtje koorts, maar gelukkig was het de volgende dag ook helemaal in orde met hem. Hij sliep heel veel die dag en nacht. Hopelijk heeft jouw dochtertje er niet al te veel last van. Vanmiddag heeft mijn mannetje ook zomaar 2, 5 uur geslapen zonder inbakeren ik hoop dat hij dit doorzet en niet dat het alleen door de osteopaat vanmorgen komt.
Middagslaap is wel heel uitgebreid geworden.... Na de fles om 12.45 in bed gelegd, om 16.20 begon ik me zo'n beetje zorgen te maken...dit ben ik echt niet van hem gewend. Ik kreeg hem niet eens wakker. Uiteindelijk toch eruit gehaald en tijdens verschonen werd hij een beetje wakker. Vervolgens ging de fles (130) er vlot in en viel meneer weer diep in slaap. Ik heb hem een minuut geleden in de box gelegd en nu begint hij te huilen. Ben ik eerlijk gezegd blij om...erg he ik zat echt te twijfelen of er iets met hem aan de hand was omdat hij zo slaperig was. Temp was 36,9 en hij heeft niet gespuugd. Ik weet wel dat ik hem beter niet wakker moest maken, zeker niet als hij 4 1/2u geleden nog een fles had gehad, maar ik was dit echt niet gewend. Maar wie weet is dit gewoon zijn nieuwe ritme, was hij de afgelopen weken onrustiger door krampjes ofzo. Eline, mijn schoonvader is inderdaad super! Hij heeft zijn 3 kinderen alleen op moeten voeden dus is ook wel gewend aan kinderen en zorgtaken. Fender en ik boffen met hem als opa
Wat leuk lumiere zo'n high tea! Lekker genieten! Heel hard gezegd even, maar laat vriendlief het maar even alleen uitzoeken en aanmoddere . Hij moet ook im alles nog een beetje leren en een ritme vinden. Daar krijgt hij nu dan mooi de kans voor. Tweekids, inderdaad knap hoor! Nora word maandag ingeënt. Ik ben ook benieuwd want dan mogen ze 24uur niet ingebakerd.
Hier gaat het wisselend. Zondag en maandag heeft de kleine dame zich weer heel erg verslikt. Sinds maandag ook erg aan het hoesten en erger aan het slikken. Het idee dat de reflux weer terug is en de medicijnen nu al zijn werk niet meer doen. Ik kan haar ook alleen nog maar op haar zij leggen want op haar rug verslikt ze zich sowieso. Hoesten vond de kinderarts vandaag wel fijn want dat houdt in dat ze het wel kan weghoesten, alleen Het lijkt erop dat haar luchtwegen door het vele verslikken is geïrriteerd, dus dat moet ik in de gaten houden. Ze heeft af en toe verhoging dus niet fijn. Daarnaast moe ik vrijdag met haar naar de KNO-arts omdat ze willen uitsluiten of er anatomisch iets mis is met haar kleppen waardoor ze zich zoveel verslikt. (Naast de grote incidenten waardoor het ademen wordt belet, verslikt ze zich nog zeker 4-5 keer per dag kort) Al met al toch wel wat zorgen hier om mijn meisje..... ik ben blij, dat als ze rustig is, ze kan lachen, aan het 'kletsen' is en lekker om zich heen kan kijken de wereld in... dat houdt in dat ze zich wel blijft ontwikkelen. Sorry voor het ego bericht....
Mag ik vragen waarom je met 6 maanden begint met inenten? Puur belangstelling hoor. Bedoel er niet iets naars mee
Verdorie ben ik aan het reageren op ieder berichtje mijn reactie weg. Maar in een notendop Ivy mooie foto's. Leuk om te zien dat je een paarden hobby hebt. Ik ben ook verzot op paarden maar mag nog geen van mijn man.. komt nog wel haha Elise wat heftig met je kleine en wat een impact op jouw als moeder. Wel mooi om te horen dat je desondanks het lastig met haar reflux dat je wel kunt genieten. Wish ,cool dat ze op de cover komt dan ben je wel super trots. Tweekids: heeft het geholpen het resetten van de kleine? Hier had ik mij oudste altijd ingebakerd meg de puckababy. Nu niet nodig en bij mijn middelste meid ook niet. Mij mannetje ligt gemiddeld tussen negen en tien in bed en komt dan tussen half zes en zes. Hij heeft deze ritme al een tijdje, dus kan nu wel zeggen dat hij flink doorslaapt. Heerlijk alleen mijn borsten vinden het niet even grappig. Ik heb als motto hij slaapt ik slapen. Dus dan ga ik ook niet kolven. Alleen bij de eerste voeding van de dag kolf ik mijn borsten. Meer dan genoeg. Afgelopen weekend heerlijk op pad geweest met mij kroost naar een pretpark en bbq. Verder nog wat visites gehad en leuke dingen genaaid op de naaimachine. Vrijdag ook een high tea met bij t.wee lieve vriendinnen. Lumiere heerlijk toch van je schoonvader. Kan je vriend oom direct ervaren wat ouder zij inhoud en wat er allemaal bij komt kijken. Is de rust wel aan weer c wat wedergekeerd?
Vervelend Elise dat Lise toch nog last blijft houden ondanks de medicatie. Hopelijk is het te verhelpen met een ander middeltje. Ik begreep van de kinderarts dat er 2 medicijnen bestaan tegen reflux en dat ze eerst gaan voor ranitidine, omdat dit bij 80% van de baby's werkt. Als dat niet aanslaat hebben ze nog een ander middel. Heeft de kinderarts dat ook bij jullie aangegeven? Of is dat in Lise's geval niet een mogelijke oplossing?
Jawel hoor Eline, ik weet dat er nog wat sterkers is en dat gaan ze ook geven op het moment dat er niks uitkomt bij de kno-arts. Ze wil niet nu zware medicatie geven als er een ander onderliggend probleem is.
Jeetje Elise wat blijft het toch onzeker, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt .. aaroorda ja! Ze is een stuk rustiger ! Luna28 de eerste is wel volledig ingeeent je gaat dan niet zo snel op je moeder gevoel af. Nu heb ik wat onderzoek gedaan (wat niet betekend dat dat het beste is) en de dingen die in zo'n kleintje worden gespoten met 6 weken vinden wij een aanslag op het immuunsysteem die kleintjes krijgen vaak koorts enzovoort of overlijden zelfs. Met 6 maand of zelfs nog later is die kans gewoon kleiner. Helaas hebben wij het geld niet om alle inentingen los te geven dus geen cocktail bomvol ziektes maar stuk voor stuk. Misschien heb je wat aan de website van NVKP. Vaccinvrij website vind ik veel te direct en alleen maar oog voor helemaal niet enten..
Aaroorda, ik had mijn 3pony's al voordat ik mijn man leerde kennen. Dus manlief heeft niet veel te kiezen hahahaha. Ik betaal ze zelf.
Logisch ook dat ze niet zomaar overstappen op een zwaarder medicijn. Hopelijk is het iets waar ze overheen groeit en waarbij een middeltje de klachten verminderd Woow 3 pony's Ivy, leuk! Maar hoe doe je dat nu dan met de kleine? Heb je iemand die helpt met de verzorging?
3 pony's, leuk! Ik had er vroeger een, helaas moeten verkopen toen ik ging studeren. Elise, wat balen dat ze zich weer verslikt. Hopelijk kunnen ze het toch snel oplossen, snap dat je ongerust bent over het verslikken AaRoorda, jij ook een high tea vrijdag? Leuk! Waarom mag je geen paard van je man? Rijd je wel of dat ook niet? Mijn pony was 19 en drachtig geraakt van de hengst van de buren toen ik een hbo-studie voltijd ging doen. Mijn ouders wilden dat ik mijn tijd daarin zou steken ipv in mijn pony met veulen. Toen moest ze weg ik ging toen bij de manege rijden, maar iedere week een uur rondjes rijden is saai vergeleken met tutten en de bossen in met je eigen paardje, dus na een jaar gestopt. Ik wl weer willen rijden, maar geen tijd en geen geld nu. Fender lachte vanmorgen! Echt zo bijzonder ik had het nog niet verwacht, al was hij al wel wat dagen aan het oefenen met lachen. Helaas weer regen, hele dag al. Ik weet niet of ik naar buiten zal gaan. De regenhoest past op zich wel op de maxicosi maar niet op de reiswieg. Maar gi ook al de hele dag binnengezeten.