mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Dat is het heftig Elise.

Lumiere, wel fijn dat het zo goed is gegaan thuis terwijl jij weg was.
    Geeft jou dat ook niet een wat geruster gevoel om weg te gaan?

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Heftig Elise, doen ze dat op dezelfde manier als een rontgenfoto of gaan ze in haar keeltje met iets?

Ik had op zich wel verwacht dat het thuis goed zou gaan. Het is meer iets van mezelf, dat ik me schuldig voel

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Is logisch.
    Maar probeer het los te laten.
    Probeer te genieten dat het thuis goed gaat als jij weg bent.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vanochtend op kraamvis bij mijn neef geweest. En een foto van de twee beebjes samen in de box gemaakt. Haha wat leek Fender groot naast zijn neefje, die 3wk jonger is en 2kilo lichter :p hij keek heel verbaasd naar de andere baby.

Ik ben weer meer gaan bloeden :( maandag naar de gyn. Tenzij dit een menstruatie is vrees ik dat ze toch wil curreteren ivm placentarest. En ivm pcos verwacht ik nog geen menstruatie. Zo geen zin in weer een ingreep...

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Kan me voorstellen lumiere.

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ik ging bij 4 weken een dag winkelen met een vriendin.. Ook zo'n 6u weggeweest, maar echt van genoten.. En ook niet schuldig gevoeld.. Papa heeft er heerlijk van genoten en ventje is in veilige handen :)

Lumiere balen zeg dat je zo bloed nu.. Hopelijk kunnen ze het gauw verhelpen.. Snap dat je geen zin hebt in weer gedoe daar beneden!

Spannend Elise! Rot zeg, arme Lise!

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Achgossie wat sneu dat ze zich zo verslikt elise. Een slikfoto, hoe gaat dat?

Schuldig voelen, nooit gehad. Niet met weg gaan tenminste. Wel dat ik t moeilijk vond om m'n oudste ergens achter te laten. Gek genoeg niet bij kdv. Dat vond ik niet erg. M'n eerste 'uitje' zonder kind, was 15 min naar de supermarkt toen m'n zoon 3 maanden oud was ofzo 😂 ik liet hem 'achter' bij m'n vriend. Hoe gênant :)
    Daarna een keer wezen sporten, toen heeft m'n moeder opgepast. Inmiddels gaat t goed hoor. Gek genoeg zou ik m'n meisje zo laten logeren bij mijn ouders nu. En zie ik meer op tegen t kdv straks.

Pfff vandaag voor t eerst dat ik t even moeilijk had. Ik snap niet dat ze het huil 'uurtje' noemen. Ti's eerder krijs avond (wat vandaag al rond t middaguur begon) pfff, ze zal wel in een sprongetje oid zitten, want ze heeft der armpjes ontdekt. Zo grappig! Zit ze er steeds naar te kijken :D
    Was even vergeten hoe heftig dat kon zijn.

8. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    een slikfoto gaat als volgt: Ze krijgt een flesje met melk waar contrastvloeistof doorheen zit. en daarna maken ze röntgenfoto's.

En ik heb eigenlijk geen idee wat ze eraan kunnen doen. Zover zijn we nog niet, dus eerst afwachten wat er uit de slikfoto komt. Als daar niks uit komt moet ze onder narcose voor een scopie... dus ik vind het wel erg spannend.

Ik ben voor het eerst alleen weg gegaan toen ze 5 weken was, naar een afscheidsborrel van een collega. Ik ben 3 uur weg geweest en het was heerlijk!!
    De komende week komt mijn zus woensdag middag en dan 'moet' ik weg van haar, hihihi... dus ik wil naar de kapper.
    en vanaf deze week komt de buurvrouw elke donderdagmiddag 1,5 uur oppassen zodat ik kan sporten. Als ik straks werk, ga ik dat doen op een werkdag maar nu ik nog verlof heb bood de buurvrouw het aan om op te passen :D
    Oh ja en dinsdag ben ik jarig en mijn moeder komt dan al maandag avond slapen zodat ik dinsdag rustig boodschappen kan doen en past zij op.... Dus de komende week ineens 3 keer, hihihihi... dat realiseer ik me nu ik het opschrijf.
    (en nu maar afwachten in hoeverre het allemaal doorgaat, aan de hand van de uitslagen van de onderzoeken)

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Lijkt me wel heel gezellig als je moeder langs komt en gezellig blijft slapen.

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dat gaat zeker gebeuren hoor Ivy... en dat is zeker gezellig!
    Mijn moeder is na mijn bevalling ook 10 dagen geweest en dat was ook erg gezellig (en praktische)

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Over slapen gesproken.... zomaar uit nieuwsgierigheid. Hebben jullie de eerste nacht alleen doorgebracht? Wij hebben de eerste twee nachten de oma's omstebeurt te logeren gehad. Ben ik wel heel blij om, want in onze onervaren logica dachten wij: een baby is moe, die leg je in bed en vervolgens gaat hij slapen :D maar niets bleek minder waar haha de eerste nachten hebben we urenlang van z'n stembanden mogen genieten (op schoot uiteraard en niet in bed).

Luna28 heb je een draagdoek? Dat is hier het enige wat helpt tegen gekrijs tijdens de huiluren. Misschien fijn om eens te proberen als je dat nog niet gedaan hebt.

Bij mij is het bloeden ook een paar keer gestopt en begonnen. De laatste dagen bloed ik weer maar te weinig voor een ongesteldheid. Misschien toch de dokter bellen of mag het nog een beetje na 2 maanden bloeden?

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Alleen of met partner samen?

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij waren alleen de eerste nacht. Fender sliep non-stop, last van de vacuumpomp. Hij wilde niet drinken, gaf alleen een keer slijm over. We vonden het best eng, zeker toen hij ging overgeven. Steeds gecontroleerd of hij nog ademde. Opeens zo'n hulpeloos klein mensje bij je in huis...

14. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    de eerste nacht waren wij in het ziekenhuis.
    dus niet echt alleen.
    de nachten erna waren we met z'n drietjes.

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    hoe hebben jullie je kleintje nu slapen?
    Nora slaapt normaal ingebakerd (3 dunne laagjes katoen), in alleen een rompertje korte mouw of zonder mouw en dan onder enkel een lakentje.
    Morgen krijgt ze haar eerste prikjes en mag dan 24uur niet ingebakerd slapen.
    Nu weet ik niet zo goed wat ik zou doen qua slapen.
    We hebben geen slaapzakje voor haar, ik kan er eentje van 70cm lenen bij de buren verderop maar daar zijn de gaten waarschijnlijk te groot van.
    Zou ik haar een rompertje aan doen en dan pyjama? en enkel onder het lakentje?
    of ook nog een dekentje erbij?
    Op haar kamertje is het overigens niet heel erg fris, eerder wat warm.

16. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik zou een dun pyamaatje aandoen met alleen het lakentje. En als ze voor de nachtvoeding komt even voelen of het goed is.

Lise slaapt precies hetzelfde als jouw dochter en van de week met hoesten mocht ze ook niet ingebakerd en ook zo gedaan. Ging goed.

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    ze slaapt nu door 's nachts.
    overdag slaapt ze ook ingebakerd in d'r bedje.

Ik ben benieuwd hoe ze gaat slapen als ze ingeënt is... hopelijk nog steeds lekker door slapen.

18. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Van hoe laat tot hoe laat slaapt ze bij jou Ivy?

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender slaapt in zijn romper, broek, sokjes en inbakerdoek. Als het echt warm is broek en sokjes ook uit.
    Ik ga dinsdag overleggen met CB over de voeding, na 2 en half uur heeft hij duidelijk honger, ook 's nachts. Vannacht 23u-3u-6u fles. Hij heeft deze hoeveelheid al vanaf dat hij 3wk was, en ondat hij echt niet meer dan 3 uur ertussen kan (tenzij hij diep slaapt, dan lukt soms 4 uur) denk ik dat het missch toch te weinig is. En heel eerlijk, het zou ook wel fijn zijn als hij nog maar 1 nachtvoeding heeft ipv twee keer opstaan en 45min bezig. Als we maar 1x op hoeven te staan zijn onze nachten ook net iets minder gebroken dan wanneer je niet langer dan 2uur nonstop slaapt.

20. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb haar in de bondolino (ergonomische draagzak) gedaan en zo heeft ze ook nog even geslapen gelukkig. Jammere daarvan is dat ik dan zelf niet kan slapen. Ik ben gesloopt :( 2 nachtvoedingen en toen werd zoonlief tussendoor ook nog wakker van 2 vechtende katten.
    Alles is een fase 😏

Oh ja, van beide kids gewoon samen geweest de eerste nacht. Kindjes boven op mij en zo kwamen we de eerste nachten door. Bij onze zoon kwamen we pas 23u s avonds thuis. Toen kwam de kraamhulp nog langs om ons op te starten. Heel netjes geregeld allemaal! Dus we waren niet volledig clueless 😅

Deel Deze Pagina