mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Vandaag mijn eerste verjaardag als mama :-D
    Lise bedacht daarom maar om 7.45 uur wakker te wissen ipv 9.30 uur...
    mijn moeder is hier aan het slapen gezellig en die heeft vannacht bij Lise geslapen om de nachtvoeding te geven... ik heb ze gehoord rond half 5 en ze was daarna aan het huilen, maar ik ben lekker in bed gebleven:-D
    Nu lig ik nog steeds op de bank met de kleine op mijn borst want daar is ze in slaap gevallen, erg gezellig en ik geniet er heerlijk van!!!

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gefeliciteerd Elise! Gezellig zo op de bank samen :) geniet ervan, jullie verdienen het!

3. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elise van harte gefeliciteerd. Een fijne dag gewenst.

Ik ga zo een raampje schuren

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Cay was gisteren 5400 gram :)
    Niet gemeten.
    Maar past nog 50-56 rompers, broekjes en shirts maat 56

5. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Fijne verjaardag Elise! 🎂
    Toch lief dat je meisje langere tijd met je door wil brengen 😉

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender weegt nu 5450. Hij zit qua hoeveelheid voeding echt aan zijn maximum zegt het CB. Ze adviseerden om toch 's nachts proberen te rekken dmv speentje, ronddragen. Maar ze snapte ook wel dat er dan helemaal niks van onze slaap overblijft als we nog langer/vaker moeten opstaan. Dat trekken wij zelf ook niet. Het feit dat hij in de avond een sprongetje van 5-6u kan maken is wel goed. Dat tijdstip zal waarschijnlijk nog wel opschuiven naar de nacht. Later in de nacht mag hij, als we toch op die 7 voedingen per dag blijven hangen, eventueel 120ml melk en dan 20ml water bij de fles. Maar streven naar 6 voedingen per etmaal is beter en gezien zijn gewicht ook prima.

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Fijne verjaardag Elise!

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nou daar was dan de lang verwachte poepluier!
    sinds zaterdag geen poepluier gehad.
    hoop dat dit haar dwars zat.
    alles zat onder! benen, rug, buik, romper, shirtje, broekje, aankleedkussenhoes, mijn handen, echt bijna alles wat je je kunt bedenken!
    en tijdens het schoon vegen bleef ze poepen hahaha!
    ik had haar beter in bad kunnen zetten.

9. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Elise! Fijne dag met je dochtertje en je moeder :)

Erg he, Ivy, die luiers! Hahahah. Hier ook gehad en inderdaad later pas gedacht 'Waarom zet ik hem niet in bad??' Stom! Hoe gaat het nu met de voeding?

Gisteren had de kleine hier om 23:00 uur zn laatste fles. En meestal komt hij rond 03:00 uur weer voor een flesje. Schrok ik 05:15 uur wakker van de wekker van mijn vriend. Meneertje heeft zn eerste nacht door geslapen en kwam pas 07:30 uur. Trotse mams hier :D

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gefeliciteerd Elise !

Hier heeft tot nu toe de luier het altijd gered ! Ze poept ook maar 1x in de 4 dagen en dan niet eens extreem veel.
    Ga hier na over op wasbare luiers..

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik ben kapot!
    En heb niet eens iets bijzonders gedaan..
    Wilde nog hardlopen vanavond, maar dat gaat hem niet meer worden denk ik.

12. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Oooh hier heeft de poep ook al een keer van nek tot voeten gezeten... en paps heel lief een kusje op het beentje geven, maar merkte ineens dat dat beentje nat was. Haha lekker een poepkusje.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Whahaha had t niet moeten zeggen, net was het erlangs gelopen !

Ga nu kijken naar wasbare luiers, die schijnen zich beter te houden en natuurlijk goedkoper :)

14. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier de volgende mijlpaal... mevrouw heeft in haar eigen kamer geslapen vannacht.... ik vond het wel spannend, maar ik werd echt steeds wakker van haar huiltjes, kreuntjes enzo. En ze heeft weer langer geslapen. Kwam ze de laatste tijd toch echt tussen 4 en 5 uur... vannacht om 5.45 uur..... YEAH!
    En nu slaapt ze nog (al hoor ik wel steeds huiltjes door de babyfoon dat ik denk, nu komt ze, en dan valt ze weer in slaap, ik vind het maar vreemd, maar het zal wel ;) )

Bedankt voor de felicitaties!! Ik heb een gezellige dag gehad, al was het wel wat veel.... Ik was blij toen de groep wat kleiner werd en ik meer rust kreeg.
    De kleine dame heeft zich netjes gedragen voor zo een eerste keer erge drukte.

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Spannend Elise, Fender sliep er gi voor het eerst. Nog wel in de reiswieg, maar toch. Mijn oor zat het eerste uur zo'n beetje tegen de babyfoon aan geplakt. ;)

Vannacht weer een sprong van 5uur. Fles om 21-1.45-4.45-9u. Ik ben om 22u naar bed gegaan, dus zelf ook een paar uur door kunnen slapen, heerlijk. Voel me beter uitgerust nu, nu ik me meer aanpas aan zijn ritme. We kunnen nu 6flessen per dag halen, met 4uur ertussen. Behalve 's nachts, dan roept hij na 2 en half uur al. Maar ik denk dat dat nog wel veranderd. Hij heeft ook wat verstopping denk ik. Persen, rood gezicht, trappen en harde keutels.

16. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat goed Elise! Kan me voorstellen dat je het spannend vond!

Jij ook een fijne nacht lumiere.
    Zie je wel! Komt vanzelf goed!
    Hoe gaat het nu tussen je vriend en jou?

17. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hoi meimamas :D

Hier even heel druk geweest en nog, maar qua energie langzaamaan wat beter, dus eindelijk laat ik weer eens van mij horen...
    Alleen even de laatste pagina terug gelezen, zal later nog even wat meer teruglezen. Dus eerst even wat reacties.

Elise: nog gefeliciteerd en wat gaat het goed met 'doorslapen', kan idd veel verschil maken als zij op hun eigen kamertje gaan slapen. Ben het hier ook aan het overwegen, zal niet lang meer duren iig.

Lumiere: ik snap nog steeds niet waarom je niet op Fenders verzoek kan voeden? M.ika was met 6 wk. 6 kilo en 59 cm (1,9 kilo aangekomen sinds geboorte, en 3 cm gegroeid). Bij mij zeiden ze alleen maar "hij groeit als een dijker", maar daarmee was het commentaar ook klaar. Ik voed denk ik nog steeds wel minimaal 8 keer per dag... De ervaring met mijn kinderen heeft mij geleerd, dat kinderen heel snel "afvallen" zodra ze meer gaan bewegen. Ze bouwen eerst een buffer op m.i. Ik denk nog steeds dat je meer op je kindje en jezelf zou moeten vertrouwen dan op het CB....

Tweekids: ik overweeg ook wasbare luiers, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat moet aanpakken, hoe dat precies werkt? Dus tips zijn welkom!

Aaroorda: leuk klussen in huis! heb ik ook alweer zin in, maar ben nog niet sterk genoeg, voorlopig alleen nog maar een discussie over welke kleur er nou op de muren in de woonkamer en open keuken moeten. Alles is nog wit en met witte meubels staat dat niet zo leuk vind ik.

Hier dus bijna elke dag wel wat te doen, een afspraak voor mij of de kinderen, of een kraamvisite. Ben eergister naar een bijeenkomst geweest van mijn werk, want er gaat door de bezuinigingen veel veranderen. 1,5 uur stilzitten was erg pijnlijk voor mijn bekken/rug, heb dus een arbo-afspraak gevraagd, want kan echt nog niet hele dagen werken. Zou volgende week 23ste weer moeten beginnen....
    Vanmiddag komen een paar collega's op kraamvisite, zin in!

Trouwens mijn oudste heeft buisjes gekregen en hij hoort nu echt een stuk beter! Zo fijn! Hij had ook een toprapport, en mag dus als eind-oktober-kind al naar groep 3: trots!

Grappig hoe compleet we ons nu ineens voelen met ons derde prinsje erbij. Geen twijfels dit keer, we zijn echt klaar, volgende week afspraak voor sterilisatie, spannend. Klinkt misschien gek, maar zal heel opgelucht zijn als dat achter de rug is, en ik niet meer zwanger kan worden (durf nu niet eens te vrijen, ben te bang per ongeluk zwanger te raken).

Zijn er nog meer mama's die binnenkort weer moeten gaan werken? En heb je daar dan zin in of eigelijk helemaal niet?
    Nou fijne dag iedereen!

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Het gaat wisselend Ivy, hij doet wel zijn best, maar hij is supereigenwijs. Weet dat hij niet tegen slaaptekort kan maar dan toch tot diep in de nacht dvd kijken terwijl om 5u zijn wekker gaat. En ik om 22u op een oor lig. Maar het bezig zijn met Fender vindt hij steeds leuker. In het weekend geeft hij de kleine man nauwelijks uit handen haha. En hij helpt mij ook over drempels heen, zoals met het slapen in eigen kamer. Vind ik wel fijn.

Guapetona, hij zit qua voeding aan zijn max, ook voor zijn niertjes, die kunnen nog niet meer aan. Gewicht trekt inderdaad wel bij als hij actiever wordt. Op verzoek zou hij nog veel meer gaan vragen.

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Fijn dat het toch al iets beter gaat lumiere.
    En ook wel goed dat vriendlief je ook over drempels helpt.

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik ga zaterdag voor het eerst samen met mijn man weg.
    zonder Nora.
    we gaan naar de bioscoop hier in de buurt.
    aan de ene kant heb ik er heel erg veel zin in, maar aan de andere kant.... vind ik het spannend/eng.
    Nora gaat voor het eerst naar mijn ouders die even een paar uurtjes op gaan passen.
    Tuurlijk gaat het goed, hun hebben immers mij en mijn broer ook groot gebracht.
    maar toch... denk dat ik blij ben als ik weer thuis ben.
    dat is normaal toch? :p

Deel Deze Pagina