mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Stevig ouderschap is een gratis, gesubsidieerde cursus die het CB aanbiedt. Je kunt hiervoor "geselecteerd" worden doordat je aan het eind van de kraamweek een vragenlijst invult, en aan de hand daarvan wordt bekeken of je "hoger risico" loopt op opvoedingsproblemen, bv omdat je heel jong bent, slechte jeugdervaringen hebt of bv bepaalde ziektes hebt. Je krijgt dan extra 1 op 1begeleiding thuis in de vorm van gesprekken. Je kunt ook zelf aangeven dat je eraan mee wil doen. Wij hebben zelf gevraagd om deze begeleiding, mn omdat ik heel onzeker ben of ik alles wel goed doe met Fender. We waren niet geselecteerd uit de vragenlijst. Ik vind het prettig om wat extra handvaten en/of bevestiging te krijgen, maar ik weet dus nog niet of het echt wat is. Zullen zien morgen.

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Het is inderdaad even allemaal wat veel.
    Nog steeds erg moe.
    En gedachtes waar ik me schuldig over voel.

3. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Het dames,

Wat wordt er lekker gekletst hier :) moest even de tijd nemen om bij te lezen...

Ivy, wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit, probeer daar niet te lang in je eentje mee rond te lopen. Hopelijk kan je je verhaal bij iemand kwijt en knap je snel weer een beetje op.

Volgens mij vroeg Luna of de bv. moeders meer eten, ik heb dat me vlagen, als ik meer honger heb pak ik meestal een extra boterham of wat yoghurt met fruit. Ik heb wel dagen gehad dat ik mijn avondeten net 10 min op had, gewoon vol zat en en dan toch alweer trek hebben. En s ochtends heb ik echt honger, had ik eerder nooit.

Vandaag lag onze meid anders om in d'r bedje met rode plek op d'r hoofd, waarschijnlijk gestoten/geschaafd tijdens het draaien. Gelukkig niks ergs verder, ze was allert en vrolijk maar ben toch even langs de huisarts geweest. Ze is tenslotte nog zo klein en dingen aan het hoofdje wil ik wel even na laten kijken.
    We grappen hier al dat ze nu toe is aan een slaapzakje en een helmpje ;)

Wat heerlijk dat sommigen van jullie weer kunnen sporten, ik wil zo graag weer wat doen maar ik kan nog amper de straat uit wandelen door mijn bekken... Hopelijk kan ik over een aantal weken weer voorzichtig zwemmen, tot die tijd hou ik het maar bij mijn korte wandelingen en mijn oefeningen.

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Als je even wil kletsen, pb me maar hoor. Ben je het tenminste kwijt. En niet schuldig voelen meis.
    Mama worden ís ook heel veel. De verantwoordelijkheid over zo'n klein hummeltje. Het altijd weer uitvogelen waarom ze dit keer huilen. Heeft ze wel genoeg gedronken. Ik werd en word er soms nog onzeker van. En dan ook nog herstellende van de zwangerschap en bevalling, al die hormonen in je lijf. Het valt allemaal niet mee.

5. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Nog bedankt voor de early bday wishes meiden.. Heb gister een leuke verjaardag gehad, ontzettend verwend door mn vent en savonds lekker uit eten geweest met zn drieën :D
    Damon was de hele tijd wakker, heeft in de reiswieg gelegen en bij ons op de arm.. Hij is zo ontzettend nieuwsgierig.. De mensen in het restaurant waren helemaal verbaasd dat ie niet 1x gehuild had hahaha
    Waarschijnlijk de eerste keer dat een baby gwn stil blijft hahaha

Slapen doet Damon hier nu snachts heel goed.. Gister had hij van 23 tot 715 geslapen.. Vandaag van 2230 tot 5.. Prima hoor.. Had laatste fles om 2130.. Vind het goed gaan zo..
    Damon slaapt overdag ook regelmatig op zn buik.. Heb hem ook wel snachts op zn buik laten slapen, maar doen hem nu ingebakerd snachts en dat gaat heel goed..

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Bedankt. Lief van jullie.
    Ik praat er ook over met mn man dat scheelt al.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Erover praten is beter dan het opkroppen Ivy. Niet voor schamen, het is ook allemaal heel wat, zwanger zijn, bevallen, de zorg voor zo'n kleintje

Fijn dat hij zich zo rustig gedroeg Kimberly

Ik lees regelmatig dat baby's meer dan 6 uur doorslapen 's nachts, en dan niet een keertje, maar iedere nacht. Hoe lukt dat jullie? Met 3 uur slapen en dan wakker zijn wij nog ver weg denk ik...maar na 3 uur of soms 4 is Fender gewoon wakker. Langer wachten levert huilpartijen op hier.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ieder kindje is anders, niet teveel forceren met bijv rijstebloem e.d. maagje is nog zo klein komt vanzelf !

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Luna, is het ook zo dat ze makkelijker overdag doorslapen met 3 maanden? Want dat is echt heel lastig hier. Hij is echt nog moe maar langer dan 45 min slapen im het eigen bedje is eerder uitzondering dan regel. Naast mij in bed slapen lukt dan wel nog. Maarja dat wordt erg lastig als ik weer ga werken

Lumiere, doorslapen is hier ook "pas" rond de 2 maanden begonnen. Al lees ik dat het heel normaal is dat baby's vanaf 3 maanden leren doorslapen of later. Ik denk ook echt dat het aan het kindje zelf ligt. Ik ben niks anders gaan doen en heb altijd voeding gegeven zodra hij honger heeft snachts. Maar meestal hoor je de succesverhalen over baby's die al binnen een paar weken doorslapen waardoor je een vertekend beeld krijgt van de werkelijkheid dat de meeste baby's dat dus niet kunnen.

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    ieder kindje is anders.
    de ene slaapt na 3 weken al door.
    de ander doet daar 8 maanden (of langer) over.

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    even wat Nora foto's hoor.
    Nora heeft d'r handjes ontdekt
    Dikke pret met dobby op de bank
    Oefenen op d'r buikje
    selfie tijd!
    En gisteren eindelijk weer kunnen dragen!
    de sleepy dust moest alleen weer even opnieuw gaan werken.

12. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    @lumiere, wel fijn dat je hulp en adviezen krijgt zo, sta je toch wat zekerder in je schoenen.

@ivy, awhh wat een lieve fotos en knappe dochter heb je!

@doorslapen, amy slaapt snachts ook nog niet door. De ene nacht komt ze om 05:00 en de andere nacht om 02:30 en 05:00, gelukkig valt ze na de fles wel meestal weer gelijk in slaap.

Snap jou onzekerheid Eline over het slapen, hier is het overdag ook een drama, ik mag de momenteel in mn handen knijpen als ze 1 slaapje van 2 uur doet, voor de rest komt ze meestal niet in slaap of is na 10 min alweer wakker.

Net weer even naar het cb geweest voor een weegmomentje, ze is 424gr aangekomen en zit nu op 5430gr. Helemaal trots op haar

13. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wens de dames.die jarig zijn nog bese wensen.

ik ben weer aan het schuren geslaan. Nu even pauze om bv te geven. Maar meneer ligt lekker te rekken en strekken.
    Hij slaapt nu goed door gemiddeld van tien tot acht uur s morgens. Ik heb hem.zelf even gewogen en hij weegt nu ongeveer 6,4 kg. En is ongeverr 62 cm lang volgens de curve perfect. Hij begint nu van zijn buik op zijn rug te draaien en hij heeft zich ook als gedraaid in de box. Een meisje of een jongetje zit veel verschil tussen. Knijp mijn handen dicht met twee meiden en een heerlijke makkelijke jongen

14. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Stiekem toch fijn om te horen dat het dus vaker voorkomt dat een baby moeite heeft met dutjes overdag. Ik begon me al af te vragen of ik iets fout doe, omdat ik om me heen alleen maar hoor hoe fantastisch de kindjes slapen.

Lumiere, jij woont in Brabant he? Mocht je nog andere (gratis) hulp willen bij iets waar je tegenaan loopt dan kun je eventueel contact opnemen met baby extra. Echt een superfijne organisatie die je veel zelfvertrouwen geeft en heel erg met je meedenkt ipv ideeën opdringen. Het is niet voor heel Brabant bedoelt dus je moet dan even op de site kijken of het voor jouw gemeente ook geldt indien je interesse hebt.

Aaroorda, je maakt me nieuwsgierig... welke verschillen merk je tussen jongens en meisjes?

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik geloof dat meisjes eerder zijn met dingen?

16. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ja dat herken ik wel, wordt er soms ook moedeloos en hulpeloos van.
    Al het denkbare geprobeerd en nog lukt het niet.
    Ik denk dat ik maar gewoon moet afwachten en volhouden totdat ze wel gaat slapen

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Leuke foto's Ivy! Je dochter heeft hele mooie ogen vind ik.

Eline, de gyn in het mmc vertelde ons ook over baby-extra, ivm mijn adhd. Helaas wonen we in zo'n klein frutteldorpje :p waar je niet mee kunt doen.

@slapen, meneer ligt in zijn eigen bed! Wat lijkt hij er klein in...ging zonder problemen. We legden hem er gewoon in vanochtend, zo van, kijken wat hij gaat doen. Hij keek een kwartier heel verbaasd rond en slaapt nu al 3 uur lang.

@nachten, het CB heeft ons wat tips gegeven. Oa om de laatste avondfles op te hogen en standaard op een bepaalde tijd de dag te beginnen met een voeding, niet pas wanneer hij met honger wakker wordt. Het kan ook voor Fender een vast ritme zijn, die tweede nachtvoeding. En niet meer lang aandringen als hij de nachtfles half laat staan. Blijkbaar is zijn behoefte dan toch niet zo groot.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

He bah ik maak me een beetje zorgen... vanmorgen voor het eerst heeft mijn kleintje melk gespuugd en vandaag 2x diarree gehad plus net een temp van 37,8. Even de huisartsenpost gebeld en die zeiden dat het belangrijk is dat hij geen koorts krijgt, genoeg plast (doet hij) en zich normaal gedraagt (geen bijzonderheden gemerkt). Dus voor nu geen reden tot zorgen zei ze, maarja toch heb ik die wel. Hij is nog maar zo een klein hummeltje :(

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Goed in de gaten houden.
    En bij twijfel gewoon weer bellen hoor.

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Goed dat je toch gebeld hebt Eline, had ik ook gedaan in jouw situatie. Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina