Vind je de sprongetjes nu al erg? Ze worden nog veeeeel erger maar je leert ze herkennen. Gewoon in mee gaan. Al is dat makkelijk gezegd dan gedaan. Ik vind t ook lastig als ze zo'n periode van veel huilen en niet slapen hebben. Helemaal nu met een stuiterende peuterpuber, die zich regelmatig ter aarde stort (heeeeeel dramatisch ) en als een soort luchtalarm af gaat(lees: heel hard 'neeeeeeeeeeheeeeeeeeeee' brullen vaak met de bijbehorende grote krokodillen tranen) Ti's soms heel gezellig hier 😂
Ik merk niks van sprongen geloof er ook niet zo in, meer regeldagen zijn het hier. En die sprongen en fases geloof me die worden nog veel erger ! Een peuter die alleen maar nee , mij kan gillen en slaan pfff praat me er niet van grrrr
Ik vind de sprongen niet erg, maar ik vind het sneu als hij niet lekker in z'n velletje zit. Hij is te jong om te snappen dat het beter voor hem is om zich te ontspannen en over te geven aan zijn rust. Trouwens, ik weet ook niet of dat sprongensysteem uberhaupt klopt, aangezien hij anderhalve week later is geboren. Ik denk dat alle baby'tjes hun eigen pad en eigen tempo kiezen. Hij ligt nu weer in bed. Inderdaad, bij slaapsignalen weer in bed leggen. Nieuwe ronde nieuwe kansen
Ik vind het ook niet erg maar weet nu wel dat hij zich aan het ontwikkelen is en zich misschien daarom zo gedraagt. Voor mij schept dit een bepaalde rust omdat ik weet het waarschijnlijk hier aan ligt en niet aan mezelf Geloof best dat het erger word maar daarna des te mooier
Lastig hè dat slapen. Ook Tim had er vandaag moeite mee. Op de arm valt hij heerlijk in slaap maar zodra je hem neerlegt is hij meteen klaarwakker. Op zich niet heel erg maar wel lastig met twee meisjes die ook aandacht willen. Ook vannacht was hun eerder wakker en na fe fles lukte het slapen in z'n eigen bed niet. Morgen is er weer een dag Wat betreft sprongetjes, ik geloof er niet zo in. Ik heb wel de app op m'n telefoon. Het eerste sprongetje is net begonnen dus ik ben benieuwd. Op naar een goede nacht vannacht allemaal!
Vandaag ga ik voor het eerst proberen om het kolven voor het slapen over te slaan. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Als ik het al doe komt er nog maar hooguit 30ml uit in totaal. De diepvries voorraad die ik had is al bijna op. Ik denk dat we het nog wel redden tot vrijdag. Dan heeft m'n dochter 10 weken mama melk kunnen drinken.
Bedankt Luna! Het voelt inderdaad soms als falen. En inderdaad op het kinderdagverblijf zal hij vast niet de eerste zijn die nog moeite heeft met slapen. Dat boek ga ik lezen! Ik ben wel benieuwd naar de "omslag". Over ruim een week is hij 3 maanden dus we zullen zien wat dat betekent voor ons. Lumiere, iedere keer als jij over Fender praat herken ik er zoveel in heb jij al eens geprobeerd om samen in jullie bed te gaan liggen. Hij naast jou zodat hij je kan zien voordat ie in slaap valt. Ik heb op die manier al heel wat boeken gelezen en films gezien
Ivy, heel knap gedaan meis. Je hebt je meisje de beste start gegeven die ze kon krijgen. Mag je heel trots op zijn. Ik herken ook veel van mijn zoon in jullie kindjes lumiere en Eline. Mijn zoon wilde alleen maar bij me zijn. Zodra ik hem even weg legde begon hij te huilen. Nog steeds is hij een echt mama's kindje wat resulteert in een hele boel natte plakkerige kusjes en knuffels M'n meisje is wel makkelijker daarin. Kan zich prima even vermaken in de box en in de kinderstoel bij ons aan tafel. ( we hebben zo'n New Born set voor op de tripp trapp) Die sprongetjes (of fases, regeldagen hoe je t ook noemen wilt ) zijn heftig, maar ik vind t ook wel heel bijzonder. Zoals nu L.iz haar handjes heeft ontdekt. En idd de hele box door gaat op der rug
Ahh op die natte kusjes kan ik me al helemaal verheugen. Als ik naar mijn vroegere oppaskindjes kijk zijn de jongetjes over het algemeen ook aanhankelijker en de meisjes iets sneller in de ontwikkeling. Nu vind ik het soms wel erg veel geknuffel, maar als ik straks weer werk en thuis kom lijkt het mij heel fijn als de uk veel bij me wilt zijn.
Dat heb ik ook als ik jouw berichten lees. Onze mannetjes lijken vlgs mij wel op elkaar. Goede nacht weer. Om 23.15 heeft hij 150ml gehad, toch om 2.45 alweer wakker. En daarna doorgeslapen tot 8.00! Hoera, ik voel me echt uitgerust na meer dan 4uur slaap achter elkaar. Zelfs niet gemerkt dat vriend zich giga versliep haha. Fender had vannacht niet alleen zijn armen maar zelfs zijn voeten uit de doek gewurmt. Swaddle is echt te klein aan het worden denk ik, hoewel erop staat dat het tot 6,4kg kan. Ik heb gi 2 slaapzakjes gekocht. Als hij volgende week zijn prikjes heeft gehad gaan we daar denk ik mee beginnen.
Als hij nu al zijn armen en voeten eruit heeft zal ik daar al eerder mee beginnen als ik jou was. Is het niet een idee om het nu overdag al te doen?
Ik zit daar wel aan te denken inderdaad, maar met 7wk, hij is vanaf 3wk ingebakerd. Zou dat niet te kort zijn geweest om langduriger effect te hebben? Hij heeft nog steeds geen controle over zijn armpjes en slaat zichzelf nog regelmatig tegen zijn eigen neus
Hebben jullie dat ook, dat ze op eens een paar dagen slechter drinken. Amy dronk altijd haar flessen leeg en zit al ruim 2 weken op 5a6 flessen 150cc+5 en sinds gister laat ze bijna elke x 1/3 staan. Ze is verder gewoon vrolijk en plast goed dus zal wel niet erg zijn. Maar vroeg me af of dat vaker voorkomt
cay is maar een paar dagen ingebakerd geweest en gaat nu veel beter, ook niet ingebakerd. eerst werd hij vaak wakker, toen gaan inbakeren. maar met deze warmte doe ik het echt niet. t is 30 graden op zn kamer. veel te bang dat dr wat gebeurt met hem. dus slaapt hij in zn kinderwagen bak dan heeft hij toch begrenzing door de zijkanten. maar slaapt net zo goed als ingebakerd net kinderarts geweest (lopen niet bij cb ivm prematuur) hij is 5600 gr en 58 cm. maakt nu inhaal slag over op andere voeding (enfamil a.r.), zantac ophogen en 1x pd rijstebloem door zn fles. kijken of hij dan minder last van zn reflux heeft. hapjes zou t beste zijn maar zn darmen zijn heel gevoelig. wil daar zo lang mogelijk mee wachten. liefst tot hij 6-8 mnd is en een beetje kan zitten zodat we rapley kunnen geven.
Nu al rijstebloem? En hapjes? Hij is toch nog geen 4 maanden? Lumiere, ze zeggen inderdaad dat +/- 3 maanden inbakeren het beste effect geeft. Maar ze zeggen vaak ook dat als je kindje eerder gaat rollen, of zijn/haar handjes of voetjes uit de bakerzak weet te krijgen het beter is af te gaan bouwen. Daarbij denk ik persoonlijk dat een swaddle minder 'strak' inbakerd dan bijv. De paccodoek. Bij de meeste CB adviseren ze een paccodoek om in te bakeren. Je zou eventueel nog een puckababy kunnen proberen. Ik denk dat wij een paar dagen voordat Nora weer ingeënt word (11augustus) n ieder geval de slaapjes overdag zonder de paccodoek gaan proberen.
Nora drinkt al 2 weken anders dan anders. Voorheen kreeg ze een fles van 150ml binnen 20 minuten leeg. Nu begint ze vaak goed te drinken en op een gegeven moment gaat ze lopen klieren. Met d'r armen maaien en met d'r beentjes schoppen. Schudden met d'r hoofd. Wij geven nu nog borstvoeding uit een flesje en dat doen we dan in 2 delen opwarmen. Zodat ze tussendoor even pauze heeft. Meestal werkt dat wel.
hij is bijna 4 mnd, de 30e. hapjes doe ik ook echt nog niet voorlopig. en rijstebloem is echt voor zn reflux, dat is natuurlijk dikker en daarom mag hij dat 1x per dag, bij de fles waar hij het meeste last van heeft het is een speciale poli voor prematuren dus ze zullen vast weten wat ze zeggen.
Ik herken precies wat je zegt, na een kwartiertje gaat de speen alle kanten op en strekt ze zich helemaal uit met haar benen. Soms stop ik er dan mee en dan begint ze na 10 min opeens weer te jammeren en dan geef ik nog een beetje. Kan miss beter idd dan nog ff opwarmen, en dan even tussendoor laten spelen/kroelen. Kan miss ook aan de fles liggen, heb (heel stom) eergister haar fles van difrax een beetje laten smelten tijdens het uitkoken , had nog wel dezelfde speen liggen en heb die op de avent fles gedaan. Past goed, dus lijkt me geen verschil uit te maken, maar miss toch wel