mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier 1x in de 4-5 dagen poep en dan wel hele bergen oranje water haha.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben ook de aerosleep

@Poepluier, iedere ochtend bij de tweede fles van de dag, dus rond 10-11u poept hij. Wordt rood, persen, trappen en dan weten we hoelaat het is :p

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Nora lag te spelen in de box.
    En wat geluiden maken.
    Ineens werd het wat stiller.
    Dus ik dacht even kijken.
    En toen was het bingo!
    Dat was gisteren dus ook na dezelfde fles.

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij m'n zoontje hadden we zo'n aerosleep aangeschaft. Maar die past niet in de wieg. Dus L.iz gaat gewoon zonder extra poespas der wieg in op der buik. En dat is idd heel eng in het begin. Maar ze slaapt goed, doet t goed. Dat vertrouwen moet groeien.
    Ze gaat nu ook de hele box door op der rug. Zo grappig. En rolt regelmatig op der zij. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor zij echt kan rollen. Heerlijk al die kleine primeurtjes weer. Zo knap hoe snel ze zich ontwikkelen die kleintjes

5. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    @slapen
    Hier ook een aerosleep, geeft me een geruststellender gevoel

Met het doorslapen wisselt het nog een beetje. Soms red ze het van 23:00-06:00 en soms komt ze om 04:00 nog

@poepluiers
    Bij ons is het de ene x om de dag, dan weer elke dag en pas zelfs 2x op een dag. Ze krijgt ook flesvoeding

Amy begint nu steeds meer geluidjes te maken, zo leuk om haar te horen 'kletsen'

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Dat kletsen is heerlijk om te horen!

Liep ik net met nora in de draagdoek buiten de hond uit te laten.
    Wolkbreuk!
    Gelukkig had Ik Een opvouwbare paraplu mee en was Ik al dicht bij huis gebleven.
    Net lekker in een badje geweest, nu even spelen en dan slaappie doen.
    Even proberen in de slaapzak.

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nora heeft van 4 tot 6 in de slaapzak geslapen.
    Zijn alleen een keer terug gelopen om d'r speen te geven.
    Net heeft ze weer van 20.00 tot 20.40 geslapen.
    Terwijl ze normaal dan altijd beneden op schoot slaapt.
    Ik ben alleen 'bang' voor de nachten...
    Dat ze dan niet net zo lang doorslaapt als wanneer ze ingebakerd ligt....

8. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Wij hebben hier 1x per dag een poepluier en dan is het gelijk een goeie volle :D

De nachten zijn verschillend, ene moment slaapt hij door en het andere moment word hij eerder wakker. Ik ben er inmiddels wel aan gewend dit was echt niet zo in het begin haar

Overdag word er hier ook op de buik geslapen. Hij vind het fijner dan op de rug en slaapt dan zo een uurtje zonder wakker te worden.

Zo net mn eerste Jillz op na 10 maanden. Heerlijk genieten maar ik houd het netjes bij 1 :D

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Pfff alles in rust hier...kan ik zelf niet slapen.
    En dan morgen weer moe zijn...

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Heb je nog een beetje kunnen slapen Ivy? En heeft Nora de rest van de nacht ook goed geslapen in dr slaapzak?

Wij waren gisteren met 2 andere stelletjes eten bij 1 van hun thuis. De kleine lag boven te slapen en toen hij wakker werd gingen de 3 mannen hem verzorgen. Op een gegeven moment hoorden we allemaal lawaai dus wij kijken. Stonden ze met z'n 3en om hem heen te dansen en zingen. En wie lag er stralend op bed om zich heen te kijken haha. Was echt heel grappig om te zien 3 grote mannen die hun best doen om een kleintje te entertainen.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hoe is het gegaan Ivy?

Haha dat zal er grappig uit hebben gezien Eline :p

Hier weer om de 3uur vannacht. 22-2-5-8.30 fles. Gisteren....een uur in de auto rondgereden :p toch....onderweg wel even een wandelingetje in een leuk dorpje, maar daar waren alle terrasjes vol. Fender begon zich na 45min in de auto te vervelen en ging huilen. Gelukkig stond mijn moeder thuis met open armen al te wachten dus dat kwam mooi uit, konden we even rustig de luiertas enz opruimen.

12. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier 1 flinke luier per vijf dagen. Maar dan komt er wel een hoop uit. Verder slaapt meneer flink door. Tussen negen en tien uur op bed en dan tegen half acht weer borst. We zijn verwend met zo'n makkelijke vent en lachen en geluid maken doet hij met veel plezier. Als hij op zijn buik ligt vind hij verschrikkelijk maar terug rollen op zijn rug kan hij al binnen een halve minuut. Wij hebben een sleeper van mijn zus te leen. Maar bij de meiden niet gebruikt. Nu uit de veren om te gaan zwemmen met de oudste

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hahaha Eline dat zal wel grappig zijn geweest!

Toch rondjes gereden lumiere?

Aaroorda, heerlijk! Maar knappen je borsten dan niet?

Nora heeft vannacht nog in de pacco doek gelegen.
    Overdag leggen we haar wel in de slaapzak.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #1374 Lumiere, 27 jul 2014
    Laatst bewerkt: 27 jul 2014
    Toch autogereden ja. Morgen gaan we broodjes kopen en dan een stukje wandelen.

Vraagje: wat doen jullie als je kind heel vermoeid is, maar niet kan/wil slapen? Ik hoor net van vriend dat hij het grootste deel van de nacht gejengeld en gejammerd heeft in zijn bedje. Vanochtend duidelijk slaapsignalen, gapen, onrust, staren. Dus legde ik hem in bed zoals iedere ochtend. Toen weer jengelen, huilen en niet geslapen. Nu hebben we hem er maar weer uitgehaald en jengelt/ huilt hij op de arm verder. Twee uur geprobeerd in bed. Zouden jullie toch zo doorgaan, bij slaapsignalen in bed en gewoon iedere 5min even naartoegaan zo lang hij huilt en jengelt in bed? Of doen we het helemaal verkeerd? Ik vind het moeilijk om hem zo overstuur te zien, maar vriend zegt alleen "mens maak je toch niet zo druk", stelt me ook niet echt gerust...

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Misschien is hij oververmoeid?

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Klinkt echt als oververmoeid daar moet je even doorheen dus wel bij elk slaapsignaal in bedje leggen. Steeds een zelfde muziekje opzetten, speen geven inbakeren een eigen ritme maken werkt hier goed. Ze gaat hier 9vd 10 keer uit zichzelf rustig slapen. Laten huilen zou ik niet doen ivm stresshormoon, maar jengelen vindt ik geen huilen en zou dit dan ook laten doen en elke 5 min bijvoorbeeld een speentje geven.. Het is echt even zoeken die eerste maanden komt goed !´O lees nu overstuur , misschien kan je er naast gaan zitten, speentje geven en dan wrijven over zijn voorhoofdje vaak gaan dan die oogjes langzaam dicht..

Haha Eline leuk !

Hier 21:00 tot 5:00 gelukkig weer , zo de oudste ophalen na 5 dagen bij oma wat een rust ben ik nu aan gewend haha..Maar mis m wel weer..

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hij is oververmoeid, na zo lang al wakker zijn. Ik ga inderdaad als hij echt huilt wel iedere 5-10min even naar hem toe om even te aaien, gerust te stellen.
    Ik ben vooral bang dat het schadelijk is dat hij zo vaak veel te lang wakker is. 5uur wakker is geen uitzondering. Ik ben bang dat het slecht voor zijn hersentjes is oid, wat hem tegenhoudt in ontwikkeling straks. Maar er zit nu eenmaal geen slaapknopje op...

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat kan inderdaad schadelijk zijn maar echt niet nu al probeer een ritme op te bouwen..

19. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hey dames, even een vraagje tussendoor.

Spelen jullie kleintjes al een beetje? En zojah waarmee? Ik vindt het erg lastig om wat leuk speelgoed uit te zoeken.
    Ze is steeds wat langer wakker, maar als ik haar in de box leg is het huilen. Soms helpt de mobiel boven de box wel eventjes, maar deze moet ik elke 2 of 3 minuten opwinden, niet handig tijdens het koken.
    Als ik bij de box blijf om te kletsen is het een grote grijns maar als ik wegloop of ga zitten is het direct huilen.
    Ze zit heel graag in d'r eigen stoel (bloom fresco) en doe haar dat wel ratel sokjes aan, is een groot succes maar ze mag nog niet zolang in de stoel zitten, en ik durf er nog niet bij weg te lopen.
    Dus als jullie tips hebben voor leuk (box)speelgoed hoor ik het graag

20. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Klinkt idd oververmoeid lumiere. Ik zou ook echt een vast ritueel gaan doen. En vertellen wat je gaat doen. Ik klets dan tegen haar. Mama ziet dat je moe bent. Gaan we lekker slapen, slaapzak aan doen,hond weltrusten, lise weltrusten. En dan neerleggen. Op dezelfde manier kusjes geven en dan zeggen lekker slapen. Ze begrijpen al heel veel. En na 10 min huilen (gebeurt alleen om 8 uur) dan naar haar toe, speentje in haar mond even handje op haar hoofd en dan weer kusjes, weltrusten en dan gaat ze vaak slapen.
    Succes!!!

Spelen.... in de wipstoel lekker zitten buiten, ze ziet van alles wil niet eens een speeltje. In de box heb ik idd de mobiel of de nijntje Box speeltje aan de rand hangen. Kijkt ze naar en nog ongecontroleerd maakt hij dan geluid. Als ze druk met haar beentjes is dan leg ik een zachte bal met geluid bij haar voetjes. Vind ze helemaal leuk.
    Veel succes met zoeken. Het is wel moeilijk nu hoor, ben ik met je eens.

Deel Deze Pagina