mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Nora was na 2 dagen alweer de oude.

Overdag slaapt Nora sinds zaterdag in een slaapzak.
    En dat gaat op zich best goed.
    Vanaf volgende week dinsdag willen we in de nacht ook gaan proberen in de slaapzak te doen.
    Over 2 weken moet ik weer beginnen met werken.
    Aan de ene kant wel zin in. De andere kant niet.

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Lise krijgt morgen haar eerste enting.
    Tot 14 maanden zijn er gen levende vaccins bij de kleintjes.
    De 2de kan iets heftiger zijn omdat de baby al is begonnen met aanmaken van antistoffen.
    (Ik weer dit zo zeker omdat ik in mijn zwangerschap medicijnen heb gebruikt en als lise een levend vaccinatie zou krijgen zou ze overlijden. Ik mag zelf ook geen levende vaccinatie)

3. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Nog een vraagje.
    Heeft iemand DE tip voor poepbroeken.... Ze heeft 1 keer per dag een poepluier maar dan kan ik haar direct helemaal verschonen. Alles zit helemaal onder. Ook haar kleren.
    Dus kom maar op? ;)

4. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    volgens mijn kraamverzorgster kan het wel een half jaar duren voordat al het vocht weggetrokken is.

Een injectie, krijg je die dan gewoon in je arm ofzo of echt op de plekken waar je pijn hebt?

5. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Misschien een andere luier gaan gebruiken die meer ontlasting aan kan?

6. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik lees ook mee over de poepbroek Elise

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Welk merk gebruik je?
    Ik denk dat het qua merk niet super veel uit maakt.
    Als je die flappen maat goed naar buiten doet en zorgt dat je de luier op tijd verschoond.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    idd. welk merk en welke maat?
    laatst had ik kruidvat luiers, maar die konden t ook niet aan hier.
    pampers daarintegen juist wel.
    heb nu maar 3 van new baby, maat 2 past hij ook nog maar hadden ze niet meer waar ik boodschappen deed.

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik heb pampers, maat 2 (ze is 5,2 kilo) de stay-dry.
    En ik verschoon meteen nadat ze heeft gepoept. Maar het is gewoon veel en het komt aan de achterkant omhoog...

Hier een nieuw probleem wat ik vandaag moet oplossen. Gisterenavond sprong ineens de poes in de box, deze staat er al 3 maanden en heeft ze nog nooit naar omgekeken. Maar net brak mijn klomp...... ik kwam beneden, lag de teckel in de box (haalt ze het dus toch vanaf de bank :( )
    stiekem moet ik dan wel lachen maar het is niet veilig natuurlijk. De box kan nog iets opschuiven dus....

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Van Kruidvat heb je 3-6kg en 4-9kg. Als Lise 5,2g weegt en de luier kan het niet aan dan zou ik geneigd zijn om de 4-9kg, maat 3, te gebruiken. En inderdaad alle flappen en plasranden naar buiten.
    Wij maken overdag de 3-6kg nog op maar kopen die niet meer bij, 's nachs de 4-9kg. Vannacht heeft Fenders luier het ook niet gehouden, vanwege plas. Hij explodeerde bijna, zijn romper en broek waren nat en zijn slaapzak ook. Vriend heeft hem daarom maar in de inbakerdoek gedaan als slaapzak zag ik net toen ik ging kijken :(
    Hij wist niet dat we een reserveslaapzakje hebben voor ongelukjes :)

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wij hebben eigenlijk ook geen reserve slaapzak.

Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat je je bed liever niet uit komt?
    Nora slaapt nog en ik lig nu nog in bed.
    Maar heb echt zo'n ik-heb-nergens-zin-in-gevoel.
    Maar je moet he....

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O lijkt me heerlijk niet uit bed hoeven haha
    Zou zo dagen kunnen blijven liggen met alleen Fae naast me, maar de oudste gaat dat niet pikken denk ik :p

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ooh zo herkenbaar ivy:) soms doe ik dat wel eens op een druilerige regendag!

Hier wel een slaapzak op reserve (1 in de was de ander op bed)
    E.den mag nl graag sabbelen op de randjes van de slaapzak:D
    zeiknat is dat ding soms;)

Morgen hier ook de 2e vaccinatie. .

Voor degene die benieuwd zijn hoe E.den eruit ziet in mijn fotoalbum staat een foto en mijn profiel afbeelding dat is zij ook:D

14. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Damon lijkt nu al geen last meer te hebben van de prikken.. Heb hem in een slaapzak op zn buik laten slapen vannacht en vanmorgen was zn temp alweer 37,2.. Was alweer bezig me ochtendgymnastiek, heeft mama onder geplast en moest er flink om lachen.. Ook nu alweer ruim een uur wakker..

15. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hihi heel herkenbaar ivy. Amy had precies hetzelfde vanochtend en wilde ook niet wakker worden voor de fles. Wilde zelf ook weer gaan slapen maarja moet toch op haar ritme letten, het gaat juist net zo goed nu

@slaapzak. Heb er 3 liggen, van 60cm, 70/90cm en 90cm. Die van 60 is al te klein. Nu ligt ze in een swaddle me waar ik er ook 3 van heb liggen. Dus kan genoeg wisselen.

@wishfulthinking. Wat een mooie foto op je profiel. Erg leuk

@kimberly, fijn dat de temp alweer gezakt is.

Amy krijgt volgende week vrijdag haar 2e prikje. Van de eerste heeft ze geen last gehad, ook geen verhoging. Ze sliep alleen iets beter maar dat is juist fijn.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Weet iemand of het kwaad kan dat baby'tjes op een wiegepopje sabbelen? Hij ligt in de wipstoel en hij steekt steeds de uiteinden ervan in zijn mond en sabbelt dan. Het is zo'n badstof, simpel ding.

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Nee sorry het is inderdaad een dood virus voorlopig. Had het verkeerd begrepen.

Geen idee of het kwaad kan Lumiere. Lijkt me eigenlijk niet want het is voor baby's gemaakt. Kan me niet voorstellen dat er dan iets schadelijks bij zit. Al zou ik hem wel wassen vooraf en tussendoor.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    caylen had vorige week zijn 2e prik gehad.
    hij sliep 2 dagen bijna nonstop :) verder geen last er van.
    bij de eerste prik had hij ook geen last, sliep hij ook paar dagen :)

caylen slaapt sinds een paar dagen weer ingebakerd
    word dan 5.30 wakker voor zn fles en slaapt daarna weer tot 7.15.
    ml gaat er dan uit (hij heeft nu vakantie) en legt hem in de box op zijn buik.
    daar slaapt hij verder tot zijn fles.

vanochtend had ik hem gelijk al in bed op zijn buik gelegd maar dat pikte hij niet haha
    hij sliep wel, maar 7.15 werd hij wakker en wilde dus niet meer verder slapen beneden.
    niks was goed, eerder zn fles gegeven en daarna in bed gelegd.

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mooi kindje Wishfullthinking! Veel haar ook :)

20. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Oja over het slechte drinken zei het cb dat het ene kindje meer wilt dan het andere. En het ene kindje vindt voeding fijn terwijl andere baby's liever iets anders doen. De enige tip is om de voeding op een saaie plek te geven. Maarja dat doen wij al maar de witte muur krijgt toch iedere keer een stralende lach.

Deel Deze Pagina