mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Hopla! Weer met lekker veel korting luiers en billendoekjes gekocht.
    We kunnen voorlopig weer even vooruit.
    En ook alvast wat nummer 4 gekocht.
    Toch wel handig een man die op de KW afdeling van de supermarkt werkt en gelijk belt als er dingen uit het assortiment gaan.
    Scheelde toch weer even €68,54 (i.p.v.€110,54 nu €42,- betaald)

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    In theorie is het trouwens leuk.
    Je kindje strak instoppen met armpjes onder het lakentje.
    Maar niet gaat dat toch echt heel anders.
    Ik begin met instoppen met Nora dr armpjes onder het lakentje.
    En als ik van de ene kant gedaan heb en de andere kant doe, dan is het floep! En is het armpje er alweer onderuit.
    Als ik die dan terug stop en weer verder wil met instoppen, dan kijkt ze me aan en.. Floep! Weer het armpje er onderuit.
    En dan ligt ze me met een big smile van oor tot oor aan te kijken.
    Dus ik probeer het meestal 2x of zo en geef het dan op hahaha.
    Ze slaapt lekker met dr armen omhoog boven de lakens.

3. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dat is zeker handig Ivy!! scheelt een hoop geld..... Hier ook altijd handjes er boven en ze is heel onrustig vandaar de puckababy. Mag gelukkig ook met de enting die ze vandaag heeft gehad. Nu ligt ze wel lekker zonder slaapzak ze was zo moe en lag op mijn arm te slapen, dus zo weggelegd. Ik ben benieuwd, nog nooit gedaan.

ik heb die kruidvat luiers gekocht. Bedankt lumiere, ga ze eens proberen.

Ze groeit hier echt als kool. In vergelijking met een week geleden bij de kinderarts, nu weer een cm erbij en 285 gram. .... Ze wordt een dikkie dik, hihihi
    prikjes gingen prima. Nu afwachten of ze erop reageert...

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

De puck a baby vond ik ook super fijn! Alleen mogen we die niet gebruiken tot de echo van z'n heupjes. En daarna heeft het ook weinig nut, want inmiddels slaapt hij al goed zonder. Maar strak instoppen is bij ons ook geen succes Ivy! Hoe strak ik hem ook instop na een halfuur ligt het laken bij zn enkels :s

Ben je weer helemaal beter Elise? En hoe staat het ervoor met het onderzoek van Lise?

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij gebruiken helemaal geen lakentje meer, sinds ik Fender dwars in zijn bedje aantrof. Ik ben bang dat hij eronder schiet en er niet meer uit kan komen. Hij is tenslotte nog veel te jong om bewust te draaien, hij trappelt, krijgt grip op de bedrand met zijn voeten en zet zich krachtig af waardoor zijn lijfje draait. Tegen de tijd dat het qua temperatuur nodig is dat hij beddengoed heeft, is hij oud genoeg om terug te draaien. Nu alleen een slaapzak.

Vanmiddag zoiets raars, ik was bij de drogist en wilde voor de zekerheid al een doosje zetpillen kopen voor als we die ooit nodig hebben, stond op het doosje: vanaf 3mnd, voor kinderen van 3-5,5kg. Ik vroeg aan de verkoopster of leeftijd of gewicht belangrijker waren, aangezien Fender 2mnd is maar wel meer dan 5,5kg weegt. Beweert ze glashard dat ik me vergis, dat een baby van 2mnd nooit meer dan 5,5kg kan wegen...:( En ik kreeg haar echt niet overtuigd. Raar mens, Fender is echt niet de enige grote baby. Maar even mijn baas (huisarts) gebeld voor advies.

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Voor Fender kun je beter bij de apotheek zetpilletjes halen van 60mg

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha echt idioot dat iemand in discussie gaat over het gewicht. Dus eigenlijk is de weegschaal kapot ;)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij krijgen ook echo vd heupjes maar puckababy mogen wij gewoon gebruiken..

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ze dacht dat ik bedoelde 6 pond volgens mij. Raar hoor, er zijn toch ook kinderen die bij de geboorte al 5kilo wegen. Die zijn met 2mnd al meer dan 6kilo...

Ik heb met mijn baas overlegd, die zei dat hij geen zetpil hoeft zolang hij niet erg ziek overkomt, plast en drinkt. Dat tot ong. 38,4 normaal is na prikjes maar heel ziek worden niet. Dat je dan sowieso moet overleggen met een arts omdat het dan eerder iets anders is dan reactie op prikjes.

Waarom krijgen jullie kindjes een echo van de heupjes Eline en Tweekids?

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Omdat ze lang in stuit heeft gelegen en toen ik de verwijzing al had zei de kinderfysio dat ze een afwijking in het linkerheupje dacht te zien spannend dus..

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

De echo is, omdat mijn broer een spreidbroekje moest als baby ivm hd. Dit vond de kinderarts reden om een echo te plannen met 3 maanden om te zien of hij geen spreidbroekje hoeft. We moeten hem nu dan ook de ruimte geven om zijn benen te spreiden tot we zeker weten dat hij geen afwijking heeft. Anders zouden we zijn lichaam in een voor hem slechte houding brengen.

Spannend tweekids! Wanneer krijgt Fae de echo?

Ja wel raar van die vrouw Lumiere! Heb je nou wel nog de juiste pillen kunnen vinden? Wij moesten de 60 mg bestellen via de apotheek. En hebben jullie nog leuke uitjes gepland voor deze vakantie?

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hoelang mag het bij flesvoeding duren voordat je kleintje een goede poepluier heeft?
    En wat kun je er zelf eventueel aan doen als het wat moeilijk lijkt te gaan?
    Nora heeft zaterdag ochtend voor het laatst een poep luier gehad.
    En vandaag 2x een heel klein wat harder drolletje waar ze ook echt moeite voor moet doen en waar ze last van heeft.
    Net al een warme douche genomen, hopelijk helpt dat iets.
    Hebben trouwens meerdere kleintjes die kruidvat flesvoeding krijgen moeite?

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dan is de puckababy geen probleem hoor echt inbakeren wel maar puckababy heeft ze ruimte zat..

Precies met 3 maand heb maandag afspraak voor de verwijzing en spiraal dus zal maandag ook de afspraak wel kunnen plannen denk ik?

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het liefst elke dag, je kan wat olijfolie geven of buikmassage.
    Nee kruidvat is het zelfde als Nutrilon dus het merk maakt echt niet uit, het is puur dat fv een aanslag op de darmen is, en al helemaal na een bv periode komt vanzelf goed als ze last blijft houden kan je Lactulose gaan gebruiken..

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    We hebben net al wat extra water gegeven.
    De ontlasting lijkt droger te zijn.
    Morgen komt er een jeugdverpleegkundige van het cb voor intake van stevig ouderschap.
    Dus dan vraag ik het even na.

16. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Het gaat gelukkig steeds beter. Ben wel weer lekker thuis en kan wat kleine dingen doen, maar moet ook nog echt rusten hoor...... opknappen duurt lang.....

Lise heeft gisteren een darm passage onderzoek gehad en dat leek er op het eerste gezicht goed uit te zien. Dus dat is fijn.
    De kijkoperatie/gastroscopie staat gepland voor volgende week vrijdag.... dus eeg spannend. Ze gaat dan onder narcose en moet een nacht blijven omdat ze bij het ademcentrum kijken.
    Hopelijk daarna wat rust....

Bedankt voor het vragen Eline. Het is wel intensief zo. Dan te bedenken dat ik over 2 weken alweer moest werken.... blij dat ik er vakantie achteraan heb geplakt tot 1 september

17. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ivy, ze moeten echt 1 keer per dag ontlasting hebben.
    Er zijn druppeltjes van vsm die je kan geven.... kindykol (ik weet niet of ik het goed heb geschreven) maar bij een vriendin weekte dit super goed en is homeopatisch.
    De kinderarts benadrukt echt van dat poepen, kinderen kunnen al heel snel de associatie maken met poepen en pijn en dan ben je verder van huis. Succes ermee!!!!!

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb de 60mg toch gewoon bij de drogist kunnen kopen. Maar ik hoop dat het niet nodig is. We hebben geen uitjes meer gepland. Gisteren gewandeld in het bos. Het gaat nog steeds niet echt goed met onze relatie, dus ik heb niet echt zin in uitjes met drieeen. Ik ga liever met Fender en mijn moeder een keer wat doen eigenlijk.

19. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik wist helemaal niet dat baby's elke dag een poepluier moeten hebben, Nigel heeft al vanaf dat hij flesvoeding heeft 1x in de 2/3 dagen een poepluier. Maar ik merk ook niet dat hij last heeft.

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Lumiere hebben jullie nog steeds ruzie dan?

Net weer een wat grotere poep luier gelukkig

Deel Deze Pagina