mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier ook Ivy. Wat een beste haha. Verschilt hier nog wel eens. Soms elke dag een volle luier en soms om de dag. Hoe dan ook het in altijd raak :p

Vervelend Lumiere.. Hoop dat het gauw wat bijtrekt. Veel leuker en gezelliger voor jullie. Knuf

Ik ben gisteren voor het eerst samen met de kleine naar me moeder geweest. Eerste keer in de auto gereden sinds de bevalling. Ik heb me rijbewijs nog niet zo heel lang (met 34 weken gehaald) maar het ging me goed af. Lekker om ff een stukkie te rijden. Als ik voor een stoplicht stond merkte ik het al gauw genoeg haha krijsen!!!

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #1462 Lumiere, 29 jul 2014
    Laatst bewerkt: 29 jul 2014
    Dank je Twixie, ik hoop ook dat het snel beter gaat. We hebben nog steeds om de haverklap woorden, verwijten enz. Precies wat ik me had voorgenomen om zelf als ouder niet te gaan doen...
    Herkenbaar, dat huilen voor een stoplicht. Soms zelfs al als je op een egale weg lang hetzelfde tempo rijdt, dat ze het al saai vinden.

Poepluier hier vrijwel altijd dagelijks eind van de ochtend. Soms moet hij wel persen, of komt er tussendoor opeens een kleine harde keutel. Vanavond voor twee tientjes via MP een groot pakket superleuke kleertjes in maat 62 opgehaald :D leukleuk haha

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Kleertjes zijn zoooo leuk! Maakt niet uit of ze 2e hands zijn ze groeien er toch snel uit.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Fijn dat het wat beter met je gaat Elise :) Wel heftig al die onderzoeken bij zo een klein meisje. Gelukkig maar dat je nog even vrij bent. Hopelijk is er meer duidelijkheid voor je weer gaat werken.

Vervelend dat het nu niet zo lekker gaat tussen jou en je vriend Lumiere.

Tweekids, het cb gaf echt aan geen puck a baby voor hem. Hij moet zn heupen volledig kunnen spreiden. Maar het geeft ook niet want hij heeft het niet nodig.

Waar kopen jullie babykleertjes? Ik vind het soms zo lastig om leuke jongenskleertjes te vinden. Ik kijk vaak bij babydump, h&m, hema en v&d.

5. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    wat leuk zoveel kleertjes in 1 keer, zit altijd wel iets leuks tussen lijkt mij.
    Ik heb vorige week veel kleertjes gekocht bij de wibra, daar ging alles wel voor een euro per stuk. ze groeit nu nog zo snel dat de kleertjes tegen de tijd dat ze verwassen zijn ook niet meer passen.
    Dus wat mij betreft prima :) ze hadden best leuk spul, ik hou wel van kleurtjes en dat was er in overvloed.

Ik moet vanmiddag naar de huisarts, heb misschien een hernia... Heb erg veel last van mijn bekken en rug gehad, vooral het laatste stuk van de zwangerschap, maar mijn pijn in de bekken wordt nu echt minder en mijn rug alleen maar meer.
    Begon me nu toch af te vragen of ik niet naast mijn bekkeninstabiliteit ook een hernia heb gekregen aan het einde van de zwangerschap.
    Ik hoop het niet, maar die rugpijn zou toch ergens vandaan moeten komen...
    Best frustrerend, kan nog maar amper voor de kleine zorgen, het lukt me net om te voeden en verschonen, maar even spelen en badje doen lukt eigenlijk niet meer, en ben een beetje bang dat ik aan de pijnstillers moet en dan in de knoei kom met de bv. We zullen het wel zien/horen vanmiddag, hopelijk valt het allemaal mee :(

6. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Zo de nacht na de prikken overleefd.... Ze kreeg om 23.30 koorts tot 38.8. Dus in een slaapzak gedaan, de wieg op mijn kamer weer gezet en proberen te slapen.
    Ze werd elk uur wakker omdat ze dan aan het maaien was met haar armen en ze zichzelf dus wakker sloeg en dan weer helemaal onrustig. Was dus een kort nachtje....
    Gelukkig is ze nu weer helemaal zichzelf. Geen koorts meer, lachen en genieten in de box onder de mobiel.

Leuk zo een zak met kleertjes!!!:

Ik koop de kleertjes bij de prenatal, de v&d of de zeeman. Ik heb ook veel noppies. Hema valt hier breed....

Sterkte Frubbel ik hoop het niet voor je....

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Auw wat pijnlijk. Laat je over pijnstilling niet teveel wijsmaken, veel mag namelijk gewoon icm borstvoeding ook als in de bijsluiter staat van niet. Iemand van LLL of op de medicijnlijst van bv.com staat alles :)

8. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Gelukkig geen hernia, naar wel de hele boel instabiel. (Bekken en onderrug)Heb dat helaas eerder meegemaakt, toen heb ik 9 maand intensieve fysio gehad en daarna een revalidatie traject van nog eens 5 maand. De donker wist me te vertellen dat het nu zelfs erger is...
    Zit daar eigenlijk niet nog een keer op te wachten, kost een vermogen aangezien je maar een paar keer fysio vergoed krijgt, dat is zo op met 2 of 3 sessies per week, dan nog niet te spreken over de oppas die nodig is en het feit dat ik in de ziektewet moet blijven.
    En natuurlijk de pijn en energie wat het gaat kosten, dit is precies waar ik bang voor was met een zwangeschap...
    Flink balen dus vandaag, w

9. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Gelukkig geen hernia, naar wel de hele boel instabiel. (Bekken en onderrug)Heb dat helaas eerder meegemaakt, toen heb ik 9 maand intensieve fysio gehad en daarna een revalidatie traject van nog eens 5 maand. De dokter wist me te vertellen dat het nu zelfs erger is...
    Zit daar eigenlijk niet nog een keer op te wachten, kost een vermogen aangezien je maar een paar keer fysio vergoed krijgt, dat is zo op met 2 of 3 sessies per week, dan nog niet te spreken over de oppas die nodig is en het feit dat ik in de ziektewet moet blijven.
    En natuurlijk de pijn en energie wat het gaat kosten, dit is precies waar ik bang voor was met een zwangeschap...
    Flink balen dus vandaag, balen voor nu en voor de toekomst. Het is zeer onverstandig voor mijn lijf om nog een keer zwanger te worden. Dit wisten we zelf wel een beetje, maar als een arts het zegt is het ineens echt...

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bah dat is flink balen frubbel! Het traject klinkt behoorlijk zwaar. En dat het onverstandig is voor jouw lichaam om nog een keer zwanger te worden lijkt me ook een zware boodschap :(

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vervelend Frubbel, ik hoop toch dat het mee gaat vallen. En dat je er toch snel minder last van hebt

Fijn dat het maar een nacht was Elise, en dat ze nu weer beter is

Hier heerlijk koffie gedronken in ons favoriete boscafeetje vlakbij, met mijn moeder erbij. Was wel gezellig, geen woorden gehad gelukkig. Fender heeft heerlijk gedommeld op mijn arm. Dat was ook alle slaap. Voor de tweede dag op een rij wil hij niet slapen. Gisteren van 10-23.30 bijna aan een stuk wakker en nu vanaf 7.30 ook alleen wat gedommeld. Ik vraag me toch af of het te maken heeft met het feit dat mijn vriend deze week thuis is. Als hij aan het werk is slaapt hij in de ochtend ruim een uur en 's middags weer. En rond 19.30 gaat hij slapen en krijgt hij pas rond 23u de fles, halfslapend. We houden wel het ritme aan. Ik zal het vlg week gaan zien of het dat is

12. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Vervelend dat Fender zo slecht slaapt! Misschien heeft hij inderdaad door dat het deze week anders is dan normaal. Goed dat je wel jullie ritme vast blijft houden. Hoe was het gesprek trouwens van stevig ouderschap? Jij bent daar ook mee begonnen toch Ivy?

Ik maak me wel een beetje zorgen om de voedingen... Vandaag heeft hij in totaal 720 ml gedronken en hij weegt 5,9. Net boven de minimale richtlijn dus. Terwijl hij eerst heel veel dronk. Ik vind het zo raar hoeveel moeite het kost ineens. Hij lijkt het echt veel belangrijker te vinden om naar het plafond te lachen en waah te roepen dan om z'n maag te vullen. Hebben jullie tips om hem beter te laten drinken? Ik maak hem nu vaker wakker, want hij heeft vandaag 1x na 4 uur slechts 60 ml gedronken. Een boertje en even wat anders tussendoor doen werkt niet.

13. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Wat vervelend frubbel, echt balen voor je

@eline, Misschien een andere of grotere speen proberen? Het kan zijn dat hij teveel moeite moet doen nu? Anders zou ik het ook even niet weten wat helpt. Je kan het cb bellen voor advies. 60cc is idd wel weinig ja

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik weet echt niet wat hem scheelt. Hij krijst keihard, ontroostbaar in bed. Kan hem nu wel weer eruitpakken en in de wipstoel bij de tv zetten tot de volgende fles, maar ik ben bang dat hij dan helemaal van de wap raakt. We zitten nu om de beurt bij hem. In bed nemen helpt ook niet. Hij wil voor de tv :) en niet slapen.

Stevig ouderschap, tja, ze vonden dat we ritme en structuur moeten gaan inbouwen. Dat proberen we nu, maar het is erg moeilijk. Verder heb ik geprobeerd aan te geven dat ik twijfel over onze relatie, maar dat werd door mijn vriend weggewuift. Hij vindt dat het prima gaat tussen ons. Volgend gesprek is hij er niet bij.

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik zou fender juist niet voor de tv zetten lumiere.
    Raakt hij alleen maar meer over prikkelt van denk ik.

Stevig ouderschap...er wilde vandaag iemand langs komen.
    Ze had om 2uur gebelt.
    Maar we waren niet thuis.
    Ze
    Maar m'n man vind ook eigenlijk dat we het niet meer nodig hebben.

16. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Wat vervelend lumiere dat fender zo slecht slaapt. Is het niet dat hij door de tv teveel prikkels krijgt waardoor hij niet kan slapen. Snap heel goed dat je alles wilt doen om hem rustig te krijgen, is ook niet fijn om hem zo te zien huilen.

Wat bij amy goed hielp is door veel prikkels weg te halen. Als ze wakker is overdag staat er geen tv of radio aan, ook geen muziekspeelgoed, dus eigenlijk is er stilte behalve mijn vele geklets tegen haar.
    Ik weet natuurlijk niet hoe je het normaal gesproken doet maar misschien heb je er wat aan

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #1477 Lumiere, 30 jul 2014
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
    Daarom haal ik hem ook niet uit zijn kamer. Hoewel hij in de wipstoel wel een kort slaapje doet. In de woonkamer is er sowieso lawaai nu. We wonen naast een drukke speeltuin waar het nu druk is met spelende en schreeuwende kinderen. Voor nu gaan we om de beurt bij Fender staan om hem te laten sabbelen. Vriend wil hem met speen laten slapen. Ik denk dat we dan om de beurt een volledige nacht overslaan om iedere 5min het speentje terug in de mond te stoppen. Maar iets zegt me dat we op de verkeerde weg zitten. Eten, slapen, we doen bijna alles om de beurt. CB vindt dat we hem gewoon maar moeten laten krijsen, ook als dat uren duurt. Maar dat gaat echt tegen ieder moedergevoel in...

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Idd niet laten huilen hoor cb is niet wijs.
    Probeer een paar dagen eten spelen (45 min) of eerder als je m ziet gapen en dan slapen in bed .
    Echt volhouden, even geen uitstapjes echt even alleen dit..

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat tweekids zegt inderdaad.
    Toen wij zijn begonnen met inbakeren hebben we de eerste 2 weken niks ondernomen waarbij Nora mee moest.
    Om het ritme er echt goed in te krijgen.

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Lees anders eens het boekje inbakeren brengt rust.
    Daar staan goede dingen in wat betreft RRR

Deel Deze Pagina