mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unknowable

unknowable Niet meer actief

Wat grappig. Dat was gister ook tussen de 4e en 5e fles. Zal er eens op letten :D

Balen trouwens Ivy dat Nora snachts weer wakker is. Hopelijk is dat gauw weer voorbij :D

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Krampjes misschien? Hier aan het begin van de avond, vlak na een fles ook opeens verkrampt kijken, jengelen. Maar ook de "echte" krampsignalen: trappen met beentjes, gebalde vuisten, hard huilen en 2sec later weer ontspannen lachen.
    Fender sliep om 22.45 en om 6u werd ik wakker van de wekker voor zijn fles. Hij was al wel wakker in zijn bedje.

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Bij Nora zijn het geen krampjes in ieder geval.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier nog steeds extreme kramp ga vanaf zaterdag op koemelkvrij dieet. Moet toch wat proberen anders weet ik t echt niet meer :(

Hier 21:30 3:30 6:30 ach de oudste is er niet dus even rust overdag. Druk met inpakken pfff

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Balen dat Fae nog zo een last heeft van krampjes! Hopelijk gaat het snel over.

Heb je al besloten of je morgen naar het feestje van je werk gaat lumiere?

Ik heb net een winterslaapzak gekocht. Volgens de kinderarts kan het goed zijn dat hij snachts wakker wordt van de kou of misschien toch al enge dromen. Hij is er nog wat jong voor, maar omdat het steeds rond 2 uur is zou het volgens haar best kunnen.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat is minder Tweekids, dat ze zoveel last heeft

Eline, ben je bij de kinderarts geweest? Hoe is het nu met drinken? Is het in zijn slaapkamer ook al koel? Hier nog steeds 22gr.

We gaan morgen naar het etentje. Maar misschien gaan we wel wat eerder weg. Het begint pas om 19u en hij zou om 22u de laatste fles krijgen. We schuiven alle tijden morgen een uur op, zodat de laatste 23u is. Ik wil die laatste thuis geven, zodat hij daarna zijn eigen bed in kan. Want vlak na een reisje is hij meestal veel te alert om te kunnen slapen. De avondfles in halfdonker brengt hem dan tot rust.

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Bij Nora op d'r kamer schommelt het ook nog tussen de 21 en 22 graden.
    Maar we hebben dan wel het raam dicht, ventilatie luikje open.
    En als ze uit bed is hebben we het raam open.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zijn jullie kindjes ook zo ontzettend aan het kwijlen? Klinkt een beetje onvriendelijk maar ik kan het niet anders noemen. Het loopt er voortdurend uit. Trui nat, aerosleeplaken nat, mijn trui nat...er komt niet echt melk mee. Hij blaast aan een stuk belletjes en verslikt zich ook soms in het speeksel. Het loopt er zo uit. Ik denk dat zijn speekselklieren actiever beginnen te werken? Tandje krijgen is nog te vroeg...ik kreeg de eerste tand pas met anderhalf, dus erg laat. Vriend weet niet of hij het al vroeg kreeg.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat doen wij ook, ventilatieluik open en raam open als hij eruit is.

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Tweekids, geef je geen bv meer dan?

Ivy, hier is her 19 graden op de kamer. Fris vind ik....

Lumiere, hier ook de hele dag kwijlen. 2 keer per dag droog shirt aan. Hoort erbij. Weet en niet meer waarom. Daarnaast heb ik een hangerig en huilend kind als ze wakker is.... Gelukkig slaapt ze nog steeds 12 uur achter elkaar in de nacht, wat een heerlijkheid. Al 4 nachten nu zelf goed geslapen. Ik kom er aardig van bij.

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Als jullie je kindje op de buik te slapen leggen, hoe doen jullie dat?
    Nora wil vanaf vanmiddag al voor geen meter slapen.
    Ik dacht dan probeer ik op dr buik.
    Maar dan wil ze dus alleen maar dr hoofd optillen en als ze moe word zakt ze met dr neus op het matras.
    In slaap vallen ho maar.
    Zelfs de doek had net geen sleepydust meer.
    Ik word er zelf gewoon moe (en moedeloos) van.
    Weet even niet meer wat ik moet doen.
    Bij me nemen werkt ook niet.
    Ze is duidelijk moe, maar wil niet slapen.

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Het is trouwens niet dat ze de hele tijd huilt.
    Met vlagen ineens.
    En dan even ontroostbaar.
    Dan ineens weer over.
    Heb net zelf ook even heel hard mee zitten huilen.
    Normaal gaat het zo goed als m'n man werken is.
    Nu moet ik oppassen dat ik niet gefrustreerd raak.

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    En nu ligt ze gecrashed naast me op ons bed.
    Voedingskussen aan de ene kant en boven haar.
    Ik lig aan de andere kant en mijn benen onder haar.
    Dan maar even zo.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ivy, hoe gaat het nu? Slaapt ze inmiddels? Soms inderdaad kwestie van creatief zijn. Dat je meehuilt is niet vreemd hoor! Dat doe ik ook wel eens als hij niet te troosten is. Goed dat je beseft dat als je zelf gestresst raakt dat ook op haar kan overslaan. Maar huilen kan ook ont-stressend zijn.
    Hoop dat Nora nu rustig slaapt, als ze zo moe was

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ze ligt al 2 uur te slapen op ons bed.
    Ik lig er al 2 uur naast.
    Zo maar m'n tanden vast poetsen en om 21.45/22.00uur toch maar even wakker maken voor een fles en daarna naar bed.

16. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hier nu ineens na 2,5 maand doorslapen een nachtvoeding. Ze was gisteren al wat zeurderig/hongerig misschien komt het daardoor.
    Ben benieuwd of dit eenmalig is of door gaat zetten...

Dat huilen kan echt frustrerend zijn, vooral als ze niet te troosten is. Als dat hier gebeurd en ik heb alles geprobeerd denk ik altijd bij mezelf dat ze het wel even nodig zal hebben en hou ik haar bij me tot het over gaat.

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Uiteindelijk heeft ze rond 22.00uur een fles van 180+6 gehad en daar half wel half niet slapend zo'n 3 kwartier over gedaan.
    Ik lag om 22.50uur weer in bed in ieder geval.
    En om 4.30uur was ze alweer wakker.
    Gelukkig heeft ze gisteren avond dan nog wel goed geslapen.

18. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat een rust hier...

Hoe ging het vandaag Ivy?

Ik had gisteren gelezen dat een baby van 3 maanden geen 12 uur er tussen mag laten maar max 10 uur ivm haar bloedsuiker.... maar ze slaapt al een paar nachten ruim 12 uur... Maar afgelopen nacht netjes na 10 uur (dus om 6.00 uur vanmorgen) deze mama weer blij ;)

Dinsdag maar eens vragen op het CB. Ze heeft nu namelijk ook maar 4 flessen van 180 cc (met schepjes 200) ze doet het er wel goed op, dus echt zorgen maak ik me niet... maar wil haar ook niet tekort doen.

Vandaag met een vriendin gezellig geluncht, morgen met een andere vriendin lunchen en zondag komt mijn moeder gezellig. Een leuk weekend dus!
    Jullie nog leuke plannen....

Voor de verhuizers onder ons, veel sterkte morgen!!

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Zucht...weer ongesteld geworden geloof ik...
    Een jaar geleden.
    Ik weet niet wat ik moet verwachten.. Hoe erg zal het zijn?
    Of zal het net zo zijn als voor de zwangeeschap?

20. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ivy, bij mij was de menstruatie veeeeeel minder dan voorheen. Hoef je toch niet voor te zuchten, je lichaam werkt volop :D

Elise, hier ook een lange slaper. 10 uur slapen was prima. Weet niet wat 12 is, maar hoop dat het niet erg is ;)
    Consultatiebureau vond hier zelfs dat ik 4 flessen mocht proberen, wel ophogen zelfs tot sommige flessen 210 - 7 :$ Ik vind dat nogal behoorlijk, dus blijf 5 flessen geven, dan maar iets vaker.

Deel Deze Pagina