mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Maar maak je hem dan wakker voor de 5de fles?
    Want dit is haar ritme. Ik moet soms even een half uurtje rekken maar met 5 flessen kom ik echt niet uit op een dag......
    Wakker maken drinkt ze in de avond/nacht niet veel en dat vind ik dan weer zonde....

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Overdag komen wij ook uit op 4 flessen en dan snachts nu dus een 5e. Ik vind het ook onnatuurlijk voelen om hem wakker te maken voor een fles. Ik heb het weleens gedaan, maar vervolgens drinkt hij dan amper. Maar ik wist eigenlijk niet dat 7 scheppen "een optie" is. Ik dacht dat een fles met 6 scheppen de max is per ronde.

3. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Je kan naar 210+7 Eline.... maar bij mijn drinkt ze pas een week180., dus ophogen is echt nog geen optie.
    Ik ga lekker slapen en zien hoe laat ze weer komt.

4. unknowable

unknowable Niet meer actief

Oooh ik zou de baby niet wakker maken denk ik. Maar onze meid is slaapt tussen de 4e en 5e fles niet constant. Pas na de 5e fles gaat ze echt slapen.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij maken hem om 22u wel wakker. Ritme is nu: 6-10-14-18-22u, 180+6 scheppen. Fender laapt overdag alles bij elkaar 3u. Dus tussen 9 en 19u. Na de 4e fles gaat hij naar bed, rond 19u. Dan on 22u nog een, waarna hij een rukje maakt tot 5 a 6u. Van 18 tot de volgende ochtend haalt hij niet.

Menstruatie kwam bij mij 10wk na de bevalling, veel bloedverlies, iedere 2 uur supertampon plus dik maandverband wisselen. Ik liep echt leeg...duurde wel 4 dagen. Voor zwangerschap was ik eens per 6-12wk een dag ongesteld (pcos). Ik hoop dat de 2e minder heftig is.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb ook pcos en geen idee hoe mijn cyclus is. Wel eigenlijk al heel vaak een paar dagen bloedingen gehad sinds de bevalling. Maar dat voelde niet als een menstruatie zoals ik ze had met de pil. En was ook minimaal aan hoeveelheden.

Hoe was trouwens het uitje van je werk lumiere?

En misschien heb ik een bericht over het hoofd gezien, maar is inmiddels bekend wat er met Lise is, Elise?

7. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Damon had gister ineens weer 7 flessen!
    Liet telkens wat staan, zit echt in zn 'sprongetje' denk ik..
    Slaapt ook al een qeek ik niet langer meer door, echt een nachtvoeding weer, dus ven benieuwd hoelang deze duurt :)

Wat een weer vandaag zeg! We wilden eigenlijk naar een festival in Nijmegen gaan vandaag, maar ben blij dat ik toch geen kaartjes heb gehaald..

Damon gaat voor het eerst logeren bij opa en oma vandaag.. Ben benieuwd.. Gister moest ie huilen toen hij opa én oma zag hahaha

8. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Oei weer 7 flessen Kimberly, pffff.... dat is veel, hihihi dat is echt weer om de 3 uur dag en nacht..... hier was ze 2 weken geleden wel idd van 5 naar 6 en toen kwam de supersprong naar 4 flessen.... soms toch geen pijl te trekken op die kinderen ;)

Lief dat je het vraagt Eline. Maar gelukkig is er anatomisch niks met Lise. Ze zit goed in elkaar. Wel heeft ze dus een zeer heftige reflux (een a-specifieke reflux) en dit houdt in dat ze het verslikken enzo houdt, maar dat we haar dus goed moeten instellen op medicijnen (nu aan de losec) en het voor haar zo comfortabel mogelijk proberen te houden.
    Nu met het overstappen zie je ook dat ze even slechter is, meer verslikt, meer hoest meer slikt .... maar vanmorgen ging het alweer wat beter. Dus hopelijk is ze er snel aan gewend.

Lumiere, hoe was het etentje?

Kimberly, spannend het eerste logeerpartijtje. Het gaat vast goed komen. Ik vond het vooraf spannender dan toen ze echt weg was.... Al vond ik het wel saai ;)

9. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wat fijn Elise! Wel vervelend dat ze er zo'n last van heeft, maar hopelijk slaat dit goed aan!

Maar hopelijk komt hier dan ook de reuzesprong eraan hahaha.. Had de flessen ook maar weer naar 150 gedaan, want anders met 180 veel te veel! Hij had om 10u al drie flessen op.. We zitten nu weer op twee, dus net wel weer 180 gegeven.. Kijken wat ie vandaag weer doet.. Puzzelen..

Maar vind het eigenlijk niet zo spannend hoor, mn ouders weten na zoveel kleinkids wel hoe ze met hem om moeten gaan.. Tuurlijk is elk kind anders, maar daarom ook ff een voorproefje, want volgende maand naar parijs en dan kom je toch wel iets moeilijker terug hahaha

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Fijn dat er verder niets aan de hand is Elise. Blijft natuurlijk vervelend, maar gelukkig is reflux tijdelijk.

Spannend Kimberly! Mijn zoontje kan heel erg pruilen als hij bij een "vreemde" op schoot zit haha.

Heeft iemand tips voor verkoudheid bij een baby? Is er iets wat goed helpt tegen een verstopt neusje en hoesten?

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Een ui onder het bedje/op de slaapkamer.

12. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Luv op het borstje smeren..... mijn vriendinnen lopen daar helemaal mee weg. Ik heb v het al liggen voor het geval dat :-D

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hallo meiden,

hier een berichtje vanuit ons nieuwe huis. Verhuizen is toch wel een heel karwei, maar we zijn goed over en al heel veel dozen weer uitgepakt. Vooral zolden en garage zijn uiteraard nog een grote chaos. Maar de rest begint al gezellig te worden.

Ben ook veel aan het werk, deze week 4 dagen, vorige week 5 dus al met al wel veel.

Ik blijf me verbazen over "flessenkinderen" ongelofelijk dat jullie kindjes op 4 flessen een hele dag kunnen teren en zulke grote hoeveelheden kunnen drinken. Hahaha, zo leer je wat nieuws elke keer!

Hier eigenlijk altijd 7-8 voedingen waarvan 1 of 2 in de nacht en uit een fles drinkt hij 100cc max 120cc. Na goed oefenen en aantal flessen proberen lijkt hij de dr. Brown goed te pakken en hij drinkt daar best redelijk uit. Kan ik met een gerust hart werken en hem bij mijn man laten en straks bij het kdv.

Mijn dochter is al een halve dag naar het nieuwe kdv gegaan en zoon gaat maandag 2 uurtjes wennen en dinsdag meteen een hele dag omdat ik en man beide moeten werken. Ben benieuwd of hij bij hun de fles ook goed pakt. Ik denk dat ik maar 3 keer 120cc ga meegeven en een extra flesje voor nood in hun vriezer zet.

@verkoudheid, idd luuf, uitje op de kamer, zoutoplossing in het neusje, bedje aan hoofdeinde wat omhoog helpt vaak goed.

zo ik ga weer verder met werken, ben vandaag van 9-17u aan het werk, maar is gelukkig rustig!

14. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Luuf schijnt helemaal niet goed te zijn voor de hele kleintjes.
    Weet niet meer waarom precies.

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fijn dat je goed over bent Rian85!

@4 flessen, wij zitten nu pas net op 5. Grotere hoeveelheden krijgt hij ook niet op. Ik vind de late avondfles ook wel weer iets gezelligs hebben, lekker knus de dag afsluiten.

@Uitje, het was mwah...inmiddels 2 collega's ook zwanger. Maar ik zie het maandag wel. Het werd wel duidelijk dat er maandag toch echt gewoon meteen gewerkt moet worden, geen rustig beginnen ofzo.

16. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wat doe je voor werk Lumiere? Vind je het niet leuk dat je twee collega's zwanger zijn?

Rian, fijn dat alles goed is gegaan! Succes nu met uitpakken!

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben doktersassistente bij een huisartsenpraktijk. Ik vind het wel leuk dat er twee zwanger zijn. Een ervan vertelde mij vlak voor mijn verlof dat ze al meer dan een jaar aan het proberen was, maar dat het niet lukte om zwanger te worden. En nu was ze 13wk. Ik ben wel blij voor haar dat het toch is gelukt. De andere is 9wk, dus twee maart2015-baby'tjes haha.
    Maandagochtend is altijd superdruk, aan een stuk door telefoon + nieuwe stagiaire. Ik had stiekem gehoopt dat ik pas rond een uur of 10, na de grote drukte, hoefde te beginnen :p

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Het komt vast goed lumiere!

Wij waren gisteren bij schoonouders op verjaardag.
    Nora heeft daar ook in het ledikant geslapen.
    Werd ze ineens huilend wakker...
    Lag ze met d'r voeten bij het hoofdeind, omgedraaid dus.
    Haha hoe ze dat gedaan heeft.
    Daarna een fles gehad en nog heel even geslapen.
    Maar toen wilde ze toch niet meer in bed.
    Heb d'r in de doek geknoopt en binnen 5 tot 10 minuten was ze vertrokken.
    Dus ze heeft toch koppig geslapen gisteren avond.
    En zo konden wij iets langer blijven.
    Ze was helaas wel weer om 4.20uur wakker.
    Maar ik mocht blijven liggen van manlief

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Doet ze misschien net als Fender, beentjes allebei hoog omhooggooien en dan iets opzij zodat heel haar lichaam meedraait, en ze dan met de voetjes grip op de spijlen krijgt waardoor ze nog meer draait?

Hier ook weer een nachtvoeding, om 3.30 had meneertje honger en 180ml zo klokloklok opgedronken :p, en om 6.30 weer. Dan maar 6 flessen vandaag. Hij kwam gi ook al om 5.15. Vanmiddag even naar mijn moeder, die vertrekt dinsdag naar Marokko voor vakantie

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant

Onze kleine man

Deel Deze Pagina