Ha Ivy, hoe lang en zwaar is Nora? Mijn kleine meid is 61 cm en bijna 6500 gram. Omdat de kleine meid zulke lange nachten maakt, mocht ik van het CB proberen om 4 flessen te geven. Maar hoefde niet. Het leek me eerst ideaal, maar ik vind het toch wel heel erg grote flessen. Ik geef liever 5 flesjes.
Eline, ik heb inderdaad nog eens met haar gepraat. Ze ging nogal in de verdediging en gaf me niet echt kans om te vragen hoe het nu echt met haar gaat en met hun gezin. Zo van "ja, mensen zeggen zus en mensen zeggen zo, maar ze weten zelf niet hoe moeilijk een peuter kan zijn". Ze zei wel dat ze voor zichzelf heeft besloten dat ze geen tweede kindje wil (ze waren eerder van plan om voor een tweede te gaan) omdat ze het haar allemaal boven het hoofd groeit. Zoontje was toen ik er was eigenlijk heel rustig. Zijn sloop- en destructief gedrag heb ik toen niet gezien.
Ivy, ik heb Lise gewoon niet wakker gemaakt voor de fles van 22.30 uur en afgewacht hoe laat ze zou komen. Ze is toen 1 dag om 4.00 uur gekomen, 1 dag om 5.00 uur en vanaf toen rond 7.00 uur.... dus als je het graag wil dan zou ik haar niet wakker maken... Ze heeft nu 4 flessen van 180 en dat gaat goed. Het CB zei vandaag, zolang ze goede plasluiers heeft, niet suf is dan is het helemaal goed. Ze mag naar 210 als ze in de nacht weer wakker gaat worden. Het kan dus zeker wel, kinderen geven het zelf aan of ze het aankunnen.... dus het is gewoon een kwestie van proberen.
Hier gelukkig geen last gehad van de prikjes. weer gewoon geslapen.... ook gewoon in de puckababy gelegd.
Meiden wat is er weer veel gekletst! Hier drukke dagen. . Maar wel mee gelezen! Komen net van cb.. E.den heeft haar 2 prikken weer gehad. . Wat moest ze hard huilen dit x Zo zielig! Ligt uitgeteld in de maxi cosi te slapen! Ze woog 6110 gram en is 62.3 cm lang Hier is het echt een feit dat er nu al 2 tanden door komen (onderin in het midden) Hierdoor spookt ze nogal s nachts en heeft mega zure poepluiers . Afgelopen nacht gelukkig wel een goede nacht gemaakt. . Ze heeft geslapen van 22:30 tot 05:30 en daarna weer van 05:45 tot 07:30 dus ik ben zeer tevreden! Elise wat knap dat Lise zolang slaapt zeg en al op 4 flessen zit! Grote meid hoor Unknow jullie meid slaapt ook al zo lang. . En ook al over op 4 flessen? Lumiere wat lief dat vriend lief Fender ff kwam showen op het werk! Hoe gaat het verder met Fender? Uit logeren hebben wij hier ook nog niet gedaan! Ze heeft gisteren wel proef gedraaid bij de gast ouder! Dat is super gegaan! Deze week en volgende week nog vrij en dan begin ik weer met werken!
pfff heb maar van 12 tot 18.30 gewerkt maar ik ben toch moe! vorige week zei m'n man dat hij morgen maar tot 1uur hoefde te werken. dus ik was vandaag tijdens mijn werk dingen aan het verzinnen die we als gezin konden gaan doen. verheugde me helemaal op een lange wandeling in het park met de hond en Nora in de doek. moet hij ineens toch tot 5 uur werken.
Wauw wish! Twee tanden! Echt gek! Foto!! Hihi Jammer ivy! Valt tegen dan he! Fijn dat Lise geen last heeft gehad van haat prikjes Elise! Hopelijk vandaag verder ook niet? Vandaag naar het inloopuur geweest op het cb.. Damon is 63 cm en weegt 6750 gram
ik had me er echt op verheugd! maar valt tegen inderdaad.... Vandaag Nora ook een beetje zelf geprobeerd te meten. ik kom op ongeveer 63cm uit. en van de week ook al de kinderwagenbak gemeten... die is ongeveer 70cm dus ze heeft nog maar 7 cm over in de bak....
Wishfull, tandjes al Elise, fijn dat ze er geen last van had Wauw Kimberly, wat is hij gegroeid! Snap dat je dat jammer vond Ivy, zeker als je dingen bedacht had om te gaan doen. Hoe gaat het nu met slapen? Ik was vanmiddag vrij, moest mijn nieuwe auto ophalen en toen ik thuiskwam stelde mijn vriend (heeft nog vakantie) voor om naar het pannenkoekenhuis te rijden met de wandelwagenbak mee. Ging echt prima! Wij lekker buiten in de schaduw eten en Fender was vrolijk en lachte continu. Hij heeft de kinderwagen half gesloopt haha, overal kwamen handjes en voetjes bovenuit en deukte de bovenste flap helemaal uit heel dat ding stond te schudden.
De ene keer slaapt ze echt langer dan de andere keer... Gisteren avond om 20.00uur lag ze op bed. Rond 21.45uur wakker gemaakt voor een flesje. En toen geslapen tot 3.45uur. Klein flesje en weer naar bed. Net om 6.00uur wakker gemaakt voor de rest van de fles. En nu weer even slapen.
Is geen probleem hoor Ivy ze kunnen gewoon de beentjes omkrullen net als de maxisoi en acchterwaartse autosstoelen. Lumiere wat fijn ! Rest volg ik allemaal niet zo veel te druk. Afgelopen zaterdag oververhuisd en nu nog in de zooi. Vriend heeft veel gedaan maar nog niet een de helft pfff. Vannacht 3:30 5:20 6:30 en tussendoor kramp ben gesloopt, en de oudste was natuurlijk ook om 7 uur weer paraat. Zo ook nog visite. Hoop dat ik vanmiddag nog wat bij kan slapen en dan eind vd middag naar de kinderboerderiij die hier om de hoek zit
Is hier ook zo ivy. Gister om half 8 sochtends een fles en vannacht om half 3. Terwijl we overdag evenveel geven. Geen idee waar dat door komt.
Pff dit is echt niet onze beste dag! Ik mag de kleine nog geen seconde wegleggen of hij begint te krijsen hij voelt zich niet zo lekker, snot loopt constant uit z'n neusje. Van mij mag het snel vrijdag zijn.
Even een vraag, dames die flesvoeding geven. Geven jullie een beetje op schema? Of echt volledig wanneer je kleintje wil? Ik weet dat wakker maken voor een fles niet nodig hoeft te zijn. Maar wij maken i.v.m. Ons werk nora sowieso voor de eerste fles wel wakker. En de laatste fles geven wij ook wanneer wij bijna naar bed gaan. Slaapt ze dan nog? Dan kijken we of dat ze toch wat wil drinken. Voor de rest houden we overdag 4 tot 4,5uur tussen een fles. Behalve dan tussen de 4e en 5e fles (we willen zelf ook niet pas om bijv. 24.00uur gaan slapen) Hoe doen jullie het? Ik krijg van sommige kanten te horen dat het niet goed is om dr wakker te maken. Maar ik heb het idee dat dit voor ons prima werkt.
Gewoon doen wat goed boekt hoor Ivy! Ik laat haar in de ochtend zelf komen. De voegde fles is tussen 11 en 11.30... Is ze dan niet wakker dan maak ik haar wakker. De voegde fles tussen 15 en 15.30 en hetzelfde als hierboven. De laatste fles van 19.30 maak ik haar om 18.30 uur wakker ( ze slaapt dan een uurtje omdat ik bang ben dat ze anders in de avond niet slaapt) we gaan dan met de hond lang wandelen en in bad. Dan de fles en Nog een half uur rechtop en ligt ze rond half negen in bed Tot ze zelf komt rond 7 uur in de ochtend.
Dus jij voed eigenlijk ook op je eigen schema? Als ze wakker is hoeven we haar natuurlijk niet wakker te maken. De eerste fles is eigenlijk tussen 5 en 6. Dit i.v.m. ons werk en dat we haar nog een fles willen geven voordat we haar naar ouders of schoonouders brengen. De 2e fles doen we tussen 10 en half 11. Als ze niet wakker is maken we haar iets voor half 11 wakker. De volgende fles is tussen 2 en half 3. Is ze niet wakker dan maken we haar iets voor half 3 wakker. De 4e fles is tussen 6 en half 7, meestal is ze dan wel wakker anders maken we haar wakker. Soms gaat ze na die fles wel slapen, soms niet. Maar meestal maken we haar tussen half 10 en 10uur nog wakker voor een fles en dan ook een schone luier. Schone luier doen we sowieso altijd voordat wij naar bed gaan. Ik krijg regelmatig te horen dat het niet goed is dat we haar zo vaak wakker maken. Maar we zijn dit nu zo erg gewend.
Ha Ivy, hier ook flesvoeding. Onze meid is meestal om 09.30 wakker, dus dan eerste fles. Vervolgens 12.30 - 16.30 - 20.00 - 23.30. Gisterochtend om 7.15 was ze al wakker, ik vermoed omdat ze het te koud had, wou echt niet meer slapen. Dus toen het schema verschoven 07.30 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 Vanochtend was ze gewoon weer om 09.00 wakker, dus 09.00 - 12.45 - 16.30 - 19.30 - 23.00. Ik probeer altijd zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen te laten. Ik maak haar dan ook wel eens wakker, anders is ze te kort wakker voor de hoeveelheid voeding. Volg gewoon je eigen gevoel.
Wij voeden ook op schema: 6 10 14 18 22u Voor de laatste maken we hem soms wakker, maar de laatste dagen is hij vaak al wakker. Hij kan die nog niet missen. Voor de 6u fles maak ik hem wakker ivm werk, maar als hij om 5.15 al komt krijgt hij de fles dan al, we gaan niet rekken. Overige tijden is soms wel 15-30min flexibel.
Zo is het bij ons dus ook lumiere. De eerste fles is ook wel eens om 5.00uur Maar als zeer bijvoorbeeld al om 3uur komt dan proberen we eerst nog speentje.