Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kuikentjepiep kan je jezelf even voorstellen? Want zover ik weet kennen we je nog niet (of heb ik iets gemist?). Dit clubje is tot nu toe een groep meiden die al een tijdje met elkaar kletsen via dit forum. Niet dat anderen niet welkom zijn, maar we vinden het fijn als nieuwe mensen zich even voorstellen.

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Pff kuikentjepiep, stel je ff voor ofzo. Je zit bij de zwangerschapclubs dus we spreken al wat langer met elkaar.

Dames, hier vanmiddag ook controle gehad, gistr alweer 39wkn.
    Ik had stiekem gehoopt dat ze even wou kijken hoever ik ben en of ze me kon strippen maar dat gaat niet door haha. Ik ben er wel echt klaar mee maar heb toch nu verzoek gehad ff wat relaxter te zijn hiermee.
    Anders worden t nog zware dagen/weken. Verder was alles wel perfect in orde. Heb mezelf ff getrakteerd op chocosoesjes hihi

Ik weet dat ik niet zoveel reageer op jullie verhalen maar gek genoeg vergeet ik alles bijna direct en zit altijd op me telefoon te lezen

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Kuikentjepiep het zou fijn zijn als je je eerst voorstelt voor je zomaar een 'club' binnen komt vallen.. En op bepaalde dingen gaat reageren.

Manlief is eind van de middag thuis gekomen:) erg fijn gevoel, kan ik me eindelijk een beetje meer rust gunnen.

4. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Elske! Lekker genieten en samen wachten tot de kleine komt!

Jabinca: nog even geduld, je baby gaat komen. Echt waar! Probeer een beetje afleiding te zoeken met films/series/boek/tijdschrift/internet/fam/vrienden lastig vallen met de telefoon/iets anders.... Succes! Enne chocoladesoesjes zijn altijd een goed idee :).

5. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    nou inderdaad, ik dacht wie ben jij nou weer? je breekt na bijna 9 maanden zo maar in zonder je voor te stellen.

@jabinca; spannend meid! haha flauw hoor dat ze niet even wilde voelen. nog even doorbijten, kan nooit lang meer duren ;)

lienj ook al weer 37 weken! de laatste mijlpaal vind ik! nu mag je kindje komen :) spannend allemaal he?

heerlijk elske! gelukkig zit je kleintje nog veilig bij je dus hij is op tijd terug ;)

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Fijn Elske dat je man weer thuis is. Heerlijk samen genieten!

7. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Men, ben even jaloers op meiden die al lekker ver zijn! Morgen 36 weekjes. Ook al een heel eind, maar soms kan ik echt niet meer wachten om ons ventje te ontmoeten! Zat net even te surfen op babykleding bij Hema (moet nog wat rompertjes en babybroekjes) en werd even emotioneel van het idee dat ons mannetje die kleertjes straks echt aan heeft! Soms kan ik het me echt nog niet voorstellen en soms lijkt het juist zo echt! Zo'n gek idee dat we straks echt ons eigen kindje in onze armen hebben!

8. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    #308 Laratje, 28 apr 2015
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
    Ik dacht al dat ik de enige was die dacht: "en wie ben jij nou weer?!"
    Stel je dan op z'n minst even voor ofzo ipv zo aanhaken in een hechte groep die al 7-8 mnd lief en leed met elkaar deelt.

Jabinca, jammer haha!

Elske, fijn dat je man er weer is!! Geniet van elkaar!
    Vervelend dat je hebt moeten overgeven!

Lienj, dans gezellig met ons mee :D

Anakoloet, jouw 37 weken mijlpaal laat ook niet meer lang op zich wachten :)

Ik heb vandaag een poging gedaan het bedje op te maken, was ook even brullen hihi!
    En vluchttas zo goed als klaar!

Ja ben heel blij met de gipsbuik, echt een mooi aandenken. Zeker als al m'n vriendinnen 'm straks hebben versierd :)

Dufel, gelukkig heb ik nog tot 8 uur kunnen slapen :) toen kwam zoontje van vl me wakker maken. Tv aangezet voor hem en toen was het 9 uur haha!

Samsoko, grrrr mannen haha!

Draaien is minder fijn indd. Niet zo zeer aan de voorkant maar meer in m'n bekken. Ben nu een paar keer om een uur of 4 wakker geworden in dezelfde houding als dat ik in slaap ben gevallen... Dan lig ik echt 'vastgeroest'. Dan doet het wel echt ff zeer.

Afscheiding, vreselijk, daar ben ik echt helemaal klaar mee haha!
    Heb het veel erger als normaal en vaak ook als ik net naar de wc ben geweest, zucht 😒.

Toekie, nog gefeli met je zoontje!!

Hatsie, schrikken zeg! Hoelang blijft je man weg?

Wat doen ze precies met strippen? ☺️

Dame, helaas fout gegokt!! Hoop voor je dat je snel je mannetje mag ontmoeten!!

Morgenochtend controle! Zin in :D

9. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anakoloet kan ik me helemaal voorstellen!! Ik heb dat ook weer met de meiden die verder zijn.
    Ook dat gevoel dat het soms zo echt is en soms ook totaal weer niet...

@lara succes morgen!

10. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Thanks!

Oh men wat ben ik strontverkouden.
    *gaat gauw dampo smeren* :p

11. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hahaha ik vermoed dat er weer bakken popcorn tevoorschijn zijn gekomen 😂😂

Ben ook weer bijgelezén meiden! Maar heb hetzelfde als Jabinca: ohhh zo'n zeefhoofd. Even kijken hoever ik kom.

Jabinca jammer dat ze je niet wilde strippen! Maar idd je kindje komt wanneer ie wil. Ik hoor voor jou dat het gauw is!

37 weken mijlpalen: super! Duurt hier ook nog even, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel fijn. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor, ookal ben ik ook razend nieuwsgierig naar ons kindje!

Lara: ik dacht dat strippen was dat ze je vliezen proberen wat los te maken van je baarmoedermond. Niet kapot maken hoor. dan is het mogelijk dat de bevalling wat sneller op gang komt. En Beterschap! Verkouden blehhh.

Draaien doet hier soms zeer. Dan gooi ik maar weer een kussentje onder m'n buik om wat te ontspannen. Ik slaap hier ook nog op een soort halve zij buik ligging. Dat scheelt wel.

Elske superfijn dat je man weer thuis is! Geniet van elkaar en straks lekker met z'n drietjes!

Goeie vermaaktips Lien!

Hier spookt sinds een paar dagen de datum '5 juni' door m'n hoofd. Geen idee waarom, ik vind 25 mei leuker haha, maar ik denk nu dus dst beeb 5 juni komt. M'n moeder zet in op 19 mei 😄

Ik ga maar eens proberen te slapen. K geloof dat dit weer eens een beroerd nachtje wordt...

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook flink beroerd nachtje gehad. Door mn eigen eigenwijsheid van gister. Damn wat een last van mn buik/rug
    *neemt zich nu echt echt echt écht voor om rustiger aan te doen*

Nog leuke dingen op t programma vandaag?
    Hier komt mn vader gezellig langs en gaan we samen lunchen :)

13. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Hehehe die popcorn :D

Je was nog laat wakker Samsoko!
    Heb je een beetje kunnen slapen?

Hier gelukkig een goede nacht gehad, wel vroeg wakker. Vl ging naar het werk en nu ben ik wakker haha.

Dufel, balen dat je zo'n beroerde nacht hebt gehad. Rustig aan doen meis. Dat poetsen komt wel weer ;)
    Leuk, gezellig met je pa lunchen! Geniet er van!

Vl werkt vandaag een halve dag. Geloof dat we vanmiddag iets willen gaan doen maar weet nog niet wat.
    Dadelijk om 10.30 eerst naar de vk en daarna ff langs m'n paardenvriendje.

14. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    helemaal mee eens meid!

15. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @toekie nog gefeliciteerd met je zoontje!

@elske fijn dat je man er weer is :) lekker samen genieten de komende weken.

@anakoloet nou hoop idd ook gewoon dat het weer goed komt tussen hun. Hun zoontje is ook nog maar 2,5

@dufel nou idd rustig aan doen meid! Hier helpt dat echt hoe moeilijk het voor mezelf is haha.

@vandaag straks even boodschapje doen alweer Hihi maar andere winkel ;) verder rustig aan vannacht flink wat voorweeen gehad en vanmorgen een hypo dus gaat weer lekker:( om 14.00u naar zhk voor de laatste echo Hihi toch best raar en daarna Co bij de gyn. Hopelijk horen we dan eindelijk meer over inleiden manlief gaat deze keer ook mee :) die komt om 12 uur naar huis :)

Fijne dag dames! Zal vanmiddag de lijst weer even updaten!

16. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lara: dankje. ik heb straks ook controle! daarna nog met zoontje naar CB. ben benieuwd of hij goed gegroeid is.
    beterschap met je gesnotter!

ah balen he dat slechte slapen. na 2 nachten slecht slapen heb ik vannacht juist weer goed geslapen. is echt heel wisselend op het moment. maar ben super blij met de nachten die ik wel goed slaap. al kan ik zo weer verder slapen volgens mij haha

17. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Beterschap aan de verkouden meiden!

Dufel, pas op jezelf he? Je mag echt rustig aan doen! Lekker voor je beeb zorgen.

36-wekendansje! :D Vandaag maar eens de matrasbeschermer erop en de vluchttas klaarzetten.

Samsoko, ben benieuwd of je gelijk krijgt ;) Ik heb ingezet op 1 juni geloof ik. Maar hoop van harte dat de kleine zich eerder aandient!

Heb trouwens een vermoeden dat ik zaterdag een babyshower krijg...m'n man heeft ineens 2x gebeld met m'n schoonzusje (doet ie anders nooit ;)). En mijn moeder komt vrijdag schoonmaken, maar die wil graag blijven slapen (doet ze ook nooit zonder mijn vader erbij)...verdacht ;) Hope so, lijkt me wel heel leuk! Had t echt niet meer verwacht!

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oehh leuk Anakoloet, spannend!

Hier eigenlijk nog best wel heel lekker geslapen :) om kwart voor 9 eruit want tussen 9-13 komt de kringloop m'n oude tafel ophalen. Lekker ruimte maken hop hop :) ik geniet van alle ruimte die ontstaat haha.

Veel plezier en succes bij de controles meiden!

Dufel veel plezier met lunchen met je vader, gezellig!

Hier vandaag weinig op de planning. Straks even de badkamer stofzuigen, want de laatste dingen zijn gister opgelost dus t is nu weer een stofbende daar. Vannacht alweer allemaal steentjes aan m'n voeten blehhh blij als die zooi weer weg is. En k heb ruimte in een kast gemaakt voor babybakjes en lepeltjes en flesjes etc dus die ga ik er ook maar eens in doen :) staan nu nog een beetje te staan op de commode. Lekker rommeldagje zo.

Fijne dag meiden! Nog 2 dagen voor aprilbaby's, ben benieuwd!

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hihi doen jullie rustig aan dames! Niet teveel meer ondernemen he ;)

Hier rustig dagje.. Gisteravond nieuwe luiertas besteld, adressenlijst bijgewerkt voor de geboortekaartjes, en nieuwe cartridge voor de printer besteld.. Vandaag eindelijk die vluchttas maar eens inpakken en geboortekaartjes bestellen..

Man heeft nu meivakantie tot net na de uitgerekende datum.. Wel fijn dat hij thuis is, want ik begin het nu echt zwaar te krijgen, vaak hoofdpijn enzo, moet echt wel ff op de bank liggen af en toe.. Kan hij mooi met dochtertje er op uit :)

20. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    wat heerlijk om te lezen dat jullie zo naar de bevalling toe leven !
    en succes dames die met pijn klachten lopen !
    ik ben bang dat ik als enige mei uitgerekende in april bevallen ben... nog maar 2 daagjes te gaan.

hier gaat alles z'n gangetje, Lynn begint wat moeite te krijgen met drinken helaas, ze drinkt nog steeds maar 60cc (is ook niet gek aangezien ze te vroeg was) en het kan nog wel 2 weken duren voordat ze eigenlijk op de 120cc zit.
    de ene keer spuugt ze zo'n 10 tot 15 cc eruit en de andere keer valt ze gewoon in slaap tijdens het drinken, en drinkt ze echt totaal niet meer.
    dan is het toch echt wel te merken dat ze nog heel klein is en eigenlijk langer in mijn buik had moeten zitten.

Kraamhulp heeft inmiddels maandag haar laatste dag hier gehad dus ik doe het nu al 2 daagjes in mijn eentje (vriend werkt 12 uurs diensten i.v.m. vakanties)
    ik merk wel dat als Lynn spuugt dat ik daar redelijk van slag kan zijn omdat ik weet hoe hard ze de voeding allemaal nodig heeft om te groeien.

maandag woog ze 2390 dus ze was wel weer wat aangekomen. zelf hebben wij ook een unster (zoon hand weegschaal wat de kraamhulp heeft) besteld zodat ik zelf haar gewicht in de gaten kan houden, zeker met dat mindere drinken.

Lynn krijgt nog steeds 8 voedingen om de 3 uur.
    vandaag had ze voor het eerst last van krampjes, ik heb mijn hand op haar buik gelegd en gezorgd dat er iets druk op staat en het warm wordt.
    heeft iemand nog andere tips tegen krampjes?

oohja, de kraamtranen slaan hier als een bom in ! ik weet soms echt van voor en achter niks meer. merk vooral dat het aan t einde van de dag t ergste is...
    ach het hoort er bij zeggen we dan maar weer :)

ik ben zo benieuwd wie de volgende nou is en hoe jullie ukkies eruit zien ! hoop snel berichtje te lezen !

Deel Deze Pagina