Gaat snel zeg ! Kraamhulp alweer weg. Zal best spannend zijn zo eerste dagen alleen. Manlief neemt hier ook niet lang vrij dus zal het ook snel alleen moeten doen. Wel goed dat ze weer is aangekomen! Maar vervelend dat ze zo moeite heeft met drinken Ik denk idd dat je ook als enige april baby hebt maar Hihi we hebben nog heel even. Ben ook benieuwd wie de volgende is zo spannend allemaal. Heb je al veel bezoek gehad?
@dufel, ja we hebben best wel veel bezoek gehad vind ik zelf en daar ben ik nu ook helemaal klaar mee. Vind het heerlijk om gewoon niet elke dag mensen over de vloer te hebben. Vond het erg vermoeiend als er mensen langs kwamen en een behoorlijk geplan aangezien ik de voedingsmomenten rustig wil houden dus alles daar omheen plannen. Nu ik alleen thuis ben merk ik wel dat ik vrij makkelijk ben. Ik ga niet per see naar haar kamer naar de commode om d'r te verschonen. Doe t regelmatig even snel op de bank bijvoorbeeld. En heb d'r nu ook naast me op de bank liggen in plaats van in bed of in de box. Eindelijk mag ik zelf weten wat ik met d'r doe. Dat was in het ziekenhuis wel anders. Daar werd ze steeds bij me weg gepakt en in d'r bedje gestopt.
Hatsie, je man is alweer bijna terug dus, nog heel eventjes! Voel je je daar fijn bij, dat je schoonzus je bevalling doet? Ik zou er niet aan moeten denken haha. En Elske, jouw man is ook weer lekker thuis, lekker samen genieten. Nog eventjes met z'n tweetjes voor jullie met z'n drietjes zijn. Dame, fijn dat je nog 'zoveel' kunt doen eigenlijk, dat maakt het misschien wat makkelijker zo die laatste dagen. Nog maar heel eventjes en dan heb je twee kleine ventjes in plaats van één! Anakoloet, fijn dat jullie zo blij met elkaar zijn! Dat is zoveel waard, een goede relatie. Lekker dat je nog zoveel energie hebt! Ik word juist heel suf van het thuis zitten. Ik heb hetzelfde hoor, elke keer voelt het alsof iedereen eerder gaat bevallen als ik en elke keer als er weer een kindje bijkomt wil ik het ook. Maar ze moet nog een weekje blijven zitten, dan tikken ook wij die 37 weekjes aan! Wat leuk dat je een babyshower krijgt!! Of nouja, het vermoeden is er in ieder geval haha. Zou wel balen zijn als het echt gewoon toeval is dat alleen je moeder blijft slapen en je man toevallig even met je schoon zusje belde haha. Dufel, wat leuk, even lunchen met je vader! Veel plezier! Wou dat ik dat ook even kon doen haha. LienJ, fijn dat alles weer goed was bij de vk, wel 'jammer' dat de baby nog niet is ingedaald. Moet je daar steeds rekening mee houden als je weg gaat enzo, 'wat als ze nu breken'. Jabinca, geeft toch niet, zo op het einde heb je misschien ook gewoon helemaal geen puf meer om op iedereen te reageren, er wordt ook zoveel gekletst! Ik hoop echt voor je dat je kleintje zich snel aandient. Die laatste weekjes worden de dagen steeds langer denk ik. Laratje, beterschap! Verkouden zijn zo op het eind is ook vervelend, blehh. Fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd meid! Is altijd lekker gevoel he! Chantal ben heel benieuwd of je nu hoort wanneer je ingeleid wordt! Dan kun je echt toeleven naar de datum! En ben benieuwd naar de laatste echo, wat ze nog kunnen zien enzo. Toekie was jouw controle ook weer goed? Fijn he die goede nachten tussendoor! Je gaat ook met zo'n rotgevoel naar bed als je weet dat het iedere nacht slecht slapen zal zijn. Leo, zo ook weer actief bezig geweest dus! Fijn dat je man nu gewoon lekker thuis is. Hoofdpijn is echt doodvermoeiend, let je wel op dat het geen symptoom is van hoge bloeddruk? youngmommy, oh dat lijkt me heel zwaar, als ze ineens minder drinkt, juist omdat ze elk slokje hard nodig heeft. En als je dan ook nog alleen bent kan ik me voorstellen dat je je best alleen voelt met zoiets. Gelukkig kun je nu wel lekker je eigen plan trekken en doen waar jij je goed bij voelt zonder dat mensen haar uit je handen trekken. Kun je wel een beetje genieten van je kleine meiske? hier: k zit er echt doorheen. Constant pijn, kan nauwelijks nog lopen, slaap slecht. Maar ja het hoort erbij natuurlijk maar in combinatie met emoties zie ik even door de bomen het bos niet meer.
nou weer helemaal goed gekeurd door de vk. ze zei: je hebt een lekker pakketje baby daar binnen met nog lekker veel vruchtwater! haha. baby heeft het nog goed daar de zin. @anakoloet: altijd leuk zo'n verrassing! ben benieuwd of je gelijk hebt. @samsoko: soms besr lekker he zo'n rommeldagje. wij straks ons bed maar eens opmhoog zetten en dan gelijk een matrasbeschermer er op. @leo: jij ook rustig aan doen he. sterkte met je hoofdpijn. @youngmommy: vervelend dat Lynn moeite heeft met drinken. zo'n weegschaal lijkt me dan inderdaad wel fijn. kun je lekker elke dag haar gewicht in de gaten houden. bij krampjes kun je ook met haar beentjes gaan fietsen, helpt soms wel of lekker in een warm badje. verder kun je ook infacol kopen, kun je bij de drogist halen. wel heerlijk he, om thuis lekker je eigen gang te gaan? ja ik ben ook zeer benieuwd wie de volgende is! maar die komt vast niet meer in april, ja het kan nog maar dan moet die wel opschieten fijn lara! zeker weten lizz! ja gelukkig weer goed gekeurd
@lara fijn weer goedgekeurd! @anakoloet zou leuk zijn een babyshower! @sam fijn wel dat de badkamer nu echt klaar is! @leo heerlijk dat je man nu vrij heeft. Je bent er bijna! @jabinca nog ff volhouden. Kom op je kan het! @youngmommy infactol ofzoiets heb ik gehoord dat dat erg goed werkt tegen krampjes. Kraamtranen horen er idd bij maar het is ook hele verandering en dan ook nog paar weken eerder geboren.. @lien fijn weer goedgekeurd @chantal ben benieuwd of je al een datum weet @lizz dikke knuffel. Het is ook niet niks allemaal. Komt echt wel goed meis @aprilbaby's ben erg benieuwd. Hoop alleen niet dat ik het ben. Gun het de andere meiden wel. Mijne mag nog zeker een weekje blijven zitten @hier lunchen was erg gezellig. Ik ben zo dankbaar voor mn lieve ouders en broers. Zo fijn om een goede band te hebben. Nu lig ik braaf in bed even te rusten
Youngmommy leuk een update van je te lezen. Dat drinken zal inderdaad nog wel tijd nodig hebben, zeker omdat je meisje te vroeg geboren is. Qua krampjes heeft hier toen bij mijn dochter een osteopaat heel goed geholpen, in combinatie met Infacol. Was echt een wereld van verschil. Lekker he, doen wat je zelf fijn vindt.. Verschoon hier ook altijd beneden hoor, eigenlijk alleen boven voor/na bed hihi. En lekker bij je houden hoor je meisje, dat is toch heerlijk voor baby's, lekker veel bij mama zijn, hoeven echt niet altijd gelijk in bedje! Ik doe wel rustig aan hoor dames, dat heb ik bij de vorige zw-schap al geleerd hihi. Mijn bloeddruk was vorige week nog prima, dus denk niet dat de hoofdpijn daar van is. Meer van de drukte van een rondrennende peuter enzo Maar kan nu gelukkig wat meer rust nemen. Net lekker op bed gelegen En nog niks van mijn lijstje gedaan van vandaag haha, dus dat moet zo nog wel ff, in ieder geval die vluchttas, dat is me een doorn in het oog Strx begint er iets en moet ik dan nog alles bij elkaar graaien.. Het gaat nu echt snel voor iedereen! Ben erg benieuwd wie de volgende baby krijgt!
Ben ik ook heel benieuwd naar! Ik vraag me af of er nog een april baby geboren wordt, denk het niet eigenlijk. Hoofdpijn hoeft ook niet met je bloeddruk te maken te hebben natuurlijk! Ik heb ook ontzettende hoofdpijn maar dan door andere dingen. Gelukkig kun je lekker je rust nemen.
@leo ja die vluchttas wordt weleens tijd Goed dat je verder wat meer rust neemt @lizz je hebt je dag niet zo he meis.. als ik iets voor je kan doen of je wil ff je verhaal kwijt. Mag altijd pb'en of via fb *knuffel* Ik heb vandaag een stuk rustiger aan gedaan en merk gelijk dat ik me weer wat beter voel. Dat moet ik dus maar blijven doen. Net wat iemand hier al zei (weet niet meer wie) even goed voor de baby zorgen. Vergeet nog weleens dat ik hoogzwanger ben
@samsoko; mooi dat het opschiet met de badkamer. Wanneer is hij helemaal af denk je? Lekker vooruitzicht! @Leo: je doet het lekker rustig aan, wat goed! Ik bedacht me net dat ik vandaag niet aan de vluchttas toegekomen ben en dat die al klaar moet staan van de vk. Naja, komende dagen maar kijken of t lukt. @geboortekaartje: hier wel besteld, maar moet de tekst nog doorsturen voor de proef. Lastig!! Vind veel gedichtjes zo oubollig of lievig. We willen graag een leuk gedichtje en een mooie bijbeltekst, maar ook weer niet te ouderwets of te christelijk. Moeilijk hoor! Terwijl ik me eigenlijk niet een tekst van een geboortekaartje van vrienden of familie kan herinneren, dus wat maakt het uit, hahaha @Lizz: dikke knuffel voor jou!! Hou vol meis! @Dufel: je bent maar wat gezegend met zo'n fijne familie. Fijn dat het leuk was samen! En heel herkenbaar, lastig om rustig aan te doen, maar als je het doet merk je het meteen. Hier lekker dagje gehad, vanochtend weer gefreelancet (bijna klaar!) en vanmiddag spontaan naar de kapper, haar geverfd, lekker gedoucht, mmm. Ontspannen dagje. To-do-lijstje komt morgen wel weer. En morgen echo om 15u, spannend! @youngmommy: jammer dat Lynn wat moeite heeft met drinken. Moet je nu bijvoeden? Bij krampjes helpt het soms om haar op haar buikje op je arm te leggen, met haar hoofdje over je elleboog en je hand tussen haar benen. Snap je? Ik voeg een fotootje toe van google. Schijnt bij veel kindjes te helpen. En dan over haar rug aaien. Kraamhulp alweer weg, gaat inderdaad snel! Hoe vond je het, voor het eerst met haar alleen? Wel fijn dat je nu zelf kunt beslissen hoe je het aanpakt.
@dufel: fijn dat je zo'n goede band hebt met je familie! gelukkig dat je je weer wat beter voelt ja lastig he dat hoogzwanger zijn? @leo: dat kan ik me voorstellen, ik heb de vluchttas gisteren ingepakt. ik moest dat ineens klaar hebben! haha. wordt nu wel echt tijd voor jou. ik heb vanmiddag mn bed ingepakt en mn man heeft m op klossen gezet. dus wat dat betreft mag het komen, maar liever nog even niet. @dame: oei spannend zeg, ik ben benieuwd!
Haha jullie met je vluchttas,ik heb m niet klaar staan. De maxicosi met de benodigdheden en eerste kleertjes voor de kleine wel ma die hebben we natuurlijk zoiezo nodig. Voor de rest blijf ik koppig, wil echt thuis bevallen haha. Ma goed manlief weet wat ie evt moet inpakken hoor. Hier nu net buikpijn, vervelend. Er gebeurd wel van alles in me buik maar goed nog geen (voor)weeen gehad ofzo. Ik had zo gehoopt op een april-kindje ma dat ben ik nu wel uit me hoofd aan het zetten. 4, 5 en 9mei wil ik gewoon niet bevallen... Maja we zullen zien.. Anakoloet, wat betreft dat gedichtje zaten wij ook mee. We wouden eigelijk geen bijbeltekst want die krijgt ons kleintje al mee met het opdragen in de kerk dus een mooi gedichtje leek ons mooier. Omdat manlief fries is hebben we daarnaar gezocht en deze komt dus in het fries en nederlands op de kaart. Echt wel erg blij mee. Zal ff kijken of ik hem toegevoegd krijg. Gewoon dus ff samen voor gaan zitten en toen hadden we hem binnen no time terwijl ik er ook zolang overna gedacht hadden apart van elkaar. Oja en ik zal ff buikfoto plaatsen
Spannend dame! Fijn dat je een datum hebt. Mooi gedichtje Jabinca, heel tof. Mijn moeder is Fries, dus ik versta het wel maar spreekt het niet. Wij zijn er gelukkig uit! Gedichtje wordt er een van Hans Hagen: Ik zoek een woord een heel nieuw woord een woord dat niemand kent ik zoek een woord dat zeggen wil dat jij de liefste bent. En dan geen bijbeltekst, maar wel: Wij danken God voor de geboorte van onze zoon...naam. Ook omdat hij bij de doop een tekst meekrijgt inderdaad. Nu gauw slapen, ben kapot, en morgen shoppen voor de bruiloft volgende week en echo!
@toekie fijn weer goedgekeurd! @dame spannenddddd!! @anakoloet mooi gedichtje. Drukke dag dus morgen. Succes en veel plezier!
Lastig dat Lynn moeilijk eet youngmommy! Maar fijn dat je nu alles kunt aanpakken zoals je moedergevoel je ingeeft. Ik ben ervan overtuigd dat moedergevoel het sterkste en beste is wat je kindje kan krijgen! Haha anakoloet toen ik even door de berichten scrolde dacht ik: wow dat is een grote baby, van wie is die?! Hahaha Vluchtkoffer: vult zich hier langzaamaan. Voelt nog niet als hoge nood. Anakoloet en Jabinca: prachtige gedichtjes! Ik kan de Friese niet geheel lezen, maar op taalgevoel kom ik een heel groot eind. Bij mijn broertje op de kaart stond: 'door twee handen gegeven, door zes handen ontvangen (ik was er al).' Iets soortgelijks heb ik ervan gemaakt bij de bekendmaking van de zwangerschap op FB. VL is niet echt gelovig en ik wel, daarom hebben we het op de kaart neutraal gehouden. Wel benoemd dat het een wonder is, want gelovig of niet: een wonder blijft het! Anakoloet: leukkk shoppen en daarna echo, spannend! Ik duim voor goeie groei! Heerlijk ook zo'n ontspannend verwen jezelf dagje. Groot gelijk! Jabinca: prachtige buik! Toekie: bed ingepakt? Bedoel je met zo'n matje of doe je er nog iets speciaals mee? Lizz dikke knuf voor jou! Hopelijk hebben jullie goeie nachtjes gemaakt zonder veel buikpijn meiden! Hier vannacht veel bandenpijn bij draaien dus beeb wordt vast weer een stukje dikker. Heel goed haha. Badkamer is nu helemaal klaar trouwens! Nu alleen nog poetsen maar daar wacht ik even mee tot ma/di als de hulptroepen er zijn, Vandaag ben k model voor m'n schoonzusje, oefenen om snel acrylnagels te zetten. Zal wel wennen zijn, ik heb nooit eat op m'n nagels... Haha vind t altijd nogal omhandig. Vanavond lekker zwemmen en misschien vanmiddag even enveloppen ophalen bij de drukker en hopelijk kan ik een proefdruk van de kaart alvast laten maken Finne dag meiden!
ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise 24 mei: Hatsie - 3de kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise BEVALLINGS LIJST! APRIL 20 april - youngmommy2be - Lynn! Geboortegewicht 2515gr, geboren bij 36w en 4d, kunstvoeding. AFSPRAKEN: April 30 apr: anakoloet extra echo bij gyn. Mei 01 mei: anakoloet Co vk 01 mei leo85 Co vk 01 mei: lizzthrasher22 liggingsecho en co vk 04 mei: dame84 Co vk en strippen 04 mei: elske91 Co vk 05 mei: dufel Co vk 06 mei: lienj Co vk 06 mei:laratje co vk 06 mei: Samsoko co vk 07 mei: chantallcindy Co gyn. 07 mei: toekie1985 Co vk 12 mei: laratje Co vk 13 mei: toekie1985 Co vk Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
@youngmommy fijn dat je nu lekker je eigen ding kunt doen! Lekker van genieten. @lizz helaas geen datum had er wel op gehoopt maar volgende week hoor ik hem sowieso. Al denk ik dat meneer eerder komt zoveel last van harde buiken en voorweeen hoop dat het keer doorzet @dufel scheelt veel he rustig aan doen Hihi ook al is dat moeilijk. Verder wel alles gelezen maar geen puf om te reageren sorry! Hier gisteren Co gehad. Bloeddruk was 110/80 dus prima. Laatste echo alleen helaas konden we niet zoveel meer zien meneer ligt echt al zo diep. Helaas nog geen datum gehoord moet volgende week weer terug dan horen we sowieso een datum Hihi zo spannend al zou meneer best eerder kunnen komen aangezien ik al zoveel last heb van voorweeen zei de gyn. Van mij mag het ondanks de suiker ligt meneer niet erg voor met zijn gewicht dus tot nu toe lijk meneer er geen last van te hebben gelukkig
Zoo wat een berichten weer Samsoko zo spookt bij mij de datum 24-25 mei in mn hoofd. Bij mijn moeder en mn man 15-18 mei en mijn fysio denkt dat ook.. Ik ben benieuwd wanneer de kleine man zich aandient. slapen Hier redelijke nachten.. op een gegeven moment ben ik rond 6 uur wakker en kom ik ook heel moeilijk in slaap.. Maar ga dan vaak even naar de wc en dan heerlijk m man wee aankruipen en gaan we er samen rond een uur of 8 uit bed. Anakoloet Zou leuk voor je zijn als je een babyshower zou krijgen aprilbaby ben benieuwd of er vandaag nog een kindje geboren gaat worden, maar ik denk het niet. youngmommy wat leuk om iets van je te lezen! Gaat snel de weken, kraamhulp alweer weg en man ook alweer aan het werk. Hoop dat je je draai een beetje gevonden hebt. Vervelend dat Lynn nog niet super veel drinkt, hopen dat het steeds beter zal gaan. Hatsie Fijn dat je man alweer thuis komt. Vandaag toch? Lekker nog even samen genieten. Lizz vervelend dat je er een beetje doorheen zit. Hoop dat je je gauw weer op je gemak voelt. Probeer rustig aan te doen en te genieten van de mooie dingen. Jabinca wat een mooi tekstje Ben zelf fries en wonen ook in Friesland, maar manlief is nederlands dus het friese wordt wel een beetje minder. Willen onze kleine man wel 2talig opvoeden (Fries-Nederlands) maar zullen wel aangesproken worden met papa en mama. Samsoko Jeetje dat zal wel erg wennen zijn haha. Heb zelf ook nooit iets op m'n nagels. Had laatst wel lange nagels van mezelf(jeeej) maar toen begonnen ze te scheuren... Chantal wat fijn dat je controle goed was! En jammer dat jullie kleintje ook niet meer goed te zien was, was hier ook zo. Hopen dat de bevalling vanuit zich zelf begint, maar afwachten! Hier rustige dagen gehad. Merk wel dat ik meer last begin te krijgen van harde buiken(geen pijnlijke), maar komt omdat ik nu meer 'rust' krijg en 'rust' kan nemen nu manlief thuis is. Manlief is erg ongeduldig, van hem mag de kleine nu wel komen haha. Bij elke zucht van mij vraagt ie wat er is En hij praat tegen mn buik dat ie wel mag komen, is wel ontzettend lief! Hoop dat de kleine rond de 40 weken komt. Kan niet wachten om m'n kleintje in m'n armen te sluiten. En nu ik meer last begin te krijgen van harde buiken begint het wel vervelend te worden die dikke buik Nouja we zullen het zien! *37 weken dansje*