Youngmommy, fijn dat je nu kunt doen wat jij denkt dat goed is. Geniet er van! Sam, oh vreselijk nepnagels haha. Of acrylnagels. Ooit gehad maar totaal niks voor mij hahaha. Zeker bij de paarden was het niet handig hehe. Zwem ze vanavond! Lijkt me heerlijk. Hier is het weer yoga vanavond Mooie buik jabinca! Ik heb een fries paard en bij fryske hynders houd mijn friesche taal wel op 😂 hahaha! Chantal, mag ik vragen waarom je bij net 36 weken al hoopt dat het doorzet? Zeker als de beeb navenant geen last van jouw suiker heeft en dus gewoon op schema ligt. Hoe dichter je bij de 40 weken komt hoe beter je kindje is ontwikkeld namelijk Ik hoop dat mijn spruit nog 2-3 weken blijft zitten! Hoe nieuwsgierig en ongeduldig ik ook ben!
@jabinca: ik wil ook per see thuis bevallen hoor, maar mocht ik toch met spoed naar het ziekenhuis moeten zie ik mijn man nog niet mn tas inpakken. dan gaat ie de helft vergeten, dat weet ik zeker! haha. je gedichtje zal vast mooi zijn, maar ik snap er geen bal van haha. de laatste regel leek mij iets van jij hoort bij mij. maar verder? ik kan gronings en drenths en zelfs achterhoeks versta ik wel, maar fries? dat is ent chinees voor mij! hihi. mooi buikkie hoor, ik ben heel benieuwd hoe lang het nog voor jou en dame gaat duren! @samsoko: hahaha ja ik doe er cadeaupapier omheen! haha, nee hoor. ik bedoel gewoon zo'n plastic zeil (kraammatrasje) + celstofmatje onder het hoeslaken voor het geval mn vliezen in bed breken. dat was de vorige keer maar goed dat ik dat had gedaan want toen braken mn vliezen dus ook op bed. beetje zonde van mn matras. @gedichtje: wij vonden het wel leuk om vanuit ons zoontje een gedichtje te doen. dit wordt m: na drie jaar alleen spelen begon ik mij te vervelen toen heb ik snel de ooievaar gebeld en een broertje/zusje besteld @chantal: mooi dat de controles weer goed waren. je kleintje kan beter nog even een week blijven zitten hoor. nog ff doorbijten meid. @elske: ja dat heb ik ook. ik loop 1 dag op jou achter en heb sinds de laatste dagen ook steeds meer harde buiken. maar goed dat mag nu ook, we zullen zien he wanneer ze komen @lara: mee eens hoor meid. hoe dichtert bij de 40 weken hoe beter. 36 weken is echt nog prematuur, ik heb ook liever dat de kleine nog 3 weken blijft zitten
@elske91 haha lief dat hij ertegen praat mannen zijn ook ongeduldig manlief hier ook Hihi. @laratje tuurlijk mag je dat vragen Hihi snap dat 40 weken ook beter is maar dat word het hier sowieso niet. Meneer ligt zelf nu op 37w en 4 dagen. En wil ook zeker het beste voor hem. Maar ik trek het zelf niet zo meer vandaar dat hij van mij mag komen. Nu al dag 9 van voorweeen en harde buiken enigste keer wanneer ik niks voel is als ik slaap en ik kan helaas niet elke keer gaan slapen omdat ik met mijn suikers zit. En eerlijk gezegd heb ik liever dat meneer uit zichzelf komt dan dat ik word ingeleid dus snap wat je bedoeld! @toekie1985 dankjewel! Zit er ook gewoon even door heen. Steeds die voorweeen en dan stopt het weer pff. Kan gewoon ook niks meer doen voel me een zeikerd hahah
Hier een erg onrustige nacht gehad, tot 4uur wakkr gelegen. Veel gerommel in me buik. Zullen wel voorweeen zijn, zet helaas niet door. Vanmiddag maar ff bijslapen..al vind ik dat echt zonde van me dag.
@dufel, ik hoop dat je kleintje nog wel 1 weekje blijft zitten hoor ! Lynn was dus geboren met 36 weken en 4 dagen maar had flinke prematuur trekjes hoor en dat is echt niet leuk. Had graag gehad dat ze nog even wat blijven zitten. Hopelijk hou je het nog even vol met die voorweeën ! Heel veel succes. @jabinca, jammer dat het niet doorzet ! De uitgerekende datum komt nu toch wel echt dichtbij ! Nou ik lijk dus wel echt de enige te worden die in april bevallen is. Of is iemand vandaag nog iets van plan ? Ik heb me net voor het eerst vergist met de voeding. Na 20cc denk ik huh. Waarom drinkt ze nou niet meer (half stressend) bedenk ik me vervolgens dat ik gewoon 1 uur te vroeg ben ! Haha oepsie. Arm kind is hardstikke moe nu... Nu ligt ze in d'r slaap te hikken Vanochtend heb ik haar met onze eigen unster weeg ding gewogen en ze woog daarmee 2520. Morgen kunnen we dus zien of ze echt aankomt. Als ik uitga van die van de kraamhulp en de mijne zou ze nu dus aangekomen zijn en over haar geboortegewicht maar ik wacht morgen nog even af Ook laat de navelstreng bijna los. Ziet er wel beetje gek uit met wat geelige pus. Heb dus de vk gebeld aangezien ik de deur niet uit mag met d'r en ik toch even wilde weten of het niet ontstoken was. Nou zolang Lynn geen koorts krijgt is er geen ontsteking. Hopelijk valt ie er snel af. Ik vind het maar een gek ding. Ik hoorde dat mensen dat wel is bewaren. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje raar. Wat vinden jullie daarvan ? Maandag komt cb langs voor intake. Iemand daar ervaring mee ? Wat gaan ze allemaal doen dan behalve Lynn wegen ?
Hier ook kort nachtje gehad.. Sliep pas om 3 uur. Zo ff lekker naar bed als de kleine meid slaapt.. @ geboortekaartjes: op die v dochter stond voorop: Hier ben ik dan! Dus we hebben nu dit gedichtje: Hallo, hier ben ik weer, voor mij is dit de tweede keer! Maar nu kondig ik mijn broertje/zusje aan, met een hele mooie naam: We hebben ook een grote zus kaartje, uit dezelfde reeks als haar kaartje was, dus past wel goed zo @ navelstreng: hier wel bewaard nog van dochtertje.. Droogt dan in, ziet er niet zo vies uit hoor Hier nog steeds geen voorweeën o.i.d... Wordt nu wel spannend
@youngmommy ik denk dat je chantal bedoeld Ik ben sinds vannacht wat aan t rommelen. Net even stukje gelopen en kramp is wat erger geworden. Nog niet dat je zegt woow wat een pijn maar wel beetje pijnlijk. Ik hoop eigenlijk vals alarm. Heb liever dat hij nog ff blijft zitten
Chantal je bent echt geen zeikerd hoor! Het is ook niet makkelijk om zo weinig te kunnen, en helemaal door de zwsuiker wordt je zwangerschap er ook niet leuker op! Nog heel eventjes meid, dan ben je van de pijn af en kun je lekker genieten van jullie mannetje! Jabinca, mooie buik hoor! En leuk gedichtje! Hoop dt je voorweeën snel over gaan in echte weeën! Laratje hoe bevalt die yoga? Is het net als gewone yoga of doe je echt dingen die ook met zwangerschap te maken hebben? Kan em eer weinig bij voorstellen haha. Hier gisteravond ook weer voorweeën. Vind t hartstikke spannend, ook al duurt t misschien nog wel 4 weken Het moet sowieso nog een week duren, maar mijn gevoel zegt dat ze nog wel even blijft zitten. Chantal denk ook dat het beter is dat ie nog even blijft zitten hoor. Ze zeggen wel 37+4, maar dat is ook maar op basis van schattingen hè, daarom kan hij best prematuur kwaaltjes hebben als hij nu geboren wordt! Bedankt meiden! Ik voel me vandaag gelukkig een stuk beter. Vooral omdat het bij de tandarts ook helemaal goed was. Wat ben ik opgelucht zeg! Ik dacht een dikke rotte plek op m'n kies te hebben maar het bleek een deukje met wat verkleuring te zijn! En verder zag alles er prima uit, zolang mijn verstandskiezen nog geen pijn doen kunnen ze nog blijven zitten. Dufel hoop ook voor je dat ie nog even op zich laat wachten. Tis hier ook niet heel pijnlijk maar wel net niet meer te negeren Toekie hahaha je bed inpakken dat slaapt vast vreselijk Ik ga over een weekje ook even zo'n matrasje eronder leggen. Hopelijk slaapt het een beetje goed. En wat een leuk gedichtje op jullie kaartje! Wij hebben heel kort 'Twee mooie oogjes kijken ons aan. Wij weten het zeker: wonderen bestaan'. Vond ik wel schattig en hou ook niet van hele teksten op het kaartje. Nou Jabinca en Dame, het is bijna 4 mei! Wat leek dat vorig jaar nog ver weg hè, toen jullie een positieve test in handen hadden!! Zo spannend!! youngmommy, ik moet eerlijk zeggen, ik heb er nooit over nagedacht dat een stuk navelstreng dan nog zo lang aan het buikje blijft zitten, ik dacht dat dat er meteen af ging hahaha. Ik zou het niet bewaren, net als je placenta, waarom zou je? Fijn dat het zo goed met jullie gaat! Wat moet het heerlijk zijn, lekker knuffelen met je kindje. Ik kijk er ook zo erg naar uit, het lijkt nog een eeuwigheid weg! Leo, wat een schattig gedichtje! Leuk om jullie dochtertje er ook zo bij te betrekken Jij bent morgen ook alweer 39 weken, poeh het komt nu echt dichtbij hè!! Zien jullie op tegen de bevalling? Ik was in het begin soms echt bang, dat ik dacht hoe moet dat allemaal, maar nu kijk ik er zo naar uit! Alsof ik op vakantie ga haha. Oké, het kan natuurlijk een vervelende ervaring zijn door bv een spoedkeizersnee/uitscheuren en dergelijke, maar ik wil haar zo graag vasthouden dat ik denk ik superblij zal zijn als ik weeën krijg of m'n vliezen scheuren!
Jullie zijn lief meiden Hihi weet ook dat het beter is hoop alleen dat ik het volhou maarja zal wel moeten. @youngmommy Hihi denk idd je me bedoeld je snap ik goed je dat liever had gehad. Is ook meer gewoon pittig is nu maar hou het wel vol navelstreng bewaren nou nee dankje hahah idd maar raar idee. @lizz Hihi hoop idd dat hij ook nog even blijft zitten hoor. Was gewoon even zat. Slapen helpt dan nergens geen last van maarja vervelende is dat ik steeds moet prikken dus kan overdag sowieso geen 2 uur achter elkaar slapen. Zal straks de diabetesvpk even mailen om te kijken of we dat niet anders kunnen doen. Zodat ik in iedergeval een middag ofzo langer kan slapen. Fijn dat er bij de tandarts niks was pff ben als de dood voor de tandarts haha. Haha ik zie niet op tegen de bevalling kijk er ook naar uit had eerlijk gezegd verwacht dat ik super bang zou zijn. Ben wel wat nerveus maar is meer omdat je niet weet wat je te wachten staat en zo benieuwd hoe hij eruit ziet ik tel ook af hoor weet in iedergeval zeker dat hij er voor de 18de is. Hier zetten ze zelf weddenschappen op over de bevallingsdatum Hihi beste vriendin denk de 5de mijn moeder zegt de 8ste. Doen ze dat bij jullie ook? Net trouwens van mijn beste vriendin cadeaubon gekregen voor prenatal omdat ik haar elke keer injecties geef zo lief
Wat een lief cadeautje Chantal Snap het wel hoor, dat je er dan even doorheen zit. Ik had het gister ook heel erg, maar vandaag gaat het weer beter en mag ze nog lang genoeg blijven zitten haha. Hier ook de 'weddenschappen' over wanneer ze komt haha. M'n man zegt 26 mei (zijn verjaardag), m'n schoonzus denkt 2 juni en m'n moeder dacht geloof ik 28 mei. Ben zo benieuwd!! Ik hoop wel dat ze vóór juni geboren wordt
Hier tot rust aan het komen Hihi wat een dag pff. Benieuwd hoelang het nog gaat duren. Even afwachten morgen de ctg weer en gynaecoloog @lizz Hihi zou wel fijn zijn voor juni. Hier komt hij sowieso in mei of het moet nu ineens heel snel gaan hahah maar dat denk ik niet.
Geen aprilbaby's erbij! Wie o wie wordt de eerste meibaby? Ben benieuwd! @samsoko, haha, ja, geen idee, googlebaby @friese gedichtje: er staat: je bent door God aan ons gegeven Hij schonk ons dit nieuwe leven met zijn hulp zullen we voor je zorgen niet alleen vandaag, maar ook morgen God zal je licht in het duister wezen en tegen je zeggen: je hoort bij mij. @nepnagels: succes ermee samsoko...ik heb het een keer geprobeerd maar vond het een verschrikkelijk gevoel! Ben benieuwd wat je ervan vindt... @toekie en leo: leuke gedichtjes! Ik houd wel van een beetje humor/iets kinderlijks op de kaart. @Jabinca, spannend, nog wat gevoeld? Hier echo gehad bij de gyn, vanwege de groeiecho die aan de kleine kant uitviel vorige week. Bleek een meetfoutje waarschijnlijk, alles is in orde! Vorige keer beentje normaal, hoofdje en buikje klein, nu andersom. Ach, tis ook maar een echo, geen weegschaal. Dus helemaal happy, want mag gewoon weer naar de vk i.p.v. het ziekenhuis. @youngmommy: 5 pond, prima toch? Lijkt me een goed gewicht! Hopelijk is je vk er ook tevreden mee. Navelstreng bewaren? Waarom? Ik zou het niet willen, geen idee wat ik ermee moet. @Dufel: spannend! Hoe is het nu? @Lizz: wat ontzettend fijn dat de tandarts meeviel!! En ben heel blij dat je je weer iets beter voelt. Dikke knuffel!! Spannend, dat je al wat gerommel voelt, ben benieuwd hoe lang je nog moet wachten. @bevalling: nog niet echt angst voor eerlijk gezegd. Het gaat sowieso pijn doen, maar het zal toch ook moeten. Ik denk er maar niet te veel over na, behalve een beetje klinisch over hoe het moet en welke medicatie ik zou willen enzo. En dan zien we wel! Vind het vooral spannend of er geen complicaties optreden. Maar ook daar moet je niet te veel over nadenken. @Chantal: wat lief, dat cadeautje! Al wat in gedachten of bewaar je m? Hopelijk kun je vannacht een beetje rust pakken, je zult het nodig hebben heel binnenkort! Vandaag veeeeel te drukke dag gehad. Vannacht superslecht geslapen, lag de hele tijd wakker om niks. Mannetje was ook superactief, dus daardoor kon ik ook niet in slaap komen. Vanochtend uurtje extra gepakt maar daarna de stad in om de bruiloftoutfit bij elkaar te shoppen. Jurk had ik al, maar moest nog vestje, sieraden, legging, schoenen...pfff...trek dat echt niet meer! Bij de Hema pauze gehouden, en weer door. Maar ja, had ook geen zin om halverwege naar huis te gaan en morgen wéér te moeten. Het is in elk geval wel gelukt, en ben er erg blij mee. ML was er even stil van, omdat ie t zo mooi vond, lief! Morgen bruiloft nummer 1, avondgast, maandag gemeentehuis van bruiloft nummer 2 en daar vrijdag t feest van. Dus kan m'n outfit gelukkig 3x aan, is de moeite niet voor niks geweest Slaap lekker allemaal!
Ff kort want ben gesloopt!! Haha nee geen gekke standjes. Voornamelijk ademhalingstechnieken en oefeningen. Ook oefeningen om je bekkenbodem te ontspannen etc. Vandaag was partnerles en hebben de mannen geleerd welke 'massage' kan helpen bij ontspannen en opvangen van de weeën. Ik kom er altijd extreem relaxed van thuis
Anakoloet nog steeds wel wat krampjes maar minder dan vanmiddag! Gelukkig geen aprilbaby voor mij Ben benieuwd naar je outfit! Lief dat je man er helemaal stil van werd♡ En wat superfijn dat het een meetfoutje was zeg. Lekker weer terug naar de vk!
Anakoloet echt fijn dat de meting deze keer wel gewoon goed was! Geen zorgen meer. Ik ben ook heel benieuwd hoelang het nog allemaal gaat duren. En niet alleen voor mezelf maar ook voor jullie allemaal! Dufel gelukkig zijn de voorweeën weer een beetje afgezakt bij je, wordt toch echt een meibaby'tje hè! Laratje oh zo, volgens mij doen ze zulke dingen bij veel zwangerschapscursussen. Ben heel benieuwd of je er tijdens de bevalling ook echt iets aan hebt! Toch maar weer uit bed gegaan... Begon te denken aan eten en voor ik het wist rommelde m'n maag, nou dan kan ik echt niet meer slapen Dus eerst maar een tosti gemaakt en een glas warme melk. Straks maar weer proberen. We gaan in ieder geval wel een leuk weekend tegemoet. Schoonzus, haar vriend en hun kindje komen een weekendje langs vanwege een race evenement op Spa (circuit in België). De mannen gaan dan lekker een dagje daar naartoe en ik ga met m'n schoonzus en nichtje nog even lekker zwemmen, daar heb ik echt zin in! En morgenvroeg hebben we nog de liggingsecho, ben zo benieuwd, heerlijk om haar nog eventjes te zien! Ik laat het denk ik wel pas zondag weten hoe het ging, want heb denk ik geen tijd voor forum als we visite hebben Fijn weekend alvast meiden (en niet allemaal stiekem gaan bevallen hè hahaha)!! ♥
Bleh, alweer even wakker omdat ik moest plassen en maak me nu druk omdat beeb zo rustig is al de hele dag en nu dus nog. Er komt nu wel wat meer beweging gelukkig dus ik probeer me te ontspannen en weer even te slapen. T is niet dat ik de hele dag niks heb gevoeld, maar van die rustige dagjes tussendoor kan ik toch zo nerveus van worden... Bleh. Morgen reageer ik even op de rest, wilde t even van me af schrijven.