Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @anakoloet nee nog geen idee wat we ervoor gaan halen bewaar hem voor na de bevalling! Fijn dat de echo goed was!

Hier goed geslapen wel in het begin veel maagzuur gehad maar na een rennie kon ik prima slapen :) helaas is meneer nog steeds erg rustig voel hem echt amper heel soms 2 x achter elkaar maar meer niet dus ben blij dat ik steaks weer aan de ctg mag. Maak me anders toch weer druk :(

Fijne dag dames. Benieuwd of er dit weekend baby,s gaan komen :)

2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @lizz ja gelukkig wel! Ben blij dat hij nog even blijft zitten :)
    Klinkt als een heerlijk weekend. Geniet ervan!

@sam idd even rustig liggen en voelen of bijv lekkere warme douche (of in je mooie bad!) wil ook nog wel eens helpen. En anders gewoon ff bellen.

@chantal succes vandaag weer aan de ctg

Vannacht maar 2 keer wakker geweest dus iets beter geslapen. Krampjes zijn zo goed als weg.
    Ben heel blij dat het nu mei is!!

3. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @jabinca: spannend zeg! hopelijk zet het snel wel door.

@youngmommy: mooi dat Lynn lijkt te groeien! Ach je een keer vergissen kan gebeuren hoor.
    ik heb het navelstrengstompje van mn zoontje ook nog, maar weet zelf eigenlijk ook niet waarom en wat ik er mee moet. maar ik dacht ach, weggoiien kan altijd nog.
    CB komt gewoon even kennis maken met jou en vertellen hoe het werkt bij hen en wanneer je allemaal langs moet komen enzo. stelt niet zo veel voor hoor.

@leo: dat is ook leuk van jullie kaartje!

@lizz: he wat een goed nieuws van de tandarts! wat zul je opgelucht zijn!
    kwa bed: dat plastic is nogal zweterig. je hebt steeds het gevoel er aan past te plakken terwijl het onder het hoeslaken ligt, maar verder valt het wel mee hoor. het zit niet in de weg ofzo.
    ik vind jouw tekstje ook leuk hoor.
    goedzo meid, je moet ook niet bang zijn maar vertrouwen op je lichaam. elke vrouw kan dit, dus jij ook! komt helemaal goed ;)
    veel plezier dit weekend.

@chantal: nee bij ons geen weddenschappen.
    wat super lief van je vriendin!
    succes met de ctg.

@anakoloet: oh wat goed dat het een meetfout was. heb je je voor niks druk gemaakt! echo's zijn ook maar schattingen he van het gewicht. klopt soms niks van.
    nou scheelt weer dat je de met veel moeite verkregen outfit zeker 3x aan kan! ;) pffff.... ik snap hoe je je hebt gevoeld. doodvermoeiend he?

@samsoko: zit vast wel goed met je kleintje, maar snap wel dat je er nerveus van wordt. heb je nu weer wat meer beweging? en anders gewoon je vk bellen hoor! daar zijn ze voor.

@dufel: jaaaa ik ben ook blij het mei is!

vandaag mn 37 weken dansje!!! :D de laatste mijlpaal! nu mag het komen, maar liever nog even niet.

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier eindelijk een goede nacht gehad, lekker doorgeslapen.. Topfit.
    Verder nix geen voorweeen of krampjes meer gehad maar 1 ding is zeker.. Deze maand houd ik mijn kleintje vast haha.

5. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Oeeehhh spannend ! mei is begonnen ! wie heeft de 1e mei baby !!! ik ben zo benieuwd !

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @toekie yeahhh ook de 37 weken mijlpaal gehaald!!

@youngmommy ben heel benieuwd hoe Lynn er nu uitziet!

Hier rustig dagje. Lig nu al voor de 2e keer in bed ff te rusten. Vanmorgen was ik zo moe dus lekker uurtje geslapen.
    Vanmiddag een appelcake gebakken want straks komt mn beste vriendin even bijkletsen!
    Fijne avond meiden:)

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    zeker weten jabinca! deze maand komt jouw kleintje in elk geval ;) ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. wat fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad! dat scheelt een hoop. lekker een beetje energie gespaard voor de bevalling.

lekker dufel, ff bijtanken! ik heb ook lekker even 2 uur geslapen vanmiddag. mn zoontje wilde graag een nachtje bij oma slapen, kan ik ook even uitrusten :)

jaaa..... wie zal de 1e meibaby op de wereled zetten???

8. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo Dames!

Ik ben weer bij...wat weer veel terug moeten lezen!

Probeer even weer op iedereen te reageren..als ik iemand vergeet, sorry alvast..
    Mijn hoofd is een zeef op t moment...

@ YoungMommy: fijn dat het met Lynn zo goed gaat! Jammer dat het eten wat moeilijker gaat op t moment..
    Ben ook wel heel benieuwd hoe ze er nu uit ziet!
    Geniet er lekker van met elkaar..
    Hoe is de kraamhulp je bevallen trouwens?

@ Bed: Ik heb van de week ook maar een zeiltje op het matras gelegd, maar daar wel weer een handdoek overheen gelegd.
    Tip van de vk ivm het zweten..

@ Afscheiding: jekkie, had er de hele zwagerschap al last van maar nu wordt het wel erger..

Iemand al het idee/gevoel dat je de slijmprop verloren bent?

@ Anakoloet: Fijn dat het om een meetfoutje ging...is idd geen exacte wetenschap zo'n echo natuurlijk...

@ Lizz: heel fijn weekend dit weekend! Geniet er lekker van!

@ Samsoko, kreeg jij nou acrylnagels?
    Ik heb normaal altijd gelnagels, maar ivm de naderende bevalling mocht ik ze niet meer. Dit omdat ze bij een eventuele ziekenhuisopname je zo'n knijper op je vinger zetten.
    Maar misschien is dat bij elke vk/zhuis ook wel weer anders hoor.

Hier eergisteren weer controle gehad bij de vk. Alles prima..
    Had veel vruchtwater, dus er is bij ons wel kans op een grote Splash als mn vliezen breken..
    Sinds gisteren regelmatig last van harde buiken, sommigen ook wat pijnlijker..
    Slapen is een drama, moet wel 8 x per nacht naar de wc.
    Omdraaien is idd lastig, steun en kreun heel wat af tijdens het omdraaien..
    Heb het ook continu warm...niet normaal...en narig vandaag...kan overal wel om janken, en waarom...geen idee.
    Vriendlief denkt dat het allemaal voortekenen zijn en dat ik dit weekend ga bevallen.
    We gaan het zien!

Volgende controle 7-05

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!
    Succes voor degenen die besluiten om dit weekend te gaan bevallen...:)

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook weer goedgekeurd vandaag.. Verder weinig te melden hihi.. Reageer snel weer uitgebreider! Weekend is weer redelijk druk met visite, maar ze komen allemaal naar ons toe dus dat scheelt ;)

Ben ook benieuwd naar wie de 1e mei-baby krijgt! :D

Volgende controle: 7 mei

10. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha dat zet je leuk Jennechie.. Diegene die besluiten te bevallen hahah, dan besluit ik dat bij deze!
    Fijn om weer wat van je te horen.. Er word idd wel doorgekletst hier, alweer 369 berichten in ons nieuwe topic

11. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @jennechie: nee nog geen slijmprop gevonden. jij wel??
    zweten en hemeurig komt door de hormonen. zou maar zo eens kunnen dat je dit weekend gaat bevallen! succes alvast als je dat van plan bent ;)
    mooi dat de controles goed waren.

@leo: ook fijn weer goede controle.

@jabinca: nou begin maar vast met de weeën dan als je dat hebt besloten! haha ;)

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @jennechie spannend. Zou leuk zijn als je vriend gelijk krijgt. Dan ben je de 1e mei mama uit ons groepje :)

@slijmprop niets gemerkt nog ervan

@leo fijn weer goedgekeurd!

Hier fijne avond met mn beste vriendin gehad♡

13. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja die slijmprop ben ik ook wel benieuwd naar of je dat merkt, denk t niet al kijk ik altijd wel ff in de wc
    Kan ook in deeltjes he of gewoon tijdens bevalling.
    En het kan dan ook nog 2wkn duren hoorde ik.. Hihi vliezen breken is het enige duidelijke waarvan je weet dat t binnen een dag er is.. Een vrouw zit toch maar apart in elkaar...

Gaan jullie ook elke avond liggen in bed zo van: ben benieuwd of t dan deze nacht gaat beginnen. Ik wel hihi
    Heb trouwens nog ff een heel stuk in het bos gewandeld met manlief en hond, hondje (mops) was vermoeider dan mij.. En ook nu voel ik zelfs me heupen amper, had wel heupband om ma dit hoefde ik paar maand geleden niet te proberen, dan moest ik op de blaren zitten. Nu hopen dat t iets helpt daaronder haha

14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hier ook een fijn avondje gehad! Mooie vooruitzichten, vertel er morgen op FB meer over ivm openbaar forum...

Jennechie idd acryl, als model voor m'n schoonzusje. Niks over nagels gehoord hier, geen idee. Zal het eens navragen woensdag. Dan moeten ze er weer af geweekt. Ik heb ze overigens al flink kort gevijld, ben echt geen vrouw voor lange nagels hahaha.

Spannend, ben ook benieuwd wie de eerste mama in mei wordt! Dame, Jabinca of Jennechie? Leuk leuk!

Hier ook nog niks gemerkt van de slijmprop. Wel van n ongeduldige man. Die claimt straks de baby minstens 9 maanden omdat ik m nu al 9 maanden bij me heb gehad. Hihi t is een schat toch ook, geniet echt van m'n betrokken-bijna-papa-man.

15. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @slijmprop dat merk je niet echt gewoon kwestie van in de wc kijken. Ik verlies al weken deeltjes en afgelopen week twee x grote stukken.

@afscheiding hier ineens echt veel afscheiding bah haha maar hoort erbij.

@in bed hahah ik ga elke avond mijn bed in met de gedachte moet het hahah slaap zo slecht en draaien doet z'n pijn maarja heb mijn rust hard genoeg nodig nu :)

Hier ook een ongeduldige man haha.

Vandaag poetsdagje even bovenboel poetsen Hihi nesteldrang neemt nu toe maar gelukkig helpt manlief mee:) vanavond nog even naar mijn ouders zal waarschijnlijk de laatste x zijn zonder de kleine :)

Gelukkig voel ik meneer hier weer wat meer. Vind het wel super spannend worden nu kan elk moment komen en anders hoor ik donderdag een datum :) droomde vannacht over hem Hihi benieuwd of hij er ook echt zo uitziet.

Jullie plannen dit weekend? Manlief heeft hier trouwens lang weekend tm dinsdag vrij heerlijk :)

16. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alles gelezen, maar ik reageer vanwege tijd alleen even op Samsoko: ik heb inderdaad in het zkh gehoord dat je 1 vingernagel schoon moet hebben van nagellak/gelnagel/acrylnagel. Als je medicatie krijgt kunnen ze adhv de kleur van je nagel de doorbloeding in de gaten houden (dat was de reden geloof ik....). Al denk ik dat ze in het zkh ook wel een nagel schoon kunnen maken indien nodig.

17. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    @jennechie, ja de kraamhulp is echt prima bevallen, het was een mevrouw rond de 45 en ze legde zoveel uit ! Vond het echt heel fijn ! Ondanks dat ik al veel weet van kinderen omdat ik er mee werk... Is dit toch wel heel anders ineens :)

@slijmprop, ik verloor mijn slijmprop pas in het ziekenhuis toen ik dus al weeën had. Sorry voor de to much info maar hij zat ineens op m'n wc papiertje... Vervolgens liep ik de kamer weer in met heel droog de opmerking : "volgens mij ben ik m'n slijmprop verloren" m'n vriend en de verpleegkundige konden er wel om lachen :)

@nagels, ik heb in het ziekenhuis zoon ding op m'n vinger gehad voor m'n hartslag ofzo, en dan mag je inderdaad niks op je nagels hebben anders werkt hij niet meer.
    Maar ik heb wel meer dingen op me geplakt gehad. Ook op m'n bovenbeen onder m'n lies. Was ook voor m'n hartslag. De plakrand heb ik er met nagellakremover af moeten halen -_-

Ik vraag me trouwens nu pas af of er hier ook mensen zijn uit de provincie Utrecht ? Want dan is er dus kans dat die gene ook bevalt waar ik bevallen ben :)

En voor de verzoekjes. En fotootje van Lynn :). Zoals je ziet is haar shirt nog steeds te groot en dit is al maat 44 haha ! Mijn kleine mini is ze :)
    Ohja haha niet om iemand jaloers te maken maar ik zit alweer in m'n oude spijkerbroek... Had nooit verwacht dat ik die zo snel alweer aan kon hebben ! Heb wel buikje eraan over gehouden hoor :) dus dat wordt sporten als dat weer mag haha

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,1 KB
      Weergaven:
      8
  18. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Zoo.. Heb weer heel wat terug moeten lezen... Heb eerlijk gezegd niet zo veel zin om overal op te reageren..

Zag voorbij komen dat controles weer goed waren en goed in gedaald waren allemaal.. Volgens mij ben ik ook de enige die de baby nog niet is ingedaald,, of wel?

Youngmommy. Mooi meisie he!!

Slijmprop.. Grappig. Ik kijk ook altijd sinds 25 weken eigenlijk na het plassen ff in de wc... Weet niet waar ik naar op zoek ben.. Maar ik kijk altijd na, haha nou wel afwachten of ik wat opmerk.. Wie weet verlies je het wel in deeltjes idd!

Hopelijk mag ik de eerste zijn die bevalt! Hihi.

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @youngmommy aaaah wat een plaatje zeg!! Prachtig meisje!

@dame van mij mag je ;)

Ik ga weer even uurtje slapen :)

20. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @jabinca: nee dat denk ik nog niet elke avond, maar ik ben ook net 37 weken. ik denk dat het nog wel eventjes duurt bij mij.
    maar ik vind het voor jou en dame84 nu toch wel erg spannend worden hoor! rommelt het nog niet bij jullie?
    oh zo'n stuk wandelen kan ik echt niet meer. als ik de hond een klein rondje uit laat heb ik gelijk harde buiken en loop ik zo te hijgen haha.

@samsoko: haha wat mooi dat je zo van je man geniet! ;)

@chantal: dat hoeft niet hoor. bij mn zoontje stond ik onder de douche en toen verloor ik de slijmprop in 1x in z'n geheel. dat merkte ik toch echt wel. toen duurde het nog 2 dagen en toen begon de bevalling. maar dit kan bij elke zwangerschap anders gaan.

@youngmommy: ah wat een mooi meisje! wow jemig echt waar? ik kon mn oude broeken na mn 1e pas na een half jaar ofzo weer aan! knap zeg!

@dame: van mij mag jij de 1e wel zijn hoor ;) ben benieuwd

Deel Deze Pagina