Grr typ ik heel verhaal alles weg Maar goed begin ik maar opnieuw. Ik dacht goh zal is kijken nu ik toch wakker ben of er inmiddels al iemand aan het bevallen is. Word ik naar mijn gevoel aangevallen ( niet door iedereen ) op iets wat heel anders is bedoeld dan jullie het opvatten.( denk ik) Zoals Elske eigenlijk al zegt denk dat dingen heel anders over kunnen komen als je het typt. En ik probeer zeker niet een wedstrijdje te maken van wie het het zwaarste heeft zou niet weten wat daar de lol van is. Iedere zw schap is anders en iedereen ervaart het anders. Heel eerlijk gezegd voelde ik dit gisteren al aankomen dat dit ging gebeuren. Twijfel ook of ik nog wel wil blijven. Het is niet prettig gevoel te krijgen dat mensen je niet mogen en zeker niet als dat dan niet aangegeven word! Hormonen zijn natuurlijk nu ook sterker dan normaal en Miss reageer je daardoor wat anders.Miss reageer ik wel wat negatiever zou kunnen ik heb dat zelf niet door sorry dan daarvoor! Afgelopen week bracht ook een hoop spanning met zich mee. Maar goed ik droog me tranen en terug de positiviteit in. Belangrijkste is dat we genieten van de laatste dagen weken dat we onze kleintjes in onze buik hebben. Nog even genieten van de schopjes , de trapje, gedraai in je buik. @dame84 yeah 40 weken spannend ben benieuwd vandaag. Succes bij de vk! @samsoko leuk z'n babyshower en zeker als het echt een verrassing is. word helemaal blij van jou laaste post Hihi je klinkt zo happy. Dat met die foto's lijkt me echt super grappig. Benieuwd of je het dan ook echt kunt zien wie wie is? En super dat manlief dat voor je geheim heeft kunnen houden zo leuk z'n verrassing @jabinca yeah 40 weken! Spannend succes vandaag! @lizz zwemmen lijkt mij idd nu ook pittig. Wel leuk zo met je nichtje wat mooi dat je de ademhaling zo goed kon zien en het gezichtje @weekend hier weinig gedaan gepoetst samen met manlief, manlief is beetje ziekjes griep lekker nu hij nog twee dagen vrij. In de middag doe ik nu lekker slapen 2 uurtjes heerlijk! Hoop dat iedereen lekker slaapt nu! En als jullie liever hebben dat ik wegga dan hoor ik het wel?
Samsoko wat leuk een babysower! Ik zag de foto al op Facebook voorbijkomen Ben je een beetje bekomen van al de drukte? Ik was kapot na die middag haha. Klagen van afgelopen dagen ben het hier wel mee eens, maar vond het niet als een 'wedstrijdje' overkomen. Vind het goed dat het even aangekaart is zodat iedereen er weer alert op is. Hoop wel dat we met z'n allen nog leuk kunnen kletsen, ook al zal het soms in een mindere mate zijn ivm geen puf of andere reden Afgelopen weekend erg rustig aan gedaan. Afgelopen zaterdag heerlijk uit eten geweest en gister gewoon helemaal niks. Samsoko wordt helemaal blij van je post van 00.30 Je komt echt super enthousiast over Lizz wat ontzettend fijn dat je een fijn weekend hebt gehad. Heb geen ervaring met zwemmen tijdens de zwangerschap, wel gewild maar niet van gekomen haha. Nu komende dagen lekker bijkomen?? Chantal het was absoluut niet aanvallend bedoeld naar jouw toe, maar kan wel begrijpen dat dit zo voelt. Hoop niet dat je weggaat uit ons groepje we leren mekaar nu zo goed kennen, ook mede dankzij de facebookgroep, en vind het ontzettend fijn om zo nu en dan mijn hart te kunnen luchten met de positieve maar ook de mindere kanten van de zwangerschap. Hoop dat je je nu weer een beetje beterder voelt? Hier strakjes weer controle bij de verloskundige, ben benieuwd wat ze zeggen en of ze ook inwendig gaan onderzoeken, kijken of het vorderingen heeft gemaakt. Dame84 hoelaat moet jij naar de verloskundige?? Hoop dat de strippoging werkt! Gun het je zo!!
Ik heb 12:30 afspraak dus heb nog lekker de heledag dat het in zn werk kan komen in mijn lichaam! Binnen 24 uur zal het gebeuren! Of niet... Haha. Ik laat het jullie weten meiden!
Zo, ik heb wat gemist geloof ik Wat stond er in dat berichtje van Sparky dat weggehaald is? Ik moet zeggen dat ik het niet echt zo heb ervaren van negativiteit in het topic hoor.. Het is toch juist fijn om over je kwaaltjes te spuien, maar ik heb voornamelijk berichten gezien over of iemand al voorweeën heeft of niet en of er al iemand is bevallen.. Maar misschien lees ik er ook overheen of vat het niet zo op, weet niet.. Ik vond de sfeer in ieder geval prima, ik weet wel dat je zo die laatste weken wat meer in je eigen bubbeltje zit, en daarom wat minder uitgebreid op het forum schrijft, tenminste, dat is bij mij zo.. Het besloten clubje vind ik in ieder geval een goed idee voor de mensen zonder FB, kunnen we daar ook foto's op zetten
Leo85 is bij mij ook zo dat ik minder actief ben op het forum, lees vaak wel altijd alles maar geen zin of de puf om overa op de reageren en kan me voorstellen dat dit niet altiid fijn wordt opgevat door anderen als er niet in wordt gegaan op je bericht Hier weer helemaal goed gekeurd door de verloskundige. Inderdaad behoorlijk last van voorweeen zoals ik zelf al vermoedde. Moest lekker rustig aan doen en leuke dingen gaan doen. 11 mei controle verloskundige
Lieve dames wat een berichtjes lees ik! Goed dat de dames hun hart gelucht hebben, nu kunnen we allemaal even naar ons zelf kijken of we ons aangesproken voelen of niet en zo nodig wat meer positiviteit terug brengen. Persoonlijk was het mij niet echt opgevallen maar was de laatste tijd ook wat minder aanwezig, miss dat ik het daardoor gemist heb. Laten we de laatste weken nog gezellig met elkaar door kletsen en natuurlijk mag iedereen af en toe klagen maar met mate Dame en jabinca, spannend voor jullie nu de 40 weken begint ben heel benieuwd wie het eerste zal zijn. Youngmommy: wat een mooie foto zeg en wat fijn om te lezen dat je zo heerlijk geniet! Ben stiekem heel jaloers dat je het al achter de rug hebt en lekker kan genieten Anekloet en samsoko, zag dat jullie beiden goed verrast zijn door de babyshower. Zag er heel gezellig uit, hadden jullie een vermoeden of was het een totale verrassing? Gister hier de 38 weken dansje gedaan of nou dansen ging even niet meer haha heb een ontstoken haarzakje/klier in mijn lies en die doet zoo pijn dat lopen echt pijnlijk is. Hij staat nu op spanning dus hopelijk zakt het snel weg want ga nu niet even lekker met mijn benen wijd liggen te bevallen haha dus ik hoop juist dat de mijne nog even blijft zitten!!
Elske, fijn dat alles goed was spannend dat je al voorweeen hebt! Begint nu wel heel echt te worden allemaal !
Wauw dame en jabinca vandaag uitgeteld! top meiden. en hoe lang laten jullie ons nog in spanning??? @lara en dufel: haha zo jullie gooien ff lekker alles eruit! maar dat mag hoor, ik begrijp het wel. laten we het proberen gezellig te houden al ervaar ik het niet echt negatief her hoor. maar ik weet niet of chantal het forum hier bedoelde. ik denk dat ze het meer over de mensen bij haar in het ziekenhuis had, of heb ik dat mis?? en moet ik me ook aangesproken voelen? want volgens mij klaag ik niet zo veel over mezelf. (alleen over het slechte slapen misschien) ik heb namelijk ook niet zo veel te klagen. en ik wil ook zeker niet negatief zijn. ik geniet volop van mn zangerschap, maar je moet toch wel kunnen zeggen waar ja last van hebt, anders heeft een forum geen nut vind ik. ja nieuwe mensen NU NOG vind ik ook wel irrtitant en dat is helemaal niet persoonlijk bedoeld. @lizz: whaha een dikkig gezichtje? klinkt heel schattig! @samsoko: wat een leuk idee van die babyquiz! die ga ik onthouden wat lief ook van je oma. die snap ik ook niet hoor, at volle maan met bavallen te maken heeft. geen idee. haha jij was wel echt hyper he gisteravond? hoe lang duurde het voor je in slaap viel? @chantal: van mij hoef je absoluut niet weg hoor! ik denk ook dat jouw bericht net even de druppel was hier. laten we het gewoon weer gezellig maken hier @dame: succes vandaag! ff vraagje, dat helpt niet altijd toch dat strippen of wel? @elske: mooi zo dat je weer goedgekeird bent. spannend he die voorweeën? wanneer zou het doorzetten?
@mommy: hihi ja dat zou wel een beetje lullig zijn he als je bavlling juist nu begint met zo'n bult in je lies! auw. maar is vast snel weer over.
Zo! Ben om 2 uur ongeveer in slaap gevallen en om 9 uur wakker. Toch best goed geslapen gelukkig Chantal, ik hoop wel dat je blijft meekletsen hoor! We kennen elkaar inmiddels al zo goed en ik heb al vaker gezegd, je mag altijd je hart luchten hier! We zijn ook gewoon allemaal andere mensen; niet iedereen is even positief of negatief en je wordt ook gevormd door je ervaringen. Er zijn gelukkig meer die het ook niet zo als een wedstrijdje ofzo hebben ervaren dus denk dat we nu gewoon weer verder kunnen toch? Mommy, dat had ik vorige week ook!! Echt een gigantische bult, precies in m'n lies waar m'n onderbroek zo lekker langs schuurt. Pff, hij is wel wat afgezakt en doet geen pijn meer maar er zit nog steeds een bult. Elske, stom eigenlijk hè die voorweeën, het zegt zo weinig. Als je daar nou aan af kon leiden 'het begint al bijna', maar dat hoeft niet. Hoop dat je er daarom wel van kunt genieten hoor! De vk zei dat je leuke dingen moet gaan doen? Heb je daar de puf nog wel voor? Hier zei ze dat ik juist lekker rustig aan moet doen en meer uit handen moet geven.. Toekie, nee volgens mij hoeft strippen niet te helpen indd. Mijn schoonzus is 3x gestript maar daar heeft t helemaal niks gedaan, uiteindelijk ingeleid. Vind overigens niet dat je veel klaagt hoor, dus voel je niet aangesproken. ^^, Hebben jullie trouwens ook dat je borsten zo veranderd zijn? Ze zijn niet echt veel gegroeid ofzo, maar m'n tepels zijn zo groot en donker geworden. Ik vond ze al zo lelijk maar nu helemaal, haha! Gelukkig hoor ik m'n man niet klagen...
Zo, ik ontwaak ook even uit m'n winterslaap hoor (gruwelijk veel geslapen dit weekend) en lees dit allemaal. Ik denk dat het op zich wel logisch is als je het forum gebruikt om van je af te praten. Ik merk zelf dat ik het gevoel heb me in mijn omgeving groot te moeten houden en stoer te moeten zijn. Als je dan ergens een uitlaadklep hebt, kan het alleen wel ontaarden natuurlijk - en ik denk dat dat is wat Lara en Dufel bedoelen. We hebben het inderdaad allemaal pittig - in een van de mooiste fases van ons leven en dat klinkt zo dubbel als het is. Maar ik denk ook dat sommigen het wel echt zwaarder hebben dan anderen en die moeten ook de ruimte krijgen, lijkt mij. Zo, de rest volgt later. Even mijn aapjes aandacht geven.
Voor de dames met kids (zonder mag ook ).. We zitten hier met een klein probleempje, misschien dat iemand van jullie nog tips heeft? http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/573451-weinig-drinken-tuitbeker-bijna-2-jaar.html
Is het toeval of hoort dit er misschien bij, ik had namelijk afgelopen week ook een ontstoken haarzakje in me lies. Hy is nu niet meer pijnlijk gelukkig maar gaat maar langzaam weg. Ik heb om 14:45 afspraak bij de verloskundige.. Zullen zien. Het inslapen is bij mij ook een probleem maar daarentegen slaap ik wel weer heel makkelijk uit. Wat leuk dat er onverwachts nog wat babyshowers zijn geweest, zo leuk he die spelletjes en kadootjes..
Ben blij te horen dat bij jullie de pijn is weggezakt, hopelijk word het hier ook snel minder. Misschien dat het inderdaad door de hormonen opgewekt word, heb geen idee. Denk dat het bij mij komt omdat ik te vaak scheer en te snel en mijn onderbroeken zitten ook allemaal wat strakker nu ik plus 18 kilo ben. Woensdag moet ik naar de vk hopelijk is het dan wat minder pijnlijk. Lizz: mijn borsten zijn ook veranderd en helaas niet mooier geworden. Maar volgens mij trekt dat donkere wel weer weg, maar denk dat ze verder niet meer zo worden als eerst helaas haha Succes bij de vk straks jabinca! Leo: sorry heb geen tips voor je of ervaring ermee!
Chantal: tuurlijk hoef je niet weg. Niemand hoeft weg. Voor mij was het gewoon even de druppel. Net wat Mommy ook zegt: iedereen kan voor zichzelf de balans opmaken of je erg negatief of niet bent. Ik zou het gewoon fijn vinden als we proberen er nog gezellige weken van te maken. En steeds dezelfde klachten herhalen heeft in mijn ogen geen zin. Ik kan jullie ook dagelijks uitgebreid vertellen over het spugen en alles wat daarbij komt kijken. Want ja. Vanaf week 6 ben ik al dagelijks aan t spugen. De eenzaamheid, niets kunnen, niet alleen douchen enz enz dus nee ook mijn zwangerschap is geen roze (blauwe) wolk. En ik moet gewoon wachten tot de bevalling begint en wordt niet ingeleid. Maar heeft het zin om hier dagelijks over te praten/klagen? Nee voor mij niet. Het veranderd namelijk niets aan mijn situatie en ik zal het ermee moeten doen. Zelf ben ik er dan voor om positieve dingen extra te benadrukken en daarvan te genieten. Dat is wat ik bedoel. Nu ben ik er verder klaar mee en is voor mij dit afgesloten. Het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen. Ik hoop dat we nog lang met elkaar kunnen kletsen. Ik hou van eerlijkheid ipv opkroppen. @sam leuk een babyshower! Werd helemaal blij van je berichtje @lizz fijn zo'n weekend. En ik deel je mening over zwemmen. Man man wat was ik moe erna. Heb ook gezegd dat dat de laatste keer was haha Verder ben ik het even kwijt. Ook ik zit in mn eigen bubbel de laatste dagen
Ik sluit me aan bij Dufel. Voor mij was het dat continu hetzelfde herhaald wordt en dat de overhand in de berichten en de sfeer nam. En dan een nieuweling die eventjes komt binnendroppen terwijl we op het punt van bevallen staan en al 7-8 maanden alles delen. En dan ook de manier waarop... Maargoed, voor mij is het nu klaar, ik ben het kwijt. Ik ben er liever open en eerlijk over. Ik stoorde me eraan en heb het al eens eerder gemeld. Sam, wat leuk die babyshower! Zag er leuk uit op fb!
Jabibca en dame, 40 week! Wat ontzettend spannend... Benieuwd hoe jullie afspraken bij de VK zijn vandaag.. En hopelijk heel snel de eerste mei baby❤️... Samsoko, leuk nog de babyshower! Foto's zagen er gezellig uit! Lizz, fijn dat je weekend leuk was.. Alleen dat 'puinruimen' na de visite he... Haha... Merk wel aan mezelf dat ik me meer ga ergeren aan rommeltjes en stofjes in huis...alleen al de rommel die de katten mee naar binnen nemen..😣.. Zullen de horrormonen wel zijn.. Morgen nog plannen dames? Hier wordt een bevrijdingsfestival georganiseerd.. Muziek, gezelligheid etc... Weet nog niet of ik heen ga, is altijd wel druk.. Maar even zien! Hopelijk blijft t droog, ook zo sneu voor al die kinders op de versierde wagens en optochten.. Ik hou de pagina meerdere keren per dag in de gaten, ben zo benieuwd wanneer het eerste nieuws gepost wordt! Liefs!
Hier morgen geen speciale plannen. Vriend moet helaas gewoon werken. Sochtends komt mn schoonmoeder even op visite. Verder niets. Vandaag was mn moeder hier. Heeft heel lief de badkamer/wc gepoetst Qua poetsen is het alleen bijhouden. Alles is van binnen/buiten gepoetst. Vind bijhouden ook al een hoop werk voornamelijk door onze 2 katten. Ik irriteer me er ook snel aan. Was ook nog met mn moeder bij de babydump en prenatal geweest en heb nog schattig pakje gehad voor hem♡
@lizz: gelukkig, dankje haha ja dat hoort er bij dat je borsten veranderen. die donkere kleur wordt wel weer normaal hoor, maar bij mij zijn ze na de 1e zwangerschap nooit meer geworden zoals ze waren. ach zo lang je man niet klaagt is het goed toch? hihi. dufel en lara: jullie hebben gelijk hoor. je kunt maar beter zeggen waar je je aan irriteert dan alles opkroppen en je blijven ergeren. ik denk dat het nu wel uit de lucht is gaan we lekker positief weer verder. op naar onze bevallingen!! nog steeds geen meibaby geboren hier?? @jennechie: hier is niks bijzonders morgen. we gaan morgen even plantjes kijken bij een tuincentrum, die is morgen open en nog even met ons zoontje naar een speelhal. @dame: hoe was de afpsraak en hoe is het nu? al gerommel? @dufel: lief van je moeder! zo schattig he die babypakjes
@elske91 kwam ook niet van jou kant hoor! En voel me prima nu weer. Fijn dat de controle goed was! Dan idd maar rustig aan doen meid. @toekie1985 haha bedoelde idd niet jullie meer in het algemeen mensen om je heen enzo. En mee eens trouwens hoor mensen nu er nog bij si ook niet echt een goed idee. Ik vind ook wel dat je idd alles moet kunnen bespreken anders heeft het geen zin. @lizz fijn dat je goed hebt geslapen! Mee eens iedereen is anders Hihi Miss trek ik wat meer naar het negatieve maar komt idd ook door wat je meemaakt vormt je! Borsten zijn niet echt anders idd wel,donkere tepels en verlies af en toe een druppel. Gelukkig niet gegroeid haha heb al cup e dus dat scheelt @laratje en dufel ik vond niet echt dat ik overdreven erover bezig was maar ik zal er nu verder gewoon niks meer over zeggen want geeft me nu geen fijn gevoel meer eerlijk gezegd. Hoop dat we gewoon gezellig verder kunnen kletsen. @planenn hier geen plannen morgen. Ik ben echt doodmoe jullie ook kan hele dag slapen. En manlief is vrij en is weer eens ziek haha altijd zo. Morgen even de gordijnen ophalen bij mijn moeder voor de babykamer die heeft ze korter moeten maken dan is het helemaal af. @dufel wat lief dat je moeder komt poetsen ! Haha van de katten herken ik verschrikkelijk! Maar zullen de hormonen wel zijn. Ik heb z'n druk op mijn heup en schaambot en een beetje raar gevoel van onder :s kan niet echt beschrijven. Vraag donderdag even aan de gyn of hij wil kijken.