Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Ff berichtje van vanmiddag!

Ons kindje is nog steeds niet ingedaald 😮 en het strippen lukte ook niet.. Hij ligt te ver weg ze kwam er niet eens bij.. Dus donderdag komt vk bij mij en gaan we nog een keer strippen. En als het dan nog niet gelukt is gaan we vrijdag afspraak maken voor de gynaecoloog. Dus kan nog een week duren als hij zich zelfniet eerder aan meld ..😳

Zal proberen vanavond ff wat te reageren op dames.

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier ook op controle geweest, bloeddruk was weer mooi laag. Had net een harde buik toen ik ging liggwn en verloskundige vond deze wel erg lang aanhouden. Dit is eigelijk de hele dag al zo. Ook sinds een week rugpijn en vandaag veel erger met vlagen dan van de week. Gelukkig heeft ze ook ff gevoeld. Geen ontsluiting maar begint wel te verstrijken... Al met al hoop ik nu dus dat er wat gaande is en dat het toch wel gauw doorzet...

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dame, wat jammer dat ze er uberhaupt niet bij kon...

4. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    #444 Laari26, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    @Leo, heb je al geprobeerd om je dochtertje uit een rietjes beker te laten drinken? bij mij op t werk hadden wij ook verschillende kindjes op de groep die het vertikte om uit een tuitbeker te drinken en die dronken uit een rietjes beker wel !
    of misschien haar in een winkel een tuitbeker uit laten zoeken, dan is ze "trots" op haar eigen beker.
    ik zou zeggen vol blijven houden maar ik weet ook dat drinken erg belangrijk is en je wilt ook niet dat ze helemaal niet drinken.
    ik hoop dat je via het forum nog meer tips krijgt :)

@Bevrijdingsdag, ik heb opzich geen plannen, ik wil eigenlijk heel graag gewoon even naar het centrum hier en dan bijvoorbeeld even op een terrasje zitten en dan hopelijk bekende tegen komen dat ik kan pronken met m'n kleine meisje hihi ! maar heb gezien dat het weer hier in t midden van t land slecht wordt :(

@Dufel, wat fijn zo'n moeder, scheelt je weer wat werk :)

@Dame, he, wat balen dat het strippen niet gelukt is ! hopelijk donderdag meer geluk. Ik ga voor je duimen :)

@klagen, ik heb wel wat voorbij zien komen van klagen maar ik stoor me daar niet zo aan, lekker even je hart luchten kan soms echt heel erg schelen en dat is op een forum nou net even makkelijker dan tegen de mensen om je heen.
    iedereen heeft het zwaar op dit moment dat begrijp ik erg goed (ondanks dat ik nu nergens meer last van heb, (alleen gebroken nachten en lekkende borsten... zal wel zijn omdat ik gestopt ben met de bv))

@jabinca, spannend ! dan is er toch echt iets gaande, bij mij begon het ook met harde buiken op zaterdag en op zondag middag had ik ontsluiting dus hopelijk schiet t op voor je :)

ik zit momenteel op tv de oma van mijn vriend te bekijken ! haha, ze is op de rtv utrecht zender, zij heeft ooit in de oorlog een mutsje van een parachutist die in een boom dood hing meegenomen en 60 jaar bewaard ongeveer, dat mutsje is nu terug bij de enige familie van die jongen (2nichtjes) en die nichtjes zijn nu hier om haar persoonlijk te bedanken.
    het is een veel langer verhaal maar dat zal ik jullie besparen hihi :)

het consultatiebureau is net geweest en Lynn is helemaal goedgekeurd :D
    momenteel weegt ze 2700 gram ze is dus flink aangekomen aangezien ze nog maar 2340 woog toen we thuis kwamen :)
    ze drinkt nu flesjes van ongeveer 80cc en dat is eigenlijk al meer dan dat ze voor haar gewicht moet drinken, ze is dus goed aan het groeien !
    Ohja en ze heeft spruw. Dat bleek ze donderdag op vrijdag nacht al te hebben maar m'n vriend dacht dat het melk was van de nacht flessen. Ik heb vrijdag de dokter gebeld en heb spul gekregen. Nu is het bijna helemaal weg en drinkt ze weer een stukje beter :)

ik vind dat het nu toch wel tijd wordt dat de 1e mei baby geboren gaat worden hoor ! ik voel me eenzaam hier als enige die al bevallen is (grapje :))
    vinden jullie het eigenlijk wel interessant als ik nog mee praat hier? want ik ben natuurlijk "officieel" geen mei mama en ik weet niet eens of het jullie wel interessant vinden hoe het met Lynn gaat.

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @dame spannend hoor!!

@jabinca bij jou ook echt wel aan t rommelen dus

@youngmommy jeeeeetje wat is Lynn goed gegroeid!!! Echt super :)
    Ik vind het juist leuk als je blijft meeschrijven. Nu ben je nog beetje "eenzaam" maar straks zijn al onze kindjes geboren

6. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo een hele conversatie waar ik voor mijn gevoel nu een beetje laat op reageer, dus ik probeer het kort te houden en ben hoop ik de laatste hahaha. Ik heb zelf gelukkig de negatieve sfeer niet gevoeld in dit forum. Wat ik wel vind is dat nieuwe mensen soms niet gastvrij ontvangen worden. Zelf vond ik het heel fijn dat ik met ongeveer 20 weken zwangerschap hier heel warm ontvangen werd, maar daarna heb ik toch een paar keer gemerkt dat nieuwe mensen soms minder gastvrij ontvangen werden. Van de ene kant begrijp ik dat, omdat er mensen zijn geweest die na 1/2 berichten niets meer van zich lieten horen of direct met een ego bericht binnen kwamen, maar van de andere kant vind ik dat jammer. In dit geval vroeg Sparky of ze mee mocht kletsen, een paar mensen zeiden dat dat ok is en vroegen of ze iets over zichzelf wilde vertellen en dat deed ze, waar Chantalcindy vervolgens op reageerde. En toen werd voor Sparky de deur dicht gedaan, tenminste zo leek het. Ik heb de mening dat iedereen, wanneer dan ook, welkom is als je jezelf even voorstelt (want dat is zo ie zo beleefd :) ). Dit was mijn gedachte over de hele conversatie die ik alleen even deel, ik verwacht er verder geen reacties op hoor. Laten we lekker verder kletsen over alle zwangerschapsperikelen die bijzonder, leuk en soms ook pittig zijn. Want voor je het weet gaat het hier niet meer over zwangerschapsperikelen maar over ouderschapsperikelen en dan zul je zien dat we de oude onderwerpen gewoon gaan missen hahaha!

youngmommy: ik vind het leuk om te lezen hoe het met Lynn gaat! Fijn dat ze zo goed gegroeid is en wat had je laatst een schattige foto geplaatst!

Lizz: Fijn dat je een heerlijk weekend heb gehad! Wel apart dat je je net zo zwaar in het water voelt als uit het water! Natuurkundig gezien zou je je lichter moeten voelen namelijk... Zelf voelde ik me wel lichter in het zwembad, ik vond het heerlijk!
    Wat betreft donkere tepels: tja die horen er nu eenmaal bij, zo kan je baby ze beter zien en vinden. Een soort van 'rode vlag' die de boodschap geeft: 'hier is de melk!' hahaha.

Samsoko: Wat leuk als de babyshower zo'n grote verrassing voor je is! Maakt het allemaal nog net een tikkie leuker! Volgens mij ben ik nu echt de enige die geen babyshower heeft gehad, snik :(. Hahaha nee hoor maakt me niet uit, als mijn vrienden en familie maar komen als de kleine meid er is! Daarnaast hadden wij zelf op 1 januari een boy/girl-nieuwjaarsborrel georganiseerd om voor onszelf en iedereen het geslacht bekend te maken dmv een taart en toen was iedereen er (life of per telefoon/facetime), dat was een heel speciaal moment waar ik nog blij van word als ik er aan terug denk :).

Dame en Jabinca: 40-weken!!!! spannend!!!! Maar toch hoop ik voor jullie dat ze niet vandaag komen, sorry maar 4 mei is niet zo'n hele vrolijke dag... Kunnen ze beter morgen komen. Al is het inderdaad volle maan vanavond en het schijnt dat op volle maan of als het stormt er gemiddeld meer baby's geboren worden. Maar goed ik geloof nooit zo in dat soort verhalen. Ik hoop dat jullie jullie kleintje snel in jullie armen mogen houden, want het wordt nu wel tijd voor de 1e mei-baby hoor!

Afgelopen weekend was druk, maar ook wel leuk. Zaterdag het nieuwe huis van een vriendin gezien en mijn man bleef daar om te helpen klussen. Normaal zou ik ook lekker helpen, maar nu is dat niet meer zo'n goed plan, dus ging ik lekker lunchen op een terras met een andere vriendin en een stukje door een bos wandelen. Dat was zeker niet verkeerd. 's Avonds even op bezoek bij mijn schoonvader en andere schoonfamilie en op zondag op bezoek bij mijn oma. Bij mijn oma hadden we een stukje DVD gekeken met oude film van onder andere haar bruiloft van 1949. Erg bijzonder om dat met haar te bekijken! Ze vond het zelf ook erg leuk om terug te zien, vooral omdat ze dingen van vroeger nog goed weet. Verder wordt haar geheugen steeds slechter en weet ze niet meer wanneer het middag/avond is. Toen we weg gingen konden we haar wel mooi zeggen dat we de volgende keer met de baby op bezoek komen, dat is toch wel een leuk idee vind ik :).

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @dame: ah dat viel je vast wel even tegen of niet? dan zal jullie mannetje het nog wel lekker naar zijn hebben daar binnen haha. hopelijk donderdag meer succes.

@jabinca: jammer dat je nog geen ontsluiting hebt, maar er gebeurt dus nu wel iets ;) spannend.

@youngmommy: die lekkende borsten komt niet per see omdat je gestopt bent met de borstvoeding hoor. zolang ik mijn zoontje borstvoeding gaf had ik 's nachts ook last van lekkende borsten. (ik had soms mn halve pyama nat!) sterker nog, ik heb er nu al last van! hihi. zakt vanzelf wel weer af hoor, maar kan wel even duren.
    klinkt als een leuk verhaal van de oma van je vriend.
    zeg, maar doe niet zo gek! natuurlijk vinden wij het wel interessant hoe het met Lynn gaat en met jou! Super dat ze nu zo goed groeit!
    En ik vind het ook lang duren horen, dat wachten op de 1e meibaby ;) en je kletst toch al veel langer mee, dus waarom zou je nu ineens weg moeten?

@lienj: nee hoor, je bent niet de enige. ik heb ook geen babyshower gehad ;) maar ach, we krijgen straks nog genoeg van al die kraamvisites en door de opa's en oma's zijn en worden we goed verwend :)
    ah klinkt als een mooi moment met je oma.

8. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    O gelukkig toekie, ben ik niet de enige ;P

9. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Volgens my zijn er aardig wat meer zonder babyshower hoor..
    Enne lienj, tis al meerdere keren gebleken dat een nieuweling een dramaverhaal mee brengt of idd maar zelden iets post. En ik vind op dit punt dat het helemaal geen 'zin' heeft nieuwe toe te voegen. Forum is groot genoeg..,
    Naar mijn idee is het toch ook de bedoeling dat we na de bevallingen blijven doorkletsen over hoe het gaat en elkaar adviezen geven over hoe jij met je kleintje omgaat... Dus dan hoeft wat my betreft niemand af te haken.

Ow dames.. Word spannend hier. Sinds een uur voel ik steeds met enige regelmaat zere krampen in me rug en daarby harde buiken. Eerst nog geen pijn daarby maar nu beginnen me harde buiken ook wat pijnlijk te worden. Zal dit het dan toch zijn?

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Met Jabinca eens.

Spannend Jabinca! Het zou heeeel goed kunnen *duim duim*

11. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ook eens ☺️

Spannend hoor!!! Ik hoop het voor je!

12. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik heb ook geen babyshower gehad hoor :p En volgens mij Chantal ook niet. Maar ik wist dat ook wel en ik heb het niet gemist. Ben de hele 9 maanden al goed verwend door familie. :)

Jabinc wat superspannend!! Ik hoop dat het doorzet! :) Hou ons op de hoogte ok? ;)

13. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babyshower: was ook niet helemaal serieus bedoeld hoor :). Meer dat het me opvalt dat er zoveel babyshowers georganiseerd worden en dat is leuk.

En tuurlijk blijven we hier doorpraten na de bevalling, dat is iig wel mijn bedoeling.

En spannend Jabinca!!! Wie weet is het zo ver!

14. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Ha dames! Ben een paar dagen niet geweest en meteen een hele hoop gemist zie ik. Gelukkig geen bevallingen gemist! ;)

@babyshower: bleek ik er dus toch een te krijgen afgelopen zaterdag! Had het al niet meer verwacht maar ML deed een beetje geheimzinnig dus ik had een tikje een vermoeden. Was erg gezellig en heb allemaal leuke, bruikbare en lieve dingen gekregen.

@negativiteit: heb ik ook even gemist denk ik. Anders gelezen of even weggeweest. Moet eerlijk zeggen dat het mij ook nog steeds alles meevalt. Kan nog erg veel, moet alleen oppassen dat ik niet te lang sta en loop. Ik houd t nog wel even vol dus ;) Ook even een positief geluidje tussendoor ;)

Vandaag zijn mn schoonzusje en zwager getrouwd voor t gemeentehuis, vrijdag feest! Zin in maar hoop ook dat ons kleintje nog even blijft zitten. Ga ik wel vanuit, maar je weet maar nooit. Ben met mn man ook nog ceremoniemeester, dus wordt spannend. Zet voor de zekerheid de bevallingstas maar achter in de auto. Morgen nog even aanvullen, dan staat ie klaar ;)

Vervelend dat het inleiden niet gelukt is dame!
    Chantal, sterkte met de laatste loodjes.
    Youngmommy, vervelend van de spruw maar blij dat alles verder goed gaat.
    Ben benieuwd wanneer de eerste meibaby zich aandient! Bij Jabinca misschien? Zet m op als t doorzet!

Hier volgende controle vk 6 mei en controle vk 13 mei

15. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Jabinca zet hem op!! Hier ook veel harde buiken.. Maar geloof dat het niet zo'n ritme in zit.. Hopelijk gaat het nou opgang komen meid! En red je het tot 00:01 dan is het een 5mei baby! 4 mei is idd. Niet zo'n leuke datum...

16. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    ZWANGER!:

4 mei:
    Jabinca - 1e kindje it's a surprise
    Dame84 - 2e kindje it's a boy

8 mei :
    Leo 85 - 2de kindje it's a surprise

12 mei:
    Jennechie - 1e kindje it's a girl

17 mei:
    Mommy2015 - 1e kindje it's a boy

19 mei:
    Dufel - 1e kindje it's a boy
    Laratje - 1e kindje it's a girl
    LienJ - 1e kindje it's a girl

21 mei:
    Elske91 - 1e kindje it's a boy

22 mei:
    Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise

24 mei:
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl
    Anakoloet - 1e kindje it's a boy

28 mei:
    Chantallcindy - 1e kindje it's a boy

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

BEVALLINGS LIJST!

APRIL
    20 april - youngmommy2be - Lynn! Geboortegewicht 2515 gr, geboren bij 36 weken en 4 dagen, kunstvoeding.

AFSPRAKEN:

Mei
    05 mei: dufel co vk
    06 mei: lienj co vk
    06 mei: laratje co vk
    06 mei: lizzthrasher22 co vk
    06 mei: anakoloet co vk
    06 mei: samsoko co vk
    07 mei: jennechie co vk
    07 mei: dame84 strippoging 2
    07 mei: chantallcindy co gyn.
    07 mei: toekie1985 co vk
    11 mei: elske91 co vk
    12 mei: laratje Co vk
    13 mei: anakoloet co vk
    13 mei: toekie1985 Co vk
    Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

17. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Heeft iedereen van ons clubje een uitnodiging gehad, zie bij meldingen. Want dan klets ik ieder geval verder in het besloten clubje. Voor diegene die daar nog niet bij zitten.. Het lijkt bij mij nu toch echt begonnen...

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ben weer helemaal bij lieve meiden!

Morgen ga ik even achter de laptop voor een uitgebreide reactie, hier zijn m'n mams en schoonmams twee dagen over de vloer om samen mer mij her hele huis te poetsen. Gister al slaapkamer, logeerkamer, babykamer, badkamer en keuken gedaan, voor vandaag staan rommelkamer, woonkamer en bijkeuken nog op de planning en dan hoef ik alleen nog maar bij te houden, fijn!!

Maar vandaar dus weinig op het forum. Ik gluur wel af en toe mee om te kijken of er al nieuws is van Jabinca!

Liefs meiden en ik schrijf morgen! Xx

19. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Fijn Sam!!!

Jabinca, ben benieuwd hoe het met je is!

Volgens mij heb ik iedereen uitgenodigd! Als ik iemand vergeten ben dan geef maar een gil!

38 weken dansje! :D

20. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier idd ook geen babyshower gehad maar dat wist ik. Heb maar twee echte vriendinnen en verder geen werk dus ook geen collega,s ofzo die dat kunnen doen. Maar vind dat ook niet erg ofzo.

Hier gelukkig goed geslapen maar nog wel vreemd gevoel na gister. Waarschijnlijk heeft het er toch mee te maken dat ze me nog eerder in willen leiden aangezien mijn bloeddruk nu ook veel te hoog is en mijn leverwaarde niet goed. Maar goed zal de gyn wel even zeggen dat ik dit geen normale manier vind zo iemand in de stress te laten zitten.

@jabinca ow spannend ben benieuwd

Waar blijft de eerste mei baby :)

Deel Deze Pagina