Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Gefeliciteerd Jabinca!! Mooie naam ook! Rustig aan, geniet ervan samen en we zien je wel weer een keer verschijnen als je eraan toe bent.

@hormonen: leuk dat iedereen dit herkent! Vind het ook wel lekker hoor,
    mag even lekker ego zijn in deze tijd ;)

Haha, Dufel, inderdaad, ik wil m ook vasthouden!!

Hoop dat het doorzet dame!

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    YESSS!! Anakoloet, dans je mee voor de 37 weken dans? :D :D

Zo, nu mag ze officieel geboren worden, wat een fijn idee!! *happyyyy*

3. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Officieel dag 2 overtijd! Hmm... Kom nou baby!! De harde buiken hebben niet door gezet... Dus lig nou gelukkig rustig in bed. En hopen op een goede nacht rust dan mag hij morgen al wel komen hoor! Hihi slaaplekker ladys! Xxx

4. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Gefeliciteerd jabinca !! De 1e mei baby ! Hopelijk maken jullie het goed ! :) hoop snel weer wat te lezen !

5. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Gefeliciteerd jabinca eerste mei baby :) leuke naam :) super ben benieuwd naar je verhaal :) geniet ervan!

6. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    *danst met Lizz mee*
    37 weken! Hoera!

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Yeah Lizz en Anakoloet!!! Fijne mijlpaal :)

@dame balen dat het niet heeft doorgezet. Hopelijk vandaag dan

Ik voel me sinds gisteravond al behoorlijk sjaggie. Gister hele tijd ook beetje kortademig geweest. Alles zit me gewoon ff in de weg. Hoe kom ik weer in een positievere flow? Iemand tips?

8. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Sowieso een dikke knuffel Dufel!! Helpt altijd ;)
    Misschien even in de tuin zitten met het mooie weer? Zonlicht doet mij altijd goed! En een muziekje aan waar je vrolijk van wordt!
    Wat bij mij altijd helpt:
    - goede koffie
    - zon
    - een lekkere douche nemen en daarna bodylotion enzo
    - iets doen wat je al een tijdje op je todolijst hebt staan
    - goede muziek
    - een vriendin bellen, al is het om niks

9. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Lizz en anakoloet, yeah 37 weken!!!! Joepie!

Dame, wat balen dat het niet door heeft gezet.

Dufel, dikke knuffel voor jou! Hoop dat je lekker hebt geslapen!

Hier: veel harde buiken die ook best lang aanhouden. Mag vandaag op controle dus ben benieuwd.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dame hopelijk heb je nog een beetje lekker geslapen en zet het snel door!

Gefeliciteerd voor de 37 weken dames! Toch weer een grote mijlpaal bereikt!

Dufel dikke knuffel, hopelijk voel je je snel weer lekker positief! Maar een baaldag af en toe moet ook mogen hoor :)

Laratje succes met de controle!

Hier ook nog steeds regelmatig harde buiken.. Ook zonder veel activiteit van mij. Maar verder nog geen tekenen hihi. Morgen weer controle, vrijdag de uitgerekende datum.. Ben benieuwd of er dan wat gebeurd, was bij dochter wel zo, die is uiteindelijk de zaterdagochtend geboren, dus ergens hebben we het idee dat dat nu weer zo zal gaan hihi..

11. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Spannend Leo, jij bent al bijna 40 weken! :D

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik snap wat je bedoelt hoor Dufel! Ik ben ook veel kortademig en het maakt me soms echt zo gefrustreerd. Helemaal als er dan meer dingen zijn die me tegen zitten.
    Wat bij mij helpt is afleiding zoeken: iets lekkers te eten maken, schoonmaken of even naar buiten gaan. Maar het komt wel vaak weer terug als ik stil zit en dat doe ik toch het grootste deel van de dag.

Hier nog steeds weinig voorwerk. Aan de ene kant fijn maar een bevestiging dat er iets gebeurt is ook wel leuk haha. :p

Leo hoop dat het snel doorzet voor je!! :) Ook al bijna uitgerekend, pff wat gaat het snel :)

13. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oh oh oh wat ben ik gelukkig zeg. Gun dit jullie allemaal zo snel mogelijk.
    4 mei voelde ik de hele dag al wat anders in me buik.. Verloskundige kon niet strippen maar het begon wel iets te verstrijken. Maar dit kon ook al van afgelopen week zijn. Savonds rond 19:00 kreeg ik door dat me rugpijn met enige regelmaat op kwam zetten. Dus ik ging (voor eigen bescherming) uit van voorweeen. Rond 23:00 naar bed gegaan (ga aub gewoon direct op bed als je dit savonds voelt want dan heb je je rust nodig, ook je man/vriend) eenmaal op bed werd t heftig. Kon ze eigelijk niet hendelen dus na 2 weeen uit bed gegaan en al vrij snel in bad beland.
    Hier was het echt beter te doen maar met de timer erby bleek dat ze vrij snel dus al een minuut duurde en om de 3min kwamen. Eruit gegaan,Zittend tot rust en staandwiebelend de weeen elke keer opgevangen. Rond 02:00 verloskundige gebeld, toen die er waren en voelden bleek ik al 3cm ontsluiting te hebben. Ik wou toen weer rap in bad want ze deden zooo zeer. Had trouwens alleen maar rugweeen die ik echt niemand gun!
    Na 5 kwartier waren de weeen zo heftig dat ik al amper kon wegpuffen en persdrang kreeg. Dus eruit, bleek ik dus al volledige ontsluiting te hebben. Zooo snel. Verloskundige had de boel noghelemaal niet klaar staan. Stagaire was erby die heeft trouwens de gehele begeleiding gedaan dus zo konden ze alsnog snel alles klaarmaken. Persen ging echt ook heel snel, ff zoeken hoe en waarheen maar na denk ik 6a7 keer was de kleine man er dus tegen 5uur.
    Doordat t allemaal zo snel ging kijk ik er super positief op terug ondanks de rugweeen. Nu helaas met voeden met redelijke na-weeen ma ook die lijken af te nemen. Klein beetje ingescheurd en 3 hechtinkjes maar niet echt last van nu.
    aanleggen aan de borst is een hele kunst maar komt ook wel goed.

14. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat fijn Jabinca!! Ik hou er normaal gesproken echt niet van om bevallingsverhalen te lezen maar het klinkt niet zo verschrikkelijk. :p
    Fijn dat het snel is gegaan meid, hoop dat jullie nu lekker aan elkaar kunnen wennen en lekker kunnen genieten! :)
    Heb je ook kraamzorg? Zo ja, hoe bevalt het? :)

15. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Klinkt als een mooie ervaring Jabinca!

Lizz, niet iedereen heeft voorwerk :p misschien begint het bij jou wel zo ineens. Hahaha!

Dufel, lekker muziekje opzetten en meeblèren?
    Die kortademigheid is heel vervelend!
    Hier in combinatie met snotverkouden :(

16. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Fijne mijlpaal lizz en anakoloet!

@dufel knuffel! Wat bij mij altijd helpt is muziek!

@leo85 ow spannend je bent er ook al bijna!

@jabinca wow echt snel gegaan dan. Lijkt me echt overweldigend. Wat word ik blij van jou bericht zo mooi je zo gelukkig bent :) ben idd ook benieuwd naar kraamzorg hoe dat bevalt?

@laratje ow vervelend zeg verkouden zijn heerst ook geloof ik beterschap!

Hier bloednerveus om half 4 in het ziekenhuis zijn benieuwd wanneer ik ingeleid word en wat er nu precies allemaal was.

17. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Lara, succes met de controle!
    Ben heel benieuwd!

37-week dames: yes! Heerlijk gevoel he?! Vond ik wel iig..

Dufel, zo'n dag had ik gisteren...
    Heb een leuke serie opgezet, flink gejankt bij vriendlief en toen wast ook wel weer over..
    Knuffel voor jou!🌸..

Jabina, wat klinkt dat heerlijk, jouw bevalling, haha...
    Mooi dat je het zo ervaren hebt.. En kan me heel goed voorstellen dat je de gelukkigste vrouw op aarde bent op zo'n moment!
    Hopelijk gaat t snel wat beter met t aanleggen..
    Geniet er lekker van meid met je gezinnetje!
    Zijn allemaal ongeduldig hier denk ik...
    Willen allemaal onze kleine ontmoeten!

Dame84, jammer dat het niet heeft doorgezet!
    Zal Leo toch nog eerder zijn dan jou?
    Hoop voor je dat het snel op gang komt...
    Als jullie zijn geweest wil ik hoor, haha...

Chantal, succes vanmiddag.
    Zou het nog wel een keer aankaarten over de rare gang van zaken als ik jou was....

18. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Is het trouwens zinvol om aan te geven bij de vk hoe je je mentaal voelt? Ik bedoel, hebben zij hier wat aan zeg maar? :p

19. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja lizz ik dacht dit verhaal is wel goed te doen hihi.. Vond t zelf ook belangrijk te vertellen dat t dus niet perse een horror verhaal hoeft te wezen.
    Kraamverzorgster is een super leuk mens, zelfde humor, niet altijd zo serieus en net als ik mond op de goedeplek. Gelukkig wat oudere met ervaring. Ze mag blijven hihi
    Merk ook dat manlief haar prettig vind in omgang.. Tis toch ook voor hem allemaal nieuw

20. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Lizz, zou ik zeker wel doen!! Daar zijn ze voor joh. Ff lekker je hart luchten!

Jabinca, fijn dat het klikt met de kraamhulp, niet onbelangrijk!

Chantal, succes.

Verkoudheid: ja ik was er eindelijk vanaf na 4-5 weken... Toen kwam zoontje van vl vorige week en na een dag had ik het al weer te pakken (hij was ook wat verkouden) en nu heb ik het nog steeds :(

Deel Deze Pagina