@jennechie thnx was ik ook van plan. @lizz zou ik ook doen! Zijn ze toch ook voor. @jabinca ow fijn z'n kraamhulp hoop dat dat hier ook is. Klinkt idd niet als een horror verhaal haha gelukkig.
@jabinca. Wauw wat een prachtverhaal ! En wat fijn dat het ondanks de rugweeen zo snel is gegaan. En fijn dat de kraamverzorgster ook zo fijn is. Nu lekker uitrusten. Je laten verwennen en vooral genieten van je kleine mannetje !
Jabinca, wat fijn dat alles goed is verlopen! Ben blij dat je het geen nare ervaring vond. En kan me nog niet echt voorstellen hoe je je nu voelt, maar intens geluk zal het zeker zijn! Geniet ervan mooie mama, van alle momentjes die nog komen gaan en van alle lieve mensen om je heen. Hopelijk gaat het aanleggen ook snel goed. Voorwerk zegt inderdaad niets volgens mij, ik hoor zoveel verschillende verhalen. Hier nog helemaal niks, voel me nog gewoon zwanger zeg maar. Wie weet wat er de komende weekjes nog gebeurt! Vanmiddag weer controle. Laratje, ben benieuwd wat ze ervan zegt vanmiddag. Checkt ze ook al op ontsluiting? Dan weet je misschien iets meer, of zegt dat ook niet zoveel? Chantal, succes vanmiddag! Lizz, zou het zeker aangeven hoor. Dan is je vk op de hoogte en kan ze jouw welzijn ook na de bevalling in de gaten houden. Fysiek en psychisch in orde zijn is allebei belangrijk! Daarover gesproken, mijn moeder heeft na mij een postnatale depressie gehad. Zit ik dus echt niet op te wachten. Wil dat vanmiddag ook even met de vk bespreken. Nu heeft m'n moeder wel echt een ander karakter en had ze in het jaar voor ik kwam veel meegemaakt, dus daar had het ook mee te maken, maar toch. Daar zit je toch echt niet op te wachten! Hier eindelijk de vluchttas klaargezet Boodschapjes gedaan, zo alvast enveloppen schrijven en in huis opruimen. M'n to-do-lijstje wordt steeds kleiner, fijn is dat! Als ons kleintje nog een paar weekjes op zich laat wachten, ga ik me vast vervelen binnenkort
Thanks allemaal voor de lieve knuffels!! Doet me goed Ga straks eens aan de gang met jullie tips. @jabinca het geluk spat van mn scherm af. Alleen daar wordt ik al blij van. Fijn dat het ook klikt met de kraamzorg. En ik heb me laten vertellen dat goed aanleggen wel een dag of 2-3 kan duren. Dit zijn een soort "oefen" dagen voor moeder en kind. Komt vast goed meis. Ook blij met je bevallingsverhaal. Het klinkt wel pijnlijk maar wel te doen. @lara spannend. Wie weet nu toch wat voorwerk. Succes met je controle @lizz ja dat zou ik juist bespreken, voel je je niet oke? Of ben je ergens bang voor? @leo ja jij schiet ook al behoorlijk op naar de 40 weken. Ik hoop voor je dat je snel mag bevallen Verder ben ik het een beetje vergeten. Was in 1 keer zoveel bijgeschreven
Jabinca, wat een mooi verhaal om te lezen. Ik ben blij voor je dat het allemaal zo snel gegaan is en dat jij je goed voelt. Gemiet van het mama zijn en van de lieve kraamhulp! Ben stiekem heel jaloers hoor en het begint nu echt te kriebelen bij mij! Dufel, knuffel voor jou!! Niet leuk als je even niet lekker in je vel zit. Volgens mij versterkt de hormonen dat gevoel alleen maar. Misschien helpt het om even goed te janken en alles er uit te laten komen zodat je daarna wat leuks kan gaan doen. Ik had laatste van mijn moeder een kleurboek met volwassenkleurplaten gekregen (van de action) dus als ik me nu door verveel ga ik kleuren haha klinkt best suf eigenlijk hahaha maar helpt wel erg tegen de verveling! Lizz: je moet gewoon aangeven aan de vk hoor. Daar zijn ze voor! Anekloet: wat heftig dat je moeder in een depressie kwam. Is het eigenlijk erfelijk? Hoop echt voor je dat jij het niet krijgt want dat lijkt me echt een hel! Leo85: jij bent ook bijna zover.. Spannend hoor!! Vanmiddag om half 5 naar de vk! Ga mooi even vragen of meneer vast ligt want daar ben ik wel benieuwd naar!!
@PND: het is vooral een kwestie van omstandigheden geloof ik. Als het in je familie voorkomt, heb je iets meer risico, maar mijn moeder is de enige in de fam. Verder heeft je mentale gezondheid in het algemeen invloed, dus als je in het verleden al eens problemen hebt gehad, heb je een groter risico. En gebeurtenissen (relatieproblemen, geldproblemen, stressvolle situaties zoals verhuizen), een hormoonspiegel die uit balans is en hoe je bevalling verloopt spelen ook mee. Volgens mij kun je er dus niks van zeggen. Gewoon goed opletten of je kraamtranen langer aanhouden dan normaal, en met je vk bespreken hoe je je voelt. Ik moet zeggen dat ik me wel stabiel voel op het moment, dus ik ga ervan uit dat het wel goed komt. Wilde graag nog even in de zon zitten na de paar dingetjes die ik vanochtend wilde doen, maar net nu ik ga zitten met m'n bakkie koffie betrekt het helemaal helaas. Dan maar even ontspannen op de bank en met jullie kletsen
Jabinca wat fijn dat het zo snel en goed gegaan is! Ik hoop vooral dat het nu minder lang duurt dan de vorige keer hihi.. Lekker genieten van je mannetje! @ Gevoel aangeven bij de VK: Dit is heel verstandig hoor, hier kunnen ze zeker wat mee, in ieder geval in de gaten houden. @ Kraamzorg: Hier vorige x super ervaring mee gehad. Had stagiaire erbij dus 2 voor de prijs van 1 , ga bij deze keer vragen naar 1 van hen weer, waren echt zo fijn! Beste tip is: Aangeven als je iets niet fijn vindt.. Hoor zo vaak dat er achteraf van alles mis was maar dat men dat niet heeft gezegd, dan kunnen de dames er ook niks mee.. En als je echt iemand niks vindt kan je gewoon vragen om iemand anders.. Vind het wel spannend ja, maar vooral nieuwsgierigheid hier.. Morgen weer controle bij de VK
ZWANGER!: 4 mei: Dame84 - 2e kindje it's a boy 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje it's a boy 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl LienJ - 1e kindje it's a girl 21 mei: Elske91 - 1e kindje it's a boy 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise 24 mei: Hatsie - 3de kindje it's a surprise 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje it's a boy 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje it's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise BEVALLINGS LIJST! APRIL 20 april - youngmommy2be - Lynn! Geboortegewicht 2515 gr, geboren bij 36 weken en 4 dagen, kunstvoeding. MEI 05 mei - Jabinca - Samuel! Geboortegewicht ... gr, geboren bij 40 weken en 1 dag AFSPRAKEN: Mei 06 mei: lienj co vk 06 mei: laratje co vk 06 mei: lizzthrasher22 co vk 06 mei: anakoloet co vk 06 mei: samsoko co vk 07 mei: jennechie co vk 07 mei: dame84 strippoging 2 07 mei: chantallcindy co gyn. 07 mei: toekie1985 co vk 07 mei: Leo Co VK 07 mei: Samsoko groeiecho 08 mei: Samsoko Co gyn 11 mei: elske91 co vk 11 mei: dufel co vk 12 mei: laratje Co vk 13 mei: anakoloet co vk 13 mei: toekie1985 Co vk Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
@dufel: hih snap ik, ik ben ook nieuwsgierig! geen idee, van mij ook een dikke knuffel. @dame: jammer dat het niet doorzet. hopelijk duurt het niet zo lang meer voor je. @lizz en anakoloet: jeej mooi mijlpaal, toppie! @lara: succes vandaag! ik mag morgen weer. oh dat meen je, wat lang zeg dat gesnotter. beterschap! @leo: spannend, ik ben benieuwd! dat hoop ik ook jah, mijn 1e bevalling duurde iets van 15/16 uur in totaal. daarom vind dat iedereen hier zo snel bevalt! @jabinca: zo echt een super snelle bevalling, maar ik geloof wel dat je er positief op terug kijkt. super mooi! en genieten hoor van jullie kleine ventje fijn dat het goed klikt met je kraamhulp! @chantal: oh succes vanmiddag! @lizz: ik zou het wel aankaarten hoor. misschien doen ze er niks mee, maar wie weet lucht het wel op voor jou. kan nooit geen kwaad in elk geval. @mommy: jij ook succes vanmiddag.
dufel wat vervelend dat je je zo voelt!! Meestal als ik me zo voel krijg ik 'eet'buien.. Dus dat raad ik je niet aan haha. Maar ga alleen maar leuke dingen dien, neem een lekkere warme douche/bad wil mij ook nog wel goed doen Knuffel Laratje ik ben benieuwd wat ze zeggen!! Hier ook regelmatig harde buiken die ook wel enige tijd aanhoudt, maar ze doen alleen geen pijn (op die behoorlijke felle steek na vanochtend...) Hou je ons op de hoogte?? Jabinca wat een fijne bevalling moet je gehad hebben (de ervaring)!! Ben echt ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen en hoe het nu met de kleintjes gaat. Ben benieuwd wanneer mijn kleine man om het hoekje komt kijken Chantal ben erg benieuwd naar je afspraak en wanneer je ingeleid gaat worden!! Schiet nu op meid! Niet teveel zorgen maken he Anakoloet zo jij bent er ook helemaal klaar voor!! Wilde je nou in het ziekenhuis bevallen of lekker thuis?? Mommy2015 succes bij je controle! Ben benieuwd!! Hier gelukkig geen emotionele dag meer Heb niet heel goed geslapen, manlief heeft me aangestoken met verkoudheid bah.. Dus de zakboekjes en m'n neus spoelen met zoutwater is erg geliefd haha. Vanochtend bij de notaris geweest en beide ons testament getekend, waaronder de voogdij in staat vermeld Daarna nog even naar de babydump geweest. Een nieuw campingbedje gekocht voor erbij(ook makkelijk voor zomerdagen of najaardagen of voorjaardagen) om als box te gebruiken buiten en 2 boekjes gekocht van Woezel en Pip (mijn kraambezoek boek en mijn 1e 4 jaar)
Als eerste natuurlijk: gefeliciteerd Jabinca!! En wat een mooie naam. Jeej, de eerste meibaby is geboren! En youngmommy, nu ben je niet meer alleen Youngmommy ook lekker blijven hoor! Ik vind het hartstikke leuk om te lezen hoe het met jou en Lynn gaat, en straks zijn we allemaal mamas! Voor ons ben je gewoon een meimama, ookal kwam Lynn al in april. Niet weggaan hoor, je hoort bij ons! Misschien word ik wel een junimama, je weet het niet. Anakoloet: superleuk dat je ook een babyshower hebt gekregen, gaaf! Gefeliciteerd ook met je zwager en schoonzusje en veel plezier alvast vrijdag. Kan me voorstellen dat het ook wel prettig is als het weer klaar is, zeker als ceremoniemeester en dan ook nog hoogzwanger. Maar het wordt vast en zeker een superdag! Oh en ook al zon lieve schoonmaakmama, wat fijn he die hulp! En 37 weken dansje, mijlpaal! Lara, dufel en Lien alweer 38 weken en Jennechie alweer 39 (oke en een dag nu), heerlijk! Komt nu heel dichtbij. Elske is de tuin mooi geworden? Lizz ik kan me voorstellen dat je een rit naar je ouders wel wat ver vindt nu. Mijn schoonouders wonen op ongeveer een uur rijden. Gisteravond ben ik meegereden om mn schoonmoeder thuis te brengen, dus een uur heen en een uur terug. Toch wel lang nu, al moet ik zeggen dat het prima gaat zolang ML rijdt. Zelf zou ik het stuk niet meer willen rijden. Naar mn eigen ouders rij ik nog wel, dat is een klein half uurtje. Maar ik ben ook nog minder ver en volgende week tik jij inderdaad de 38 al aan, gaat hard! Oh en vandaag 37 zie ik, woohoo, mijlpaal! Zwangerschapsbubbel: ja, daar zit ik ook echt enorm in. Heerlijk in mn eigen wereldje met de kleine en met ML zodra hij thuis is. En ik geniet er nog van ook hihi Dufel wat een schrik dat ze eerst het hartje niet konden vinden! Gelukkig voelde je je mannetje wel bewegen, maar je schrikt er toch van. Gelukkig was alles goed! Oh lekker, lasagne! Dat ga ik denk ik vanavond ook maar maken Mommy2015, spannend vandaag de laatste controle! Wat enorm irritant van het ontstoken haarvaatje, pijnlijk Hier ook een irriterend haarvaatje, maar is niet echt ontstoken en dik gelukkig. Wat een triest verhaal trouwens van dat jongetje in de supermarkt. Daar zou ik ook zonder hormonen echt van ondersteboven zijn. Hier niet zoveel tranen trouwens, dat valt me dan wel weer mee. (hopelijk komt het dan straks niet allemaal als kraamtranen haha) Wat vervelend van het slechte nachtje Leo, hopelijk hebben jullie vannacht beter geslapen! Haha wat grappig dat je omgeving nerveuzer is dan jijzelf! Duwen door de vk: nog niet echt pijnlijk geweest, maar wie weet vanmiddag ben benieuwd! Haha Dufel, ik kan me voorstellen dat je ook je kindje in je armen wil sluiten! Ik wacht hier nog even, aangezien randprematuur niet ideaal is, maar in jouw geval mag jullie mannetje best komen! En na bijna 9 maanden spugen lijkt me de beloning van je mannetje in je armen ook behoorlijk welkom Kom maar snel mannetje van Dufel!! En Dame kan ik me ook voorstellen! Als die uitgerekende datum dan voorbij is, lijkt het wachten me echt lang duren, dus mannetje van Dame kom ook maar gauw! Hihi Lien, hier ook een vakantieganger: mn zusje vertrok gister met een dubbel gevoel naar Griekenland voor 8 dagen. Ze geniet maar is blij als ze weer terug is, want ze wil echt niet weg zijn als de kleine hier geboren wordt. Gelukkig ben ik zondag pas 37 weken, dus ik ga er vanuit dat de kleine nog wel even hoog en droog zit. Oeh Dame, spannend! Ik hoop dat het op gang is gekomen! Zo ik ben nu bij blz 51, dit plaats ik voordat het te lang wordt en dan ga ik verder in een volgend bericht
Wauw Sam wat een bijleesverhaal hahaha!! Hier weer goedgekeurd. Ze dacht dat de harde buiken en de rugpijn van een blaasontsteking zijn maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. Ik heb een aantal jaar geleden blaasontsteking na blaasontsteking gehad en verging dan echt van de pijn, vaak plassen, brandend gevoel etc. Dat heb ik nu totaal niet. Kon ook nog voorbereiding zijn zei ze. Dat denk ik eerder. Elske, he balen zeg, jij ook al verkouden Goed geslaagd bij babydump! Leuk!! Heb gisteren nog snel een badcape besteld. Heb er een paar maar vind er geen mooi genoeg voor bij de geboorte ☺️ Die ik heb besteld wel Cottonbaby Badcape Wafel Lichtroze 75 x 75 cm | Badcapes | Baby-Dump
Thnx dames @mommy2015 succes straks! @elske91 balen je verkouden bent. Manlief hier ook hoop toch echt dat hij het bij zich houd hahah maar zal wel niet. Fijn da het testament geregeld is! Hoop je verkoudheid snel over is! @laratje fijn dat alles goed was! Leuke badcape Is het bij jullie ook zulk slecht weer pff valt echt met bakken uit de lucht hier en onweer Hihi ik ben beetje bang voor onweer.
Jabinca: Wat fijn dat je zo positief terug kan kijken op je bevalling. zoals je het beschrijft durf ik het ook wel aan . Ik hoop dat we over een paar weken allemaal zo positief kunnen terug kijken op de bevalling. Dufel: als ik een beetje een rotbui heb dan helpt het vaak om met een goed kop thee en iets lekkers naar een vrolijke comedie serie/film te kijken. Een waar je echt om moet lachen. Door te lachen word je vanzelf vrolijker. Succes! Lizz: tuurlijk moet je dat aangeven, ze vragen niet voor niks hoe het met je gaat bij elke controle. Daar hoort dus ook bij hoe je je mentaal voelt! Liever dat je dit vertelt en dat de VK er niks mee kan doen, dan dat achteraf blijkt dat je al veel eerder met je verhaal had moeten komen. Chantal: ik ben benieuwd wanneer je ingeleid gaat worden! Ik had vandaag controle bij de VK en we zijn weer goedgekeurd. De kleine meid ligt een beetje ingedaald, maar nog niet volledig vast. Jammer, maar goed het gaat de goede kant op zeg maar! Volgende week weer eens kans . Mijn volgende afspraak is op: 13 mei Verder voel ik me nog steeds prima en probeer ik het nu rustig aan te doen. Vanavond de laatste yoga les. Deze keer de tweede les met partner, alleen kan mijn man niet mee . Hij zou eigenlijk vrij hebben vandaag, maar moet toch werken tot 20u.... Gelukkig kan een vriendin mee zodat ik de les niet hoef te missen. Kunnen we daarna alles aan mijn man vertellen.
Zo, next Leuk om even alles bij te lezen! Dame he jammer dat het niet heeft doorgezet Dufel knuffel voor jou! Sjaggie dag is vervelend, vooral omdat je jezelf er dan ook zo minder blij van voelt Bij mij helpt het om te zingen, daar word ik altijd supergelukkig van maar ik denk niet dat je wat aan mijn tip hebt als je niet van zingen houdt Mooie tips van Anakoloet zie ik. Lekker even jezelf verwennen en lief zijn voor jezelf, idd bad of douche, jezelf verzorgen, even naar buiten (al is het hier enorm grijs nu ) Lara spannend van de harde buiken! Ben benieuwd naar de controle! Wat vervelend nog steeds zo verkouden. Hopelijk houdt dat gauw op. Leo ook, spannend! Ben benieuwd of we gauw van je horen dat de kleine er is. Leuk leuk! Jabinca dat klinkt als een superbevalling! Wat fijn en wat geweldig om te horen dat je zo enorm geniet van jullie mannetje. Ik word er helemaal blij van! Fijn ook dat de kraamzorg zo´n leuk mens is, dat is toch ook belangrijk. Je hebt zoiemand toch maar een week over de vloer. Chantal ik ben ook heel benieuwd wat er nou was met die assistente van de gyn en wat het plan wordt! Spannend! Lizz ik zou het gewoon doen, aangeven hoe je je mentaal voelt. Al is het maar om het luisterend oor van je VK. Ik weet zeker dat de VK´s hier daar echt voor open staan, maar k heb dan ook hele fijne lieverds. Dus ik zou het gewoon doen. Voorwerk hier ook niet zo veel hoor. Zo nu en dan harde buiken en twee keer echt pijnlijk (alllebei de keren in de supermarkt, lekker dan hahaha) maar geen regelmaat en ook niet echt veel of lang. Anakoloet, gewoon aangeven van je moeder! Hier heeft mijn moeder na mij flink wat bloed verloren. Heb ik ook meteen aangegeven bij de VK. Is niet erfelijk maar ik ben blij dat ze het weten. Lijkt me in jouw geval ook prettig, liever aangegeven en niet nodig geweest dan achteraf spijt dat je niks hebt verteld. En idd wat je daarvoor meemaakt is natuurlijk ook een belangrijke trigger. Komt vast goed bij jou! Voordeel is wel dat je ht weet dus dat je er ook bedachtzamer op bent. Ik duim dat het jou niet overkomt. Koffer vult zich hier langzaamaan en morgen ga ik de enveloppen ophalen om te schrijven. Vanavond hangt ML de muurhanger op de babykamer nog even op met langere schroeven, want waar ie nu mee hangt zijn te kort dus niet stevig genoeg. K wil straks geen muurhanger die eraf valt wanneer ik baby aan het verschonen ben Volwassen kleurboek, hier ook! Dat is echt heerlijk ontspannen vind ik. Al kleurend in mn babybubbel haha. Kraamzorg, die tip kreeg ik bij de intake ook Leo. Inderdaad gewoon zeggen als je iets niet prettig vind of juist wel, want zij kunnen dat ook niet ruiken natuurlijk. Ik verwacht hier ook prettige kraamzorg. De intake was in ieder geval al super. 15-16 uur bij de eerste Toekie, dat is best gemiddeld toch? Mijn moeder deed er bij mij 30 uur over, dus ik zet alvast in op korter en teken voor die 15-16 uur Voor jou hoop ik dat het sneller gaat bij de tweede hihi. Elske fijn dat je emo-dagje voorbij is! Vervelend van de verkoudheid Lekker babyshoppen! Daar word ik ook altijd erg blij van. Mn portemonnee minder, dat wel haha Lara ik hoop ook dat het geen BO is. Ze zeggen wel dat de klachten bij zwangerschap van BO anders kunnen zijn dan daarbuiten, maar voor mij voelde het ook gewoon hetzelfde hoor, brandend grevoel bij plassen enzo. Op deze termijn denk ik ook eerder voorwerk. Gaan ze het wel checken? Wat een onwijs leuke badcape! Hier een van mn vriendinnetje gerkregen met een vos erop en van mn zusje met kleine vriendjes van de prenatal. Echt snoezig. ZO, ik ben bijgelezen! Hier is het hele huis schoon, heerlijk! Maandag zijn we bezig geweest met de bovenverdieping en gisteren de rommelkamer (waar ik álles had gestald vanuit de oude badkamer en de kamer die nu babykamer is geworden) helemaal opgeruimd. De weggeefhoek op FB staat nu helemaal vol met spulletjes, lekker hoor haha. En het was ook nog eens supergezellig. Af en toe in mn broek gepiest van het lachen met mn mams en schoonmams. Zo fijn dat ook zij het zo goed met elkaar kunnen vinden! Ik zie nu al uit naar het weekje schoonmoeder over de vloer als de kleine straks geboren is. EN ook mn mams die straks wekelijks komt oppassen. Oke dan ben ik zelf wel aan het werk maar toch. Echt fijn! Er staan nog een paar klusjes op touw, maar dat kan allemaal lekker op mn gemak en is goed te overzien. Ik hoef me niet te vervelen maar ik kan ook lekker ontspannen. Vanmiddag controle bij de VK, morgen groeiecho ivm een mogelijk te krappe hoeveelheid vruchtwater en dan vrijdag controle bij de gyn, dan hoor ik of ik bij de VK mag blijven of dat ik over ga naar gyn. Beide maakt me eigenlijk niet heel veel uit. Mn VKs zijn superlief maar de gyn gaf ook veel vertrouwen vorige keer, dus het maakt mij niet uit. Het is wel een man, maar ook dat maakt me niet zoveel uit, ben daar eigenlijk heel makkelijk in. (handig, theaterachtergrond waarbij je schaamte heel gauw overboord moet gooien). Oh wat wilde ik nou nog meer vertellen? Geen idee meer haha. Komt vast wel weer! Fijne dag lieve meiden!
Btw Laratje: tijdens de zwangerschap kan een blaasontsteking heel anders aanvoelen. Zo hebben zwangere vrouwen niet altijd het welbekende brandende gevoel bij het plassen.