Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Balen van je contract Dufel. Gelukkig zag je het wel het aankomen, en het is inderdaad netjes dat je teamleider het komt vertellen. Maar toch vervelend. Hoe voel je je erbij?

Mooi dat je urine schoon was. Hopelijk weet je morgen snel meer. Knuffel!

2. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Leo85 toucheren hebben ze inderdaad nog niet gedaan ivm infectiegevaar en nog niet serieus weeën.
    Ze komen eind van de middag weer langs voor controle dus dan horen we meer.

Heb zo nu en dan een wee, maar nog geen touw aan vast te knopen.
    Zal strakjes even proberen te slapen, misschien dat het daarna doorzet.
    Mocht het vanavond nog niet doorgehakt hebben dan morgenochtend sowieso inleiden in het ziekenhuis, maar heb zelf het vermoeden dat ik vanavond of vannacht naar ziekenhuis moet. We zullen het zien!

Zo eerst maar even tukje proberen te doen.

3. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ohhh getver wat balen van je contract Dufel. Ookal zag je het aankomen, t is wel zuur :( vervelend ook van de bloeddruk maar wel heel fijn dat ze je goed in de gaten houden! Ben benieuwd hoe het morgen is en wat het plan dan wordt.

Jennechie spannend, morgen B-day!! Van t vruchtwater ben ik trouwens, extra echocheck over anderhalve week. Wat een druk weekend had je, maar klinkt wel supergezellig!

Toekie wat vervelend van het pijnlijke voorwerk! Hopelijk zakt het af of werkt het snel toe naar het echte werk.

Youngmommy superleuk dat pronken met je kleintje. Lijkt mij ook heeeerlijk straks hihi!

Mommy heel veel plezier met je familie en alvast gefeliciteerd! Lekker zeg aan het Gardameer, lekker verkoelen van de warmte.

Anakoloet jummie pancakes! Waren ze lekker? Wat irritant van de bezoekjes steeds. Hier gelukkig niet zo'n last van. Plan vooral zelf nig wat dingetjes en dan alleen als k er de puf voor heb (of als t echt moet gebeuren)

Leo ben benieuwd naar de controle morgen! Ben je er nig steedswat ontspannen onder als vorige week! T zit vast goed!

Hier voel ik me wel wat beter nu. Nog niet fantastisch, dus ik hou me rustig vandaag, maar k heb goede hoop dat t morgen beter is. Ik hoop het iig want ik wilde vandaag grote onderbroeken gaan kopen voor t kraammverband haha en nu de 37 weken gepasseerd zijn merk ik dat het kriebelt dat ik nog niet alles in m'n vluchtkoffer heb 😂

Elske je houdt ins wel in spanning meis! Hopelijk zet het vanavond of vannacht door!

4. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    En Elske, nog gelukt met het tukkie? Goed hoor, dat je zo kalm blijft! Succes!

Pannenkoeken zijn erbij ingeschoten ;) Heb echt he le maal niks gedaan vandaag, heerlijk! Voor het eerst dat dat me is gelukt zonder schuldgevoel. Alleen even de vriezer uitgemest, maar dat was zo gepiept. Morgen pannenkoeken! :D

@Samsoko, goed dat je rustig aan doet en fijn dat het iets beter gaat. Kan me voorstellen dat het kriebelt! Ik zou ook even aan je vk vragen wat je echt nog nodig hebt. Ik had geen 'inlegluiers' in m'n pakket (geen idee wat het is, haha), maar dat hoefde ook niet zei ze. Dus zoektocht gestaakt ;)

Durf hier trouwens niet zo goed in de zon i.v.m. zwangerschapsmasker. Dus flink ingesmeerd vandaag en niet zoveel buiten geweest. Ik kijk echt uit naar de zomer! Lekker wandelen met ons kleintje, hopelijk pas ik m'n shorts weer dan *wishful thinking.... ;)

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anakoloet ik heb er wel vrede mee. Had me er al op ingesteld. Tijd voor een nieuwe uitdaging na de bevalling :)

@sam goed dat je ff je rust hebt gepakt. Morgen weer een dag.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dufel fijn dat het toch gezellig was ondanks de mindere mededeling van je contract. Hopelijk is je bloeddruk morgen beter bij de controle!

Elske hopelijk zet het door vannacht!

7. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @mommy: gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met je familie! maak er een leuke tijd van.

@facebook: ik vind het wel irritant dat dame en chantal alleen maar alles op facebook zetten. niet iedereen kan dat zien namelijk. ik dacht dat we dit forum en de club hier voor hadden?

@jennechie: nou dat is niet echt handig van je zus nee. en gezellig al helemaal niet.
    klinkt voor de rest wel als een heel gezellig weekend :)
    jeej, morgen al uitegerkend! duurt nu vast niet lang meer voor jou.

@dufel: oei dat is even spanndn voor jou. hopelijk is je bloeddruk morgen weer gezakt! of je gaat vanacht gewoon gevallen ;) ik duim voor je.
    balen van je contract, maar inderdaad wel heel netjes dat hij dat even persoonlijk komt vertellen.

@anakoloet: dat denkt ze omdat alles echt nog potdicht zit, ze kon er maar amper bijkomen. maar ze zei er wel bij dat het heus wel eerder zou kunnen komen, je weet het immers nooit, maar ze vermoed van niet.

@elske: spannend zeg meid. heb je inmiddels al serieuze weeën? zet hem op he, je hebt bijna je kindje in je armen!

8. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Toekienee geen weeën, wel kramperigheid gevoel wat ik al enkele weken heb.

Verloskundige is net weer weg. Controles waren goed, ben om 21.30 officieel overgedragen naar het ziekenhuis. Mocht er vannacht nog Nijs gebeurd zijn moet ik morgenochtend 6.30 bellen of er plek is om in te leiden. Hopen dat dit zo is.
    Zullen nu even een hapje eten, daarna even een lekkere douche nemen en dan maar niet te laat naar bed. Zal wel een lange nacht worden

Ik ga niet overal op in.. Heb niet veel puf ervoor door de spanning van afgelopen nacht en dag

9. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Dufel: zo, je bloeddruk is echt hoog opeens. Mijn vk zei dat je bloeddruk vaak gaat stijgen vlak voor de bevalling. Hopelijk is het dat gewoon. Wel fijn dat je urine schoon is. Fijn dat je niet helemaal uit het lood bent door je contract. Aardige leidinggevende heb je lijkt me!

@ Elske: sterkte meid. Hopelijk pak je nog wat slaap.

@Toekie:AH, dan mag je nog even als je vk gelijk heeft. Heeft ze bij jou getoucheerd dan dat ze weet dat je geen ontsluiting hebt? Vind het vreemd dat daar zo'n wisselend beleid in is.

@Jennechie: voor jou duurt het vast niet lang meer. Spannend hoor.

@Sam: beterschap! Hopelijk gauw weer se oude. En ja die 37-wekengrens bezorgt wel weer wat nesteldrang he! Wel lekker dat je kindje nu mag komen!

@Mommy, was het programma gisteren vol te houden? Geniet van jr familie om je heen - en het afkoelen de water. Weet nog wel van de geboorte van mijn oudste dat er een hittegolf was. Dan voel je je zo piep!

@Hier een rustig dagje. Even naar mijn moeders verjaardag geweest, gestreken en ramen gezeemd. Verder lekker met de mannetjes naar buiten gegaan. Blijft mn huis ook mooi schoon haha. Na het bloedverlies van het weekend is alles hier weer rustig. Ik probeer me maar weer in te stellen op 40+ en dat lukt gelukkig goed. Nu kan ik nog lekker m'n geleende boeken uitlezen, lekker uitgebreid douchen of aan rommelen. :) Als het rommelt is het wel lastig om vast te houden aan de positieve flow. Herkenbaar?

10. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Damn tekst weg....

Elske jammer dat het allemaal nog niet doorzet! Ik ben er van overtuigd dat je je baby morgen in je armen houdt!

Dufel: balen van je contract, wel netjes van je teamleider dat hij het persoonlijk kwam vertellen. Het scheelt dat je het al aan zag komen, en idd je kan het ook als kans zien voor iets nieuws! Wel schrikken van je bloeddruk... Hopelijk is het morgen een stuk lager!

Mommy: veel plezier met je fam aan het Gardameer en fijne verjaardag morgen!

Jennechie: druk weekendje achter de rug en dat terwijl morgen al je B-day is! Rust nu wel een beetje uit hoor, dat is een goede voorbereiding op de bevalling :).

Toekie: lijkt me erg vervelend die lange voorweeën... Als ze nu eens over gingen naar echte weeën dan is het een ander verhaal. Hopelijk komen ze niet vaker terug.

Hier nog geen voorweeën, alleen lichte menstruatieachtige krampjes, maar die zijn niet echt om over naar huis te schrijven... Verder redelijk rustig weekend gehad en eindelijk 2 schilderijtjes voor de babykamer gemaakt. Zijn best leuk geworden vind ik :). Vandaag heb ik samen met mijn 2 schoonzusjes een paar fotos gemaakt, omdat we alle 3 zwanger zijn. Alle 3 in een ander stadium, dus dat is leuk. Nu nog even de leukste foto's uitzoeken en een beetje bewerken.

11. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @Dufel, fijn dat je er zo relaxt onder bent. En inderdaad, eerst maar eens bevallen, daarna zie je wel weer verder ;)

@facebook: snap ik toekie, maar kan me ook voorstellen dat je geen puf hebt om op meerdere plekken te schrijven als je net bevallen bent. Dus de dames kiezen ervoor om het op facebook te delen, ook voor fam en vrienden. Ze komen vast wel weer terug als de rust weer een beetje is weergekeerd! En de meiden die op fb zitten kunnen natuurlijk altijd info doorgeven hier. Ik ben in elk geval blij dat er hier nog veel geschreven wordt en niet alleen op fb. Komt goed!

@toekie: aha, dat klinkt wel logisch idd. Ben benieuwd hoe lang je nog moet wachten!

@Elske, fijn dat de controles goed waren! Hopelijk komt het vannacht alsnog op gang, maar je mag morgen in elk geval jullie kindje begroeten, top! Ik hoop dat je nog wat rust kunt pakken vannacht. Zet m op! Je kunt t!

@Hatsie: heel herkenbaar! Hier sinds een paar dagen harde buiken en onderbuikpijn. Dan lijkt 27 mei ineens nog zo ver weg!

Morgen maar even urine inleveren, want heb de hele tijd zeurende onderbuikpijn. Kan ook voorwerk zijn, maar ik ga maar even checken. Verder ook veel lage rugpijn. Zijn er meer meiden die zo'n constant aanwezig zeurend gevoel hebben (dus niet bij vlagen maar de hele dag een beetje)? Heb er niet zoveel last van hoor, maar is gewoon irritant.

Heb trouwens een leuk ideetje voor m'n ouders en schoonouders als ze opa en oma worden (zeg ik t zelf, hahaha), gevonden op pinterest: 35 Easy DIY Gift Ideas Everyone Will Love (with pictures)
    Wil ik proberen te maken met een buikfoto'tje en een paar foto's van ons kindje/ons in het ziekenhuis/thuis. Dus eerst maar op zoek naar een vierkant kistje, en dan wachten tot we de foto's kunnen maken!

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @toekie ja dat hoop ik ook maar durf niet zoveel te hopen ;)
    Morgen maar ff afwachten
    Hoe is het met jouw kramp?

@hatsie lekker zo'n rustig dagje. Heb je ook wel nodig met deze termijn.
    Mijn vk zei ook dat het weleens het begin zou kunnen zijn van de bevalling. Ook omdat ik wat krampjes heb, onrustig ben en de baby heeel diep is ingedaald. Maar het hoeft natuurlijk niet..

@lien leuk die foto's heel bijzonder :)

@teamleider ja ik heb echt een goede werkgever. En mn teamleider is een aardige man. Erg netjes allemaal ondanks dat mn contract niet verlengd wordt.

@facebook ik ben ook meer hier te vinden dan op facebook

Heb vanavond nog even de vk gebeld omdat ik wat benauwd en kortademig was. Was volgens de vk niet iets om zorgen over te maken. Waarschijnlijk ligt de baby net op een bloedvat waardoor ik wat minder zuurstof krijg. Ze zei wel dat het heel goed zou kunnen dat er toch wat gaande is...
    Ik durf er niet op de hopen ;)

13. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Leo, sorry...heb jullie door elkaar gehaald!
    Ben benieuwd of het hartje morgen weer 'op regel' is...gaan we wel van uit toch?
    Alvast succes morgen!

Dufel, balen van je contract. Maar het scheelt dat je er al op voorbereid was. Positieve insteek heb je in ieder geval, dat komt vast wel goed met een nieuwe uitdaging na de bevalling!
    Hopelijk zet het bij jou ook allemaal snel door!
    Zo te lezen ben je flink aan het rommelen... Spannend!

Anakoloet, wat heerlijk dat je een lekker rustig aan dagje hebt gehad! Heel goed!
    En een heel leuk idee van de foto'tjes!

LienJ, wat leuk van de foto's! Altijd leuk om later herinneringen bij op te halen..

Dames, hopelijk hebben we vannacht allemaal een goede nacht!
    En wie weet morgenvroeg babynieuws!
    Slaap lekker allemaal....

14. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @hatsie: ja ze heeft bij mij inderdaad getoucheerd. Maar ik had nog geen gebroken vliezen en daardoor geen infectiegevaar. Elske had dat dus wel al. Ik denk dat dat het verschil maakt.

Maar dames, het wordt hier toch serieus! Ik heb weeën om de 5 a 6 min. En mn vliezen zijn zojuist gebroken!

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oeh toekie wat spannend!!! Gelijk ook al goede weeen!! Succes meid!!

@jennechie je uitgerekende datum vandaag!!

Klaas is hier weer eens zoekgeraakt haha...

*doet 39 weken dansje*

16. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Toekie, wat spannend!
    Succes meid! Ga je eerder dan Elske bevallen??
    Ben benieuwd!

Klaas is hier ook weer zoek Dufel... Vindt m zo langzamerhand wel heel irritant worden 😣..
    Al een paar keer wakker geworden door krampjes... Naar mijn idee ook wat regelmatiger dan anders..
    Maar nog niet dat ik kan zeggen dat ze echt heel pijnlijk zijn ofzo... Zal wederom nog wel weer voorwerk zijn.. En als t wel doorzet ( wat ik hoop natuurlijk) is onze dochter iig heel stipt!!

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja ik vind Klaas ook irritant worden... ben hem weer steeds vaker kwijt...

Zou mooi zijn als het gaat doorzetten meid!!

18. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    We gaan het zien! Ben benieuwd..

Eerst Elske en Toekie maar, die zijn al langer bezig!
    Hopelijk slaap je nog wat Dufel..

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik hoop jij ook nog even :)

20. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Hier redelijk kunnen slapen. Geen weeën nog, meende dat ik er gister onder de douche 1 had. Maar helaas niet doorgezet

Zal zo het ziekenhuis bellen of we terecht kunnen

Deel Deze Pagina