Nou misschien ga jij toch eerder. Het blijkt geen vruchtwater te zijn maar baby drukt steeds urine er uit met hoofdje. Weeën weer wat gezakt. Het rommelt als een gek maar zet dus nog niet goed door. Ik word er gewoon wat onzeker van
Toekie spannend!! Precies met dezelfde termijn als je oudste toch? Dat is grappig! Elske balen dat niet wil doorzetten. Ik duim dat ze plek voor je hebben! Combinatie man met ochtendhumeur en vrouw met zwangerschapshormonen is een slechte. Tip: probeer m niet uit. Lekker snotterochtendje hier door zijn gedrag bleh. En eigenwijs als ik ben wil ik m dan ook die tranen niet laten zien dus ben naar boven gevlucht. Bleh Zo klaagmodus weer uit, ik neem t nu weer over van mn horrormonen. Knuf voor de slecht slapende meiden, ik probeer hier ook nog even wat slaap mee te pakken. Klaas kwam hier af en toe even langs maar had geloof ik te weinig zand voor de hele nacht 😁
Jennechie spannend. Ben benieuwd of het gaat doorzetten! In ieder geval D-day jeeej! Hopelijk duurt het niet lang meer!
Wij gaan met kwartiertje richting het ziekenhuis. Moet om half 8 daar zijn. Zal waarschijnlijk meer op FB plaatsen, omdat dat makkelijker is voor mij en zal waarschijnlijk niet in staat zijn om veel te plaatsen. Zenuwen slaan behoorlijk toe.
@toekie balen!! Echt vervelend dat het niet doorzet. @sam oh jee *knuffel* hopelijk kan je nog ff slapen en straks weer goedmaken samen
@Toekie: balen zeg! Hopelijk duurt dit niet lang want is zo vervelend! @Elske: zet hem op! Ik denk aan je! @Samsoko: grr, mannen ook. Ga jij nog maar even lekker tukken. @Dufel e.a. zonder slaap: he wat irritant. Hopelijk vandaag nog ergens bijslapen. Hier na een aantal rotnachten weer eens lekker geslapen. Nu hoor ik twee jongetjes zingen op zolder dus ga ze er maar even uithalen. Fijn dag vandaag met het heerlijke weer. Om 12.00/uur langs de vk. Laatste normale controle voor het strippen volg week donderdag.
Net weer bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was wel iets gedaald maar nog steeds aan de hoge kant (160-85/ 140-85) maar op zich niet echt gelijk reden tot zorg. Ook urine weer getest. Waren wel iets eiwitten in te vinden maar niet genoeg voor reden tot zorgen. Kleine is wel erg rustig dus nu richting ziekenhuis voor ctg. Vrijdag komt de verloskundige bij me thuis om nogmaals bloeddruk en urine te testen.
Zo, horrormonen zijn de deur uit 😄 Wat schattig Hatsie dat je zoontjes lekker aan het zingen waren jn bed! Dat lijkt me nog eens vrolijk wakker worden hihi. Dufel fijn dat je bloeddruk wat gezakt was, ben benieuwd hoe de cts is. Fijn dat ze je zo goed in de gaten blijven houden, dat stelt toch gerust. Elske spannend!!
@Toekie, wat spannend!! Kan me voorstellen dat je wat onzeker wordt, maar het komt vanzelf. Rustig aan! @Dufel, hopelijk is het een voorteken inderdaad. Ook vanaf hier succes gewenst! Hoe ging de ctg? @Jennechie, ook al activiteit, druk dagje vandaag! Succes meis, hopelijk zet het door. @Samsoko, he bah, dikke knuffel voor je! Stom he, die hormonen. Lekker laten gaan hoor, baalmomentje mag best op z'n tijd. Voel je je al wat beter lichamelijk? @Hatsie, succes zometeen, nog een weekje max! @Laratje: goede controle gewenst zometeen! Hier net urine ingeleverd bij de ha. Heb steeds onderbuikpijn en ik kan nu al voorspellen dat de vk controle voor bo wil morgen, dus alvast maar gedaan Meteen gevraagd om op eiwit te checken, want het zag er wat vlokkerig uit en m'n bloeddruk was de vorige controle wat hoger. Pakken ze meteen even mee. Verder baalmomentje, ben een uurtje weggeweest (dokter, hema, xenos) en alles doet zeer. Vorige week kon dat nog gewoon, maar het begint echt op te raken. Dus nu lekker met een bakkie op de bank, ga zo maar eens beginnen aan ons trouwalbum (5 jaar na dato, hahaha!). Mooi de tijd om dat te doen en leuke herinneringen op te halen! Fijne dag dames, vooral voor degenen die wat gerommel voelen, succes!! En wil even kwijt dat ik het nog steeds super fijn vind om hier met z'n allen te schrijven. ML wordt soms wat zat van al die zwangerpraat, en hier kan ik elke dag terecht, thanks lieve meiden!!
het blijft hier wel rommelen, maar niet meer zo erg. mn man had vanmorgen eerst afgebeld voor zn werk, maar is inmiddels toch maar heen gegaan. @samsok: ja dat klopt, vandaag is de termijn dat mn oudste is geboren, vanmiddag om 5 voor half , dus ik kan nu wel zeggen dat ik nu langer zwanger ben. was wel erg toevallig geweest! ja dat lijkt mij ook geen fijne combi! @dufel: ja echt vervelend. tjonge, jij maakt het ook spannend. ik duim voor een mooie ctg, maar komt vast goed gelukkig maken ze zich nog geen zorgen. @elske: heel veel succes vandaag meid, en sterkte met je zenuwen! @hatsie: ja dat kun je wel zeggen! straks gaat dit elke nacht zo en dan nog 2 weken lang, pfff... nou dan kun je me opvegen volgens mij. welk heerlijk weer bedoel je?? het regent hier! succes bij de vk.
Even update: Net gesprek gehad met gyn. Ik ben overgedragen nu van de verloskundige naar de gynaecoloog. Hij heeft gevoeld, en we hebben een echo gehad. Ook inwendig onderzoek gehad en heb een vingertopje onsluiting. Daarna heeft hij me gestript om het een handje te helpen. Donderdag moeten we weer langskomen voor ctg/bloeddruk/strippen en als ik meer ontsluiting heb kan de bevalling vanzelf starten of ze gaan me inleiden. Dus gaat spannend worden😁
Ook weer even een update van mij: Vanochtend in het ZH weer aan de ctg gelegen en deze keer was het hartje prima. Geen enkele overslag te horen De echo kon dus worden afgezegd en er hoeven verder geen stappen te worden ondernomen Toch een hele geruststelling, ondanks dat ze zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk toch onschuldig was. Morgen controle bij de VK, dan overleggen over het vervolg, aangezien baby nog geen aanstalten maakt hihi. Vorige week brief mee gehad over de Index-studie, dus ga even aangeven dat ik daar wel aan mee wil doen. Ze zijn onderzoek aan het doen naar het protocol van vrouwen die overtijd zijn, wat het beste is. Huidige protocol (tot 42 weken afwachten) of met 41 weken inleiden. Als je meedoet wordt je willekeurig in 1 van de 2 groepen ingedeeld, en aan het eind worden dan de resultaten vergeleken.
Spannend Leo en Dufel! Die index studie had ik idd ook van gehoord, alleen ik dacht dat je zelf mocht kiezen in welke groep je wilde. Verkeerd begrepen t us ook alweer een flinke tijd geleden dat ik er iets ober las bij de VK. Vandaag voel ik me lichamelijk gelukkig stukken beter dan gister. Gelukkig wat dingetjes kunnen doen in huis en ik spring zo nog even op de fiets naar de stad voor wat inkopen oa grote onderbroeken haha. Wel zijn m'n darmen alweer twee dagen van slag. Vervelend, dat had ik vooral begin van de zwangerschap, maar komt blijkbaar weer terug. Of misschien is het ook een teken dat alles begint te rommelen, geen idee. Ik wacht rustig af 😄
@Leo, super fijn! Succes met wachten! @Toekie: heerlijk weer was miss wat overdreven haha. Hier is het nu wel mooi trouwens! @Samsoko: mooi dat de hormonsters verjaagd zijn... ja, zingen doen ze hier graag. Herken al hele liedjes bij MN eenjarige. Maar moet zeggen dat zowel mijn man als ik graag zingen. Kun je ook overdrijven trouwens. Ik betrapte mezelf net op het aanleren van het minder verheffende liedje: de dikke burgemeester/ die kon niet bij de bel / toen gaf ik hem een zetje / toen zei hij dankjewel / toen gaf ik hem een schop / toen zei hij: hoepel nu maar op. Haha, en dat alleen maar omdat mijn moeder mijn jongste een dikke burgemeester noemde. @Dufel: nogmaals succes meid!
@Dufel, fijn dat je een handje geholpen bent! Voel je al wat of denken ze dat het nog even duurt? @Leo, wat super dat alles goed is! Toch een geruststelling hoor, top. Onderzoek klinkt interessant, goed dat je eraan meedoet. @Samsoko, fijn dat je je weer beter voelt! Alleen balen van je darmen. Hier ook last van, vooral 's nachts en 's ochtends. Hopelijk komen de plaaghormoontjes niet meer terug @Hatsie, hahaha, dat liedje!! Ik lach me slap Kan wel wat vrolijks gebruiken, vanochtend urine ingeleverd bij de HA en er blijken bacteriën in te zitten en iets verhoogd eiwit. Zeggen ze doodleuk: we hebben geen zekerheid, dus je krijgt geen antibiotica, maar breng de boel maar naar het ziekenhuis om op kweek te zetten. Volgende week woensdag uitslag!!! Pfff. Dus maar de vk gebeld en die vindt het ook raar dat ik zo lang moet wachten. Moet zometeen langskomen voor bloeddrukcontrole vanwege verhoogd eiwit en koppijn. Bahbah. Moest even huilen, zoveel gedoe. Heb al met al vandaag alweer 10 km gefietst bij elkaar. En zo dus weer naar de vk. Geen leenauto's in de buurt met al die studentenvrienden. Misschien is er niks aan de hand maar tis gewoon niet leuk.
Ff kort berichtje. Merk toch wel wat gerommel en merk dat ik behoefte heb aan mn eigen wereldje. Wie weet is het wel het begin.. @leo fijn dat het nu goed zat met het hartje. Ben benieuwd wanneer de baby zich gaat aandienen! @anakoloet wat stom zeg! Snap dat je ervan baalt. Dikke knuffel!
@Anakoloet, wat een vage reactie zeg van je huisarts. Absurde lange wachttijd ook. Dat moet via je vk toch sneller kunnen. Wow, en zoveel fietsen... Zou je vk niet langs kunnen komen als je het uitlegt? Snap dat je dan even verdrietig bent. Knuffel!
Updateje: heb verhoogd eiwit in mn urine. Nu aan de ctg in het ziekenhuis en bloedprikken i.v.m. eventuele zwangerschapsvergiftiging.
Damess kom me ff melden hoor. Had al een poging gedaan om bij te lezen maar dat was al mislukt en kom er nu ook ff niet aan toe hihi Maar met ons gaat het echt perfect! S. Is al 220 gram boven zijn geboortegewicht en doet t echt geweldig. Bv gaat zeer voorspoedig. Allemaal boven verwachting. Zelf ben ik al lekker op de been en afscheid genomen van de kraamhulp, wat een super mens was dat.ik lees gauw by, hoeveel kindjes zyn er al na S. Geboren?