Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Even egobericht: pff, de buren (buren naast onze buren eigenlijk) zijn nu met drilboren bezig: keuken en woonkamer worden verbouwd. Ben net even langsgeweest hoelang dit gaat duren: sowieso tot en met volgende woensdag en daarna nog tegelen etc. Heb er echt een potje om gejankt. Mijn oudste is doodsbang voor die herrie, verstijft helemaal en is panisch. Die kan ik dus niet thuis hebben. Die kan dus zelfs niet rustig de baby ontmoeten. En het is al zo'n onrustige periode voor een kind! Zelf kun je hier ook niet doorheen slapen en ik vraag me af of ik de kraamvisite zou kunnen verstaan. Laat staan wat dit doet met zo'n pasgeborene. Ik kan natuurlijk niet vragen of ze het niet willen doen (is met aannemingsbedrijf), dus we moeten het gewoon uitzitten. Pff, wat een drama!

2. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @hatsie spannend! Ow jeetje nou ik snap je hoor zou daar ook helemaal niet blij mee zijn :(

@toekie heerlijk lekker met ze allen wandelen! Hier is het gelukt hoor manlief mee en de hond mee. Is wel nog wat vermoeiend maar had totaal geen last van mijn wond dus ben tevreden :) morgen weer proberen.

3. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Mommy, begrijpelijk hoor. Lekker genieten!

Hatsie, spannend! Ik hoop voor je dat het iets doet! :)
    Wat ontzettend klote van je buren. Wat een timing ook zeg... :(
    Knuffel.

Toekie, mijn vriend dacht dat ie een blaasontsteking had maar dat is het niet. Hoop dat het snel over is voor hem!
    Wat leuk dat Dylan zo lief is voor Kyano!

Elske, wat fijn dat ie bijna op z'n geboortegewicht zit!

Lizz, wat vervelend dat ze nog steeds zo rustig is. Hoelaat mag je morgen?

Ik ben strak even over de markt gelopen en heb even gelunched met m'n moeder. Was lekker ff eruit te zijn. Nu helemaal gebroken en moe op de bank.

4. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    oh hatsie dat lijkt me vreselijk! Misschien moet je dan nog maar even niet bevallen, maar pas als de herrie over is! (niet dat je dat voor het zeggen hebt hoor ;))
    ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn.
    sterkte er mee meid, knuffel.

ah fijn chantal! ik ben ook net terug van het wandelen. Ik hou het goed vol, ik kan nu een stuk verder dan met zwangere buik! hihi. dat is wel een fijn gevoel.
    gelukkig dat je geen last van je wond had! gaat de goede kant op dus.

5. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    ah vandaar lara. dan heb ik het verkeerd gelzen denk ik ofzo, ik dacht dat jij dacht dat je zelf een blaasontsteking had haha.
    ja is zeker leuk! heel mooi om te zien.

fijn nog lekker er ff uit.
    wel goed uitrusten hoor, het kan nu nog.

6. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ik zelf gelukkig niet hihihi.
    Dadelijk even de oogjes sluiten denk ik :)

Ja kan me voorstellen dat dat echt genieten is om te zien!!
    Ik ben ook heel benieuwd hoe zoontje van vl gaat reageren. Hij kan niet wachten tot de baby er is, zo schattig :)

7. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @toekie fijn he en het is super mooi weer. Ik kan nu ook beter lopen dan met de mijn buik laatste weken dan. Gaat echt stukken beter sinds die wond open is gemaakt. Dit is ook mijn eerste dag zonder paracetamol tot nu toe dus gaat echt de goede kant op :) superblij mee. Nu ook voor het eerst drie uurtjes alleen geweest met jelmer :) ging goed.

8. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Djurre zit over z'n geboortegewicht!
    Weegt nu 3210 gram en hij drinkt nu gemiddeld flesjes van 60-70 ml
    Kraamhulp was vandaag ook voor het laatst, wat heerlijk om huis weer voor ons alleen te hebben. Begon me laatste dagen te ergeren omdat ik gevoel had dat ik m'n eigen ding niet kon doen in huis.

Lizz wat een akelig gevoel moet dat zijn! Ik heb het gelukkig nooit gehad dat ik m'n kleintje niet voelde, maar kan me best voorstellen dat je je gelijk zorgen gaat maken.
    Knuff

Hatsie bah! Dat kun je ook net gebruiken nu.. Hopen dat je kleintje om deze omstandigheid nog even blijft zitten ook al heb je je kleintje nu liever in je armen

9. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Hatsie, wat naar dat je buren uitgerekend nu lekker moeten verbouwen... Maar ja weinig aan te doen inderdaad. Daar gaat jullie rust! Knuffel!

Elske, zo kraamhulp ook alweer weg! Hoe bevalt het nu met z'n tweetjes voor de kleine te zorgen? Stuk beter zeker :)

Laratje, fijn dat je er nog even lekker uit kon. Het was ook mooi weer dus lekker van genieten! :) Nu maar hopen dat ze snel komt hè, het is nu echt wel tijd hoor! Beeb kom eruit!!
    Lek hè, hoe die kleintjes daarmee omgaan als er een baby komt. Hij wil d'r vast kusjes geven enzo. Of pannenkoek voeren, net als Jace (van dame) ;)

Chantal fijn dat je er even uit kon! Genezen gaat goed dus gelukkig. Lekker genieten van het mooie weer! Fijn hè, een lentebeebje! :)

Gisteren toch maar weer naar het ziekenhuis geweest (met alle moeite want had geen vervoer). Ik had d'r eind van de middag nog maar 2 x gevoeld en maakte me behoorlijk zorgen, want dat had ik nog nooit meegemaakt.
    Ik lag echt nog geen 10 seconden aan de ctg of ze werd echt helemaal wild. M'n buik ging echt ongekend op en neer. Ik was opgelucht dat ze bewoog, maar ik voelde me haast voor het blok gezet en ze namen me ook niet echt serieus. ''Tja, hoort een beetje bij de termijn hè''. :x Dat begrijp ik ook wel troela, ik zit hier toch niet voor niks.
    Maar ja, straks dus voor een extra controle nog eens aan de ctg. ;) Eens zien of ze weer zo gaat liggen spartelen. :p Gelukkig om 08.45u al, dus kan ik snel weer naar huis.

10. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @elske fijn dat djurre over zijn geboortegewicht Zit! Vervelend dat je niet je eigen ding kon doen in huis. Ik vond het heerlijk kraamzorg huis nog nooit zo opgeruimd en schoon geweest haha maar vind het nu ook fijn lekker met ze drieën genieten en manlief is echt super goede hulp!

@lizz nou idd heerlijk genieten van het mooie weer! Ik snap je wel hoor jelmer deed dat ook zodra dat de ctg erop zat begon meneer. Maar gewoon je eigen gevoel volgen als je niet vertrouwd altijd bellen. Fijn je nog een extra ctg krijgt!

@wond yes al het vuil is eruit helemaal blij. Nu moet de wond van binnen uit dicht groeien naar buiten aangezien het ook nog best een diepe wond is maar dit moet binnen 1,5 week wel gebeurt zijn. Dus ze komen nog wel spoelen maar dat is puur om het schoon te houden:) zo blij komt er eindelijk een einde al aan het gedoe :)

11. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    ZWANGER!

19 mei:
    Laratje - 1e kindje it's a girl

24 mei:
    Hatsie - 3de kindje it's a surprise

27 mei:
    Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl

31 mei
    Samsoko - 1e kindje it's a surprise

BEVALLINGSLIJST!

April
    20 april - youngmommy2be - Lynn! Geboortegewicht 2515 gr, geboren bij 36 weken en 4 dagen

Mei
    05 mei - Jabinca - Samuel! Geboortegewicht ... gr, geboren bij 40 weken en 1 dag
    09 mei - Dame84 - Logan! Geboortegewicht 3730 gr, geboren bij 40 weken en 5 dagen
    09 mei - Chantallcindy - Jelmer! Geboortegewicht 2990 gr, geboren bij 37 weken en 3 dagen
    12 mei - Elske91 - Djurre! Geboortegewicht 3150 gr, geboren bij 38 weken en 5 dagen
    13 mei - Toekie - Kyano! Geboortegewicht 3485 gr, geboren bij 38 weken en 5 dagen
    14 mei - LienJ - Y.! Geboortegewicht ??? gr, geboren bij 39 weken en 2 dagen
    15 mei - Mommy2015 - G.! Geboortegewicht ??? gr, geboren bij 39 weken en 5 dagen
    15 mei - Anakoloet - N.! Geboortegewicht 2874 gr, geboren bij 38 weken en 2 dagen
    15 mei - Dufel - N.! Geboortegewicht ??? gr, geboren bij 39 weken en 3 dagen
    16 mei - Leo85 - J.! Geboortegewicht ??? gr, geboren bij 41 weken en 1 dag
    21 mei - Jennechie - Myrthe! - Geboortegewicht ??? gr, geboren bij 41 weken en 2 dagen

AFSPRAKEN:

Mei
    22 mei: lizzthrasher22 extra co ctg zkh
    22 mei: samsoko echo vruchtwater
    26 mei: laratje co vk
    27 mei: Samsoko co vk
    27 mei: lizzthrasher22 co vk
    28 mei: chantallcindy co wond.

Juni
    22 jun: mommy2015 nacontrole vk
    25 jun: chantallcindy Nacontrole gyn

Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Succes vandaag lizz en sam!

13. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Succes dames!

Lizz, aan de ene kan fijn dat je voor 'niks' aan de ctg bent geweest!
    Beebje van een vriendin van mij had dat ook. Haar werd toen geadviseerd om een brede riem om haar buik te doen omdat haar beeb zo druk reageerde op de banden van de ctg.

Elske, fijn dat je het huis weer voor jezelf hebt!

Jennechie, daar is ze dan!! Gefeliciteerd! Geniet ervan meis.

Ondertussen neem ik het stokje over ;)

Vandaag geen plannen helaas. Dus wordt een lange dag ben ik bang :(

14. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Lizz het bevalt super! Heb me gister alleen een beetje laten verkleumen, dus vannacht super koud gehad en vanochtend licht in het hoofd maar gaat nu weer goed. Manlief is ook nog een paar weken thuis dus dat is wel fijn.
    Succes met je controle vandaag!!

Chantal jaa dat wel, huis was super schoon. Ze deed dingen die wij nooit zo vaak doen haha. Maar had het gevoel m'n eigen ding niet te kunnen doen en ze stond heel irritant naast me als ik ging voeden of verschonen.. En daar kan ik niet goed tegen.
    Wat fijn dat de wond schoon is!

Djurre komt 's nachts om de 4 uur voor z'n voeding en heeft volgens mij nu 2 heldere momentjes op een dag. Hijs nu al hele tijd wakker van 8- nu en s middags van 15-18 issie veel wakker.
    Hij drinkt echt super! Flesjes van 70-80 ml
    Hij krijgt straks kunstvoeding en dan eind van de middag weer.
    en voor de rest nog moedermelk. Kijken hoe dit zometeen gaat!

15. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @elske haha ow ja das wel irritant idd. Hier ging dat niet aangezien ik hem toen nog niet echt zelf kon verschonen haha. Maar is ook wel fijn als je weer je eigen ding kunt doen.

Jelmer hier meestal rond 3 wakker snachts. Drinkt ook 80 ml. Meestal komt hij dan smorgens rond 7-8 uur heerlijk. Hij huilt eigenlijk alleen maar voor voeding

Net met ze drieën naar de intratuin geweest ging goed :) heerlijk even weg. Wel irritant ik nu met de tijden van wondspoelen zit haha

16. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Ha dames,

ik ben terug van weggeweest! Sorry...ging helemaal op in m'n eigen coconnetje hier. Maar vandaag weer even buiten geweest en ik land weer een beetje uit de wolken ;) Morgen ga ik alles lekker bijlezen (10 pagina's zag ik al ongeveer ;) ) en weer meekletsen.

Fijne avond en slaap lekker allemaal!

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @elske: ah fijn dat hij weer over zn geboortegewicht zit!
    is ook wel weer lekker he, zo zonder kraamhulp? vind ik wel tenminste.

@chantal: ja dat met het lopen heb ik ook! ik kan ineens weer veel sneller en verder lopen! heerlijk gevoel is dat. ik voel me gewoon weer een vrije vogel :)
    wat goed dat je wond schoon is. hopelijk is hij snel dicht, maar gaat de goede kant dus op!

@anakoloet: lekker genieten he? de tijd is je gegund hoor ;)

dus jennechie is ook bevallen begrijp ik? gefeliciteerd meid!

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Klopt Toekie! Vanmorgen if gister, t staat me even niet bij welke datum precies.

Welkom terug anakoloet, hihi veel plezier met lezen morgen en geniet maar lekker met je kleine mannetje, het is je gegund!

Chantal wat fijn dat de wond schoon is en heerlijk met z'n drieën naar byiten.

Elske geweldig dat Djurre het zo goed doet! Wat een opluchting zal dat zijn.

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zit nog in de wolken. Noud doet het super
    :) zelf ben ik nog erg slap. Dus rustig aan.

Vandaag wel even rondje gereden. Ook was kraamzorg voor t laatst. Heerlijk weer het huis voor onszelf

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Geniet er maar lekker van Dufel en eerst goed op krachten komen!

Hier weer even genieten van drukke baby. Beweging is goed, mama Sam gerustgesteld jeej 😊

Deel Deze Pagina