Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Gelukkig was alles weer goed bij de vk Dufel! Het verbaast me niks dat je rustiger aan moet doen haha. :) Over een paar weken heb je misschien wel helemaal geen tijd meer om zoveel schoon te maken... Maar je hebt nu alle grotere klussen gedaan toch?
    Ik heb in principe ook alle grotere klussen gedaan die ik van belang vond, nu is het een kwestie van bijhouden :)

Toekie dankjewel! :) Gelukkig slaap je (nog) goed, dat is best wat waard! De meiden zonder kindjes kunnen overdag natuurlijk nog wat slaap pakken maar als je al een (of meer) kindje(s) hebt wordt dat lastiger natuurlijk.

Chantal beterschap, hopelijk wordt je nu niet meer ziek!

Hier zijn de boodschapjes weer binnen. Heb er bijna 3 uur over gedaan (incl rondje winkelcentrum hoor), maar ik loop echt zooo langzaam haha. Mensen kijken me soms aan van 'wat heb jij nou, je bent toch alleen maar zwanger'. :p
    De fruitmand is weer goed gevuld dus de blender kan de komende dagen onbeperkt aanstaan haha. :D
    Over twee uurtjes m'n ventje even wakker maken en dan nog even lekker buiten zitten. :)

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Damess, zal me ook weer ff melden. Begin nu ook slechte nachten te krijgen en afgelopen nacht ook wat meer harde buiken dan normaal.
    Verder voel ik me goed. Verloskundige gistr was weer dik tevreden. Vandaag lekker dagje met manlief in de tuin bezig, helaas hield ik t niet lang vol dus ff in bad geweest. Nu zo nog ff grasmaaien en dan ist weer leuk geweest.
    Gistr me 38wkn dansje gedaan, hoop toch echt niet dat ik die 39wkn dansje moet doen... ben er zo an toe.
    Stiekem dus ook vet jaloers op youngmommy met haar mooie meisje... die kan nu al lekkr genieten.

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oooh heerlijk Lizz weer allemaal fruit! Ga ik morgen even halen weer. Mn moeder komt langs dan kunnen we samen ff de markt over :)
    Niets van aantrekken hoor. Laat die mensen maar kijken. Je hebt er alle tijd voor en het is voor jezelf ook beter om rustig aan te doen.
    Wat voor fruit heb je gehaald?

Ja alle grote klussen zijn gedaan maar alsnog ben ik een uur per dag aan t schoonmaken om het naar mn zin bij te houden ;)
    Vooral het stofzuigen elke dag vind ik vrij pittig. Maarja. Vanmiddag wel voor t eerst even gaan slapen ;) dat was wel lekker.

Vanavond naar een borstvoedings info avond. Ben benieuwd :)

4. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh naar de markt! Wat een goed idee Dufel, daar ga ik zaterdag ook even fruit halen. Fijn dat alles weer goed was bij de VK, en lekker rustig aan doen hoor (zegt hier iemand die dat ook niet zo goed kan...)

Jabinca ik kan me voorstellen dat je het zat bent, en zo benieuwd bent naar je kleintje. Voor jullie is het geslacht ook een verrassing toch? Ik ben ook zo benieuwd nu of we een zooj of dochter krijgen en belangrijker nog: hoe ie eruit ziet en wat z'n karakter zal zijn. Denk dat je dat al gauw voelt als moeder/ouders. ML kan hier ook echt niet meer wachten, ik heb nog wel wat geduld (en loop ook 4 wk op jou achter natuurlijk)

Ben ook benieuwd hoe het met youngmommy en Lynn is! Hopelijk zijn ze inderdaad fijn thuis.

Controle bij VK was hier ook weer goed. Baby ligt al mooi diep in m'n bekken. Nog niet vast maar die kramp vorige week zijn dus zeer waarschijnlijk indalingsweeen geweest. Ze vermoeden dat Billy lang is, omdat z'n voetjes nog wel lekker onder m'n ribben zitten en z'n ruggetje helemaal uitgestrekt over m'n linkerkant. Maar ML is 190 en ik 180 dus dat verbaast me verder ook niks. Het verbaast me wel dat dat er vorige keer bij de echo niet uit kwam (sterker nog: toen zei ze dat ie korte bovenbeentjes had. Niks buiten de curve hoor, maar iets onder gemiddeld) maar goed, we zullen het zien als baby er is. Ik was zelf niet echt lang als baby.

5. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Heeelp ik schiet even flink in de stress zeg :(
    Ik heb al een tijdje wat extra tandvlees bij een kies voor m'n gevoel en vroeg m'n man of hij even goed wou kijken. Zit er echt een gigantische zwarte krater in m'n achterste kies en ook een kratertje in een kies onderin. En dat naast het feit dat m'n 4 verstandskiezen er binnenkort een keertje uit moeten want die drukken ook steeds meer.
    En ik poets al zoveel meer dan voor m'n zwangerschap :x Waarom heb ik ook zo'n stom rotgebit. Ik heb eigenlijk nog geen last *afkloppennn*, maar ik ben zo bang voor kiespijn en ik wil nu echt nog niet naar de tandarts. Echt pas na de bevalling. Kan wel janken echt. M'n moeder heeft ook veel tandproblemen gehad tijdens haar zwangerschappen en tot nu toe verloopt die van mij echt precies als die van haar dus heerlijk vooruitzicht :(

Sorry voor het klaagberichtje, maar ben echt bijna in paniek.. :(

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Lizz hier ook zo'n krater. Vulling eruit gevallen, daarna noodzakelijk geplaatst, blijkbaar ook verloren en een gummyvulling geplaatst, die is langzaam opgelost. Ik heb er ook geen pijn aan, maar ook een dramatisch gebit. Ook een aantal gaatjes maar de tandarts laat ze zitten tot na de bevalling. Daar wel pijn aan gehad, maar steeds jn het weekend. Nu al ruim een week geen last dus ik laat het maar even. Elk kind een kies: bij mij elk kind wel 4 geloof ik. Ik zou gewoon niks doen zolang je geen pijn hebt of eventueel even naar laten kijken en vragen om een noodvulling of een andere simpele tijdelijke oplossing. Pas bij pijn verder kijken denk ik. Hopelijk blijf je gewoon pijnvrij!

7. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ooooh lizz wat ontzettend kut zeg!!
    Hoop dat je het nog even een paar weekjes pijnvrij houd!!
    Voor samsoko uiteraard hetzelfde!

8. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Lizz wat vervelend! Hoop dat je het komende weken pijnvrij houdt!

Hier ook een slecht gebit.. Heb nu een gaatje tussen twee dooie kiezen(wortelkanaal) en m'n rechterverstanfskies boven moet eruit.. Juni moet ik er weer heen.

9. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Pfff sorry dat ik het zeg :) maar ben blij dat ik niet de enige ben haha. Gedeeld leed is half leed :p Nee ik gun jullie ook echt geen verder pijn aan jullie gebit hoor!! Ik ga ook nog niks doen, tenzij ik echt pijn krijg maar hoop zooo dat ik die weekjes nog even kan uitzingen!
    Nu hoop ik nog dat ik vanavond even weer rustig kan worden want ik krijg altijd meteen heel erg de zenuwen bij zulke dingen. Ik zie veeeel meer op tegen de kaakchirurg dan tegen de bevalling (wat ook enigszins geruststellend is hahaha) :)

10. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    brrr, meidenn!! getsie zeg met jullie gebit ! vreselijk! hopelijk blijft het hier nog goed, bij jace heb ik wel een beginnende rottende verstandskies moeten trekken,, maar gelukkig daarna niks geks meer gehad met mn gebit! hoop dat de pijntjes niet erger worden!!, ze zeggen dat je gebit gevoeeliger is in de zwangerschap,.

slapen is hier ook een hell!! vrselijk, als jace slaapt smiddags ga ik ook liggen! ben echt kapot!
    doet ook zeer en draaien en de buik mee trekken,, pff,, heb ook net als wat jabinca zegt, hopelijk geen 39 weken dansje voor mij! ben ook jarloers op de meiden die de baby als lekker ingedaald hebben! hoop gewoon dat de baby precies optijd komt!

dufel, toch nog lekker ff rustig aan doen dus! fijn dat alles goed was bij de vk! ben benieuwd hoe je het vond bij de borstvoeding avond!

samsoko ook fijn dat bij jou de co bij de vk goed was! bij ons juist een kleintje met korte pootjes! hihii,

11. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb mijn portie al gehad als je het niet erg vind ;) hahaha!
    Rustig aan meis, niet te veel aan denken en als het zeer gaat doen echt aan de bel trekken hoor!

Slapen gaat hier goed gelukkig!

Morgen heb ik een poetsdag op het programma :( zucht!

Dufel, hoe was de voorlichtingsavond?

Samsoko, fijn dat je controle goed was!!

Hier een irritant drukke beeb haha. Zit nog geen seconde stil... Nu heeft ze de hik.

Vanmiddag heerlijk met vriendlief op het terras gezeten en daarna samen het 1e pakje voor onze kleine spruit uitgezocht en nog een dekentje gekocht.

12. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Men, actievelingen!! Had de laatste dagen weer allerlei andere dingen aan mijn hoofd dus ik ga op heeeel veel proberen te reageren.
    Forum deel 2!! Vind ons wel stoer hoor ;)

@Samsoko: fijn dat de nieuwe mentor een goeie is! En inderdaad balen dat je pas op het laatste moment kon overdragen aan je vakvervanger. Suf he, dat mensen soms zo min kunnen denken over de brugklas of onderbouw. Ik krijg volgend jaar voornamelijk bovenbouw, maar ook 3 havo nog en daar ben ik blij mee! Juist goed om de hele leerlijn te volgen, dan word ik hopelijk nooit een verstokte bovenbouwer ;)

@gewicht: wat een verschillen he? Ik zit nu op +3,5 kg. Heb wel het idee dat ons kleintje heel hard groeit de laatste dagen dus ben benieuwd hoe hard het gaat.

@kleertjes: neutraal is lastig te vinden he? Liep ik ook tegenaan toen we het nog niet wisten. Maar hoewel ik absoluut niet voor die rollenverdeling ben, merk ik toch dat ik ook gauw denk: 'dat is meer voor een meisje, en dat meer voor een jongen'. Soms net een glimmend randje of iets anders.

@samsoko: schoonmaakwoede is hier ook nog niet losgebarsten, maar hopelijk komt dat volgende week want heb nog een heel lijstje ;) En chocola, same here! Gek he, ben ineens een zoetekauw.

@youngmommy: man, heb ik je hele happening gemist! Wat goed dat je zo rustig bent gebleven! En van harte gefeliciteerd met jullie prachtige meisje!!

@Chantal: van mijn vk mag ik geen rennie i.v.m. kans op nierstenen. Ik neem Gaviscon, het pepermuntdrankje. Werkt super!
    Balen van je verplichte rust..maakt het toch weer spannend. Hopelijk mag je kindje snel komen!

@pijn: hier ook steek in m'n tepels, niet cool.

@Lien: luxe dat je niet naar de wc hoeft 's nachts! Lekker genieten van je nachtrust, kun je goed gebruiken straks, beetje uitgerust zijn.

@luiertas: samsoko, dat heb ik me ook al afgevraagd over dat tasje. Bij mij staat erop: pas op voor verstikking, niet in de buurt van je kindje gebruiken. Right...

@laratje: blegh, tandarts. Blij dat het goed ging. Ik ga pas over een paar maanden weer, moet er nu niet aan denken.

Wil binnenkort trouwens wel naar de kapper, nog even een mooie coupe voor het er tijden niet van komt ;)

@Hatsie: balen van alle ziekte joh, sterkte ermee. Hopelijk breken er betere tijden aan.

Fijn dat alle controles verder goed zijn bij iedereen! Ik mag vrijdag weer, liggingsecho en controle. Ben benieuwd hoe ons mannetje scoort op de groeicurve.

@Laratje: leuk dat je lekker hebt geshopt! Tof he, samen erop voorbereiden. Genieten!

Hier een dubbel weekje. In de familie een plotseling overlijden, maar ook m'n laatste werkdag. Heel gek dat je je voorbereid op nieuw leven, maar dat ik ook donderdag een begrafenis heb. Dubbel. Maar zo is het leven. Ik zat er ineens mee dat ik een kindje ter wereld ga brengen in een wereld waarin zoveel gebrokenheid en verdriet is. Toen zei een vriendin dat we de taak van God krijgen om dan juist te laten zien hoe mooi het leven kan zijn en dat te omarmen. Vond ik zo mooi!

13. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Jabinca en dame: logisch dat jullie het zat zijn. Jullie zijn er bijna meiden! Nog even doorbikkelen!

@Lizz: wat irritant van je gebit. Hopelijk houden je kiezen het nog even! Hier eigenlijk nog nooit iets gehad, maar iets zoets eten is aan één kant pijnlijk, dus ik vrees ook het ergste. Bibber! oh, Samsoko ook al... Nou, hopelijk valt het mee!

@Youngmommy: hoe is het met jou en kleine Lynn? Geniet je van je kraamtijd? Ben je alweer lekker thuis?

@Dufel: rustig aan meid! Je huisje komt wel hoor en soms heb je pech met je kraamzorg en kun je na je kraamtijd opnieuw beginnen omdat ze zo slordig zijn (had ik bij mijn oudste, grumbels).

@Lizz: gewoon lekker rustig aan doen in de winkels hoor. Ik vind dat mensen echt heel weinig rekening met je houden als je zwanger bent. Dus waarom zou jij je druk maken over hen? Heerlijk al dat fruit!

@Chantal: beterschap! Bij jou zit het momenteel niet erg mee he...

Hier was het een pittig dagje. De jongens zijn beter genoeg om te etteren en nog te hangerig om lekker te kunnen spelen. Manlief maakt lange dagen en 's avonds moet ik steeds veel werk doen om met verlof te kunnen. En dan worden ze natuurlijk ook weer wakker van een 'au keeltje' o.i.d. Ach, heel sneu natuurlijk, maar het mag van mij nu wel even wat soepeler gaan. Zeker met die rottige Amerikareis van manlief in het vooruitzicht. Daarna ga ik echt aftellen, haha.

14. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Anakoloet, wow, wat ben je compleet in je reacties. Gecondoleerd met het sterfgeval. Inderdaad heel tegenstrijdig. Mooi gezegd van je vriendin. De wereld is ook helemaal niet rustig en goed, maar in het baken van je gezin kun/moet je wel alle liefde geven die je in je hebt, denk ik.

@Lara: leuk het eerste pakje! Dat heb je lang weten uit te stellen, zeg. Ik heb al tien eerste pakjes haha: was steeds weer een reden om iets te kopen. ;) En spruitje: nu even trappelen maar dan wel de hele nacht rustig he... Heeft ze vaak de hik trouwens? Hier soms wel een keer of vijf per dag...

15. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Laratje zag een foto voorbij komen op Facebook! Echt heerlijk! Ben blij dat m'n man volgende week weer thuis komt, kunnen we ook nog even genieten.

Anakoloet bah! Gecondoleerd meid!
    Wel een hele mooie uitspraak van je vriendin!

Hatsie hopen dat je morgen een wat makkelijkere dag hebt! En een beetje rust kunt nemen. Goed om jezelf denken ;)

Ik zal me klaar maken voor bedje. Vanmiddag geen rust kunnen pakken in verband met visite.
    Morgenochtend weer even lekker gemasseerd worden door de fysio en daarna even om boodschPpen en dan heerlijk rustig aan doen.

16. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ohja ik wou nog vertellen wat voor fruit ik had gekocht :p Een tros bananen, een bak aardbeien, peren, kiwi's (allemaal vers) en perzik (in blik haha). Maar ik was even vergeten dat ik niet zo goed tegen kiwi's kan, het voelt dan altijd alsof ze alleen uit die haartjes bestaan die er op het velletje zitten. Maar ze hadden niet van die lekkere gold kiwi's dus toen maar gewone meegenomen. Vanmiddag meteen een lekkere smoothie mee gemaakt, yummm!!

Anakoloet, sterkte met het verlies uit je familie! Ben het helemaal met je vriendin eens hoor! Na mijn depressie kon ik naar de wereld kijken op een manier zoals niet veel mensen het doen. Proberen overal de schoonheid van in te zien en ook ontzettend genieten van de natuur en hoe mooi de wereld in elkaar zit. Zelfs in de mens, waar ik al zo vaak m'n vertrouwen in kwijtgeraakt bent, zijn mooie dingen te vinden. En ik kan echt niet wachten om Dominiek onze mooie wereld te laten zien en beleven :)

Dufel hoe was je info avond? Nog wat nieuwe dingen gehoord of leuke info meegekregen? :)

Vind t knap van jullie dat jullie allemaal bv willen geven! (Of waren er meer die het niet doen?)
    Ik kan het niet. Niet omdat ik het lichamelijk niet kan, maar geestelijk niet en daar voel ik me soms heel schuldig over.

Hatsie wat ontzettend rot dat je man nog zo ver weg moet gaan! Wat nou als het in die tijd gebeurt? :$ Hopelijk zijn je kindjes snel weer beter en fit genoeg om zichzelf te vermaken haha.

Morgen dus de extra controle. Ben best nerveus, ik hoop maar dat bloeddruk en urine goed zijn. Heb toch nog best vaak sterretjes gezien en hoofdpijn gehad, maar niet erger dan eerst. En dan over een weekje nog de liggingsecho. :)

Oh zie net onze crosspost Elske, hoop dat je genoeg slaap kunt vatten en dan morgen lekker rustig aan doen! :)

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wauw wat is er weer veel geschreven in een paar uurtjes tijd.

Allereerst: anakoloet gecondoleerd. Snap heel goed hoe je je voelt. Mooi gezegd van je vriendin.

@gebit hier nergens last van dus kan er (gelukkig) niet over mee praten. Wel erg vervelend!!

Infoavond was erg informatief. Zeker nieuwe dingen geleerd en handige tips gehad. Heb er nu toch nog een stukje meer vertrouwen in. Dus blij dat we zijn geweest.
    Wie van jullie gaat borstvoeding geven en wie flesvoeding? Ben ik ook wel benieuwd naar.

18. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Fijn, Dufel! Ik ga borstvoeding geven. Miss kunnen we het in de bevallingslijst erbij zetten, is wel leuk. Ik heb twee keer een jaar bijna gevoed maar moest steeds stoppen omdat de voeding door de volgende zwangerschap opraakte. Heb er echt weer zin in. Alleen doet het altijd behoorlijk pijn, de eerste maanden. Bij mij dan. :p

19. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik geef dus flesvoeding, maar volgens mij ben ik de enige. :p

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Leuk Hatsie. Ben erg benieuwd. Vanavond zeiden ze wel dat het absoluut geen pijn hoort te doen..

@lizz geen idee of je de enige bent die flesvoeding gaat geven. In mijn omgeving qua vriendinnen ben ik juist weer de enige die borstvoeding gaat geven.
    Iedereen doet waar zij zich het beste bij voelt en dat is uiteindelijk ook weer het beste voor onze kindjes :)

Deel Deze Pagina