Mei 2015 mama's :) deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door urfebe, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Haha ja handig zijn dat soort vragen dan hè, en je denkt indd dat je heel opvallend reageert om het te verbloemen maar meestal hebben ze het toch niet door. :p

Ja, een spuit om de placenta geboren te laten worden. :$ Met oxytocine, en ik heb al vaak gelezen dat ze dat meteen na de geboorte in je been spuiten. Daar ben ik echt niet van gediend. Zal het daar nog eens met de vk over hebben de volgende keer. Dan gaan we ook bespreken wat ik moet doen als het begonnen is, pfff dan komt het ineens dichtbij denk ik :$

2. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Bevallingsplan hier nog niks over gehoord van de verloskundige, misschien dat ze dit a.s. dinsdag aan de orde brengt. We willen in ieder geval met z'n tweetjes op de verloskamer, zonder andere familie, en natuurlijk dienstdoend personeel. Wil het zo lang mogelijk zonder pijnstilling doen, tenzij mijn pijngrens het niet meer toelaat (weet niet hoe ik zal reageren op deze pijn).
    Ik sta er vrij nuchter in, denk er niet zoveel over na. Lees zo nu en dan wel dingen op het internet en dat beangstigd je dan wel.. Maar tis niet dat ik er wakker van lig en erover loop te malen.

na de bevalling willen we met z'n drietjes genieten! Manlief zal de navelstreng wel door willen knippen, lijkt me als vader zijnde een hele speciale ervaring.
    Als we weer thuiskomen eerst met de hond wennen aan de situatie. En dan langzaam aan wat kraamvisite ontvangen denk ik.

zwangerschapsdagboek Zonet m'n zwangerschapsdagboek, van Why's, weer even bijgewerkt en ingeplakt haha. Wordt steeds dikker!

3. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Is er al een klaag uurtje geweest? Pff.. Komt ie..

Ik ben het zat!! Ik kan niet eens voor jace zorgen.. Ben echt helemaal ingezakt wrak!! Ik heb zo'n pijn!! Mijn heupen.. Ik kan niet lang gewoon zitte...niet lang met mijn benen omhoog zitte.. Benen over elkaar wil ook al niet,, beetje bewegen maakt de boel erger, alleen liggen helpt het beste,, maar dat wil niet goed met jace, dus kwam mijn zusje net ff spontaan. Ik zij alsjeblieft vermaak jace voor mij! Lekker meenemen naar buiten! Nou dat vonden ze beide geweldig! Dus ik lig ff in bed, man is net thuis, die gaat koken! Pff. Heerlijk ff niks! Vanavond matrasje naar beneden zijmn man, dat vind ik wel lekker!

4. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Dame84 Wat akelig! Hoop dat de pijn snel wegzakt! Helpt een warme douche/bad tegen de pijn bij jouw? Anders zou ik dat snel doen, ik vind het heerlijk om een warme douche te nemen als ik pijn heb in m'n rug of menstruatieachtige pijn heb.
    Hoop dat je je straks snel beter voelt en desnoods even een paracetamol nemen tegen de pijn!

Hou vol meid! Einde = in zicht

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo'n last van je heupen hebt dame! Loop je bij de fysio? Lief van je zusje en ML dat ze goed voor je zorgen! Laat je maar lekker vertroetelen dat heb je wel verdiend. Kan me voorstellen dat het frustreert dat je niks met je kleintje kunt doen :( laat jullie allerkleinste maar gauw komen zodat je met beide kunt spelen!

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Ocyticine: oh ja ik denk dat m'n moeder dat inderdaad heeft gehad bij de 2e en 3e bevalling. En vast bij mij uiteindelijk ook omdat de bmm niet wilde sluiten. Als ik er op internet over lees spuiten ze alleen als je weeën te veel afnemen of als er om een andere reden belemmeringen zijn en niet gewoon uit voorzorg, maar het lijkt me voor je eigen gemoedsrust inderdaad wel fijn om het goed af te stemmen met je VK, dat je niet zomaar een spuit wilt!

7. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @lizz fijn dat alles goed was hier is meneer ook langer zit bij manlief in de familie Hihi. Heb nog nooit gehoord van die spuit.

@bevalling ik wil ook zo lang mogelijk zelf proberen tot ik niet meer kan maar weet ook dat Ze vanaf bepaalde ontsluiting geen pijn medicatie meer geven omdat het dan niet meer helpt ofzo. Maarja ik weet ook niet precies hoe alles gaat met inleiden enzo Hihi word best nerveus nu ook.

@dame84 he bah meid hoop dat pijn snel minder word is ook niet niks zwanger zijn kleine rond lopen. Nog even meid je bent er bijna :)

8. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Medicatie: ook vanaf een gepaald moment niet meer omdat de gevolgen voor jou of beeb dan te groot kunnen zijn, zeiden ze in het zkh. Zo kan je kindje er suf van worden en wat opstartproblemen hebben wanneer er nig te veel pijnstilling aanwezig us. Medicamenteuze dan wel. Tens kastje en waterinjecties hebben geen medicatie en dus geen gevolgen voor beeb.
    Dus ze geven geen medicatie meer als ze vermoeden dat je binnen een bepaalde tijd gaat bevallen. De precieze tijd weet ik niet meer. Maar bij ons zei de VK gister ook dat zij ook zeker in het oog houden of je het nig trekt, zij hebben naast de medische zorg tijdens de bevalling ook adviesrol en zullen altijd meekijken wat het beste voor jou is en daarin met jou overleggen.

9. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @lizz: nou zo'n spuit lijkt mij ook niet nodig hoor. alleen als de placenta niet uit zich zelf komt, maar ik vind ook dat je eerst moet kijken of dat ding er vanzelf niet uit komt. die kwam er bij mij vrij vlot achteraan.

@samsoko: oh fijn he dat aftellen naar je verlof, heerlijk.
    ja sam die spuit heb ik ook iets over gelezen dat ze dat in sommige ziekenhuizen standaard geven om de placenta snel te laten komen. belachelijk vind ik. doen ze gelukkig bij ons niet.

@dame: oh wat naar dat je zo'n pijn hebt! probeer eens te zitten in kleermakerszit, dat schijnt goed te zijn voor je heupen. fijn dat je eventjes rust had vanmiddag. nog even volhouden meid! ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt.

10. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    nog even weer een foto van mn buik bij 35 weken :D

Bijgevoegde bestanden:

11. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wow mooie buik Toekie!! :D Het lijkt bijna of je de baby kan zien zitten (in stuit zeg maar) haha :p

12. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    M'n hoofd is een vergiet, maar probeer toch even te reageren:

@Bevallingsplan: goed om paraat te hebben als je echt specifieke wensen hebt, maar beter nog om je vent alles goed in te peperen. Schijnt heel vaak te gebeuren dat er uiteindelijk niet naar gekeken wordt en zelf heb je er dan vaak ook de puf niet voor. Ik heb er geen, maar mn schoonzusje doet de bevalling en die weet wel hoe ik het wil: geen poespas vooral. ;) Trouwens wel erg grappig: toen manlief de eerste keer de navelstreng doorknipte, deed hij dat met zoveel kracht dat het bloed de hele kamer doorvloog en mijn schoonzusje er helemaal onder zat. Echt een oepsmomentje, maar we hebben er nog regelmatig om gelachen.

@Dufel: idd schijnt borstvoeding officieel geen pijn te mogen doen maar zou er stiekem toch een beetje op rekenen hoor. Ken er zoveel die (tijdelijk) met pijn voeden! Zelf heb ik bijv. last van vaatkramp tijdens het voeden: bij warmte/koudewisselingen (dus loslaten aanhappen) ontstaat er een sterke pijnreactie die ook de huid kan laten kloven. Schijnt trouwens niet heel veel voor te komen maar het is wel handig om te weten dat het bestaat en wat je dan moet doen. Maar ik blijf het geweldig vinden!

@Medicatie bij de bevalling: ik ga ook voor niks, tenzij het niet anders kan. Wil ook thuis bevallen dus dan is het sowieso al lastiger.

@Menstruatieachtige klachten: ja, volgens mij is dat echt voorwerk. Hier ook last van. Ben er blij mee: scheelt straks hopelijk wat ontsluitweeën! :)

@Lizz: joh, niet bezwaard voelen als je andere keuzes maakt. Je doet wat het beste is voor jou, je kindje en jullie gezin en niemand die er dan ook maar iets mee te maken heeft. Ik snap die discussies en harde houdingen van fles- versus borstvoeders nooit zo goed.

@Toekie: mooie buik zeg!

@Dame: he bah, wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk gauw een baby of verbetering. Fijn dat je man zo goed inspringt en je zusje ook. Lekker gebruik van maken. Jij levert nu topprestaties door je kind te dragen!

@hier: vanochtend lekker geshopt en leuke hoekjes gecreëerd in onze woonkamer. Kan ik enorm van genieten! Vanavond naar de vk geweest en alles was goed. Gelukkig zijn mijn downige stemmingen ook aardig onder controle nu. Hopelijk houden we dat zo tot het einde. ;)

Hoe zit het trouwens met de Facebookgroep? Is die nog actief? Zou het nog steeds wel fijn vinden om daar mee te kletsen - naast hier natuurlijk. Zitten ook mijn andere mamagroepjes ook.

13. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    #173 LienJ, 22 apr 2015
    Laatst bewerkt: 22 apr 2015
    Anakoloet: gecondoleerd... Het leven kent inderdaad soms van die vreemde momenten dat nieuw leven en dood dicht op elkaar komen...

Dufel: wat een toeval dat die baby dezelfde naam heeft gekregen als die jullie hebben uitgekozen! Ze heeft vast niets doorgehad.

Chantalcindy: ruzie, altijd vervelend... Ik hoop dat jullie het inmiddels hebben uitgepraat, zodat jullie nog lekker samen kunnen genieten tot de geboorte van jullie kleine en dan lekker met zijn 3-en kunnen genieten! Hormonen kunnen inderdaad een rol spelen nu, je man begrijpt dat hopelijk wel. En als je iets dwars zit dan mag je hier altijd je ei kwijt hoor, daar hoef je je niet bezwaard over te voelen.

Lizz: vervelend van je tanden! Heb je wel met je tandarts overlegd dat je nog wilt wachten met behandelen? Omdat je nu vatbaarder bent voor ontstekingen is het misschien juist niet goed om tot na je bevalling te wachten. Ik denk dat je tandarts dat wel goed kan inschatten. En ik ben blij voor je dat de controles helemaal goed waren, fijn om te lezen! Stelt je toch weer gerust.

Borst/flesvoeding: ik ga borstvoeding proberen, maar ik ga niet koste wat het kost het doorzetten als het niet lukt of als blijkt dat ik het niet fijn vind. Zelf ben ik ook groot geworden met flesvoeding, dus volgens mij is daar helemaal niks mis mee. Ik kies nu voor borstvoeding, omdat het mij speciaal lijkt om te doen en het heeft ook praktische kanten. En Lizz als mensen zeggen 'je wilt toch het beste voor je kind' (wat ik echt een irritante en overbodige opmerking vind), moet je maar zo denken: daarom heb ik deze keuze gemaakt! Als je borstvoeding gaat geven terwijl jij je er niet goed bij voelt krijg je vooral veel stress denk ik, en een moeder met stress lijkt mij niet goed voor een baby. En Dufel: wat vond jij de meest nuttige tip van de BV infoavond die je met ons kan delen?

Dame: wat naar die pijn in je heup zeg, lijkt me verschrikkelijk... Hopelijk komt de baby snel of komt er een vermindering in je pijn.

Toekie: mooie buik!!!

Bevallingsplan: ik hoefde van de VK niet iets op te schrijven, we hebben er gewoon over gesproken vorige week. Ze maakte wel een paar aantekeningen, maar goed ik heb ook geen hele speciale/specifieke wensen. Ik wil gewoon dat alleen mijn man er bij is, ik heb een voorkeur voor een ziekenhuis en ik sta open voor pijnstilling (ruggenprik) maar ik weet niet wat me te wachten staat, dus ik kan nu niet zeggen of ik die pijnstilling perse wil of niet. Verder gewoon een beetje rust en duidelijke aanwijzingen/bevestiging van de VK zonder bloederige details ;).

Ik moest veel bijlezen, dus als ik iets/iemand vergeten ben... Sorry! Hier gaat verder alles nog goed, ben nog druk bezig met voorjaarsdrang/nestelschoonmaak hier in huis en de laatste dingetjes voor de baby klaarmaken enzo. Ik baal er btw wel van dat het bedrijf waar ik een offerte heb aangevraagd voor het drukken van de geboorte kaartjes niet reageert en ook het bedrijf dat de digitale thermostaat vd verwarming zou fixen niet terug belt... Morgen nog maar eens zelf bellen dan, zucht....

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ BV/KV: Hier proberen borstvoeding, bij dochter ook gedaan, maar niet zo lang, wil niet kolven op het werk dus een maand of 3 max.. En net zoals Lien zegt: ik wil niet doorklooien als het niet wil. Bij dochter ging het prima en dan vind ik het ook best, maar als het niet meer wil of niet lukt ben ik er ook snel klaar mee :p

@ Bevalplan: Hier niet.. Ik heb geen 'rare' eisen.. Man erbij en verder niemand hoef ik geen bevalplan voor op te schrijven.. Dus hier verder niet gedaan, vorige keer ook niet. Je weet toch niet hoe het loopt, en mijn man weet ook wat ik wel/niet wil.

@ Medicatie: Net als de vorige keer sta ik er prima voor open. Als het niet meer wil dan graag een ruggenprik, dat is me toen ook prima 'bevallen' :D Maar geen idee hoe het nu gaat omdat ik toen ingeleid ben.. Begin wel steeds nieuwsgieriger te worden!

Pff ik wilde vandaag van alles doen, kleertjes van dochter omruilen naar haar nieuwe kamer, babykleertjes uitzoeken, vluchttas klaarmaken.. Heb uiteindelijk alleen maar 2 wasmanden was gevouwen ;) Ach ja, morgen weer een dag :D

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @toekie wat een mooie buik zeg!

@lienj de beste tip vond ik eigenlijk gaan over het aanleggen. Misschien heel blond van mij maar ik had geen idee hoever de tepel in het mondje van de baby moet.
    De baby moet flink happen zodat hij/zij dmv de kaakbewegingen de melk uit je borst krijgt
    (Ik dacht altijd dat ze heel hard op je tepel zelf moesten zuigen)

Door die beweging masseert de baby als het ware de melk eruit en zoekt de melk de weg van de minste weerstand en dat is dus via je tepel eruit.

Maar goed misschien weten jullie dit allemaal al ;)
    Ik wist het in elk geval niet en vond het fijn om te zien hoe dit aanleggen werkt. Echt een aha momentje

16. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @toekie mooie buikfoto!

@lienj dankjewel! Irritant zeg dat je overal achteraan moet bellen!

Hier 35 weken dansje nog drie weekjes Hihi aftellen!

Kon net bijna mijn bed niet ui hahah kon niet overeind komen.

Hier vandaag rustig aan doen beetje poetsen en bed verschonen tenminste ik haal het af manlief maakt het straks op want dat lukt me niet meer haha verder lekker rustig aan doen weer.

17. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    haha dat zou wat zijn lizz, als je buik doorzichtig was :D
    dankjewel dames.

@hatsie: haha dat was vast heel grappig op dat moment van die navelstreng.

@borstvoeding: ik heb nog wel een tip: breng altijd de baby naar je borst toe en niet met je hand je borst naar de baby toebrengen. dat kan een hoop pijn schelen.

18. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Toekie mooie buikfotootje! En goede tip voor de borstvoeding.
    Leo85 vandaag weer een dag! Als k me een xtje niet zo 'lekker' voel komt er ook weinig uit m'n handen, terwijl ik op een andere dag weer de schoonmaak kriebels heb.
    Chantal lekker rustig aan doen vandaag meid!

Hier alweer een beetje teveel gedaan.. Zit nu even bij te komen op de bank met een kopje cappuccino. Heb het Gras al gemaait, was opgehangen en tuin beetje aangeveegd. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen, maarja ik ben nou eenmaal koppig en erger me eraan als het niet gedaan wordt(leuk die hormonsters.. Die maken het alleen maar erger)

Ook niet zo goed geslapen vannacht.. Half 4 eruit voor de wc, en daarna moeilijk in slaap kunnen vallen. Kleine man is behoorlijk fanatiek met duwen momenteel ook s nachts(normaal geen last van). En rare dromen.. Zo droomde ik dat ik het gras koest maaien bij mensen.. Dat het wagenlakentje wat ik besteld heb niet goed gedrukt is..

Oja! Ik doe vandaag mijn 36 weken dansje even! Nog maar 28 dagen tot 21 mei! Spannend!

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vandaag al beter bezig hihi. Net de box uitgeruimd, zat tot de nok toe vol met speelgoed van dochter. Nu ff pauze, strx ff doekje erover en dan kan de plank omhoog zodat er strx weer een baby in kan liggen :D

20. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Wat mijn ervaring is met borstvoeding is echt goed aanleggen dan is het ff trekkend gevoel. En gevoelig natuurlijk, maar zodra de baby goed drinkt,en jij lekker relaxed zit, dan Had ik geen pijn ofzo! Dus daar gaan we straks ook weer voor!!

Bedankt voor jullie reacties meiden! T is ook wat hè zwanger zijn.haha. Zonet nog ff vk gebeld omdat ik.echt zoveel last heb en dat ik gewoon ook niet meer kan fietsen! Had ik mijn zus gevraagd 29 e mij te brengen. Maar dan om die tijd kan mijn zus niet en Had dus vk gevraagd of het later de dag kon.. Nou ik Had de vervelende vk van de 2 die ik heb.. Zij is altijd zo bot en stel je niet aan mens, snap je.. Pff dus alles wat ik zij en of vroeg kon.allemaal niet.. Nou stom mens, haha..

Deel Deze Pagina