Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Anakoloet, hier hetzelfde! Weinig klachten en voel de baby nog niet. Dit maakt mij heel onzeker. Ik heb 11 dec pas weer een controle en vind het nu ook vrij lang duren vooral omdat ik eerst om de twee weken de baby kon bewonderen.

Ik wou daarom ook een angelsound gaan halen om even te luisteren maar als ik dan het verhaal van mom2bee lees weet ik niet of het een slim plan is. Als ik het hartje hoor geeft mij dat wel weer even rust maar als ik het niet kan vinden, dan is het natuurlijk paniek haha

Mom2bee ik heb ook erg last van pukkels en ze komen ook overal te zitten. In mijn gezicht valt het nog mee maar mijn rug en onderrug doet soms gewoon pijn erdoor.

Dufel, fijn dat je naar huis toe mag. Hopelijk knap je nu snel op!

Hier vandaag wat duizelig, heb een lage bloeddruk van mezelf en dat merk ik nu wel. Blijf dus maar even in bed liggen!

2. Mom2Bee

Mom2Bee Lid

14 sep 2014
    14
    0
    0
    Nederland
    @Mommy2015
    Ik zou het inderdaad niet doen, natuurlijk is het je eigen keus.Het was een verpleegkundige die het bij mij uitvoerde.. die dit dagelijks doen. Laat staan als ik zelf op zoek moet gaan naar het hartje.

Het gevoel wat dan door je heen gaat is niet te beschrijven.. tenminste ik was echt in paniek.

Ja ik hoop dat deze pukkels nog gaan verdwijnen word er gek van... vooral in mijn gezicht. :x:x:x

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dufel fijn dat je weer thuis bent en dat alles goed is met de baby.. Hopelijk voel je je snel wat beter!

Samsoko leuk, gefeliciteerd!

Hier ook geen angelsound hoor.. Ik ben idd veel te bang dat ik het niet zou kunnen vinden. Laatste x bij controle van de VK lukte het haar ook niet en is er ook een echo gemaakt (druk springend beebje te zien :D).. Deze baby ligt meer aan mijn rugkant, terwijl mijn 1e juist altijd aan mijn buikkant lag, die was altijd zo te vinden.. Deze is nog eigenwijzer haha..

Hier geen pukkels gelukkig, lijkt me niet fijn! Leuk he, al die hormonen..

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik heb indd ook veel last van pukkeltjes, mn hele kin zin eronder. En ik heb bij mijn haargrens hele droge huid met schilfertjes enzo, lekker hoor :p

Ik ben juist blij dat ik minder klachten heb (geen misselijkheid meer en minder rugpijn)!! Het zegt weinig over hoe het met de baby gaat. Die zit er in ieder geval nog en volgens mij ook gewoon levend, want het is soms best onrustig in mijn baarmoeder. Ik heb alleen geen idee of dat nou de baby is die beweegt, of dat het gewoon een soort groeipijn is. Het voelt af en toe alsof er een dansfeest gaande is :p Mijn buik is wel ontzettend snel gegroeid afgelopen week, dus het zou kunnen dat het gewoon iets van groeipijn is.

Precies om wat Mom2Bee zegt wil ik ook geen Angelsound :p En ik moet zeggen, ik heb er ook niet zoveel behoefte aan, ik vind het een heel speciaal moment om dat bij de VK te horen. En inderdaad, wat als je het ineens niet (meer) kunt vinden, dan schrik je toch heel erg.

5. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Angelsound. Ik ben er blij mee.
    Gebruik em haast nooit omdat ik niet ongerust ben maar hartje altijd snel gevonden.
    En wanneer het een keer niet lukt probeer ik het een dag later weer.
    Ben daar niet zo schrikachtig voor.

Hier ook minder klachten. Voel me toppie! Wel wat slaaptekort maar dat komt door de andere twee kids haha

Zometeen de sinterklaasintocht! Begint om 13 uur. Wat een waardeloze tijd zeg... Percies tijd voor middagdutje voor alle kinderen onder de 2-3 jaar. Hoe verzinnen ze het...
    Kindjes zijn iets eerder naar bed gegaan nu maar ze willen niet altijd gelijk slapen dan omdat ze later gewent zijn. Nouja, we komen dan maar een half uurtje later..

6. Mom2Bee

Mom2Bee Lid

14 sep 2014
    14
    0
    0
    Nederland
    Die schilfertjes in mijn gezicht heb ik ook lizztrasher :(
    Erg vervelend vooral als ik make up op doe.. dan ziet het er heel vies uit. Heb de ultieme oplossing gevonden... nivea creme uit zo'n blauwe pot.

doordat mijn huid echt heel droog is trekt het snel in en heb ik nergens meer last van.

@Boris, knap dat je het hartje al met 14 weken vindt, de verpleegkundige zei juist tegen mij dat ze het hartje niet kon vinden omdat ik nog vroeg in de zwangerschap ben.

Gelukkig heb ik hem niet nodig omdat ik 100% vertrouwen heb in deze zwangerschap maja als ze het in t ziekenhuis toch verplicht moeten controleren heb ik natuurlijk geen keus. :p

Nu weer lekker genieten van mijn groeiende spruit..

02-12 heb ik weer een controle / geslachtsbepaling ben zo benieuwd!!!! <3

7. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Pipa1982: het was niet de bedoeling je bang te maken hoor! Ik ken ook meiden die na de zwangerschap er helemaal geen last meer van hadden. Ik ben zelf ook hypermobiel, dus dat draagt er ook aan bij. Maar het is wel verstandig fysiotherapie te nemen als je er last van hebt :).

Dufel: fijn dat je weer thuis bent!

Iemand nog een idee wat ik tegen hoesten kan nemen? De apotheek kon niks verzinnen wat mag met zwangerschap en het geven van borstvoeding, dus zit aan de dropjes ;). 's Nachts is het soms zo erg dat ik er van moet kokhalzen, echt vervelend!

Trouwens over kokhalzen (lekker onderwerp...). Sinds ik zwanger ben, kan ik niets (behalve eten ;)) in mijn mond doen zonder te kokhalzen, zo raar! Nu klinkt het heel raar, maar soms maak je toch iets open met je mond of hou je er iets mee vast? Nou, dat kan dus niet meer haha.

8. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    He dames, ik heb alweer een flinke tijd niets van me laten horen.:), wel meegelezen maar erg druk met onze actieve peuter en daarnaast veel met mijn hoofd bij m'n lieve vriendinnetje bij wie de zwangerschap helaas niet goed is gegaan. Dus had even de puf niet om te reageren.

@angelsound, ik durf het ook niet aan, zeker als je leest dat zelfs iemand die ervoor geleerd heeft het niet kon vinden (wat moet dat eng zijn geweest), zou bij mij alleen paniek opleveren

@ budget, wij hebben alle "grote"dingen zoals de kinderwagen in neutrale kleuren (waarvan een hoop gekregen van ouders en schoonouders) dus die worden weer opnieuw gebruikt.nu dus wat kleding en kleine dingen en dan zijn we weer compleet.heb mezelf van de week wel verwend en een ontzettend mooie ergonomische drager besteld

@puistjes , normaal echt helemaal geen last van, je ziet ze bij amper maar mijn huid voelt veel onrustiger en vettig. Mijn haar lijkt wel een vetpotje! Als ik het 's ochtends was hangt het 's avonds alweer sluik langs mn hoofd geplakt en vindt het zo vies voelen.

@misselijkheid, ik las iets over niets in je mond behalve eten kunnen verdragn (kan even geen namen terugzoeken) hier dus tandenpoetsen. 2 minuten poetsen is daarna 5 minuten kokhalzen:(

Verder op wat pijntjes hier en daar alles rustig. 29e geslachtsechozo benieuwd!

9. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Oh wat bijzonder dat ze dat zegt. Heb in alle drie mijn zwangerschappen het hartje in de 8e week voor het eerst gehoord met de angelsound!

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook blij met de angelsound. Rond de 13 weken voor het eerst gebruikt. Paar keer per week luisteren we eventjes. Maar we hebben ook geen stress als we hem even niet vinden. Proberen we het op een ander moment

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Even berichtje geplakt vanaf mn facebook.
    Dan weten jullie ook een beetje hoe en wat.

Ik moet even iets kwijt. Voorlopig ook even het laatste wat ik op facebook ga zetten. Gewoonweg omdat ik er de energie niet voor heb.
    Ik heb last van hyperemesis gravidarum (zie google)
    Dit is niet te vergelijken met gewone zwangerschapmisselijkheid of ochtendmisselijkheid. Vanaf de 6e zwangerschapsweek kan ik letterlijk niets binnen houden. Zelfs van water moest ik spugen. Sinds ik medicatie gebruik is elk slokje en elk hapje vechten, vechten tegen het spugen. Uiteindelijk heeft dit er afgelopen donderdag tot geleid dat ik opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Compleet uitgedroogd. Zelfs infuus prikken was haast onmogelijk doordat ik zo was uitgedroogd. Nu dus fijn onder de blauwe plekken.

Nu ben ik weer thuis. Hiermee houdt het gevecht niet op. Ik moet knokken voor elk slokje. Alles opmeten wat ik binnen krijg. Lukt dit niet volgt er weer een ziekenhuis opname. De kilo's vliegen eraf. Ik kan niets. Niet werken, niets in het huishouden, niet zelfstandig naar buiten. Voor douchen moet ik energie bewaren. Regelmatig sta ik huilend en trillend naast mn bed omdat het gewoon niet gaat. Tandenpoetsen is een drama. Dat betekend overgeven.

Ook wordt het vaak zwart voor mn ogen, daarom ben ik dus gebonden aan huis en aan bed. Ik kan niet goed voor mezelf zorgen. Ook voor mn lief *naam vriend* is alles heel zwaar. Hij werkt, doet het volledige huishouden, doet alle boodschappen en heeft de zorg over mij. Onderschat dit ook niet!

Ik wordt erg verdrietig van alle goedbedoelde adviezen en woorden. Zoals "je moet gewoon meer drinken/eten" of "ik heb ook weleens gespuugd tijdens mijn zwangerschap" of "ik weet hoe je je voelt" of "je krijgt er wat moois voor terug" of "na de 12e week hoort het over te zijn"
    Lieve mensen ik heb hier helemaal niets aan hoe goedbedoeld dit ook allemaal is!

Bovenstaande is zo'n gevecht en geloof me ik zou er alles voor over hebben om "gewoon te eten of te drinken"

Verder voel ik me schuldig, schuldig omdat ik wil genieten van de zwangerschap, schuldig omdat ik weleens denk waarom ben ik zwanger geworden, schuldig omdat ik niet kan werken, schuldig omdat *naam vriend* alles van mij moet overnemen.

Tuurlijk probeer ik er het beste van te maken, en geniet ik van de kleine dingetjes zoals de prachtige echo van gister.

Ik heb verder niet de energie om steeds uit te leggen hoe ik me voel, me te verdedigen.
    Daarom laat ik facebook en contact met de buitenwereld even voor wat het is. Ik ga me richten op mn baby, mezelf, mn relatie, familie en vrienden.

Het zou fijn zijn als er wat meer begrip komt, zodat ik mezelf niet hoef te verdedigen of dat ik me een grote aansteller voel.

12. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Dufel meid wat heftig zeg :(
    Goed dat je dit zo duidelijk op FB hebt gezet! Hopelijk komt het aan!

Sterkte, dit is zo vreselijk zwaar voor je :(

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Klopt Boris. Ik heb geen energie meer om me steeds te moeten verdedigen.
    Dus vanavond hebben vriend en ik besloten om het voorlopig even zo te doen. Verdere contact verloopt even via hem. Hij maakt nu ook even alle beslissingen omdat ik dat niet kan opbrengen.

14. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    dufel: gelukkig gaat alles goed met de kleine, jammer dat ze niet konden zien wat het geslacht is!! en gelukkig ben je ook weer thuis! gewoon zoveel mogelijk rust nemen! geen stres en veel liefde helpt tegen alles!! :-D (L)

Boris: ik heb er niet echt ervaring mee,, heb zelf alleen wat zeurderig pijntjes.. maar dan doe ik gewoon eerste dagen even rustig aan met lopen en mijn zoontje steeds maar optillen,,

Samsoko: wat een leuke reacties idd, en gefeliciteerd met dat je broertje gaat trouwen ! is altijd leuk nieuws!

sinds ik onze kleine heb voelen bewegen voel ik steeds meer voel hem/haar nog niet schoppen, maar wel bewegen ! hartstikke leuk is dat ,, vooral savonds voel ik veel. dan doen we ook ff angelsound er bij dan is alles dat momend ff perfect!! in de wolken!!

15. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @Mom2bee, tja..ik heb er ook wel over zitten denken maar ik denk dat ik alleen maar gestrest van raak als ik de angelsound in huis heb. Dan maar liever geduldig afwachten. Ik ben ook niet zo'n type dat een webcam aanschaft om de hele avond naar mijn slapende baby te kunnen kijken ;) Dus waarom dan nu al wel zo'n controlfreak zijn? Ik ga er maar vanuit dat de vk weet wat ze doet en dat het dus niet nodig is om elke paar dagen op controle te komen ;)
    Succes!

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dufel wat goed van je dat bericht.. Goed aan jezelf denken.. Mensen onderschatten inderdaad hoe zwaar het is. Nu krijg je in ieder geval niet meer van die loze adviezen.. Sterkte ermee hoor, hoop echt dat het snel beter met je gaat.. En ook chapeau voor je vriend dat hij alles zo goed opneemt en voor je zorgt.. Heb je ook iemand die hem wat kan ontzien, familie of vrienden die jullie kunnen helpen?

17. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Sterkte Dufel! En je moet je niet schuldig voelen, dit moet heel heftig voor je zijn en vrouwen met een 'normale' zwangerschap weten niet wat je doormaakt.

18. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    @Manonii: leeuk, ik heb de 29ste ook een geslachtsbepaling... Kan echt niet wachten!!

@Mom2Bee: jaa, ik gebruik dat ook voor mijn huid inderdaad. Ik heb echt niks met huidproducten, maar dat spul gebruik ik al mijn leven lang, trekt snel in en zorgt er net even voor dat je huid wat vetter is.

@Aaf88: je mag niet teveel dropjes eten he! Er zit een stof in dat niet goed is voor de baby. Ik baal daar echt als een stekker van want ik ben zo gek op drop :p

Dufel: ik leef erg met je mee meid, ik hoop echt dat je je binnenkort beter gaat voelen en eindelijk lekker kunt genieten van dat kindje in je buik. En voel je zéker geen aansteller! Ik zou voor geen goud in jouw positie willen staan nu, en ik heb het erg met je te doen hoor, in het ziekenhuis belanden is niet niks... Petje af voor je vriend die jou zo blijft steunen en alles voor je wil doen, sterkte samen!

@bewegen, ooh ik hoop zo dat ik de baby ook snel ga voelen! Ik probeer er al steeds op te letten, maar is toch nog te vroeg denk ik. Ik voel wel echt dat m'n bm groter is geworden en gister met zwemmen voelde het als een soort bal in mijn buik :p

19. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Dufel heel veel sterkte en wat een goed bericht! Loze adviezen zijn heel irritant. Afgelopen vrijdag vroeg een collega hoe ik me voelde, dus ik gaf aan dat de 24/7 misselijkheid gelukkig is overgegaan in dagelijks terugkerende vlagen van misselijkheid. Zei hij: mijn vrouw was ook zo misselijk. Mijn reactie: Ja, dat is echt vervelend. Hij: nee, maar mijn vrouw was écht misselijk. Misschien dat ze ook HG had, dat weet ik niet en dan heb ik niks gezegd, maar ik voelde me meteen weer een aansteller... heel irritant.
    Dus laat staan als je HG hebt, zoals jij, dan zijn al die goedbedoelde adviezen en vriendelijkheid alleen maar NOG irritanter, want ik ben gelukkig alleen maar moe en misselijk. Hopelijk stoppen mensen nu met hun irritante oneliners en mag je gauw minder last krijgen! Heel veel sterkte lieve Dufel en een dikke knuffel voor jou en je vriend, beide kunnen jullie het volgens mij wel gebruiken! <3

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Mom2Bee, moet je vanwege je hartafwijking dan aan de hartbewaking tijdens de bevalling? Of willen ze gewoon alleen zorg vlakbij hebben als het nodig is?
    Ik wil liever in het ziekenhuis bevallen dan thuis, zodat zorg dichtbij is. Ze hebben speciale kraamvrouwenkamers gemaakt in het vernieuwde ziekenhuis in Gouda, dus ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina