Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    @Toekie1985, Is geen kaart :) is een voorleesboekje wat er in mama's buik zit, erg leuk.
    Mooi zwangerschapsbuikje heb je al :)

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dame84: wat een prachtig kereltje, lief zo met dat shirtje!! :D

Samsoko: nee niet iedereen krijgt zo'n streep, ligt aan je pigment ofzo geloof ik, het schijnt wel dat mensen met een donkerdere huidskleur er sneller een krijgen. Maar ik heb zelf ook een hele lichte huidskleur en er zit toch echt een heel licht streepje. Mijn moeder had het ook heel lichtjes.

Laratje: ik heb juist heel veel zin in salami enzo, ik las ergens dat als je het invriest of verhit je het wel kunt eten, maar daar heb ik dan weer geen zin in haha. En drop. Ik zou een moord doen voor een zak drop. Het eerste waar ik me mee vol stop na de bevalling is drop, salami en energydrank, haha! :p Hier geen drup alcohol trouwens. Heb ik de 1e of 2e week na de bevruchting wel een glaasje wijn gehad, maar toen wist ik het nog niet...

Wat een leuke aankondigingen allemaal, echt schattig! :D

Mijn buik is ook al een behoorlijke toeter, haha. Ben er helemaal trots op :) Ik vind het zo lief als mijn man naar mijn navel zwaait (daar zit het raampje zegt hij dan ♥). En maar kusjes geven haha, ik moet dan mijn oren dicht doen als hij tegen de baby praat, wat ze allemaal zonder mij gaan doen als ons kindje er is, haha echt lief :)

Zaterdag bij de geslachtsbepaling gaat mijn moeder ook mee! Dat is echt heel speciaal voor mij, vooral omdat ze zo ver weg wonen. Omdat het op een zaterdag is is dat natuurlijk een uitgelezen kans voor haar om mee te gaan. Ze kan al net zo min wachten als ik, haha.

3. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    En superleuk trouwens, al die creatieve aankondigingen! Heel leuk dat iedereen weer iets anders bedenkt en er wat moois van maakt.
    Dit was de onze:

Bijgevoegde bestanden:

4. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Leeuk Anakoloet! :)

Op facebook hebben wij een echofoto en een foto van wat spulletjes die we al hadden (rompertje, knuffel, speentje) geplaatst. Aan m'n ouders hebben we een slabbetje met 'I ♥ opa' en 'I ♥ oma' gegeven. Zo grappig, toen mijn vader het slabbetje in de verpakking zag, dacht hij dat het een vaatdoek was. :p

5. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Toekie, Beste buik..! Wij gaan ook snel. Zal idd vast liggen aan omdat het de 2 e is, bij ons ook.. Als wij 18 weken zijn zal ik ook ff foto plaatsen van mijn buik.. Ik maak ze om de 2 weken voor mijn zwangerschapsboek, voor de kleine, voor later! Hebben we met de eerste ook gedaan!

Dankjewel dames! Jace is in het algemeen ook een vrolijk kereltje! en flirt met alle dames die hij tegen komt groot of klein! Haha en ze smelten allemaal voor hem! Hihihi kleine lady killer!

Lizz, haha, leuke reactie.. Vaatdoek! had hij het dus nog niet in de gaten! Leuk!

Anakaloet, leuk die aankondiging!!

6. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ha Dames, was alweer 5 dagen geleden dat ik hier was. We hadden internetstoring op het werk en juist op het wer heb ik hier tijd voor. Maar gelukkig deed die het vanmorgen weer normaal.
    Vandaag tot 12 uur werken en dan heerlijk lang weekend vrij, gaan morgenvroeg met ml richting limburg, lekker hotelletje geboekt. Ik laat me verwennen dit weekend hihi.
    Vorige keer dat ik schreef had ik nog zoń last van me heupen. Gelukkig is dat daarna weggetrokken en eigelijk ook zo weggebleven, heeeel blij mee. Dat betekent dat we aankomend weekend wel kunnen lopen door alle leuke stadjes en natuur.

Even een paar reacties op wat ik gelezen heb, heb er geen namen bij onthouden:
    *Mijn haar is juist niet vet, had op eigen risico permanent laten zetten toen ik net zwanger was maar nog geen spijt van gehad.
    *Wat betreft die puistjes dat was in het begin een ramp, echt enorm. Maar gelukkig nu een stuk rustiger en als ze komen zijn het van die hele kleintjes, ach daar kan ik mee leven.
    *Dropjes had ik zelf even gegoogled, had enorme behoefte aan zout door lage bloeddruk. maar wou niet dat dat schadelijk was voor me kindje. Nu vond ik een heel duidelijk bericht over een onderzoek en daar stond in dat je toch wel overdadig veel drop moet eten om je kind schade toe te doen. Oftewel voor je kind hoef je je geen zorgen te maken maar wel voor een evt hoge bloeddruk later in de zwangerschap.
    *Cervelaat miste ik ook zo en vooral tussen een tosti, nu navraag gedaan bij de verloskundige. Dit kan dus bij verhitting wel. Dus ik laat me broodjes net ff wat langer in de tosti-ijzer.
    Salami daarentegen is wat sterker dus laat ik staan.
    *Net als alcohol, word zelfs beetje pissig als ik lees en hoor van mensen dat af en toe wel kan, wat wil je dan? Waarom het risico lopen dat jij je kind wat aandoet? Je vergeeft het jezelf nooit en achteraf kun je jezelf voor de kop slaan.
    Oftewel laat dat wijntje lekker staan of koop alcohol vrije!
    Ik heb deze in het begin van me zwangerschap al in huis gehad omdat ik altijd rode wijn dronk met visite en ik bang was dat het zou opvallen. Zo hoef ik niet geheimzinnig te doen.

Waar ik trouwens echt jaloers op ben is dat sommigen al jullie kindje hebben gevoeld, ben alweer 17,5 week en nog niet het idee gehad dat ik iets voelde. Ik weet dat het nog niet perse hoeft rond deze periode maar daar verlang ik wel echt naar.
    Ik heb dinsdag weer een verloskundige afspraak, ik ga eens vragen hoe me baarmoeder nu zit want kan het niet helemaal peilen, had wel wat vet op me buik. Was trouwens bang dat dat nu erger zou worden en strax pas 1 bolle buik word maar gelukkig is dat niet zo en is het nu al 1 geheel hihi. Met trots show ik me buikje haha.

7. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Leuk! :)

8. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik doe mijn 14 weken dansje :) kruip wel weer terug in bed manlief en ik nu beide ziek. Verkouden ,koorts keelpijn :( .

Las iets over vet haar. Hier echt drama momenteel. Na 1 dag wassen is het weer vet terwijl ik het voor mijn zw 2 x per week waste. Nu gebruik ik maar droogshampoo dat helpt gelukkig wel

9. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    samsoko natuurlijk ben je trots op dat keine buikje! dat mag toch ook! komt vanzelf wel hoor. en als we op het laatst lopen zijn jullie misschien wel veel blijer dan ik. dan krijg ik mn schoenen niet meer aan enzo en kunnen jullie mij uitlachen haha. en ik zal ook wel meer aankomen dan jullie, dat moet er ook weer af hoor. zo heeft alles zn voor en nadelen. dus dufel, niet jaloers zijn! jouw buikje komt ook vanzelf ;)

oh dat is nog leuker mama2011! dankje.

anakoloet: dat is ook leuk met die schoentjes! hihi

ik heb gisteravond 3e echo gehad. alles was helemaal goed met de kleine, was weer lekker druk! en mn bloeduitslagen ook super, dat kon niet beter :D

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Fijn toekie dat alles goed was! Hier gisteren even hartje geluisterd bij de vk.
    van mij hoeft de buik niet zo hard te groeien hoor! Die tijd komt echt vanzelf wel hihi.
    Hier een zichtbaar buikje. Verbergen lukt niet meer. Maar de derde in 3 jaar dus mss ook daardoor.

11. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Dit is een gave aankondiging!!

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @lizz wat schattig van je vriend zeg! En wat fijn dat je moeder erbij kan zijn op zo'n speciaal moment!

@anakoloet leuke aankondiging!

@dame84 ben erg benieuwd naar je buikje :)

@jabinca heeeerlijk!! Geniet van jullie weekend. Idd lekker laten verwennen :)

@chantalcindy yeah 14 weken alweer! Gefeliciteerd

@toekie fijn dat alles goed was!

@boris ik vind het ook altijd fijn om het hartje te horen♡

13. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Dankje wel dufel

Even een vraagje ik merk sinds afgelopen week mij urine meer ruikt is dat bij meer van jullie?

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik had dat ook en bleek een blaasontsteking te hebben.
    Ook als je veel moet overgeven en dus weinig vocht in je lijf hebt dan wordt je urine ook geconcentreerder.

15. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    mijn volgende controle + echo is 15 dec

16. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Dames wat hebben jullie lekker veel geschreven. Hier afgelopen dagen erg moe geweest dus weinig puf om mee te schrijven!

Alcohol: Voor de zwangerschap dronk ik best redelijk wat wijntjes dat komt denk ik ook omdat ik in italie woon dus er altijd en overal wijn op tafel staat. Nu zegt mijn schoonmoeder dat ik best wijn kan drinken maar ik doe het absoluut niet. Het is nou eenmaal niet goed voor de zwangerschap dus die 9 maanden zonder wijn overleef ik wel weer :)

Wat een leuke fotos allemaal dames. Echt heel leuk!

Chantalcindy het kan inderdaad een blaasontsteking zijn miss kan je even tegen de vk aangeven.

Dufel, hoe is het nu met je? Goed trouwens dat je het op fb hebt gezet. Ik denk dat alle goed bedoelde adviezen je wel chaggie kunnen maken, al bedoelen de mensen het vaak goed. Hoop echt voor je dat het snel minder word.

Buik: mijn buik is sochtends eigenlijk een stuk minder maar in de loop van de dag word het steeds dikker en savonds is die ook echt hard. Voor iemand herkenbaar?

17. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    @Dufel, ja is echt leuk om te zien dat ie al een trotse papa is :) Hoe gaat het nu met je? Houd je alweer wat binnen?

Mijn haar is ook echt zo snel weer vet, en ik heb ook best veel haaruitval. Maar ik weiger gewoon om elke dag mn haar te wassen, is zo slecht voor je haar.

Over dat drop: ja klopt, ik wil ook geen hoge bloeddruk. Ik neem af en toe een paar maar ja die zakken die ik wel eens at zitten er nu niet meer in :p

Ben op zich wel blij dat ik al 3 kilo kwijt ben. Dat mag ook wel met mijn gewicht. Ik vind het soms wel erg lang duren tussen de controles door, er kan zoveel veranderen en ben best vaak bezorgd dat er iets niet goed zou zijn (suiker, bloeddruk enz).

18. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Leuke aankondiging!!

Mommy2015: wbt de buik, dat heb ik ook! Ik denk dat dat komt omdat we nog echt een darmenbuikje hebben en nog geen echte zwangerschapsbuik!

19. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik vind een 'darmenbuikje' net zo waardig als een zwangerschapsbuik hoor!! Het komt tenslotte allemaal doordat je zwanger bent. :) Dus je mag er best trots op zijn hoor :D Niemand in dit topic heeft denk ik nog echt een zwangerschapsbuik zoals jij dat noemt, want de baby's zijn allemaal nog te klein.

20. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Bedoel het ook niet onwaardig hoor :)
    Ik voel nu dat mijn buikje ook vanuit onder begint te groeien, m'n baarmoeder dus.

Deel Deze Pagina