Ja vorig jaar werd ik als eerste met de ambulance afgevoerd omdat het niet goed ging en 3 weken later beviel mijn overbuurvrouw en kwamen er 2 ambu's omdat bij mama de placenta niet wilde komen en de baby kwam niet goed op gang. Lig je dan allebei (moeder en kind) in een aparte ambulance Nee, ik zou het nooit niet doen.
Haha thnx dames Komt Miss door de hormonen maar irriteer me er gewoon aan. Hier sowieso ziekenhuis bevalling ivm mijn BMI. Maar zou ook niet anders willen hoor.
Vk heeft ook liever dat ik in t ziekenhuis beval. We wonen namelijk 3 hoog en hebben geen lift. Dus 5 trappen Stel ik beval thuis en ik moet alsnog naar t ziekenhuis wordt dat erg moeilijk.
Dufel, mag je dan wel thuis bevallen? Als je zoveel hoog woont? Boris, allebei apart in een ambu lijkt me verschrikkelijk. Ik ga het thuis doen. De truc is toch ontspanning en ik ken mezelf... In een ziekenhuis loop ik alleen maar te zenuwpezen en tandenknarsen... Als het echt moet zijn we zo in het ziekenhuis! Ik eet me helemaal klem, onverzadigbaar! Herken mezelf helemaal niet hierin! Andere dames daar ook "last" van?
Elske: ja precies wat jij zegt hoor! Ik heb ook eigenlijk geen vriendinnen (meer) en ik vind het zo eigenlijk wel even best. Ik heb niet anders meegemaakt als dat mensen je laten vallen zodra er iets verandert. Sommige 'oude' vriendinnen namen weer contact op nu ik zwanger ben, anderen lieten me vallen. Tja, ik hou mensen altijd maar op afstand. Een meid waar ik eigenlijk nauwelijks contact meer mee heb vroeg zelfs of ze nadat het kindje geboren is niet even kon blijven logeren. Pardon? Echt niet Ik heb niet eens een logeerkamer en dan nog. Nee dus... Ik vind m'n familie en man veel belangrijker en daar ben ik dolgelukkig mee Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Het klinkt misschien stom, maar ik neem veel dingen over van m'n moeder. Zij beviel ook 3 x in het ziekenhuis en geen greintje spijt van gehad. Nou ja, nou moet ik er ook niet aan denken hier lekker in dit gehorige pand te bevallen, maar goed haha Dat de bovenbuurman denkt 'wat hebben zij voor stervende giraf in huis gehaald' haha En ja wat anderen zeggen: we wonen op de 1e en als ik eraan denk dat ik 2 trappen af moet terwijl het nu soms al lastig gaat Voelen jullie je baarmoeder ook steeds zo goed? ik kan helemaal niet meer met m'n benen opgetrokken zitten. Het voelt gewoon alsof er een dikke ballon in m'n buik zit, waar natuurlijk een lief klein wezentje doorheen zwemt haha. Ik liep vanmorgen door de supermarkt en ik voelde haar ineens bewegen. Sta ik met een dikke big smile bij de kaas. Dat zal er ook wel gek hebben uitgezien haha Wij gaan vandaag lekker niksen, we hebben een filmpje gehuurd die we vanavond gaan kijken en morgen krijgen we schoonfamilie op visite Wel fijn dat ze gewoon een dagje blijven, meestal moeten mensen hier weekenden logeren omdat het zo'n afstand is om in 1 dag op en neer te gaan. Ohja over dat klem eten: nee heb ik gelukkig niet zo. Ik mag graag wat lekkers eten en een pak koekjes is ook zo op hoor, maar ik kan me nog beheersen. Gelukkig *viert feestje* ben ik nog steeds niet aangekomen!! Heel erg blij mee. Tot nu toe nog steeds 3 kg onder startgewicht
Wat een rare vraag van die meid zeg! Hihi die ballon voel ik hier ook vooral met bukken, sokken aandoen etc haha. Oh magisch gevoel is dat! Ik heb haar staand nog niet gevoeld, alleen zittend. Of het moet me ontgaan zijn! Vanmorgen 2 broodjes op, en net een half bakje huzarensalade. Heb het gevoel dat ik nog wel wat op kan Hier nu 1-2 kilo aangekomen.
Ik mag in principe thuis bevallen maar ze raad het me zeer af. Ik was het al niet van plan en nu dus helemaal niet meer. Vind het wel leuk om te lezen hoe verschillend we hierover denken. Zo maakt ieder persoonlijk de afweging wat het beste bij haar past. @lizz dat vind ik wel heel raar van die meid! Zelf heb ik 3 goeie vriendinnen en nog wat kennissen zeg maar. Tijdje geleden heb ik besloten dat ik alleen maar leuke mensen in mn leven wil. Mensen die mij energie geven ipv alleen maar te nemen. Nog steeds een supergoed besluit al heb ik nu wel minder vriendinnen. Leuk dat je haar zo voelde in de winkel. Dat van die ballon ken ik. Vooral als ik op mn buik wil liggen. Dat gaat echt niet meer. Moeilijk voor mij als buikslaper Qua eten.. tja normaal gesproken hou ik van lekker eten maar ik kan nog steeds nauwelijks eten. Baal ervan want ik wil wel eten en genieten van al het lekkers tijdens de feestdagen. Er is nu bijna 14 kilo af. Iemand nog tips tegen een verstopte neus? Heb vannacht maar max 3 uurtjes kunnen slapen. Net al ff gestoomd maar lijkt alleen maar meer dicht te zitten.
Wij hebben ook gekozen voor een ziekenhuisbevalling, hier was de verloskundige ook positief over en hebben hier zelf het beste gevoel bij. Op mij buik slapen gaat gelukkig nog goed. Heb dan ook nog maar een heel klein bescheiden buikje, mensen zijn verbaast als ik vertel dat ik al 18 weken in verwachting ben. Maar goed de kleine meid groeit goed en is hartstikke beweeglijk,koppig en haar hartje ziet er super mooi uit. Dus ik maak me dusver geen zorgen en de 20weken maak ik me dan ook niet te veel druk over.
Hier nog niet zoveel last van dat ballongevoel. Heb wel steeds het idee dat m'n buik 's avonds veel groter is dan 's ochtends, haha! Vooral als ik net iets te actief ben geweest. Maar hij begint wel te groeien nu, dus ben benieuwd hoe hard het doorzet! Ik ga ook voor een ziekenhuisbevalling. We hebben een heel fijn ziekenhuis, prettige sfeer, goede artsen. Voel me er helemaal goed (ondanks alle sores vorig jaar). Dus daar voel ik me vertrouwd. Het is ook om de hoek, dus dat scheelt, ben er zo. En ik vind het een prettig idee dat je alle zooi dan niet in je huis hebt, dat er goede pijnbestrijding is en dat er direct ingegrepen kan worden bij complicaties. Qua eten: ik heb juist heel weinig trek! Ondanks alle verhalen dat je wilt eten voor twee. Soms ineens megahonger, vooral 's ochtends, maar dan zit ik ook zo weer vol. Vooral na het avondeten, dan hoef ik echt niets meer tot ik ga slapen. En net als Lizz; ben 2 kg onder m'n startgewicht nu. De vk zei dat, als je veel bent afgevallen voor je zwangerschap, je erna best eens nog minder kan wegen dan ervoor. Zou mooi zijn Wat ik nog even kwijt wil: vind het wel heel mooi om te zien/lezen dat jullie er zo enorm van kunnen genieten! Vind dat zelf soms nog wel lastig hoor...helemaal om erop te vertrouwen dat alles goed is, na m'n bbz en na het overlijden van de tweeling van m'n schoonzus met 22 weken. Ergens houd ik steeds een slag om de arm. Durf ook pas meubeltjes te kopen na de 20 weken echo. Kan er op zich wel van genieten, maar ergens zit er steeds zo'n stemmetje in m'n achterhoofd. Ik hoop dat ik de kleine gauw ga voelen, dan heb je toch buiten de echo's en vk-afspraken om bevestiging dat de kleine leeft en groeit. Sorry, beetje depri verhaal...
Ik snap je gevoel goed Anakoloet. Het is niet niets wat jij en je familie hebben meegemaakt. Wij wachten met grote dingen ook tot na de 20 weken echo. Hier nog even een foto van mn buik. Wat vinden jullie? Ik vind zelf nog twijfelgeval tussen dik en zwanger.
Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, inderdaad medische zorg bij de hand en het geeft ook wel echt een ontzettende troep, wil ik echt niet in m'n eigen bed haha! Alles heeft zo zn voor en zn nadelen en thuis lijkt me ook wel weer intiemer. Maarja de zorg voor de baby en mij is het belangrijkste, komen genoeg intieme momentjes daarna
Neee vind juist dat je een hele mooie zwangere buik hebt hoor!! Maar ik heb dat gevoel zelf ook wel. Als vreemden mij zouden zien denken ze misschien niet meteen 'oh die is zwanger' maar bekenden zien het wel
Anakoloet: o meid wat erg! Nee ik kan me voorstellen dat je je daardoor nog onzeker voelt. Ik voel me ook wel eens onzeker, maar m'n gevoel zegt gewoon dat het goed is, dat scheelt wel hoor! En ja ik heb ook niet echt iets meegemaakt wat mijn angst kan vergroten denk ik. Hopelijk kun je er toch wel van genieten, het is zo'n mooi wonder!
Dankjewel Ben best onzeker nog over mn buik. Normaal gesproken (als ik niet zwanger ben) vind ik mn buik ook echt niet mooi.
ZWANGER!: 4 mei: Jabinca - 1e kindje it's a surprise Dame84-2e kindje it's a boy 5 mei: Pip88 - 1e kindjeit's a surprise 8 mei : Leo 85 - 2de kindje it's a surprise Pipa1982 - 3e kindje 12 mei: Jennechie - 1e kindje it's a girl 14 mei: Mom2Bee - 1e kindjeit's a boy 15 mei: Manonii - 2e kindje it's a boy 16 mei: Denisja - 3e kindje 17 mei: Mommy2015 - 1e kindje 18 mei: 2011mamma - 2e kindje Aaf88 - 2de kindje 19 mei: Dufel - 1e kindje it's a boy Laratje - 1e kindje it's a girl 2eopkomst -2e kindje it's a girl 21 mei: Loes1990 - 2e kindje Elske91 - 1e kindje it's a girl 22 mei: Toekie1985 - 2e kindje it's a surprise Boris10 - 3e kindje it's a girl 24 mei: Annemarietje - 1e kindje 27 mei: Lizzthrasher22 - 1e kindje it's a girl Anakoloet - 1e kindje 28 mei: Chantallcindy - 1e kindje It's a boy 31 mei Samsoko - 1e kindje it's a surprise AFSPRAKEN: December: 22 dec: jennechie 20 weken echo 22 dec: pipa1982 20 weken echo 22 dec: 2011mama 20 weken echo 22 dec: chantallcindy Co gyn 24 dec : laratje 20 weken echo 30 dec: dufel 20 weken echo 31 dec: Elske91 20 weken echo Januari: 02 jan: laratje Co vk 02 jan: lizzthrasher22 Co 02 jan: jennechie Co 05 jan: leo85 Co vk 07 jan: toekie1985 GUO en Co vk 07 jan: Aaf88 20 weken echo 07 jan: anakoloet 20 weken echo 08 jan: Samsoko studentenecho 08 jan: lizzthrasher22 20 weken echo 10 jan: Samsoko 20 weken echo Graag wijzigingen en afspraken aangeven in kleur!
Thanks lieve meiden! Het gevoel dat het goed zit overheerst ook bij mij wel gelukkig. Ik denk dat ik kindje gisteravond voor het eerst gevoeld heb...plopjes in mn buik links van mn navel. Wel een beetje vaag nog, dus ik ben benieuwd of ik het de komende tijd vaker voel! Dufel, mooie buik hoor! Echt wel zwanger! Mooi rond en helemaal niet dik. Lekker van genieten! En groot gelijk van je Dufel, om alleen mensen om je heen warm te houden die je ook energie geven. Daar heb je het meeste aan en dan word je ook niet teleurgesteld op den duur. Verstopte neus: hier ook nog steeds last van na mn griepje. Ui naast mn bed werkt s nachts erg goed, even in vieren snijden. Vindt ML niet zo'n tof plan maar ja, haha. En genoeg water drinken helpt bij mij ook. In de douche druppel ik wel eens van die eucalyptusolie van De Tuinen op de vloer, dat stoomt lekker en is goed voor je luchtwegen.
hoi meiden heb een beetje snel gelezen, het is een beetje rustig in mijn buik, soms moet ik er echt voor zitten en wchten of ik iets voel.. soms voel ik dan niks,, ben ik bijna on paniek,, en zit ik al met de angelsound op mmijn buik! en dan ben ik weer gerust gesteld als ik het hartje hoor! ben ook erg lui de laatste paar dagen,, niks uitgevreten dit weekend,, heb gewoon beneden geleeft,,, geslapen. en al. heb grote matras beneden gelegt, en samen met onze jace lekker filmpjes gekeken, en gegeten en geleeft op het matras,, heeelijk!! maar merk wel dat je daar ook erg loom, lui, van word, heb oook niks aan het huishouden gedaan,,, heb wel mn afwas enzo opgeruimd maar geen poetsdoek aangeraakt!! haha, ernstig! maar vond wel dat we dat is verdient hadden . lekker lui weekend, vanmiddag was mijn man er nog even, en heeft het matras weer opgeruimd, dus weer aan de bak morgen!! volledige schoonmaakk houden.!! heb alleen vrijdag zatterdag en vandaag niet veel gedaan, dus ben benieuwd hahahaa fijne avond dames!!
Dat mag toch ook best! Zo'n lekker lui weekendje, heerlijk toch. Ik ben vorige week wel flink aan het werk geweest hier thuis, grote schoonmaak van de badkamer en keuken. Maar ja er kwam visite dus dan doe ik dat meestal wel haha. Maar af en toe lig ik ook het hele weekend op de bank met m'n man hoor hihi
Hallo lieve dames!! Eerst eens weer bijgelezen (jeetje wat een pagina's)! Heel druk gehad de afgelopen weken.. werken, verjaardagen, personeelsborrels etc... En ik heb als hobby het maken van (fondant) taarten, en dat is in deze periode altijd een drukte van belang! @ Dame84, gefeliciteerd met een mooie 20 weken echo! Een jongen, wat leuk! En mooi buikje hoor! @ Elske, gefeliciteerd met een meisje op komst! Leuk leuk! Wat kerst betreft, we gaan de eerste kerstdag gourmetten bij mijn schoonouders, samen met zwager en schoonzus. Tweede kerstdag eerst werken tot 17, daarna samen eten met zussen en aanhang. Over de band met (schoon) ouders te spreken, met mijn schoonouders heb ik gelukkig een hele goede band. Mijn eigen vader daarentegen zie ik niet meer. Heel gedoe, komt ook nooit meer goed(mijn keuze) en daar heb ik vrede mee. Soms gaan de dingen zoals ze gaan, en het geeft mij iig veel rust om me daar bij neer te leggen.. Neemt niet weg dat het nooit leuk is natuurlijk! Knuffel voor iedereen die die nodig heeft! @ Anakaloet, mooie buikfoto hoor!! @ ChantalCindy en laratje, ook al van die mooie buikshots! Zal binnenkort ook ff een posten. @ Jabinca, wat fijn dat alles in orde is!! Fijn om te horen! @ Dufel, wat goed nieuws wat betreft je werk zeg! vast een hele last minder voor je gevoel. En een heel mooie zwanger buikje hoor! @ Lizz, mooi boxkleed hoor! En heerlijk he die hormonen...zat laatst onophoudbaar te huilen bij de reclame van Bol.com over flappie... @Leo, geniet van jullie welverdiende vakantie!! Gelukkig met frummel alles goed ondanks het bloedverlies, wat dan 'gelukkig' een verklaarbare oorzaak heeft. Afscheiding: hier ook veel last van. Lang leve de inlegkruisjes! Bevallen: in het ziekenhuis op de hopelijk normale manier. Draagzak: wil het ook heel graag gaan doen, ml lijkt het ook helemaal geweldig! Kleertjes: heeeeeel veel al gekregen van vriendinnen/zussen.. op de meiden waar ik niet persoonlijk op gereageerd heb...sorry! Ik ga vanaf nu weer dagelijks meelezen, dan onthou ik ook wat ik op wie wil reageren..Lang leve de zwangerschapsdementie Hier gaat het verder prima! Dinsdag zitten we officieel op de helft! Heb afgelopen week wel wat buikpijntjes gehad, dus ben door de vk op de ruststand gezet.. Waarschijnlijk een teken van mijn lichaam dat ik even rustig aan moet doen! Morgen eindelijk de 20 weken echo! Toch wel weer spannend...maar ook heel leuk! Nemen mijn schoonmoeder mee, die was tot tranen toe geroerd dat ze mee mocht.. zo lief.. Morgen zijn er nog 3 dames met de 20 weken echo toch? Heel veel plezier allemaal..hopen op goede echo's van onze ieniemienies!! Liefs
Spannend Jabinca! Idd maar even rustig aan doen! Succes met je echo. Laat je weten hoe het was? Andere dames ook succes met de echo/afspraken morgen. @hier vandaag even uurtje naar ikea geweest. In de rolstoel. Maar alsnog teveel. Alles komt er aan alle kanten weer uit. Ik baal er zo van