Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Youngmommytobe hier nog geen last van bekkeninstabiliteit, wel last van zo nu en dan een stekend gevoel in mn linker zij ten hoogte van mn ribben. Voelt net of er een spier is verrekt, wat niet zo is. Momenteel geen last van, maar eind van de dag/begin van de avond begint dit op te zetten.

Chantallcindy Hier nog niet klaar met de babykamer. is wachten op de meubeltjes! Ben zo nieuwsgierig ook naar jullie kamers! :D

Dufel Geen plannen voor vandaag. Lekker haken op de bank denk ik.

Lizzthrasher22 hij komt begin februari weer terug. Kunnen we dan samen de babykamer aankleden :) Hij heeft wel veel schade opgelopen met deze storm (boot) dus dat is even een teleurstelling voor hem.

Werken ging op zich goed. Ben nu wel kapot, maar das wel logisch na zo'n griep. Noro virus heerst er op mijn werk, dus dat is wel minder.. Zelf gelukkig alleen overgeven gehad en geen diarree..

2. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    En nog even een buikfotootje
    Vind het net een 'gewone' dikke buik lijken.. :s
    21+3.jpg

3. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lizzthrasher22 bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant dus ik voel de kleine meid inderdaad ook voornamelijk aan de binnenkant. Slechts 1x aan de buitenkant iets gevoeld. Ik kan niet wachten tot dat ik de baby meer ga voelen, ik vind dat zo bijzonder van het zwanger zijn!

@kleertjes wij hebben nu 2setjes maat 50 en daar houd ik het voor nu even bij, omdat ik natuurlijk niet weet of ze deze maat aan kan en de kans is groot dat je van mensen ook kleertjes cadeau krijgt.

@babykamer wij zijn nu op weg om bij mensen een ledikant, kledingkast, commode en box op te halen! Een Bopita Genova. Verder heeft mijn man gisteren spullen naar de milieustraat gebracht. Zo is er meer ruimte ontstaan om van de kleinste kamer de werk/hobbykamer te maken en van de oude werk/hobbykamer de babykamer. Hoe de babykamer precies wordt zijn we nog niet 100% over uit, keuzes maken is altijd moeilijk hahaha. De meubels zijn in ieder geval strak, rustig en wit van kleur. Verder denk ik aan grijs en paars tinten. Misschien een behangetje met een hout print. Er zijn zoveel leuke opties en ik ben graag met interieur bezig :).

@Dufel als je nog een mening wil horen mag je altijd een PB sturen hoor! Een naam bedenken is echt lastig! Wij hebben ook wel een naam op het oog die we leuk vinden, maar we kwamen er laatst achter dat we de betekenis van de naam niet zo leuk vinden.... Hoe belangrijk vinden jullie de betekenis van een naam? Ik twijfel daar over.

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    LienJ: tja de betekenis hecht ik eigenlijk vrij weinig aan hoor :p De betekenis van de naam van ons meisje (Dominiek) is: 'toebehorend tot de heer' en 'geboren op de dag des heeren' ofzo. Nou ja, dan zou ze dus op zondag geboren moeten worden maar daar kunnen we natuurlijk niet vanuit gaan haha. Wij vinden het gewoon een mooie naam, dus de beslissing is gemaakt :) Wel fijn dat we al zo lang deze beslissing genomen hebben. We hebben 'm al bedacht toen we net samen waren, 7 jaar geleden :D

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Onze meisjesnaam betekent 'berggeit' 😂 vind ik daarom niet erg belangrijk. Ik heb het wel opgezocht.

Later reageer ik uitgebreider meiden! Vandaag komt weer even alle vermoeidheid eruit, dus ik lig alleen maar te slapen.

6. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    @samsoko wel grappig als ze later haar naam betekenis gaat opzoeken :) ik zou me er niks van aan trekje.

Onze meisjes naam betekend : gewijd aan god.
    Wij zijn verder niet kerkelijk maar we vinden de naam gewoon erg leuk.

Zal morgen foto van het kamertje maken. Het lukt nu niet via mobiel om meerdere foto's te uploaden.

7. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Hey meiden,

thank voor jullie vragen! Had het even superdruk de afgelopen dagen, maar: onze 20 wekenecho was helemaal goed! Alles in orde, dus we zijn dolgelukkig. Helaas verstopte de kleine zich helemaal, dus heb echt moeten springen en dansen om er een beetje beweging in te krijgen. Toen konden we het onderzoek wel afronden, maar helaas niet zien of we een j/m krijgen. Het blijft dus nog even een verrassing! We gaan misschien nog voor een pretecho, maar ik voel de kleine nog steeds op hetzelfde plekje dus voorlopig heeft dat nog geen zin ;)
    Heb alleen blaasontsteking...vrijdag geconstateerd, dus dat is wel balen. Maar een kuurtje moet snel helpen, dus ik wacht af.

@babykamer: we hebben de nieuwe vloer gelegd en de muren geverfd, dus de basis is klaar. Gisteren gekeken naar meubeltjes, maar nog niet besloten. Als we een stukje verder zijn, komt er wel een keer foto'tje. Gelukkig maakt het voor de kamer niet zoveel uit of het een jongen of meisje is, want we zijn gegaan voor een laminaatvloer, grijze/taupe muur en donkeroranje aankleding.

@namen: we wilden na de echo een naam bedenken, maar nu moeten we het alsnog over een jongens- én meisjesnaam eens worden, haha! Wordt nog een hele klus.

@hormonen: af en toe overvalt het me hier ook ineens, geen overzicht meer of gewoon heel wazig. Soms ineens chago, dan weer heel actief. Maar ja, hoort erbij he. Jabinca, helemaal niet gek hoor, dat je alert bent op je psychische gezondheid, alleen maar goed! En goed dat ML erop let, daar is ie ook voor toch?

@Lizz: wij geven hier ook niet veel uit hoor, kunnen gelukkig ook veel lenen van vrienden die net wat oudere kinderen hebben (box, wandelwagen). En dan kopen we wel nieuw/tweedehands als het geleende niet bevalt. Over de versiering/aankleding: je kunt ook zelf iets op de muur schilderen, dat is goedkoper dan stickers. Eventueel met beamer projecteren/overtrekken van een sjabloon als je niet zo creatief bent.

@slapen: ik begin er nu ook last van te krijgen, lig niet meer lekker en krijg last van mijn rug en knieën. Dus ik loop maar wat te prutsen met kussens maar het helpt nog niet echt. Sterkte aan alle meiden die echt geen oog meer dicht doen soms!

@Elske: sterkte met het missen van je man, vervelend dat je hem zo slecht kunt bereiken! Wel een superlief berichtje :D

@Lien: welkom!

@samsoko: fijn dat de echo goed was!! Opluchting he? En gefeliciteerd met je op-de-helft-dansje!!

@Dufel: pb'tje mag! Wij twijfelen ook nog...hebben al wel ideetjes voor een meisjesnaam, maar nog te veel leuke jongensnamen.

@kleertjes: wij hebben nog niets gekocht, zo met het eerste kindje is alles wennen! We doen het een beetje 'op volgorde' dus eerst de meubeltjes, dan spullen voor erbij, dan kleertjes, dan aankleding/speelgoed. Kunnen we er zelf ook stapje voor stapje aan wennen ;)

@youngmommy: zulke klachten had ik ook sinds maandag, met pijn bij m'n schaambot. Bleek dus blaasontsteking te zijn. De vk zei dat die klachten vaak lijken op zwangerschapsklachten, dus het kon ook met de groei van je baarmoeder en buik te maken hebben. Je kunt altijd even bellen/urine inleveren. Dan moet je wel ook last hebben van je blaas.

@voelen: ik voel de kleine al wel een tijdje van binnen, maar van de buitenkant ook nog niet hoor. Volgens mij kan dat net zo goed nog een paar weekjes duren. Placenta ligt aan de rugkant, dus hopelijk komt het snel. ML is zo nieuwsgierig!

Zo, volgens mij ben ik weer bijgelezen. Sorry als ik ergens niet op heb gereageerd, maar wel super leuk dat iedereen zo lekker actief is! Thanks meiden!

8. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat grappig, dat betekent mijn naam ook :p Maar er zijn zoveel variaties op die hetzelfde betekenen, dus ik ga er niet vanuit dat jullie mijn naam hebben gekozen :p

9. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @elske ik vind echt wel een zwangerbuikje hoor! Mooie bolling krijgt je buik!

@anakoloet fijn dat je even wat laat horen en super dat alles goed was. Wel verrassing dus!

@pb berichtjes ik kan het niet meer bijhouden haha dus ik zet het gewoon even hier neer dan haal ik het straks weer weg. Graag eerlijke mening :)
    Dames die al pb gestuurd hadden hoeft niet nog een keer natuurlijk ;)

10. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Ik vind het een heel mooie naam! Stoer en origineel. En ik kijk nooit gtst dus daar zou ik niet aan denken, haha!

11. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Gisteren had ik trouwens het gevoel dat de medicijnen tegen de blaasontsteking wel hielpen, maar ik heb sinds vanmiddag ineens mega veel pijn onderin. Lijkt spierpijn/bandenpijn, want als ik rustig blijf zitten heb ik er geen last van. Maar verder bij elke beweging, au au. Dus morgen maar weer even vk bellen of dat nog steeds de BO is, of 'gewoon' banden...

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat vervelend! Ik heb dat ook wel eens gehad.. bij mij ging het over als ik gewoon rustig aan deed. Ook even liggen met een warme kruik op je buik doet wonderen.
    Ik had het aan de gyn gevraagd en die zei bij mij bandenpijn.

Dankje voor je reactie over de naam :)

Vriend en ik hadden het er net weer over. We zijn er toch behoorlijk weg van :)

13. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Fijn dat alles goed was anakoloet!

Naam kijken wij ook niet naar de betekenis geloof dat het iets met adel is bij ons vind dat echt totaal,niet belangrijk

14. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dufel: leuke naam hoor! En niet iedereen (zoals ik) kijkt GTST, dus ik zou het er nooit mee geassocieerd hebben :p

Anakoloet: beterschap! Wel fijn dat de echo goed was!! :D Bij ons lag ze ook de hele tijd te bewegen en met de beentjes gesloten, pas na lang duwen en kijken opende ze heel even dr beentjes :)

15. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Dufel Ik vind het een hele mooie naam, hij staat hier ook op ons lijstje maar we zijn er zo goed als zeker over uit dat het een andere naam gaat worden (lekker geheimzinnig hihi gaat me nog goed af om het geheim te houden)
    Mensen zullen altijd wel een associatie met een bepaalde naam hebben, en daar zul je je niet door moeten laten weerhouden. Als jullie het een mooie naam vinden, ook al staat het totaal niet in relatie met gtst of juist wel, dan moeten jullie je zoontje deze naam geven ;)

Wij kijken niet bewust naar de betekenis van een naam. Zijn wel nieuwsgierig wat de naam betekend en wat de herkomst is, maar laten ons hier niet door beïnvloeden.

16. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Hier sinds vanmiddag weer last van zeurende, vergelijkbaar met menstruatiepijn, onder in mn buik.
    Best wel vervelend, maarja doen het voor een goed doel :)

17. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Dufel mijn neefje het ook zo. Vind het een super naam en kijk gtst maar heb er niet de associatie mee. Ook nooit gehoord van m'n broer en schoonzus dat mensen zo gereageerd hebben op hun naam

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Thanks meiden :)
    Heerlijk dit groepje♡

19. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Grappig wij kijken juist heel erg naar de betekenis van de naam. Maar dat is ook omdat wij Hebreeuwse namen gebruiken voor de kinderen.

Ze komen in Nederland zeer weinig voor.

20. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dufel ik vind het een leuke naam en ook ik zou het niet met gtst linken, omdat ik daar niet naar kijk. De naam rijmt wel op wat woorden. Je kan zelf even nagaan welke woorden en of dat vervelend is of niet (ik denk dat het mee valt). Ik zal ze hier niet opschrijven, omdat je de naam straks weg wilt halen.

Deel Deze Pagina