Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Oh ja ik zie het!! Ik keek eerst aan de verkeerde kant, bij z'n elleboogje haha. Maar goed dat ik geen echoscopiste ben, dat zou niet goed gaan 😄 schattig Chantall!

2. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Doet heel vrolijk mee!! :D

Wat schattig Chantalcindy (mag ik afkorten naar chantal?)

Ik heb om 11 uur kennismakingsgesprek bij een uitzendbureau wat mij heeft benaderd. Gaan dingen bespreken om op een bepaalde vacature te solliciteren voor na de bevalling. Spannend!

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat schattig chantalcindy!!

Succes Lara. Zou mooi zijn een nieuwe baan!!

4. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Haha ja hoor Chantal is prima das gewoon mijn eigen naam dus:)

5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Leuk Laratje heel veel succes! Spannend!

Wauw meiden 22 weken alweer! Tijd vliegt.

Vanmiddag heb ik m'n eerste centering pregnancy bijeenkomst. T is wigenlijk bijeenkomst 2 maar bij 1 had ik koorts dus afgezegd aangezien ik me beroerd voelde en anderen niet wilde aansteken. Hopelijk ga ik me daar net zo vertrouwd voelen als bij ons clubje hier! Ik ben waarschijnlijk wel het verst in de zs van allemaal, maar de minst verre zal nu denk een week of 15 zijn dus t ligt nier heel ver uit elkaar. Ik denk wel allemaal juni-mama's 😄 zin in!

6. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Oeh trouwens !
    Ik heb ineens een high tea van de moeder van een vriendinnetje. Zomaar ineens.
    Ik vind het verdacht ! Ik weet gewoon dat zij de baby shower regelt maar ik vind dit nu echt verdacht worden.
    Ik weet dat het vroeg is maar ze gaat volgende maand 1 maand op vakantie dus ik vind dat het mogelijk is !

Wat denken jullie ?

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Succes samsoko! Hopelijk een gezellig groepje!

@youngmommy ja het zou goed kunnen natuurlijk. Ik ben benieuwd. Veel plezier!

8. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Chantal ik begrijp dat je nog een keer de bevestiging wilt krijgen haha. Kan wat dat betreft uit ervaring spreken dat het nog weleens kan veranderen Hihi

Youngmommy hmm jaa dat zou best eens kunnen! Haha
    Ik verwacht hier helemaal niks

Controle vanochtend controle gehad bij de verloskundige. Weer helemaal goed gekeurd. Ze hadden de gegevens nog niet ingevoerd in de computer van de SEO dus die gaan we volgende controle bespreken.

Wel moet ik geprikt worden op zwangerschapssuiker omdat ik wat dat betreft wel een tikkeltje hoge bmi heb 29.8 en ze testen standaard bij hoger dan 30.
    Maak me verder geen zorgen dan had ik het wel een beetje gemerkt aan mezelf als k hier last van zou hebben.

6 februari controle verloskundige

9. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Laratje: hoe is je gesprek gegaan? Lijkt het je wat? :)

Samsoko: veel plezier bij centering pregnancy! Ben benieuwd hoe het gaat en wat je ervan vond. :)

Chantal wat een leuke foto! Heeft t goed naar de zin dus dat propje! :)

Anakoloet: leuk dat je ook in zo'n soort dagboek schrijft :) Die van de hema heb ik dan wel niet maar ik schrijf wel regelmatig en ook echt gericht aan de baby, dus dan kan ze dat later teruglezen, lijkt me zo speciaal! En indd, het is best raar dat je tot zo laat nog de zwangerschap mag afbreken. Ik snap het opzich als ze bij de 20weken echo hele ernstige dingen tegenkomen, maar dan nog, het baby'tje is al compleet, moet alleen nog rijpen en groeien... Ik zag gister nog een programma over adoptie. Ik kan me echt niet voorstellen dat je je eigengemaakte baby'tje na de bevalling weg kunt geven... Ik zou dat emotioneel nooit aankunnen.

Youngmommy: leuk, wel verdacht indd, hoop dat ze wat leuks in petto hebben voor je! :)

10. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Pff beetje boos op jullie, tis zo druk ben een uur bezig met bijlezen en weet van gekjigheid niet meer waar ik op wou reageren.
    Helaas ook wat anders an me kop. Sinds zondag in een soort van depressie geraakt. Auto heeft al tijdje kuren en wou helaas zondag weer niet starten, dat was voor mij de druppel. Toen leek ik wel door te draaien ofzo. Heel emotioneel, eigelijk om niks en voelde me enorm depri. Sinds gistravond eindelijk weer beetje nornaal ma schrok wel en herkende mezelf niet.
    Gelukkig nu dus weer aardig normaal, ieder geval niet meer zomaar emotioneel maar weet wel dat ik t wat rustiger aan moet doen.
    Manager reageerde heel begrip, vroeg direct hoeveel tijd ik nodig had, 1 of 2 weken haha. Laten we het eerst ma ff op deze week houden...
    zo ff eruit om wat boodschapjs te doen, hopen dat dat niet al teveel word.

11. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Jabinca, wat naar zeg.
    Herken wel wat je hebt ervaren, veel leuke dingen doen waar JIJ happy van wordt :) knuf!

YoungMommy, wel erg verdacht ja. Wel leuk! Ben benieuwd!

Samsoko, veel plezier! Hoop dat je veel aan het groepje hebt!

@gesprek, de job is waarschijnlijk echt te ver weg. Zonde want is wel wat ik zoek. Ze zou alles in de gaten houden en houd me op de hoogte bij nieuwe vacatures!
    Niet heel veel wijzer dus. Zonde :(

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @elske fijn dat alles verder goed was! Ik wordt ook in de gaten gehouden voor zwangerschaps suiker. Moet nu met 24 weken bloedprikken en dan geloof ik met 27 weken weer. De eerste keer was met 12 weken en die was keurig.

@jabinca is toch helemaal niet zo raar. Soms gebeurd er iets wat net even de druppel is. Gun jezelf gewoon even de tijd dan komt het echt wel weer goed *dikke knuffel*

@lizz leuk zo'n dagboekje. Gebruik je een speciale? Ik ben nog op zoek om ook zoiets te maken. Wil er dan ook foto's enzo inplakken en erbij "vertellen" hoe ik me toen voelde enzo.

@lara balen van die baan! Hoeveel uur wil je gaan werken straks? Hopelijk hebben ze snel wat

Ik neem straks na mn verlof 1 dag ouderschapsverlof op. Dan ga ik 3 dagen werken. Dan hoeft de kleine niet naar de opvang als hij nog zo klein is. 1 dag past mn moeder op, 1 dag schoonmoeder en 1 papadag :)

Nog vraagje: wat eten jullie gemiddeld op een dag?
    Omdat ik al zo'n 17 weken aan het spugen ben is mn hele eetritme weg. Nu heb ik soms een betere dag maar qua eten blijf ik klooien.
    Ik probeer sowieso fruit te eten elke dag maar verder vind ik het lastig.
    Dus wie daar zin in heeft: wat eet je gemiddeld op een dag?

13. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @verlof hier in de ziektewet bij uwv zit dan sowieso tot 1 aug thuis nu dus bijna 2 jaar thuis zonder werk pff begin het nu wel genoeg te vinden zal blij zijn als ik straks weer kan werken hier wil ik proberen 3 of 4 dagen te gaan werken mijn moeder kan 1 dag oppassen andere dagen gastouder denk ik.

@ Elske91 haha ja idd al denk ik dat het wel echt een jongen is. Hebben een foto wat zijn geslacht laat zien je ziet toch overduidelijk twee balletjes maja goed hahah je twijfelt toch. Toch koop ik al kleren kan me niet inhouden mocht het dan toch nog een meisje zij ineens komt dat ook wel weer goed.

@eten ik eet smorgens twee boterhammen smiddags twee en savonds warm en tussen door een appel of iets zoetigs eet ook niet super veel.

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Nog even mn buik showen. Ben er zowaar voor het eerst in mn leven trots op.

15. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    @ Chantal: leuke echofoto! Schatje!

@ Laratje: spannend hoor, succes!

@Samsoko: veel plezier vanmiddag! Hoe ging het?

@Lizz: poe..dat zou wat zijn hé, als je je eigen kindje op moet geven ter adoptie..moet er niet aan denken.

@Jabinca: wat vervelend meis! Sterkte! Hopelijk kun je, door wat tijd voor jezelf, ook weer een beetje tot jezelf komen. Het is ook niet niks he, al die hormonen en veranderingen. Je weet nooit wat dat met je lijf en geest doet. Neem vooral de tijd!

@Zwangerschapsboekje: in die van de Hema is ook ruimte voor foto's. Ben nu op het werk, maar als ik thuis ben zal ik wel even een foto'tje plaatsen van een ingevulde pagina. Ik vind het heel fijn om erin te schrijven, echt even zelf met ons kindje bezig zijn en erover dromen.

@opvang: goed geregeld Dufel! Wij moeten 2 dagen opvang regelen (ML werkt 4 dagen en ik 3 voor de klas, 1 thuis). We willen 1 dag een gastouder, onze buurvrouw verderop is gastouder en heeft nog plek, ideaal! En een dag 'ruilen' met mijn zwager en schoonzusje, zodat we op elkaar kind kunnen passen die dag.

@verlof: ik neem geen ouderschapsverlof op, maar heb net wel mijn verlof onofficieel gepland op school: vanaf 27 april. En dan hoef ik pas begin okt weer te beginnen, heerlijk!

@eten: ik eet de laatste 2 weken wat meer, maar daarvoor heel weinig. Zoiets is gemiddeld: bakje yoghurt met cruesli, 2-4 boterhammen (op school ben ik zoveel aan het lopen en doen dat ik wel wat meer trek krijg), 1x fruit, avondeten kleine portie. 's Avonds heb ik helemaal geen trek meer, wat heel relaxt is want voorheen was dit mijn megasnackmoment! Dus nu nog steeds geen grammetje aangekomen.
    Toen ik 15 kg ben afgevallen at ik veel salades, en dat staat me nu ook wel aan. Dus lekker groente met nootjes, kaas, vis, dressing.

16. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Mooi Dufel! En terecht, showen die buik!

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Mooi buik dufel

Pfff zit net even lijst te maken wat we allemaal nog nodig hebben pff we hebben echt nog veel nodig. Hebben jullie dat ook? Hahah raak er beetje van in paniek

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wow wat een heerlijk lang verlof anakoloet. Ik moet waarschijnlijk rond 1 sept weer beginnen..

Jullie hebben het ook prima geregeld toch!

Als het allemaal beetje gewend is met de kleine en het goed gaat, ga ik ook 4 dagen werken. Dan gaat hij 1 dag naar de opvang/gastouder maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Leuk als je er een foto van wil maken!

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja wij moeten ook nog heeeeel veel. Vooral allemaal klein spul.
    Heb er helemaal een speciaal boekje voor. Daar staat in wat we nog moeten regelen/kopen/doen

20. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart

Ja precies hier ook maar bij elkaar toch nog hoop geld hoor haha

Deel Deze Pagina