Hebben jullie trouwens huisdieren? Ben benieuwd hoe dat straks gaat met de kleine hier. Hier 1 hondje boerenfox van bijna 12 en twee katten 7 jaar en bijna 1 jaar.
Chantal ik moet ook nog opschrijven wat we allemaal nodig hebben. Niet zo heel veel meer volgens mij. Wij hebben 2 huisdieren een labrador van bijna 3 jaar, die heeft heel goed in de gaten dat er wat gaat komen. Heel voorzichtig snuffelen aan kleine kleertjes en waakser. En een kater van bijna 2 Nog 11 weken en dan heerlijk met verlof. Hoop dat de weken snel gaan.
@spullen wij moeten ook nog veel kopen hoor! We hebben een overzicht in excell gemaakt met geschatte kosten en wat het daadwerkelijk gekost heeft. Houden we de centjes ook een beetje in de gaten 😊. Alles bij elkaar kost toch veel geld, al is de investering voor een goed doel. Maar we hebben nog best wel tijd om alles te kopen, dus geen zorgen komt allemaal goed. @huisdieren zoals ik in mijn intro al zei hebben wij 2 katers. Een dikke, rode, goedzak en een slanke knuffelkont siamees (een Thai siamees, dus niet een met mega oren). Ik ben vooral benieuwd hoe de siamees gaat reageren, hij is nogal gesteld op zijn aandachtsmomentjes van mij... En als daar opeens een baby tussenkomt... Zal hij het wel niet mee eens zijn hahaha. Verder denk ik dat ze een baby vooral spannend vinden, tot nu toe zorgen ze er voor dat ze een beetje op veilige afstand blijven van kleine kinderen.
@lien wij houden het ook bij (niet in excel) en hebben van te voren ook een budget bepaald. Zou fijn zijn als we het daarmee gaan redden.
Mooie buik Dufel! Ik heb dat ook hoor, voor het eerst in m'n leven trots op m'n buik Ook al zien anderen het nog niet zo goed als ik haha.. spulletjes: wij hebben niet zo heel veel meer nodig, maar ik ga vaak veel dingen op 1 dag halen. Eind v/d week gaan we nog even naar Maastricht, even weer spulletjes shoppen. Maar bijna de hele babykast zit al vol! Kreeg zojuist nog een berichtje van schoonzus dat ze weer heel veel babykleertjes had gekregen en dat ik ook maar even moest kijken, wel grotere maatjes maarja is nooit weg huisdieren: wij hebben 1 supermegalieve kater, echt het liefste beest dat er is. Vond het wel heel erg dat hij een tijd terug in de kinderwagen had geplast, maar dat is er volgens mij weer helemaal uit.
Even kort ego berichtje, morgen reageer ik via de computer op al t andere vandaag controle bij de vk en de eerste leer centering. Was erg leuk! Clubje met 6 meiden van 18-33 en van introvert tot extravert. Leuke gemêleerde groep, ik ga me er wel thuis voelen! Ik heb me suf gelachen om Billy (dat is z'n buikbijnaam omdat ie de hele dag danst in m'n buik haha). De verloskundige zette de doptone op m'n buik om het hartje te luisteren en meteen gaf ie er een tik tegenaan. Om dat vervolgens nog 2x te doen, zelfs zo sterk dat ik de doptone zag opliften van m'n buik hihi
@spullen ja wij houden het ook bij met geschatte kosten nu krijgen wij ook super veel scheelt ook. En kreeg gister berichtje dat ik bij kennis nieuw badje en twee kruiken kon ophalen voor bijna niks scheelt weer. @ samsoko haha klinkt idd leuk Hier weer wakker pff word elke ochtend om half 5 wakker gemaakt door getrap hihi
@lizz dat is vervelend van de kinderwagen gelukkig is het er weer uit. Wij moeten straks ook erg opletten met de box, aangezien we 2 knuffelkatten hebben die het liefst op ons liggen. Ik wil alleen niet dat ze op de baby gaan liggen. @samsoko hahahaha die Billy!! Heerlijk die momenten!! Fijn dat het een leuk groepje is! @chantal woow vroeg weer zeg!!
@spullen: wij moeten echt nog bijna alles. Gaan morgen ledikantje en commode ophalen, daarna alle inrichting nog. Bedacht me ineens gisteren dat we wel haast mogen gaan maken, haha! En hoe doen jullie dat, budget bepalen? Ik heb echt geen idee van wat alles moet gaan kosten en hoeveel je al met al wel niet moet aanschaffen, dus vind het heel lastig om in te schatten. @huisdieren: hier een kat. Vroeger was hij een druk baasje, maar inmiddels lekker rustig. Op de verhuizing 2 jaar geleden reageerde hij heel goed, dus hopelijk gaat dat ook met het kindje. De kat van mijn schoonzusje is helemaal doorgedraaid toen ze de eerste kleine kreeg. Dus je weet nooit!
Vandaag 21-wekendansje!! En hier de beloofde foto van mijn zwanger-invulboek (moet de echo nog even kopiëren om hem in te plakken):
@ dufel ja idd erg vroeg hij was gisteravond van half 10 tot half 11 bezig ml voelde hem ook flink trappen en smorgens meestal tussen half 5 5 uur de laatste week. @ anakoloet hier bekijk ik gewoon op internet wat het gemiddeld kost. Nu hebben we de kamer van schoonpa gekregen scheelt al meer dan 1000 ( meubels vloer behang enz.) Denk dat we nu nog 400 kwijt zijn aan spullen
Dufel en terecht hoor! Mooie buik!! Hier geen boekje maar wel een slim idee om alvast te gaan invetariseren wat we nog allemaal nodig hebben! Wij hebben alleen een paard maar die leeft niet in huis Vd week was vriendin van me mee met haar 11 weken oude dochtertje en mijn paard was er helemaal weg van. Hij is sowieso dol op kinderen 😍 zo schattig! Lizz wat vervelend van je kinderwagen. Gelukkig is het eruit. Tip: leg balonnen in de wieg/box/kinderwagen. De meeste katten vinden dat doodeng! Samsoko klinkt super leuk!! Hihi eigenwijze billy! Vraagje: weten jullie al of jullie een babyshower krijgen? Ik hoop er wel op maar denk dat niemand de moeite neemt om er een te organiseren. Zou ik wel echt super jammer vinden! Lijkt me zo leuk. Gewoon gezellig met een paar vriendinnetjes Anakoloet, leuk he zo'n boek Ik heb een 9 maanden dagboek gekregen van een vriendin en heb 'm gisteren maar weer eens bijgewerkt. Zo kwam ik er nog een keer achter dat onze spruit letterlijk een verjaardagscadeautje uit eigen zak is 😂
@lienj: tof je man de kleine heeft gevoeld! tuurlijk was dat jullie kleine! @dufel: wat een gaaf autootje @youngmommy2be: zo jullie zijn al ver met het kamertje. leuk hoor. die commode vind ik mooi! @lara: ik zal dat andere topic straks ff lezen. fijn dat je vriendin hem even over kan nemen en kan helpen met de wissels. ik mis het rijden wel hoor! ik was net zo lekker op weg richting de Z1. ik kan niet wachten tot ik daar mee verder kan. maar moet toch echt nog ff geduld hebben. jammer dat die baan te ver weg is. oh wat lief dat je paard zo dol is op kinderen! die van mij vind het ook wel leuk, ze vind ze wel interessant haha. ik kan mijn zoontje er ook zo bovenop zitten, dan is ze heel voorzichtig @anakoloet: ik heb dat boek ook maar ik moet me schamen, want ik heb er nog helemaal niks in geschreven! oeps... leuk met die echo in jouw boek. @samsoko: leuk dat de centering leuk was. hihi gekke billy @jabinca: niet boos op ons worden hoor! haha. er wordt hier inderdaad megaveel gekletst. als je 1 dag niet online bent moet je gelijk een half uur lezen! wat vervelend dat je zo flipte. maar zijn vast de hormonen. die kunnen hele rare dingen met je doen. @dufel: wauw meid! je buik is mooi gegroeid hoor. daar mag je ook trots op zijn @chantal: nee bij ons wordt het de 2e en dan ben je helemaal niet veel nodig! dat scheelt echt heeel veel, want ik heb eigenlijk bijna alles nog wel. wij hebben een boxer van 7 jaar en een poes van bijna 10 jaar. ging bij de 1e super goed dus ik verwacht nu ook geen problemen. @lizz: wat jammer dat ie in de kinderwagen plaste. mijn kat gaat overal in liggen en heeft dus ook al meerdere maken in de kinderwagen en maxicosi gelegen. gevolg: mega veel haren! grrr.... weer schoonmaken. nu staat ie op t babykamertje en mag de kat daar niet meer komen. hihi.
@anakoloet wat een leuk boek!! Zoiets bedoel ik inderdaad. Dus dat wordt even naar de hema Qua budget hebben wij vooral ook gekeken wat we eraan willen/kunnen uitgeven. Ik verwacht nog wel zo'n 2000 euro kwijt te zijn (dit is dan wel inclusief alles: ook nog fotoshoots, geboortekaartjes, maar ook bijv nieuwe gordijnen in de woonkamer) @lara wat schattig van je paard (lijkt me ook leuk om daar foto's mee te maken als je zwanger bent/de kleine net geboren is) Qua babyshower denk ik niet dat er 1 georganiseerd gaat worden helaas. Zou het wel leuk vinden.
@anakoloet Op internet kan je veel baby uitzetlijstjes vinden en wij hebben een paar met elkaar gecombineerd. Blijf je wel afvragen wat je nu echt nodig hebt en welke dingen je later kan/moet kopen (een kolf bv heeft pas zin als het goed gaat met de borstvoeding). Van die lijstjes hebben we een eigen lijst gemaakt en dan op webwinkels gekeken zoals Prenatal/Hema/Babydump hoeveel dingen kunnen kosten. Het is altijd fijn om dingen te krijgen, maar Marktplaats is ook heel fijn! Zo hebben wij de commode, ledikantje, kledingkast en box van Marktplaats, alles van 1 gezin over gekocht en alles van 1 serie (Bopita Genova). Er worden echt mooie dingen aangeboden die er nog goed uitzien. Succes met alles inkopen! Wij zijn daar ook nog wel even zoet mee
Laratje dankje voor de tip is inderdaad een goed idee want de kat wil nog vaak stiekem even in de box/ledikant en dat wil ik absoluut niet hebben. Dus ga dat denk ik wel proberen met ballonnen Anakoloet: leeuk dat boekje! Ik plak ook veel foto's in, maar onze printer is kapot dus soms zit er een dikke zwarte streep over. Nu zit er dus een foto in waarin ik een printersnor heb, maar ik vond t wel grappig haha. Qua budget, ik maak niet echt een schatting van wat we nog moeten uitgeven, ik koop gewoon de dingetjes die we nog nodig zijn. We hebben ook al veel spulletjes gekregen van m'n ouders, dus daar ben ik super dankbaar voor. Ik heb gisteravond in bed echt liggen janken, was alweer even geleden... Gewoon ineens zoveel angst dat t fout zal gaan, dat ze niet levend ter wereld mag komen ofzo... En angst voor m'n kiezen, angst dat m'n man ineens niet meer thuis komt na z'n werk. Gewoon van die onnozele angsten die je niet even kunt tegenhouden. Voor sommigen klinkt het misschien raar, maar na een gebed aan God voel ik me dan veel beter en kan ik met een gerust hart gaan slapen (ben niet extreem gelovig ofzo hoor). Ik was zoo blij dat m'n man vanmorgen om half 7 lekker bij me in bed kroop! Dus ik voel me gelukkig weer wat beter. Ik wilde vanmiddag eigenlijk even gaan shoppen, maar ik sta ingeparkeerd omdat er weer een begrafenis is (woon naast een kerk), GRRR. En door alle emoties vergeet ik ook nog bijna m'n 21 weken dansje Dus, ik dans ff door de kamer met m'n kater haha
nou lekker dan dat ze je auto klem zetten. daar zou ik heeel boos om kunnen worden haha. lara ik heb het andere topic ook ff gelezen, jeetje wat een raar mens die leontine. ik vind de reactie van dufel op haar wel super! hahaha en je hebt helemaal gelijik meid
@laratje thnx voor de tip gaan we proberen met die ballonnen @babyshower hier krijg ik die niet maar hoeft van mij ook niet. @9 maanden boek ik heb die van Pauline erg leuk om bij te houden. Wil ook dt kraambezoekboek. @toekie1985 ja dat scheelt een hoop geld als het de tweede is. @stress begin nu al gestrest te raken hahah wil dat alles klaar is. @ wil jullie mening over geboorte kaartje
@lizz nou lekker dan ingeparkeerd moet zeggen dat ik nu ook goed oplet hoe ik mijn auto zet want sommige zetten hem zo dicht bij ggrrr Hierbij het kaartje de tekst klopt alleen de namen enz niet.