Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik ben aldoor gesloopt haha maar dat zal ook met de HG te maken hebben denk ik.

Succes alvast morgen chantal! Hopelijk ligt ie goed en krijg je nog een keer de bevestiging.

Hier lekker relaxte zondag :)

Muren zijn gestuukt gelukkig is vriend erg handig dus dat is gister gelijk gedaan.

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hoi Meiden!

Zo een paar dagen heel druk geweest, nu even bijlezen en op alles reageren J Makkelijker zo op de computer haha

@dufel wat een mooie buik!

@ Laratje wat jammer dat de baan zo ver weg is.

Verlof – begint op 25 april en dan t/m half augustus. Al hebben collega’s me nu geadviseerd om m’n extra verlof gewoon op te nemen en niet meteen begin van het schooljaar te starten. Zelf denk ik dat het prettiger is om begin van het schooljaar te starten. Ook kreeg ik al commentaar dat ik 4 dagen wil gaan werken in plaats van de 3 dagen die ik nu werk en dat ik het dan echt heel zwaar ga krijgen… ’t Is lastig, want ik ben de hoofdkostwinner, dus ik moet wel. Het liefst zou ik 3 dagen blijven werken, maar volgend schooljaar heb ik geen stufi meer, dus ik moet echt meer gaan verdienen. De vrouw als hoofdkostwinner blijft lastig voor veel mensen. Tja, het liefst zou ik de hele dag met m’n kindje thuis zijn, maar zo zit ons gezin helaas niet in elkaar. K heb geen vent getroffen met een goed betaalde baan helaas. Maar het commentaar en de afkeuring van mijn ‘keuzes’ door collega’s vind ik dan wel heel erg lastig.

Eten – ik heb geen braaf patroon. Als ik trek heb eet ik, als ik geen trek heb eet ik weinig.

Veel nodig – ik schuif het nog een beetje voor me uit ;) Komt vast goed! Maar inderdaad, ’t kost wel een flinke kluit met geld… Ik heb ergens een lijstje van de kraamzorg, die ga ik netjes afvinken. Ligt ergens tussen mn to do-stapeltje :D Wil ik wel een dezer dagen gaan opzoeken. Ook maar eens de pakketjes etc. van de zorgverzekering aanvragen.

Huisdieren – We hebben twee katten. Als ze op m’n buik komen liggen en de kleine wakker is voel ik dat ie heel druk wordt haha :D Hij hoort vast het knorren en voelt de warmte. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat! Maar ik heb daar wel vertrouwen in.

@ Lizz fijn dat de kattenplas weer helemaal uit de kinderwagen is gegaan! Daar zou ik ook van balen zeg :S Laratje wat een goede tip van de balonnen! Ga ik ook doen zodra we hier dingen in huis hebben! De katten komen sowieso niet op de babykamer (die nu nog zo goed als leeg is hoor)

@ Anakoloet gaaf zwangerdagboek!

Babyshower – ik denk niet dat ik die krijg. Bij één vriendin zou ik nog kunnen bedenken dat ze het zou organiseren, maar de zwangerschap ligt wat gevoelig bij haar (ze is zelf al 2,5 jaar bezig, vandaar), dus ik denk niet dat ze in de feestorganisatie zal kruipen J Geeft ook niet.

@ Lizz, die zomaar ineens-angsten herken ik wel. Bij mij zijn ze vooral financieel: gaan we het straks allemaal wel redden, hoe gaat het straks tussen ML en mij etc. Irreële angsten, maar ze zijn er dan ineens wel. Rare hormonen. Wat aso trouwens dat je auto gewoon klemgezet wordt door begrafenisbezoekers! Tuurlijk is een begrafenis heel verdrietig, maar je kunt dan toch nog wel netjes parkeren…

@Chantal heel leuk kaartje! Die uiltjes zijn zo schattig! Youngmommy ook al zo’n leuk kaartje! Heel schattig! Toekie: girafjes vind ik ook zo leuk! Ik wil een giraf-onesie voor de kleine als t geboren is (en de warme zomer weer voorbij is) haha :D Ohh boris dat kaartje is ook echt lief!

Geweken buikspieren – geen ervaring mee, maar dat gebeurt sowieso toch? Dat je buikspieren aan de kant schuiven? Daarom mag je geen buikspieroefeningen doen tijdens je zwangerschap en ook niet te snel erna, want dan gaan ze niet meer terug. Zoiets heb ik ergens gelezen.

Leuk Chantal, een midweekje weg met je man! Extra genieten, zo voor de laatste keer samen. Heel bijzonder :D Volgend jaar met z’n drieën, ook een gaaf vooruitzicht!

Gegroeide borsten – ze zijn wel groter, maar het valt me wel mee. Zat al aan een D, dus ik vind het ook prima dat t niet heel veel groter lijkt. Ik pas m’n BH’s nog gewoon, al zijn ze wel ietwat overgevuld haha.

Slapen – poeh, ik heb ook een paar nachten slecht geslapen door de storm! Gelukkig geen rare dromen gehad. In het begin wel veel, maar de laatste tijd niet meer. In een van m;n eerdere dromen was ik zwanger van een bijtaapje met puntige tandjes hahaha. Een paar nachten geleden een leukere droom: er zaten 5 peutertjes op een rij en toen ik de mijne zag vond ik hem (t was een jongetje) de allermooiste die ik ooit had gezien haha

@Dufel, wat fijn dat je wat hebt kunnen bakken zonder problemen! Een hele overwinning, super!

@Lizz wat een ontzettend schattige kleertjes! Vooral dat pakje met dat rood met witte hartjes broekje en mutsje. Heel leuk!

@ Jabinca, hahaha dat van de was herken ik! Manlief mag alles doen in huis, maar ik doe de was :D Hij mag het best in de droger doen of helpen met ophangen, maar ik zoek de was uit en doe het in de machine met het juiste wasmiddel hahahaha. En bij het ophangen kijk ik mee, want als ie het te ver dubbel doet droogt het me te traag en krijg je rare vouwen, dat wil ik ook niet.

@ Elske, leukkkk de meubels ! Heel spannend!

Vaderdag – Jaaa, leuk he! Als de kleine heeeel vroeg komt hebben we ook al een moederdag, maar in mijn geval zal dat vast nog niet zo zijn haha. Manlief is ook de eerste die zijn verjaardag als papa mag vieren. Eerder dan ik als mama ;) Aan de andere kant had ik ‘bewust’ m’n laatste verjaardag als niet-mama en heeft manlief niet zijn laatste verjaardag als niet-papa bewust gevierd haha.

@Youngmommy ik denk ook dat die steken je banden zijn.
    @chantal wat een lastige situatie met je schoonmoeder! Ik weet ook niet of ze echt spijt heeft, misschien wil ze geen fout voorbeeld zijn voor haar kleinkind. Lastig hoor! Ik heb ook geen goed advies voor je. Denk dat jullie het goed aanpakken op deze manier.

Schoonouders – ik heb heel veel moeite met mijn schoonvader. Regelmatig ruzie mee gehad (en ik ben écht geen ruziemaker, dus dan moet je wel heel wat gedaan hebben…). ’t Is echt een heel lang en uitgebreid verhaal, maar het komt erop neer dat ik hem niet vertrouw, omdat hij zijn eigen kinderen oplicht. Heel lastig. Broer van mijn man heeft daarom alle contact met zijn ouders verbroken. ML heeft nog wel contact, maar laat zich te makkelijk in de luren leggen door zijn vader. Vind ik zo ontzettend lastig! Schoonmoeder is een lieverd, maar doet echt niets aan haar vent. ‘Gelukkig’ is ’t niet biologisch bepaald, want het is de stiefvader van ML. Mijn kindje zal die rare genen dus in ieder geval niet hebben hahaha.

@ Jabinca, hier ook veel harde buiken, maar meestal ’s morgens vroeg. Ik had geen idee dat dat te maken had met de groei (heb er idd ook geen last van als ik heel druk ben, maar juist na rust). Dank je voor de informatie! Kan ik dat ook weer gerustgesteld afstrepen hihi)

@Lizz wat gaaf dat je man het nu ook aan de buitenkant heeft kunnen voelen! Bijzonder is dat he!

@ Dufel wat een leuke pakjes! Heel stoer! Gaaf! Wauw wat een berg setjes heb je inderdaad al! Heel leuk!

Grappig is dat he, als je buik beweegt! Ik heb het nog niet heel vaak gezien, maar áls ik t dan zie word ik weer helemaal blij hahaha

@Youngmommy ook al zulke leuke kleertjes! Te schattig!

@Leo ahhh omaatje. Gelukkig dat ze weer gauw thuis was én dat je ouders dichtbij wonen!

Haha m’n bericht is te lang, ik moet het in tweeën knippen!

3. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    @ Dufel wat balen van de muren en het behang! Kan me voorstellen dat dat een tegenvaller is :S Fijn dat je vriend ze zelf heeft kunnen stucen!

Moeheid – de vakantie heeft me goed gedaan, maar nu ik weer aan het werk ben, ben ik weer zoooooo moe. Moet echt het weekend bijkomen! Collega’s vragen ook aan me of het wel goed gaat, flinke wallen en blijkbaar een ingevallen gezichtje. Och, ik voel me verder goed, stukken beter dan de eerste 17 weken toen ik ook nog zo misselijk was.

Hier m’n 21 weken dansje jeeeej J

Van de week even de balen op m’n werk. Ik mag de 29e voor een echo naar Stopler, ze hebben dan examen en ik ben ingepland als zwangere bij wie ze hun echo-examen gaan uitvoeren. Ik geef les tot 13u en om 14u moet ik in Utrecht zijn, dus dat haal ik makkelijk. Aangezien ik de 8e uiteindelijk niet nodig was, vond ik het heel leuk dat ik nu toch nog mocht! Zie ik ineens in m’n agenda staan dat ik vergadering heb die middag… Dus ik meld me af voor de vergadering ivm de echo, krijg ik terug of ik de echo niet kan verplaatsen, want ik moet perse bij de vergadering zijn. :’( Kan er nu nog steeds verdrietig om worden, want deze echo ís dus niet te verplaatsen… Heb ik ook wel gezegd, maar daar krijg ik dan geen reactie meer op. Vind het echt zo jammer. Ik weet wel dat ik extra verdrietig ben door de hormonen, maar m’n werk zit zo te vervelen de laatste tijd. Zo kreeg ik op m’n kop dat ik drama in de les deed (doe ik al jaaaaaren, maar nu mag het blijkbaar niet meer, omdat dat niet belangrijk genoeg is volgens de schoolleiding… ben ik het helemaal niet mee eens…), krijg ik van m’n collega op m’n kop dat ik domme keuzes maak en dat ik mezelf nog tegen ga komen als ik straks 4 dagen wil gaan werken in plaats van de 3 die ik nu werk. En dan nog het heen en weer geslinger van wél verlenging, niet verlenging etc. etc. etc. Ik vind t gewoon even helemaal niet meer leuk L Terwijl m’n leerlingen juist zo lief zijn. Gelukkig dat dan wel J

4. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jeetje samsoko wat een lange post!! Denk dat de award van de langste post naar jou gaat ;)

Stom van je werk dat je naar die verplichte vergadering moet. Zijn ze niet verplicht om je naar echo's te laten gaan?

Snap je gevoel van druk over de financiën heel goed. Maak ik me ook altijd druk over. Wij kunnen niet rondkomen van 1 salaris dus ik moet ook blijven werken. Het liefst ook 4 dagen. De eerste maanden neem ik 1 dag ouderschapsverlof maar dit kost ons veel geld.
    Hoeveel dagen werkt jouw man?

Ik weet zeker dat je het straks allemaal prima gaat redden op je werk. En ook qua lessen. Je gaat er je draai wel in vinden. Zodat je het volgens de regels doet maar ook met je eigen twist.
    En wat andere mensen zeggen over of je nu 4 dagen werkt of niet lekker laten gaan. Het is toch nooit goed voor een ander. Of je nou volledig thuis bent of werkt. Voor alles is wel weer wat te verzinnen. Het gaat erom dat jullie het redden en tevreden zijn.

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ben dus niet de enige die ineens weer veel moe is... :p Gelukkig maar.

Hier laatste dagje weekend van m'n man, morgen moet ie weer 6 dagen werken en dan 4 dagen vrij. Wel heel fijn zo'n 5ploegendienst!

Ben een beetje chagrijnig! We hadden voor het gemak even wat van thuisbezorgd besteld, gewoon compleet verkeerde bestelling geleverd gekregen en ze hebben het te druk om nog nieuw eten te brengen. Hij zei dat ie het geld terug zou overmaken, maar tot nu toe nog niks. Dus ik ben benieuwd. Zo bestellen doen we iig niet weer!!

Chantal succes en veel plezier weer morgen!! :)

6. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Samsoko wat een lang verhaal hahaha. Wat gek trouwens dat de schoolleiding drama niet belangrijk genoeg vindt... Mij lijkt drama juist zeer belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Daarmee leren ze toch juist vaardigheden om zichzelf te laten zien/horen, zichzelf te presenteren, voor een groep te staan etc? Ik ben zelf ook docent in het VO, en met mijn vak moeten de leerlingen vaak presenteren en hun idee verkopen. Een vaardigheid die in mijn ogen echt belangrijk is voor de toekomst. jammer als zulke vaardigheden soms als minder belangrijk worden gezien dan het opdoen van kennis...

7. LienJ

LienJ Actief lid

10 jan 2015
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Samsoko en verder: jammer dat ze je niet naar die echo laten gaan! Daar zou ik ook echt om balen! Maar ja aangezien het geen medische echo is (zover ik uit je verhaal begrijp, of begrijp ik dat verheerd?) mogen ze van je vragen om de vergadering bij te wonen... En: als je 4 dagen wil werken en achter die keuze staat, dan moet je daar ook gewoon voor gaan. Jij kan het beste bepalen wat goed voor je is denk ik.

8. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ samsoko pff lang bericht Hihi :) hier manlief ook eerste verjaardag als papa ml is .8 juni jarig Hihi. Ik 1 april en nee geen grapje.

Hier weer wakker weer gespannen voor de echo pff Hihi en baby heeft honger volgens mij me buik knort als een gek dus maar even broodje eten ml moet zo eruit gaan werken die kon niet nog een x mee helaas :( dus als die uit bed komt kruip ik nog even lekker terug

9. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @dufel: oh dat is best al veel jah, wat leuk he die kleine kleertjes? ik zou eerst niks meer kopen dan als ik jou was, want als je bent bevallen krijg je ook nog van alles en ze groeien er echt heel snel uit.
    dat had ik vant weekend ook dufel! ik lag ook in bed en deed de dekens weg en zag mn buik bewegen! zo gaaf!
    oh meid wat balen dat je niet kon behangen, nu zit je nog langer in de troep :(

@leo: haha hormonen zijn soms zo leuk..snik snik...

@yougmommy: lieve kleertjes hoor. schattig die schoentjes

@aaf: ja heb ik ook! het was bij mij met 13 weken weg, voelde me topfit, maar nu ben ik bijna weer net zo moe. ik vind deze zs ook vermoeiender dan de 1e.

@samsoko: tjonge wat een megapost! haha dufel heeft gelijk. de award gaat naar jou ;)
    en ik had het al gezegd, maar ik vind het ook stom van je werk dat ze zo vervelend zitten te doen.

@chantal: succes vandaag meid!

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja toekie zo leuk al die kleine kleertjes!!
    Ik denk dat ik ook niet veel meer ga kopen. Alleen nog 1 broekje in maat 50. En misschien nog 1 setje in 62.

We moeten nog genoeg andere dingen kopen dus dan kan ik me daarmee uitleven haha.

Leuk he dat bewegen van je buik! Vind het zo'n apart gezicht. Vriend heeft het inmiddels ook gezien :)

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hoe ging het vandaag Chantal?

12. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Zo Hihi hier ben ik duurde even mijn moeder was mee en die wilde erna nog shoppen dus nog wat kleertjes gekregen zal ik straks foto van maken.

Ons mopje is helemaal goedgekeurd hij lag de hele tijd te duimen.
    En het is 99,9% een jongen Hihi.
    Mijn moeder vond het helemaal geweldig die echo:)
    Hierbij foto

Zal morgen de dames die ik belooft heb even pb sturen met de naam:)

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat fijn! Gefeliciteerd!!
    Ben benieuwd naar de kleertjes en naar zn naam natuurlijk :)

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oja en wat schattig die echo foto! Ik ben zo benieuwd of we na de geboorte nog dingetjes herkennen die we ook op de echo hebben gezien.

Ons mannetje ligt bijv al weken met zn handje graag boven zn hoofdje ;)

15. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echo Chantal

16. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ooh mooie foto Chantal!! En leuk dat jullie een jochie krijgen!! :D Staan de jongetjes nu voor op de lijst? :p

Ons mopje wou de hele tijd d'r gezichtje niet laten zien met de echo, beetje verlegen denk ik 'nee ben nog niet af, je mag nog niet kijken' hahaha. :p

Wel ineens vanmiddag heel veel last van bekkenpijn. Viel bij het opstaan zo weer op de grond. M'n slappe lach hielp ook niet echt mee om weer overeind te komen haha :p

17. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Hi dames!
    Volgens mij ben ik een week niet langsgeweest, weinig tijd en weinig zin/puf om te lezen en posten.

Wat een heerlijke foto chantal! Fijn dat ie is goedgekeurd!
    Ben onwijs benieuwd naar de naam!

Ik heb verder wel alles gezien en al die schattige kleertjes gezien :)

Gisteren wedstrijd gehad met m'n paard en was wederom 2e met dikke punten. Super tevreden en vrijwel verzekerd van een plaatsje in de finale 22 februari :D

18. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @chantal: fijn dat alles goed was. leuk een jongen! mooie foto ook trouwens. mag ik ook een pb met zijn naam? ben nieuwsgierig:)

@laratje: gefeliciteerd met je prijs en de plek in de finale! knap hoor dat je dat nog volhoudt! hopelijk lukt dat 22 feb. ook zo goed ;)

19. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Super Chantal dat alles goed is! En wat een superschattige foto met dat duimhandje ❤️
    Ik ben ook benieuwd naar de naam, mag ik ook een pb?

Gefeliciteerd met de tweede plek en de finaleplaats Lara! Super!

Lizz wat vervelend van je bekkenpijn. Hopelijk wordt t nog wel een Beetje minder.

Wat schattig van het handje Dufel! Ben ook heel benieuwd of we zulke dingetjes zullen herkennen als ze straks geboren zijn. Heel leuk!

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik miste je al Lara!
    Goed gedaan. 2e plek en finale plek! Super netjes :)

Deel Deze Pagina