Mei 2015 mama's :-)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gizzie1983, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    mommy2015
    Leuke datum om te trouwen.

2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Youngmommy: ja vervelend die onzekerheid. Ik heb precies hetzelfde. In mn verlof loopt mn contract af.
    Hoewel mn teamleider positief is en er naar eigen zeggen alles aan zal doen om te verlengen blijft het afwachten. Hij maakt die beslissing namelijk niet. En dan staat er ook nog een fusie op het programma.
    Ze zijn wel verplicht om het 1 maand voor einde contract aan je te laten weten.
    Bij mij is dat dan eind mei... lekker als je net een baby hebt gekregen... maarja is niet anders

Mommy2015 leuke datum! En qua jurkjes.. naar wat ben je op zoek? Iets fleurigs?

@hormonen ja hier ook enorm last van. Huilen om niets...

3. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Dufel: ja eigenlijk gewoon een net jurkje en liefst 1 kleur hoeft niet wit te zijn dus alle kleuren zijn goed (behalve zwart)

Ja ze hadden ook plek op vrijdag de 13e haha nou dan pas ik! De 14e is een stuk mooied

4. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Haha bijgelovig

Wij totaal niet wij spotten daarmee
    Hier getrouwd 1-3-2013 op vrijdag om 13:00

5. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook last van de hormonen, kan overal om huilen.
    Zelfs om celblok H bijna einde van het seizoen. Moeten we wéér een hele tijd wachten.:(

6. Toekie1985

Toekie1985 Bekend lid

15 mei 2014
    881
    0
    0
    Verpleeghuis
    Musselkanaal
    @babylovin: wat mij betreft ben je van harte welkom hoor meid! en alsnog van harte gefelicteerd met de zwangerschap :D leuk een jongentje! fijn dat het toch is gelukt met ivf ;)
    heb je zelf in het ziekenhuis gelegen? mag ik vragen wat er aan de hand was?
    maar tjonge jonge, dan heb jij echt heeeeel veel moeten lezen! pfff... haha

@youngmommy: ja dat is niet fijn he, rugpijn? ik heb ook veel rugpijn + ischias en daardoor verplicht om therapeutisch te werken. is wel beter zo, merk dat het beter is voor mn lijf. ik had ook geregeld harde buiken al, is nu een stuk minder.

@chantal: thanks voor je pb! he stoer hoor die kleertjes! blijft leuk he?
    haha jij bent ook op een toffe datum en tijdstip getrouwd hihi ;)

@elske: oh wat fijn dat je mannetje bijna weer thuis komt! hoelang blijft hij dan?

@jabinca: ja wat irritant he? er zijn echt maar heeel weining neutrale kleertjes te vinden! ik stuur gewoon mijn moeder op pad om te shoppen als de kleine geboren is hihi

@lizz: nou geloof me maar: die buik kan echt nog veeeeel groter! ik heb er ervaring mee hahaha

@mommy2015: leuk dat je gaat trouwen, en inderdaad grappige datum! heb helaas geen tips voor een jurk

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha Mommy, ik ben wel getrouwd (expres) op vrijdag de 13e! :D Gaat tot nu toe nog goed hoor ;)

Zal strx ff kijken of ik nog leuke sites heb opgeslagen met leuke jurkjes!

8. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Hihi wat grappig, wij zijn op 13-03-13 getrouwd! :D Wel op een woensdag want dat was gratisssss :D

9. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    En tja, die hormonen. Het is ook een deel frustratie omdat ik van mezelf verwacht het huis schoon en opgeruimd heb voor m'n man thuis komt en als er dan nog afwas staat en de was is niet opgevouwen voel ik me echt een faalhaas. Maar m'n rug werkt echt even niet mee en de moeheid slaat ook op de stomste momenten toe. Gelukkig is het nu weer goed. Morgen maar even troostvoedsel maken: browniesss :D

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mommy ik zal eens nadenken voor leuke jurkjes. Moet ook een positie zijn zeker? Of in elk geval iets wat een beetje meerekt ;)

@lizz herkenbaar dat gevoel. Heel vervelend. Denk dat het wel goed is om naar je lichaam te luisteren.

11. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Hey meiden,

tjonge, heb het echt even te druk gehad de laatste dagen! En ook mijn energiepeil is weer aan het zakken...dus niet zoveel puf om alles bij te houden hier. Ik ga lekker even bijlezen.

@kamer: we hebben de meubels binnen! Heerlijk, ik werd zo druk in mijn hoofd van alle gedachten over dingen die we nog moesten regelen. Dus ik ben blij dat ik echt weer even wat concreets heb kunnen doen. Lekker alles ingericht. Nu nog de aankleding, meer kleertjes en benodigdheden aanschaffen.

@cups: hier G...dus ik houd mijn hart vast voor de borstvoeding straks. Maar we zullen zien ;)

@chantal: tjonge...wat lijkt me dat vervelend zeg, zo'n schoonmoeder. Sterkte meid! En ik zou als ik jou was heel voorzichtig zijn. Mijn schoonzus heeft een moeder die vaak te veel drinkt, en ze heeft een keer tijdens het oppassen gedronken. Ze was niet zat, maar wel aangeschoten, dus mijn schoonzus is haar kleintje direct komen halen. Moedersinstinct voorop stellen, vertrouw daarop!
    Voor je man en zijn moeder is het begrijpelijk dat ze erbij betrokken wordt, dus daar moet je inderdaad een goede middenweg in vinden.

@vaderdag: jaaa, super leuk!!

@lizz: super leuk he, aan de buitenkant voelen! Ik heb het een paar dagen geleden een keertje gevoeld, maar sindsdien ligt ons kleintje gedraaid. Dus nu voel ik de voetjes alleen diep van binnen...ML zal dus nog even moeten wachten helaas.

@kleertjes: leuke setjes komen er voorbij! Stoer en simpel, houd ik wel van. En er zijn inderdaad maar weinig neutrale setjes te vinden. Ik heb alleen een broekje gekocht bij hema en een vestje gekregen. Ga later wel op jacht ;)

@conditie: ik fiets al een paar weken in z'n 2 terwijl ik altijd in z'n 3 fietste. En als een oma de trap op, stap voor stap. Word er gek van! Ben altijd actief en snel, dus die stap terug is wel even wennen.

@verlof, Samsoko: dat commentaar he! Bij mij ook. Ik sta 3 dagen voor de klas en werk 1 dag freelance. Blijven ze op school maar zeuren of ik niet 4 dagen wil gaan werken. Nee, dat wil ik niet, want ik werk al 4 dagen. Zo suf dat ze daar steeds op terugkomen. Maar ik houd voet bij stuk, mijn beslissing!
    4 dagen moet te doen zijn hoor, denk ik, hoeveel fte heb je in die tijd? En dan nog, als het niet gaat, merk je dat vanzelf. Kun je dan altijd nog zoeken naar een oplossing.
    O, en die echo gaat voor hoor!! Ze kunnen je niet verplichten om naar je werk te gaan, check de cao maar. Ik heb het allemaal uitgepuzzeld omdat ze bij mij ook wel eens de regeltjes verbuigen in hun voordeel.

@geld/kosten: met hulp van jullie input en veel gegoogle heb ik eindelijk een begroting ;) Schade moet ongeveer 1400 euro worden, incl meubeltjes, geboortekaartjes, wandelwagen. Dus ben benieuwd of we dat gaan redden. We hebben wel wat meer te besteden, maar een beetje spaargeld overhouden is ook wel relaxt.

@Samsoko: lastig, zo'n slechte relatie met je schoonvader. En het lijkt me ook lastig om je vriend voor hem te moeten beschermen af en toe. Hopelijk kunnen jullie daar een weg in vinden!

@naam: wij hebben het er alleen nog maar casual over gehad...nog niet eens 'echt'...wordt wel tijd binnenkort ;) Maar nu we op de echo het geslacht niet konden zien, moeten we 2 namen bedenken, wordt nog lastiger, haha!

@pretecho: weten jullie of we met 23/24 weken nog een geslachtsbepalingsecho zouden kunnen doen? We dubben erover, omdat we het met de 20-wekenecho niet konden zien. Ik vraag me af of je het dan nog wel zou kunnen zien want de echoscopist zei dat het moeilijker wordt naar mate het kindje groter is.

@youngmommy: sterkte met je rug! Ik dacht trouwens ineens na over je nickname: dat 2be kan wel weg, je bent al mama! ;)

@Babylovin: welkom! Fijn dat je je voorstelt en wat leuk dat je lekker meegelezen hebt. En wat fijn dat het gelukt is om zwanger te worden!

@Mommy: ik ben inmiddels wel fan van Noppies en Asos, maar alleen in theorie, nog niks gepast, haha. Maar ik heb in mei een bruiloft, dus was alvast aan het rondkijken.

Zo, ben weer bij! Hopelijk heb ik de komende tijd puf om het een beetje bij te houden. Zo niet, dan komt er over een weekje weer zo'n lang verhaal :D

12. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Nogmaals bedankt meiden, leuk dat ik zo welkom ben!
    Is zo lekker druk ook hier, gezellig!

@Hormonen hier gaat het ook vaak even mis hoor! Lekker huilen om niks, boos tegen manlief terwijl hij niks verkeerd deed, boos op mezelf, gefrustreerd op vanalles om niks en ga zo maar door

@Jabinca Wij kijken ook naar wasbare luiers! Leuk dat hier nog iemand dat doet. Helemaal erover uit zijn we nog niet, maar bijna haha Zijn zoveel goede argumenten te vinden waarom het beter is, en veel goede ervarngsverhalen

@Mommy2015 Super leuk dat je gaat trouwen, ook al is het nu eventjes wat kleiner. Op asos.com kan ik altijd wel goed slagen voor jurkjes en hebben ook een grote maternity collectie. Geen idee of er iets voor je tussen zit, maar ze hebben wel heel veel!

@Toekie Ik lag inderdaad zelf in het ziekenhuis met een hele ernstige vorm van overstimulatie. Was geen pretje, mijn buik was toen ik net zwanger was veeel groter dan nu, zoveel vocht zat er in mijn buik, achter mijn longen en overal waar het gaan kon.. Kon moeilijk ademen en de functie van nieren en lever verminderde. Zelfs nu nog last van, kan je nagaan! Maar baby is het allemaal waard, zou het zo weer over doen

13. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Dufel: ja is het ook hoor, maar ik kan er soms slecht tegen als m'n lichaam niet meewerkt en dan sleep ik het juist nog langer door, wanneer ik moet stoppen. Echt domme eigenschap. :p

Zo Anakoloet indd een heel verhaal :) Vergeleken met anderen zijn jullie wat 'later' met veel dingetjes. Maar dat geeft natuurlijk helemaal niks! :) Er is nog tijd zat. Wij hebben bijna alles al voor elkaar als ik het lijstje bekijk. Ben normaal ook altijd laat met alles maar alle grote en 'dure' dingen hebben we al. Moet sowieso nog even beddegoed inslaan binnenkort.
    Heeft iemand ervaring met die babydekens van de Zeeman? Ze lijken me echt zo dun en nutteloos. Maar ja, er staat wel babydeken op. En ze zijn van fleece volgens mij. Dat mocht toch niet? :p

Babylovin: wat een toestand met je buik toen! Gelukkig is dat (zo goed als) over. Ik kijk niet graag terug naar de misselijkheid de eerste 13 weken, maar ik zou het wel zo weer overdoen inderdaad. Gek hè dat je zoveel over hebt voor zo'n kleintje.

Dufel: na hoe jouw zwangerschap tot nu toe verlopen is, zou jij dan snel weer voor een tweede gaan, of zou je het voor gezien houden?
    En de vraag geldt ook voor de anderen die zoveel ziek zijn geweest. (Ik bedoel er niks kwaads mee hoor, gewoon nieuwsgierig hoe je er tegenaan kijkt om het nog eens te moeten doorstaan.)

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Anakoloet denk je wel beetje om jezelf!! Je bent zo druk bezig als ik het lees.
    Wat heerlijk om het kamertje te hebben. Daar zie ik ook zoooo naar uit. Ik moet alleen nog een maandje geduld hebben denk ik.

@budget ik vind het knap dat jullie het voor €1400 redden.. wij gaan dat langgg niet redden. Snap het echt niet want we kopen een hoop dingen ook 2e hands. Wij komen in totaal denk ik wel op €3500 en eigenlijk vind ik dit veel te veel.

@lizz ik spuug nog steeds elke dag meerdere keren en val ook nog steeds af. Dus helaas nog geen roze (blauwe) wolk hier. Eten gaat wel iets beter alleen spuug ik daarna alles gewoon weer uit ;) heel gek maar ook dat spugen lijkt te wennen.
    Ook kan ik nog steeds niet zelfstandig douchen en naar buiten. Hele dagen breng ik dus alleen door. In bed of op de bank.
    Ik denk mede daarom dat wij niet snel voor een 2e gaan. Die wens is er wel maar voordat ik weer ga proberen zwanger te worden wil ik wel voorzorgmaatregelen treffen.
    De kans is aanwezig dat ik weer HG krijg.
    Dus overleggen met huisarts/verloskundige/gynaecoloog. Ik wil dan sowieso medicatie in huis hebben dat ik daarmee gelijk kan starten als het nodig is. En er moet een plan zijn voor de opvang van ons 1e kindje.
    Ook hoop ik dan ziekenhuis opnames te voorkomen.

Dus heel ontspannen en onbevangen kan ik er helaas niet meer ingaan.

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @chantal wat voor suikertest krijg je eigenlijk?
    Zo'n drankje drinken in het ziekenhuis?

16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Bijgelezen!

Ook hier even uit m'n hoofd reageren, maar op dit tijdstip onthouden gaat niet meer zo goed en geen energie voor een tweede scherm haha.

Welkom babylovin, wat fijn dat je nu toch zwanger bent geworden en dat je in ieder geval ook weer thuis bent na een slechte start! Leuk dat je mee komt schrijven en wauw, vanaf ergens in de 200 teruggelezen! Respect hihi.

Lizz ik heb geen idee of fleece niet mag. Weet wel dat ze dekbedjes afraden.

Gave kleertjes Chantal! Heel leuk!

Neutrale kleertjes: ik heb hele leuke dingen gezien bij de prenatal en de primark. Zal morgen even een foto maken van m'n twee neutrale setjes :) meer heb ik nog niet hoor, denk dat we nog aardig eat zullen krijgen en er zijn nog zooooooveel shopweken haha. hoewel anderen het ene setje misschien meisjesachtig en het andere jongensachtig vinden, vind ik t persoonlijk voor beide prima kunnen.

Anakoloet bedankt voor de tip! Ik heb nog niet afgebeld dus ik ga de cao er even op naslaan. Was nog steeds niet over m'n stankvoordank boosheid heen hahaha en was al plannen aan het maken om dan wat later bij de vergadering aan te sluiten, maar met de CAO in handen kunnen ze me dat dan iig helemaal niet meer weigeren :)

Babylovin hoe was het baantjes trekken? ik ben vorige week begonnen met zwangerschapszwemmen. Superleuk, vond ik het! Een beetje conditioneel en ok ontspannend. Heerlijk :)

Dufel ik kan me die verloren onbezorgdheid helemaal voorstellen, zeker omdat je bij een volgende ook al een kleintje hebt rondlopen. Heftig hoor.

Hier de eerste 17 weken 24/7 supermisselijk geweest en onwijs veel geslapen. Toch zou ik het ook zo weer doen, al zou ik dan wel bij de positieve test meteen voor mezelf meer rust in gaan bouwen. Nu heb ik eigenlijk te veel van mezelf eillen vragen in de eerste periode. Dat kon niet, maar dat frustreerde dan weet etc etc. Nu weet ik meer wat ik kan verwachten en kan ik m'n leven daarop aanpassen. Aan de andere kant was m'n moeder bijv alleen bij mij een flinke tijd misselijk en bij m'n broertje en zusje nergens last van gehad dus dat kan ook nog.

Nou meiden, ik ben vast tig dingen vergeten, maar nu ga ik écht slapen! X

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja Lizz ik heb ook gelezen dat fleece niet mag. 100% katoen wordt aangeraden geloof ik.

Ik heb een vreselijk druk mannetje in mn buik op t moment dus slapen wordt het nog niet. Maar ik geniet!!!

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ben nog steeds wakker...
    Zit inmiddels op de bank met beker warme choco.

Heb net nog maar eens mn lijst doorgenomen en gelijk die van de kraamzorg.

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb nu eigenlijk best zin om te zwemmen haha

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ben ik weer...

Ik ben bezig met mn uitzetlijstje en zit beetje te rekenen. Voor degene die erop wil antwoorden (hoeft dus niet)
    Hoeveel spaargeld willen jullie over houden nadat de babyspullen zijn betaald?
    Wat is nou een beetje een "goed en fijn" bedrag om als buffer aan te houden?

Deel Deze Pagina